SpeakerBuilder Homepage
Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed - Online beregnersamling
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Online beregnersamling

 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Message
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Online beregnersamling
    Posted: 20 Okt 2014 at 09:16
Halløj der

Faldt lige over denne fine samling, måske I allerede kender den....

Online beregnere

Jeg har selv kun prøvet ganske få af dem pt
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Okt 2014 at 18:57
Ja, den er fin - jeg har linket til den et par gange gennem tiden.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Okt 2014 at 20:18
Jeg er jo ogsÃ¥ en ældre herre, sÃ¥ har ikke ramt mit snævre sind..... Ouch
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2014 at 09:12
Foranlediget af snakken om Transmission Line (TL) her http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1074&PN=14&title=vifa-8stereolab-horn , er jeg blevet lidt hooked pÃ¥ at betvinge dette princip. For Ã¥r tilbage havde jeg lyst til at prøve at bygge en TL, men jeg orkede ikke alt det trial and error, der umiddelbart skulle til for at fÃ¥ den tunet og trimmet ordenligt. Jeg har nu besluttet at lave et (Mathcad-) program til beregning - det kræver nemlig ikke ret meget tilretning af det, jeg lavede her http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1189&title=lfa

En TL er ikke nem at beregne/forudsige præcist sammenlignet med lukket og basrefleks, og de to beregnere, som findes her http://www.mh-audio.nl/ , giver helt sikkert ikke det bedste resultat - fx er taper ratio alt for lille (eller stor afh. af hvordan man vender den), sÃ¥ her bliver praktisk talt al dæmpning af højere modes overladt til dæmpematerialet (og sÃ¥ er det, at det bliver besværligt - og alligevel ikke med optimalt resultat i sidste ende).

Denne beregner http://www.quarter-wave.com/TLs/Alignment_Tables_Calculator_3_3_09.xls er helt klart bedre og giver sikkert fine resultater, men jeg mangler at kunne se frekvensgangen med alle modes, sÃ¥ man kan se, hvordan de (modes) kan dæmpes ved kraftigere taper og driver offset. Der skal selvfølgelig ogsÃ¥ dæmpemateriale med i modellen (hvilket ikke er super let - men det er nødvendigt). Jeg vil sammenligne mine resultater med sidstnævnte beregner og simuleringer i COMSOL.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2014 at 09:26
Spændende.....
Spændt på at vi kan få noget til at spille MAX i de PCM fact 8 kasser
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2014 at 09:57
Der skal jo bare nogle enheder og et filter i. I følge PMC, sÃ¥ er selve TL'en jo sÃ¥ perfect og avanceret, som den næsten bliver Wink
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2014 at 10:28
Story Telling, det kan vi ALLE :-) men JA du har ret, skal måske bare smide enheder i og så se (LYTTE) og tage den derfra....... Satori SMÅ kommer tættest på i størrelse......

Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2014 at 10:58
Q'et (for MW13P-8) er måske bare lige til den lave side for en TL.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2014 at 11:06
Hvad jeg har kunne finde og sammenligne med, ser det ud til at det IKKE er usædvanligt at anvende enheder med Qt i 30'erne..... Vil du gerne lidt højere op?
Ved godt den nævnte enhed ligger i den LAVE ende, men du kender min situation som jeg er LIDT bagvendt da kasserne allerede står her og deyt er de fysiske rammer (kabinetudskæringer) der sætter MINE begrænsning :-)
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2014 at 11:13
..men her er Qts "kun" 0.3 - det kan måske virke, men et Q på op mod 0.4 skader nok ikke.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.