Scanspeak 15W/8530-K00 |
Post Reply |
Author | |
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1165 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 Nov 2024 at 09:17 |
Har fået til opgave at restaurere et ældre sæt Amadeus Icon højttalere for et familiemedlem. Her er bl.a. den ene bas-mellemtone helt død (SS 15W/8530-K00).
Den er formentlig gået død under opbevaring. Jeg kan læse mig til, at det er et kendt problem med Revelator serien (muligvis korrosion). Jeg kan ikke se fejlen på enheden. Spolen bevæger sig friktionsfrit i magnetgabet, men der er ikke elektrisk gennemgang i spolen. Så jeg søger 1stk (alternativt) 2stk af denne type enhed. Skulle det vise sig at være umuligt at opstøve denne enhed, kan et skifte til et sæt 15W/8531-K00 (uden coating) evt. komme på tale på et senere tidspunkt. Jeg forestiller mig en pris omkring 500kr for 1 fungerende enhed i fin kosmetisk stand.
Edited by Enthusiast - 11 Nov 2024 at 12:43 |
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3186 |
Post Options
Thanks(0)
|
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1165 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tak for inputtet.
Jeg prøver lige at varme lidt på aflastningspunktet.
|
|
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
|
Det var præcis det, der skulle til.
5 sekunder med en varm loddekolbe på hvert aflastningspunkt fik skabt kontakten igen. Enheden spiller igen. Nu håber jeg bare, det holder. Tusind tak for hjælpen.
|
|
Palnatoke
Selvbygger Joined: 05 Nov 2022 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er dine Amadeus icon med K00 enhed ?
Mine er med K01 |
|
USXX
Pro medlem Joined: 17 Dec 2008 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 3186 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Enthusiast
Post Options
Thanks(1)
|
Ja, K00. K01 enheden, især den nuværende model, er vist mere egnet til lukket kabinet. Disse Icon højttalere er portede.
|
|
Enthusiast
Post Options
Thanks(0)
|
Men hovedsagen er, at enheden virker igen.
Så min søgen efter en ny enhed er sat på hold. Jeg skylder vist en (hjemmebrygget?) øl til USXX
|
|
USXX
Post Options
Thanks(0)
|
Hjemmebrygget, ja tak - den vil jeg glæde mig til
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |