![]() |
Rumkorrektion Arc Studio |
Post Reply ![]() |
Author | |
Kjeldsen ![]() Pro medlem ![]() Joined: 08 Jun 2011 Location: Randers Status: Offline Points: 186 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 Apr 2025 at 17:08 |
Har fået en Arc Studio i fødselsdagsgave.
Har netop lavet en simpel måling/korrektion med 7 målepunkter. Der er stammet godt op i bunden og lidt klarere top. Jeg har allerede DSP hvor jeg med REW måler og justerer, så frekvensgang var helt fin som udgangspunkt. Men, denne boks får alligevel ryddet op i lidt unoder. Den er ikke dyr, men kræver man har PC og lydkort til rådighed. Efter måling virker den stand alone
|
|
![]() |
|
daniels ![]() Excentrisk ![]() ![]() Joined: 03 Jan 2009 Location: Ringsted Status: Offline Points: 409 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan bestemt noget med DSP - bare at få fjernet lidt top/dyk. Den virker heller ikke særlig dyr (ca. 2k). Den ser dog ret begrænset ud i forhold til konkurrenterne - men et fint sted at starte med DSP - så man kan få inspiration til lidt større løsninger
![]() |
|
|
Kjeldsen ![]() Pro medlem ![]() Joined: 08 Jun 2011 Location: Randers Status: Offline Points: 186 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man skal være opmærksom på at det er 100% rumkorrektion. Der er ikke delefilter. Man, skal også have adgang til lydkort med phantom power, et mikrofonstativ og xlr kabel.
Den korrigerer både fase og frekvens. Til prisen tror jeg ikke der findes noget alternativ. Den er transparent og støjfrie, nem at bruge og resultatet kan høres. Jeg har digitalt delefilter, så det er primært mindre justeringer i frekvensgang jeg har brug for og nok primært fasen jeg får gavn af. Bunden er strammet godt op og toppen er mere veldefineret.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |