Print Page | Close Window

Kæmpeoprydning

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Bazar - Køb / Salg
Forum Name: Salg
Forum Discription: Her kan du placere annoncer for ting du skal af med. Det skal være selvbygger relateret.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=729
Printed Date: 29 Mar 2024 at 09:37
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Kæmpeoprydning
Posted By: Mingo
Subject: Kæmpeoprydning
Date Posted: 01 Dec 2011 at 05:27
Jeg har siden 1976 haft hold i højttalerbygning i den lokale ungdomsskole. På grund af alder (66) stopper jeg nu.
Jeg har gennem årene samlet en forfærdelig masse sammen af alt muligt, som jeg nu skal af med.
Hvordan kommer man af med følgende, når man gerne vil have ryddet helt op og vil af med det hurtigt?
1. Brüel & Kjær måleudstyr, som jeg fik foræret, men aldrig nogensinde har brugt.
2. En stor pult med massevis af delefilterkomponenter, så man ved hjælp af potmetre kan dreje sig frem til et godt delefilter til enhver konstruktion. Stammer fra nedlagt højttalerfabrik.
3. Masse af enheder, især diskanter, som jeg har fået købt alt for mange af. XT25, DX25, ScanSpeak S2010, men også andre SS typer.
4. Nogle ScanSpeak bas/mellemtoner.
5. Delefilterkomponenter. Masser af bipolare kondensatorer af "standardkvalitet", diverse modstande,
masser af færdige delefiltre til en gammel Audioscan konstruktion ALS 3, level controls, terminaler osv.
 
Så altså igen: Hvordan kommer jeg af med ovenstående hurtigt?
Jeg er klar over, at det bliver billigt, når det er så store portioner. B&K udstyret og den store filterpult vil jeg forære væk, hvis nogen vil afhente det.
 
 



Replies:
Posted By: USXX
Date Posted: 01 Dec 2011 at 08:14
Hvilket B&K udstyr er der tale om?

-------------


Posted By: Hylle
Date Posted: 01 Dec 2011 at 09:31

Har du ikke en liste over de fleste større ting du sælger?

Det bliver nok svært at slippe af med det hele.


Posted By: Guests
Date Posted: 01 Dec 2011 at 10:19
Jeg kunne godt være interesseret i at hente din delefilter pult.


Posted By: USXX
Date Posted: 01 Dec 2011 at 10:21
Hvor i landet holder du til?

-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 01 Dec 2011 at 11:54
Yderst spændende.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: tobiazz
Date Posted: 01 Dec 2011 at 15:36
Hvad for nogle SS bas/mellemtoner har du liggende?

Og kunne også være interesseret i delfilter stumper/ht terminaler? Hvor i landet befinder det sig? :)

Tobias


Posted By: Mingo
Date Posted: 01 Dec 2011 at 17:30
USXX: Da jeg ikke har tingene hjemme hos mig selv, kan jeg ikke lige nu oplyse om B&K udstyret, men det kan jeg finde ud af senere. Jeg bor nordvest for Holstebro.
Kappen: Det kan vi godt finde ud af. Det skal dog påpeges, at pulten er et stort skrummel, som nok ikke kan være i alle biler. Jeg kan måle den, når jeg kan komme til den.
 
Hylle: Det, jeg har mest af, er omtalte diskanter plus rigtig mange kondensatorer i diverse størrelser.
 


Posted By: USXX
Date Posted: 01 Dec 2011 at 17:36
Alletiders! Jeg ser frem til at høre nærmere.

-------------


Posted By: morellen
Date Posted: 01 Dec 2011 at 20:04
Kunne godt være interesseret i nogle Scan Speak bas/mellemtoner og et sæt diskanter, hvis du har andre end de nævnte.


Posted By: Mik112
Date Posted: 02 Dec 2011 at 19:39
Kan godt bruge 10 stk. XT25BGS60-04. Skærmet og uden Vifa logo. Smid en pb Smile.
 
Mvh/Mik112


Posted By: USXX
Date Posted: 02 Dec 2011 at 19:57
Originally posted by Mik112

Kan godt bruge 10 stk. XT25BG60-04. Gerne skærmet og uden Vifa logo. Smid en pb Smile.
 
Mvh/Mik112

Hvis den er skærmet (helt) er det ikke en BG, så er det en SG. BG har blot en ekstra magnet bagpå (og hulrummet heri udgør kammeret), så den er kun semi-skærmet.


-------------


Posted By: Mik112
Date Posted: 02 Dec 2011 at 20:27
Nissen var på spil ... XT25BGS-60-04  er selvfølgelig hvad jeg søger Smile
Den er skærmet 100% bagud og med dobbelt magnet. Mangler konen evt. en vat-rondel, kan den fiskes ud af bag-kammeret Smile


Posted By: USXX
Date Posted: 03 Dec 2011 at 22:31
BGS - den har jeg nu aldrig hørt om. Den fuldskærmede (og deri ligger implicit, at der ud over koppen også er en bag-magnet) hedder mig bekendt kun SG - det gjorde den i hvert fald i min tid.



-------------


Posted By: Mingo
Date Posted: 04 Dec 2011 at 05:29
Foruden tidligere nævnte enheder har jeg også 4 stk Dynaudio 17W slavebas.


Posted By: Mik112
Date Posted: 04 Dec 2011 at 15:33
Originally posted by USXX

BGS - den har jeg nu aldrig hørt om. Den fuldskærmede (og deri ligger implicit, at der ud over koppen også er en bag-magnet) hedder mig bekendt kun SG - det gjorde den i hvert fald i min tid.

Altså; enheden hedder XT25BG60-04 uden skærm og uden Nisser. S'et står for shielded, deraf XT25BGS60-04. I Vifas pdf-fil oplyses kun data for XT25BG60-04, men den skærmede udgave skulle have samme spec's. Den spiller ialtfald fremragende til 1/5 del af prisen (opr.) for en R2904 Wink
Edit: http://www.troelsgravesen.dk/mark21_files/XT25.pdf - http://www.troelsgravesen.dk/mark21_files/XT25.pdf


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 04 Dec 2011 at 16:29
Den skærmede version af XT25BG60-04 hedder XT25SG60-04.


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Dec 2011 at 19:38
Originally posted by ham_den_lange

Den skærmede version af XT25BG60-04 hedder XT25SG60-04.

Nemlig - tak Simon!


-------------


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Dec 2011 at 19:46
BG står for B=Bucking magnet (bagmagnet) og G=G-system (Vifa's magnetsystemer har en bogstavkode). 

SG står for S=Shielded (skærmet) og G=G-system. Vi brugte aldrig mere end to og netop to bogstaver i den kode - og bogstavet for magnetsystemet er altid det sidste. Det er således ikke noget, der hedder BGS (det er i så fald en hjemmestrikket kode eller en kopi - hvem ved).

Det ligger som sagt implicit i S'et, at enheden naturligvis har en bagmagnet under skærmkoppen, da det er et afgørende element i en fuld afskærmning (S).



-------------


Posted By: Mik112
Date Posted: 04 Dec 2011 at 20:47
OK..OK, har forstået budskabet Ouch Smile


Posted By: USXX
Date Posted: 05 Dec 2011 at 09:20
Mingo; noget nyt ang. B&K modellerne. Jeg har særlig interesse i modellerne:

Type 1022
Type 1023
Type 1024
Type 1027

Det er vel for optimistisk at spørge, om der også er mikrofoner/katodefølgere/forforstærkere.


-------------


Posted By: Mingo
Date Posted: 05 Dec 2011 at 10:12
Jeg sender pb.


Posted By: Mingo
Date Posted: 05 Dec 2011 at 10:45
Hvordan tilføjer man et billede?
 


Posted By: Cesse
Date Posted: 05 Dec 2011 at 12:54
Du trykker først 
 
Så trykker du 
 
Så vælger du "Gennemse" -> vælger billedet -> vælger upload -> og trykker OK.

Håber det er forståeligt 


-------------
Cesse,
DIY er vejen frem...



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com