Print Page | Close Window

Hifi messe i KBH

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af højttaler
Forum Name: Arrangementer
Forum Discription: Her kan der snakker om alt fra planlægning, foreslag og omtale af arrangementer der omhandler selvbyg. Husk og tilføj arrangementet til kalenderen.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=437
Printed Date: 28 Mar 2024 at 15:24
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Hifi messe i KBH
Posted By: syncroniq
Subject: Hifi messe i KBH
Date Posted: 21 Nov 2010 at 21:44
Hey,

Hvad er folks indtryk?

Her er lidt billeder :




























Replies:
Posted By: JAV
Date Posted: 21 Nov 2010 at 21:52

Jeg var der ikke selv, desværre.

Er der nogen der kan sætte lidt ord på de Avalon ?


Posted By: syncroniq
Date Posted: 21 Nov 2010 at 22:06
Hey,

Avalon hang flot sammen, men var meget lys i det. Ingen bas, og meget diskant.
Sån kort fortalt hvad jeg oplevede.


-------------


Posted By: chris-torb
Date Posted: 21 Nov 2010 at 22:48
Hey.
Jeg var meget imponeret over Dynaudios Consequence.

Særegen konstruktion med dobbelt bassystem og inverteret frontdesign.
Den kan ikke ha' været nem at måle på :-)

Men der var masser af dynamik og den virkede som om, den magtede stort set alle genre.
Har desværre ikke lige pladsen til dem :-)


Posted By: ubl_
Date Posted: 21 Nov 2010 at 22:58
Oplevede ca det samme med Avalon som syncroniq (mangel på bas).
Lige et billede fra densen/focal rummet, taler vist for sig selv ;-) (lød godt)



Posted By: syncroniq
Date Posted: 22 Nov 2010 at 07:20
Hey,

Dem jeg syntes gjorde det bedst, var Gato-Audio, dynaudio samt den lille amphorion (eller hvordan det staves). Jeg syntes der var rigtig mange produkter til kæmpe høje priser, der slet ikke spillede godt. 


-------------


Posted By: friman
Date Posted: 22 Nov 2010 at 13:22
Originally posted by syncroniq

Hey,

Dem jeg syntes gjorde det bedst, var Gato-Audio, dynaudio samt den lille amphorion (eller hvordan det staves). Jeg syntes der var rigtig mange produkter til kæmpe høje priser, der slet ikke spillede godt. 
Fuldstændig enig i ovenstående, og især mht. Gato!
 
Dog med en tilføjelse af MusikLab. De spillede i samme rum som Amphion og Artora. Det lød befriende meget af naturlig musikgengivelse og ikke hifi! Og det oven i købet med højttalerne placeret oppe i vindueskarmen....Big smile


Posted By: JJO
Date Posted: 22 Nov 2010 at 13:26

Hej

Dynaudio Consequence bassytem er compound. det vil sige at den bashøjtaler som kan ses på fronten arbejder i et ideelt kammer da der i bunden af bas kammeret sidder en tilsvarende enhed, denne enhed arbejder i et afstemt basreflexkabinet. det er et system som blev forfinet af Dynaudio i starten at firserne. Jeg har bygget flere højtalere efter dette princip, den bagerste del er basreflex delen som man starter med at designe, compound kammeret er typisk 50-100 l til en 12"

 

Hilsen JJO



-------------
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!


Posted By: friman
Date Posted: 22 Nov 2010 at 13:29
Originally posted by ubl_

Oplevede ca det samme med Avalon som syncroniq (mangel på bas).
Lige et billede fra densen/focal rummet, taler vist for sig selv ;-) (lød godt)

 
Ja, hér er vi så ikke enige! Jeg synes det var en af messens klart ringest lydende setups! Man kunne godt fornemme at der var mere at hente, og at det var rummet der drillede, men det gjorde det jo altså også sidste år...
 
Jeg var meget lidt imponeret, og især hvis man tager prisen i betragtning.
 
Samtidig synes jeg det er tankevækkende at de gamle titaniumsdomer fra Focal som sidder i Wilson Sophiaen banker Utopia Scalaens fine beryliums dome, men forskellen ligger helt sikkert i filteret.... Gu ve hvor langt ham Hr. Wilson kunne drive det med de beylium domes....?
 
Var der iøvrigt andre end mig der holdte hånden på siden af mellemtonekabinettet af de Focal Utopia Scala men det var lyd igennem.....DeadDeadDeadDead
En ting er helt sikkert, og det er, at det er ikke kun den direkte lyd fra enheden man hører! Pinligt til 150K IMHO!!!!


Posted By: ubl_
Date Posted: 24 Nov 2010 at 21:47
Kabler fra thorhauge: LOLLOL god humor






Posted By: friman
Date Posted: 25 Nov 2010 at 08:21
Ja, jeg så den også godt, og var total flad af grin....
 
Det er go gas...LOL


Posted By: Fasen
Date Posted: 25 Nov 2010 at 16:04
hehe det er go' værkstedhumor det der Big smile  Big smile Så tænk på hvad f.eks Zensati har været igennem til den pris de bliver solgt til.!!! Der må det være ultra sjældne dodo knogler der ligger til grund for phonostikkene og kobberet er udvundet af sten fra Mars.

-------------
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.


Posted By: Mik112
Date Posted: 25 Nov 2010 at 16:23
Til den pris må de være lagt i et badekar fyldt op med urinlage fra en urinsyregigt patient med ultrahøj krystal-kultur.
 
Mark kan det der med at prissætte alting... højt Wink


Posted By: Fasen
Date Posted: 25 Nov 2010 at 16:53
Ja man kan sku undre sig over at kabler kan koste mere end biler. Og det er ikke bare Zensati, men også andre kabelproducenter. Vil altid undre mig uanset ydelse på kablet.

-------------
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.


Posted By: Kimschips
Date Posted: 25 Nov 2010 at 21:36
Fin fin messe
 
Syntes det var vildt hvordan Wilson Sofia, kunne spillle musik og samtidigt gengive alle detajler i instrumenter.
Men syntes mange rum havde problemer med bassen det måtte godt "tæmmes" bedre
 
Til sidst er messen ikke blevet meget "Main stream" hvor er selvbyg firmaerne Lcaudio NewclassD Holfi osv i dag??
I Odense Hi fi messe har jeg oplevet "foredrag" omkring eksotiske netkabler om deres "virkemåde"
 
Hvad er jeres mening? For meget salg for lidt teknik eller??
 


Posted By: syncroniq
Date Posted: 26 Nov 2010 at 09:29
Hey,

Jeg fik desværre ikke hørt Wilson. Det gad jeg godt.
Men hver gang vi var i det rum, spillede de på de andre. Og så var der propet med mennesker.


-------------


Posted By: friman
Date Posted: 26 Nov 2010 at 10:31
Originally posted by ..... og kobberet er udvundet af sten fra Mars.[/QUOTE

Det er da slet ikke langt n
Det er da slet ikke langt nok væk!!!
 
Jeg tror mere på "Dimension X"....!
 
Somme tider så virker det faktisk som om de kære kabelproducenter finder inspiration i science fiction tegnefilm, når de skal skrive markedsføringsmateriale....Big smile


Posted By: friman
Date Posted: 26 Nov 2010 at 10:42
Originally posted by Kimschips

Fin fin messe
 
Syntes det var vildt hvordan Wilson Sofia, kunne spillle musik og samtidigt gengive alle detajler i instrumenter.
 
De nye Sophia hænger vanvittig godt sammen imellem TW og MID. Fuldstændig sømløs overgang i mine ører, og så spiller de som du også er inde på, ultra detaljeret, letflydende og alligevel med masser af dynamik. RIGTIG godt i mine ører!
Der hvor det halter lidt, er integrationen af bassen. Nu har jeg hørt Sophiaerne 2 gange og i 2 forskellige setups, og det var samme resultat begge gange. Det kan selvfølgelig være selve opstillingen der ikke har været i top, og at de kræver temmelig meget den vej, det skal jeg ikke kunnne sige, men fælles for begge gange var at bassen ikke er i samme "high-end" niveau som MID/TW.
 
Originally posted by Kimschips

Men syntes mange rum havde problemer med bassen det måtte godt "tæmmes" bedre
Jeps. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor man vil demonstrere så dyrt udstyr under så dårlige forhold, uden at gøre noget ekstraordinært ud af det.
Jeg tror at man risikerer at folk fravælger produkterne pga den dårlige akustik, og dermed dårlige performance som følge af omstændighederne, og det er jo synd.
Havde jeg været udstiller, så ville jeg i større omfang vælge at spille på produkter som ville kunne lyde godt i de pågældende omgivelser, og så blot tage de øvrige (og måske ofte mere eksotisk prissatte) produkter med og lade dem stå som teasere.
 
Originally posted by Kimschips

Til sidst er messen ikke blevet meget "Main stream" hvor er selvbyg firmaerne Lcaudio NewclassD Holfi osv i dag??
I Odense Hi fi messe har jeg oplevet "foredrag" omkring eksotiske netkabler om deres "virkemåde"
 
Hvad er jeres mening? For meget salg for lidt teknik eller??
 
Jo, jeg synes også at der er barberet drastisk i udstillere, og desværre især hvad angår dem der sælger "løsdele" og stumper til nørder som os....Ouch


Posted By: syncroniq
Date Posted: 26 Nov 2010 at 11:30
Hey,

Jeg tænkte faktisk det kunne være sjovt at vise lidt DIY frem på sån en messe. Men et lille værelse koster omkring 10.000 inc moms. DET... har jeg ik lige. Men det kunne være sjovt.


-------------


Posted By: friman
Date Posted: 26 Nov 2010 at 12:45
Originally posted by syncroniq

Hey,

Jeg tænkte faktisk det kunne være sjovt at vise lidt DIY frem på sån en messe. Men et lille værelse koster omkring 10.000 inc moms. DET... har jeg ik lige. Men det kunne være sjovt.
Ja, det er jo også en slags penge, så længe det bare er for sjov skyld....Confused
 
Men det kunne være en fin måde at vise hvor langt man kan drive det med egne evner, og til hvilke penge ift. producenterne som også skal tjene til føden...
 
Hva med Kappen og Rabu?


Posted By: syncroniq
Date Posted: 26 Nov 2010 at 14:04
Hey,

Jeg håber både DAT og RABU kommer på messen næste år. Så er alle tre med (frequence). 
Jeg tror der kommer til at ske rigtig meget i 2011 inden for selvbyg. 


-------------


Posted By: Kimschips
Date Posted: 26 Nov 2010 at 17:00
Det var da meget sjovt se "Gamut audio"
Som havde optillet  "små" musiklab højtalere med som bestod af en 9700 og 15W8530K00 det var super og passede fint til rummet også:)
De var færdige med den nye integrerede forstærker kl.4 om morgenen de jokede lidt med den endelige pris .... 40.000kr siger Ole Sådan!
Også måtte jeg spørge ind til teknikken
men Rabu Dat og Frequence det kunne være stort
Syntes Frequence havde nogle velspillende højtalere (til prisen) denne gang ikke nogen frekvensområder som stak af:)
 


Posted By: JJO
Date Posted: 27 Nov 2010 at 10:13

Hej Alle

Jeg var også på messen og fik hilst på Syncronic og Ham den lange.
Jeg tog nogle billeder hos Gato Audio og Frequence I kan se dem på følgende links:
http://gato-audio.com/exhibitions.php - http://gato-audio.com/exhibitions.php
http://www.frequence-shop.dk/blog/ - http://www.frequence-shop.dk/blog/
 
Hilsen
JJO


-------------
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!


Posted By: friman
Date Posted: 29 Nov 2010 at 10:50
Originally posted by Kimschips

Det var da meget sjovt se "Gamut audio"
Som havde optillet  "små" musiklab højtalere med som bestod af en 9700 og 15W8530K00 det var super og passede fint til rummet også:)
De var færdige med den nye integrerede forstærker kl.4 om morgenen de jokede lidt med den endelige pris .... 40.000kr siger Ole Sådan!
Også måtte jeg spørge ind til teknikken
 
Tror du har forvekslet noget dér. Det var MusikLab du skrvier om, så vidt jeg kan forstå?
 
Begge herrer (Michael Edinger og Ole Lund Christensen) startede GamuT, men har ikke noget med dem at gøre længere.... Men ja, det spillede helt kanon IMHO.


Posted By: Kimschips
Date Posted: 29 Nov 2010 at 18:41
Jamen dt kan da godt være du har ret, der var bare udstillet grej fra musiklab og Gamut
spilllede skønt
 


Posted By: USXX
Date Posted: 30 Nov 2010 at 08:34
http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=36.1.8.13048120&date=27.11.2010&mode=3&page=25 - http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=36.1.8.13048120&date=27.11.2010&mode=3&page=25


-------------


Posted By: USXX
Date Posted: 30 Nov 2010 at 08:37

Ærgerligt at det skulle gå sådan.



-------------


Posted By: friman
Date Posted: 30 Nov 2010 at 08:44
Originally posted by USXX

Ærgerligt at det skulle gå sådan.

Bestemt ja! Deres produkter har altid ramt et soft spot hos undertegnede.



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com