Print Page | Close Window

DIY træf

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af højttaler
Forum Name: Arrangementer
Forum Discription: Her kan der snakker om alt fra planlægning, foreslag og omtale af arrangementer der omhandler selvbyg. Husk og tilføj arrangementet til kalenderen.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=426
Printed Date: 28 Mar 2024 at 23:34
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: DIY træf
Posted By: Busk
Subject: DIY træf
Date Posted: 12 Nov 2010 at 14:03
Jeg har gået og leget med ideen om et træf, hvor alle os HT DIY folk kunne mødes og høre hvad de andre har lavet.
Man ser jo så mange fede konstruktioner herinde, og man ville jo gerne lægge øre til dem, og man bygger jo selv en del, og man kunne måske godt tænke sig noget konstruktiv kritik til.

Det jeg har i tankerne er et weekend arrangement med overnatning.
Man medbringer alle de diy konstruktioner man kan have plads til i bilen.
Man laver et måle lokale, så det også er muligt at slæbe højttalere med der mangler et filter forslag, eller bare målingerne så man selv kan arbejde videre derhjemme.
Jeg snupper mit Marants Legendary system med, det trækker alt og lyder fantastisk Wink.



Hvor mange ville være interesseret i at jeg stabler sådan et arrangement på benene i det nye år?

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.



Replies:
Posted By: ubl_
Date Posted: 12 Nov 2010 at 14:37
Jeg kunne godt have interesse.
Jeg ligger selv inde med et sæt spillende Ekta Grande og et sæt Ellam XT


Posted By: friman
Date Posted: 12 Nov 2010 at 14:59
Selvfølgelig mester.... Bring it on...Wink


Posted By: syncroniq
Date Posted: 12 Nov 2010 at 15:05
Hey,

Lyder spændende. Jeg kunne nok også taget et enkelt kit med hvis det var.


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 12 Nov 2010 at 15:46
Vil gå igang med at finde lokaler vi kan være i med overnatning, det dog ikke nemt hvis vi skal gøre det billigt, men jeg finder nok på noget.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Kimschips
Date Posted: 12 Nov 2010 at 23:02
Super!!
 
Jeg har et sæt lignende "Speak and abyss" jeg måske kan tage med:)
 
Sig til hvis der er noget jeg / vi kan hjælpe med:)
 


Posted By: svendborg@email
Date Posted: 15 Nov 2010 at 21:02
Clap Som sagt før, er jeg meget på, også med hjælp hvis jeg kan bruges....Tongue


Posted By: Busk
Date Posted: 16 Nov 2010 at 17:52
Alle kan bruges og det første jeg skal finde ud af er hvor det skal holdes. Og her tænker jeg ikke øst eller vest, men hvor vi kan finde de muligheder vi skal bruge billigst.
De forskellige konference hoteller tager ca 2000kr pr. mand for en weekend med overnatning Confused så det skal det ikke være, jeg vil gerne finde ud af noget hvor det kan lade sig gøre for ca. 600kr pr. mand.
Evt. noget med et forsamlingshus eller noget hvor der måske kan overnattes på en kro eller noget ved siden af eller i en sovepose i lokalet.
En spejderhytte, kunne sikkert også bruges da de vist kan findes med sovepladser.

Så alle må gerne sige til hvis de har ideer og så må vi kikke lidt på hvad vi kan finde.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: GlayZ3R
Date Posted: 17 Nov 2010 at 16:38
Lyder som et fedt arrangement... Jeg tager gerne mit projekt med, så der kan lyttes med andre ører end kun mine egne Smile Ville også være fedt at få kontrolmålt dem med Clio, da jeg jo bruger HOLM.
 
Men ser meget frem til det... go go Busk.
 
MVH
Michael M


-------------
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900


Posted By: Busk
Date Posted: 18 Nov 2010 at 17:01
Så har Svendborg kommet med et godt forslag til lokation til vores arrangement.
En spejder hytte i karresbækminde, med plads til 50 personer, med overnatnings muligheder, køkken og service.
Det ekstra gode er at sådan et sted ligger lidt afsides, så vi kan spille som vi har lyst Thumbs Up.
Så det er bare super, inden jeg ringer og snakker med hende, skal vi lige kikke på hvornår et ville være fornuftigt at afholde dette arrangement næste år.

Jeg tænker på april eller noget, hvad siger i andre?

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 18 Nov 2010 at 21:02
1. April kunne være datoen. Ej det gazz. Er der strømudtag i Hytten, eller skal vi have en generator med LOL


Posted By: svendborg@email
Date Posted: 18 Nov 2010 at 21:35
:-) Med tanke på at kommunen sikkert har været involveret i byggeriet, er der sikkert strøm nok. Ellers kan vi trække det fra 400 V installationerne. Kan nok skaffe ledninger og sager.


Posted By: Kimschips
Date Posted: 19 Nov 2010 at 21:23
Kan det ikke være før?
 
Marts?


Posted By: Kimschips
Date Posted: 19 Nov 2010 at 21:24

Men lyder super:)



Posted By: Busk
Date Posted: 20 Nov 2010 at 06:09
Det er det vi lige skal høre.
Men der skal også være tid til planlægning osv. og julen rammer os snart.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: vincent.
Date Posted: 05 Nov 2012 at 17:38

Er der tanker om et sådan super træf igen hvis dette i sin tid blev til noget? Kunne dæleme være hyggeligt.. Godt med nørderi osv. evt. kunne forhandler der gider stille op til loppe marked sammen med bruger med de stumper der savner et nyt hjem...

 



Posted By: Busk
Date Posted: 06 Nov 2012 at 09:04
Det blev aldrig til noget.
Opgaven er enorm for at få det til at lykkedes og jeg magtede i hvert fald ikke at komme videre med det.


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: vincent.
Date Posted: 06 Nov 2012 at 22:11
Ok, det kunne ellers være svært hyggeligt, men det kræver at folk tager det til sig så der er nogle midler at gøre med.. Måske man kunne få nogle af forhandlerne til at smide lidt i kassen for at kunne være der med muligheden for at møde deres kunder i øjn højde og få solgt lidt stumper..


Posted By: Busk
Date Posted: 07 Nov 2012 at 09:03
Helt sikkert
Men det er en kæmpe opgave.


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Tubeman
Date Posted: 07 Nov 2012 at 09:04
Super god ide med sådan et træf...Klar deltagelse herfra..Kan måske tage diy rør pre med



Posted By: vincent.
Date Posted: 07 Nov 2012 at 11:25
Hvad er folk villig til at bruge på sådan en hygge træf over et par dage.
 
er det en plovmand eller?


Posted By: mebbesen73
Date Posted: 08 Nov 2012 at 21:14
Jeg kunne også godt være interesseret i at deltage, kunne jo være en god måde at lære af andre mere erfarne på.

-------------
Mvh Martin


Posted By: vincent.
Date Posted: 10 Nov 2012 at 15:55
Hvad er folk villige til at betale?
 
Jeg tænker det er noget med at folk forudbetaler så der ikke er en der hænger på den økonomiske risiko..


Posted By: Lgrau
Date Posted: 28 Nov 2012 at 10:39
Hej,
 
Super ide'  Jeg ville da gerne troppe op med et par HT med digital filtre hvis jeg kan få bakset dem  ned fra loftet Smile.
 
Lader til du har lagt det på hylden Busk?
 
Jeg bor godt nok ikke særligt centralt (30km syd for Tønder, Ja i tyskland). Men er ikke helt umuligt at jeg kunne låne en skole til formålet.
 
Hilsen Lennart


Posted By: JH
Date Posted: 08 Dec 2012 at 16:46
Hej,

jeg vil da gerne ofre en plovmand eller to på et sådan arrangement. Der skal jo også være plads til lidt hygge og god mad.

En hel dag f.eks. Lørdag til lyttesessioner. Opstilling/forberedelse allerede Fredag aften/fredag morgen.

Nedpakning af grej Søndag...

Odense eller deromkring er vel acceptabelt for de fleste, hvis vi fra Nordsjælland skal med.

/JH


Posted By: marvil
Date Posted: 08 Dec 2012 at 18:28
fyn vil være oplagt


Posted By: vincent.
Date Posted: 09 Dec 2012 at 15:51
Er der ikke en hifi klub i odense eller omegn der kunne have egnet lokaler til en flok glade nørder som os?


Posted By: JH
Date Posted: 09 Dec 2012 at 19:57
Hej,
 
Der skal også være et lokale til loppemarked. Er sikker på at der er mange som har nogle enheder som de ikke ønsker/nænner at sælge igennem den blå avis.
 
/JH



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com