Print Page | Close Window

Busk Audio The Conductor

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af højttaler
Forum Name: Mit DIY projekt
Forum Discription: Her kan du vise dit projekt frem og få konstruktiv kritik samt se andres projekter.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=345
Printed Date: 27 Apr 2024 at 18:45
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Busk Audio The Conductor
Posted By: Busk
Subject: Busk Audio The Conductor
Date Posted: 22 Jul 2010 at 22:20


Så har jeg gået og hygget mig igen, denne gang til en ven.

Vifa XT25, Scan Speak 15m, Scan Speak 26W alu.






































































Så nu er jeg ved at lytte, kontrol måle og justere lidt, men for fanden hvor det spiller.

Busk




-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.



Replies:
Posted By: JAV
Date Posted: 22 Jul 2010 at 23:16
Sådan ! Ser skide godt ud.
 
Men en firkantet port ?
 
Ifølge tegningen mangler du stadig at lave gyngen ;)
 
Over hvor lang tid har du lavet dem ?


-------------


Posted By: Mik112
Date Posted: 23 Jul 2010 at 01:48
Samme setup er igang her : http://img806.imageshack.us/i/img9245m.jpg/ - http://img806.imageshack.us/i/img9245m.jpg/
Er helt sikker på det sparker mås. SS 10" bassen er unik når den får cubik.
Bemærk at soklen i min udgave er lavet så der er plads til internt delefilter.
Diskanten her er R2904, mellemtone 15M/4531K00, og bas 26W/8861/T00.
Dvs. en anelse anderledes en Busk's setup. Men det kan ikke gå helt galt.
 
Kabinet-designet er Busk's og som nævnt med lidt ændring i bunden.
 
Flot arbejde Busk, og en Herre-lakering du har fået. 


Posted By: Busk
Date Posted: 23 Jul 2010 at 07:39
Originally posted by JAV

Sådan ! Ser skide godt ud.
 
Men en firkantet port ?
 
Ifølge tegningen mangler du stadig at lave gyngen ;)
 
Over hvor lang tid har du lavet dem ?

Ja en firkantet port er nu engang den der er nemmest at lave selv, når man nu vil have nogen helt specielle dimensioner, bare arealet er stort nog så der ikke opstår portstøj så er det jo fint.

Gyngen laver jeg ikke, det var en tanke jeg legede med da jeg tegnede dem i sin tid, og jeg nåede selv at stemme den ud som grim LOL.

Jeg startede i December 2009, Januar røg jeg så i operation og det tog lige 3md inden jeg kom på benene igen, og så har der jo så været det sædvanlige arbejde indover. men der ligger vel 130timer idem, inklusiv måling simulering osv.
Nu er skal de sidste småjusteringer i filteret laves idag. 

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 23 Jul 2010 at 07:40
Originally posted by Mik112


 
Flot arbejde Busk, og en Herre-lakering du har fået. 

Mange tak Mik.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: USXX
Date Posted: 23 Jul 2010 at 09:43
Hvordan trimmede du porten - og hvorfor den lille recess?


Posted By: Busk
Date Posted: 23 Jul 2010 at 09:49
Porten er trimmet i en prøve opstilling, men med øret, har ikke lært den med målesystemet endnu.

Recess?


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: JAV
Date Posted: 23 Jul 2010 at 13:19
Originally posted by Busk

Originally posted by JAV

Sådan ! Ser skide godt ud.
 
Men en firkantet port ?
 
Ifølge tegningen mangler du stadig at lave gyngen ;)
 
Over hvor lang tid har du lavet dem ?

Ja en firkantet port er nu engang den der er nemmest at lave selv, når man nu vil have nogen helt specielle dimensioner, bare arealet er stort nog så der ikke opstår portstøj så er det jo fint.

Gyngen laver jeg ikke, det var en tanke jeg legede med da jeg tegnede dem i sin tid, og jeg nåede selv at stemme den ud som grim LOL.

Jeg startede i December 2009, Januar røg jeg så i operation og det tog lige 3md inden jeg kom på benene igen, og så har der jo så været det sædvanlige arbejde indover. men der ligger vel 130timer idem, inklusiv måling simulering osv.
Nu er skal de sidste småjusteringer i filteret laves idag. 

Busk
Go' idé til at du stemte gyngen ud :-]
 
Har du haft gang i rundsaven til facetterne eller hvordan ?
 
Fik ferie igår, så skal igang nu.
 
 
 


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 23 Jul 2010 at 13:29
Jep jeg har brugt håndrundsaven, det tager vel 30min pr. front.

http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=28981&highlight=facets - http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=28981&highlight=facets  her kan du se hvordan jeg fik ideen til at gøre det og det er virkelig nemt.


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: GlayZ3R
Date Posted: 23 Jul 2010 at 14:22
Mega fede speakers... stor respekt herfra :-)
 
Er selv lige begyndt på nyt projekt med D2904 + 18W + 22W, men ser mig allerede slået før start...
 
MVH
Michael M


Posted By: Busk
Date Posted: 23 Jul 2010 at 14:34
Originally posted by GlayZ3R

Mega fede speakers... stor respekt herfra :-)
 
Er selv lige begyndt på nyt projekt med D2904 + 18W + 22W, men ser mig allerede slået før start...
 
MVH
Michael M
Mange tak.

Ahh mund dog at du er slået før start. Hvis bare du tager dig den tid der skal til og ikke springer over selv om der er tider hvor man har lyst, så kan du med de enheder frembringe noget fedt.

Har du forhørt dig ved USXX hvordan du skal dimensionere kabinettet til de enheder?

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: GlayZ3R
Date Posted: 23 Jul 2010 at 20:38
Hej Busk.
 
Nej, har desværre ikke søgt råd hos USXX, har istedet brugt ABACUS 2.0 til udregning af kabinetvolume og porttuning. Jeg har lige idag fået skåret træ, men ved nærmere eftertanke kunne det måske være jeg skulle ha' kontaktet manden Embarrassed
 
Men jeg føler mig dog rimelig sikker på at jeg har ramt rimelig godt, men det vil tiden vise.
 
21 ltr. bassreflex til 18W
26 ltr. bassreflex til 22W (porttuning på 36Hz)
 
Nå, nok om mit, det er jo din tråd... Wink
 
MVH
Michael M


Posted By: Mik112
Date Posted: 24 Jul 2010 at 17:13
Ot. @GlayZ3R. Med det valg af enheder og volumen får du noget der spiller rigtigt godt. Hvilke 18W og 22/W udgaver benytter du? Og hvor har du ca. valgt at dele?
Pøj-pøj med projektet.
@Busk, undskyld lån af lidt tråd - håber det går an Smile 


Posted By: Mik112
Date Posted: 24 Jul 2010 at 17:17
Ingen der har bemærket min "fede" fod med plads til delefilter?
 
Ok. LOL . Er der andre her i Danevang der har gang i "The Conductor"?


Posted By: Kimschips
Date Posted: 06 Aug 2010 at 22:58
Hej Busk
 
Hvordan går det med dit projekt har du fået målt og lyttet?
Hvordan er 10" i alu??
 
Jeg drømmer lidt om SS9700 / R29 + 15W8530K00 + 26W alu  (har 15W)
 
Kim
 


Posted By: Busk
Date Posted: 07 Aug 2010 at 07:23
Der er målt og de har spillet et par uger, og jeg render frem og tilbage og tweaker på filteret. Lege barn er man og alle ideer skal prøves, mellemtone og diskant mangler stadig nogen tæsk for at åbne sig, men spiller allerede som en drøm.

26w alu er en kompetent fætter, jeg har mere dybde, mere knald på med den ene end jeg har med de 2 der sidder i mine B&Wer. Den er varm og fyldig i bassen. Jeg vil tror at pap udgaven er den bedste til egentlig 3vejs højttalere, men jeg er bestemt ikke skuffet. Man skal dog passe på at få delt for højt med den, en dyb mandestemme kan godt få den til at runge lidt. Men når jeg har leget alle mine ideer igennem skal jeg nok komme med et ordentlig bedømmelse.

Jeg vil så dog sige at man lige skal huske at man skal have masser af kræfter når man benytter kun en 26w. Følsomheden bliver lav, så skal man spille højt skal der en strømstærk forstærker til med høj dæmpnings faktor.
En MCintosh MA6900 med 2*200w kan kun spille lidt normal lytte niveau, ellers begynder lamperne at blinke, men den er så også bygget som en elastik i en papkasse med hensyn til dæmpnings faktor, 40 i den kategori er sku ikke meget, mine har 300. Og med den lidt tungere alu membran skal forstærkeren holde styr på noget mere.
Jeg ville til en hver tid vælge pap udgaven.
Men de her basser fik jeg for 1400kr for begge, helt nye, så kan man ikke lade være.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: JAV
Date Posted: 07 Aug 2010 at 12:43
Hey.
 
Lavede du ikke selv nogle Icepower effektblokke på et tidspunkt ?


Posted By: Kimschips
Date Posted: 07 Aug 2010 at 15:43
Lyder super spændende busk
 
Jeg har to zappulse moduler fra Lcaudio, jeg kunne bruge til bassen plus jeg har min egen hjemmebyggede 2*200W / 4ohm forstærker med 900VA ringkerne:)
 
Glæder mig til opfølgning:)
 
Mvh
 


Posted By: Busk
Date Posted: 08 Aug 2010 at 14:49
Originally posted by JAV

Hey.
 
Lavede du ikke selv nogle Icepower effektblokke på et tidspunkt ?
Jo og den har rigeligt med nosser, det var nu heller ikke in MCintsoh, jeg har marantz legendary MA-9S2 monoblokke med 300/600/1200 i 8/4/2ohm så jeg har ingen problemer.


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 14 Aug 2010 at 10:08
så har konen fået højttalerne i fødselsdags gave.
 
 
 
Jeg jeg skal lige love for hun er glad for dem Smile.
Ja jeg ved godt hun er speciel på det område, det kan dem der har været på besøg bevidne LOL.
 
Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: m@dsen
Date Posted: 14 Aug 2010 at 11:12
Og hun havde slet ikke gættet hvad der var i pakken?Wink Jeg mener, de ledninger der går fra forstærkeren og hen til pakken afslører ikke nogetBig smile
 
Michael


Posted By: Busk
Date Posted: 14 Aug 2010 at 11:24
Nej da ingen anelse LOL
så er der 26sæt højttalere i huset, men disser fruens, også at pudse Smile


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 17 Aug 2010 at 18:49
Så kom kabinetterne hjem fra maleren... Og jeg er IKKE imponeret...!  Anyway skal det ikke holde mig fra at montere enhederne og lytte lidt.
 
Ot.: Hvordan uploader man billeder her i forum Embarrassed


Posted By: Busk
Date Posted: 17 Aug 2010 at 18:54
Du trykker på det lille træ oppe over det vindue du skriver i, du kan dog ikke i quick reply, men tryk på post reply, så kan du.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: LS
Date Posted: 17 Aug 2010 at 19:12


Posted By: Busk
Date Posted: 17 Aug 2010 at 19:26
Originally posted by LS

??? LOL


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 17 Aug 2010 at 19:37
Ot. Jeg mente direkte fra egen PC Embarrassed


Posted By: Busk
Date Posted: 17 Aug 2010 at 20:01
Originally posted by Mik112

Ot. Jeg mente direkte fra egen PC Embarrassed
Ja og det er samme procedure, den der kommer op kan du trykke på "vælg fil" og når du har fundet billedet, der ikke må være større end 200kb, så trykker du på "upload" og når det er uploaded trykker du ok.


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 17 Aug 2010 at 20:30


Posted By: Busk
Date Posted: 17 Aug 2010 at 20:34
Det ser sku da ellers godt ud på billede.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 17 Aug 2010 at 20:37
I DID IT,I DID IT... Jihaaa... Mit allerførste upload... Tak til Busken :)


Posted By: Mik112
Date Posted: 17 Aug 2010 at 20:42
Hehe Busk, vent til du ser dem. Har besluttet at terminere færdig her i aften og prøvelytte med dit filter i morgen formiddag. Indvendig volumen har jeg målt til 60-62L så porten skal jeg nok have gjort noget ved senere.


Posted By: Mik112
Date Posted: 17 Aug 2010 at 21:15
Til jer der har lyst og mod på konstruktionen kan jeg fortælle, at udgifter til kabinet, snedker-hjælp og maling samlet står i ca. 6000 kr. Samling af kabinet er extremt tidskrævende - så er i advaret.
Absosolut ikke et begynder projekt... Omvendt tror jeg en belønning ligger forude Smile


Posted By: JAV
Date Posted: 17 Aug 2010 at 23:39
Originally posted by Mik112

Til jer der har lyst og mod på konstruktionen kan jeg fortælle, at udgifter til kabinet, snedker-hjælp og maling samlet står i ca. 6000 kr. Samling af kabinet er extremt tidskrævende - så er i advaret.
Absosolut ikke et begynder projekt... Omvendt tror jeg en belønning ligger forude Smile
DIY !! ;)
 
Hvis man har erfaringen med sig og har værktøjet iorden, kan man "hurtig" samle nogle kabinetter (alt efter kabinet self).
 
Men det ser da jævnt godt ud på billedet ? Det bliver spændende at følge.


Posted By: Mik112
Date Posted: 18 Aug 2010 at 00:14
Tak, Men det er Busk der har æren af konstruktionen. Selv kan jeg det meste udi elektronik-design og montage, men når det kommer til bearbejdning af MDF og spån går jeg sgu i sort. Har banket mange højttalere sammen gennem et lang liv - men flot finish blev det aldrig... De her er heller ikke en altertavle, men betydeligt bedre bygget end jeg selv nogensinde kunne have gjort. Stor respekt herfra til dem der mestrer kunsten at snedkerere - det er sgu ren kunst når det gøres rigtigt. Det siges iøvrigt at Kineserne er de sidste på kloden der kan kabinetkunsten :)


Posted By: Busk
Date Posted: 18 Aug 2010 at 08:24
Tak Mik112

Når man først mestre det så er det vildt fedt at lave sådan nogle kasser, men ja det tager tid at samle nogen hvor der er gjort meget ud af sandwich konstrukrionen.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 18 Aug 2010 at 16:39
Halløj i skuret... Så er de samlet og stillet op på deres rette plads.... Og hold da helt op hvor de spiller Tongue
Ud røg omgående mine to Infinity Intermezzo 1.2S sub's. Nu skal højttalerne bare spilles til og derefter måles på. Sidstnævnte bliver dog først 4/9. Tak til Busk for en super flot indsats samt svar på mine mange dumme spørgsmål. Jeg kan varmt anbefale konstruktionen og ventetiden på 9 måneder er glemt og tilgivet.
Ps. Tror dit filter sidder lige i skabet.


Posted By: Busk
Date Posted: 18 Aug 2010 at 16:43
Det var da dejligt at høre Mik
Tror dog vi kan hente endnu mere når vi først for målt dem ud og justeret til :-).

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 18 Aug 2010 at 17:08
Det glæder jeg mig til. Mellemtonen er meget anderledes end mine 12M'er, de åbner ikke op på samme måde men har da deres charme at gøre tingene på, men lad os nu se hvordan det står til efter 1-2 uger. 
Jeg har monteret 26W8861T00 pap-bassen, og den kvitterer ved kasse 1 med en ultra stramhed og impulsvillighed. Konstruktionen kører lige nu med en Millennium 2*180W som fint kan trække dem. Senere idag smider jeg min Thule IA350B eller PA350B bamse på - så får piben en anden lyd da de trækker hvad som helst. Kabinettet er pokkers stift uden vibrationer, og jeg kan fortsætte....
 
Mangler iøvrigt 12 stk. sorte træskruer til diskanten... Nogen der ligger inde med sådanne til forhandling?


Posted By: Busk
Date Posted: 18 Aug 2010 at 17:13
Jamen det lyder jo dejligt.
15M er absolut mere varm idet, men den åbner gevaldigt op efterhånden som de bliver spillet til.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 18 Aug 2010 at 17:38
Hvad med et let frontstof-design som næste projekt? samt et flot diskret Busk-Audio logo i messing der kan sættes nederst på fronten (klæbes på).
 
Vedr. følsomhed på disse kæmper har det været indover at der kan forventes ca. 83dB/1m... Tror snarere den er 88-89dB. Synes de er ufatteligt nemme at trække.


Posted By: Guests
Date Posted: 18 Aug 2010 at 17:42
Frontstof er da kun for kvinder og mænd som danser jazzballet LOL

-------------


Posted By: Mik112
Date Posted: 18 Aug 2010 at 17:54
Jaja... Selvfølgelig lytter man ikke på stoffer :) Det var ment - så små pilfingre ikke kan trykke midt i center som de så godt kan li'. Samtidig gør det ikke noget at det ser pænt ud Wink


Posted By: Busk
Date Posted: 18 Aug 2010 at 17:59
Originally posted by Mik112

Hvad med et let frontstof-design som næste projekt? samt et flot diskret Busk-Audio logo i messing der kan sættes nederst på fronten (klæbes på).
 
Vedr. følsomhed på disse kæmper har det været indover at der kan forventes ca. 83dB/1m... Tror snarere den er 88-89dB. Synes de er ufatteligt nemme at trække.
Ja som kappen skriver er frontstof kun for kvinder og mænd med løse håndled. LOL

Skilt er der ved at bliver arbejdet på Wink


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Guests
Date Posted: 18 Aug 2010 at 17:59
Originally posted by Mik112

Jaja... Selvfølgelig lytter man ikke på stoffer :) Det var ment - så små pilfingre ikke kan trykke midt i center som de så godt kan li'. Samtidig gør det ikke noget at det ser pænt ud Wink

Aah.

Den slags problemer har jeg heldigvis ikke endnu Wink


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 18 Aug 2010 at 18:18
Du kunne jo lave sådan nogle super bløde poser til dem, de kan have det rart i når de ikke spiller.



Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 18 Aug 2010 at 19:16
Originally posted by kappen

Originally posted by Mik112

Jaja... Selvfølgelig lytter man ikke på stoffer :) Det var ment - så små pilfingre ikke kan trykke midt i center som de så godt kan li'. Samtidig gør det ikke noget at det ser pænt ud Wink

Aah.

Den slags problemer har jeg heldigvis ikke endnu Wink
Har haft... Det er de kommende oldebørn jeg er bekymret over Wink 


Posted By: SWULP
Date Posted: 18 Aug 2010 at 20:58
Hej Mik
Du kan købe sorte skruer her:
http://frequence-shop.dk/produkter/35-diverse/321-skruer/ - http://frequence-shop.dk/produkter/35-diverse/321-skruer/
 


-------------
/SWULP



Posted By: GlayZ3R
Date Posted: 18 Aug 2010 at 21:04
Hej
 
Lige præcis de skruer fra Monacor som SWULP linker til, har jeg brugt til min konstruktion. De er af super kvalitet, så dem kan du roligt købe... Bruger Ø5 til Bass og Mellemtone, Ø4 til Diskant.
 
MVH
Michael M


Posted By: Mik112
Date Posted: 18 Aug 2010 at 21:22
Ok. Tak drenge.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 19 Aug 2010 at 09:12
Hey,

Brugte selv samme skruer (dog fra intertechnik). Men de stikker meget ud over kanten, hvilket ikke kan være godt akustisk. Jeg køber nu skruer ved en autoforhandler. Tror de hedder maskinskruer ? Kan tage et billede når jeg kommer hjem. De har rundt hoved (buler op, istedet for at være kantet).


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 19 Aug 2010 at 09:18
Jeg bruger dem fra Rabu hvor man skruer gevindet i forfra, de er fandme gode, lidt dyre men gode.
http://rabu-acoustics.dk/kabinet-tilbehoer-36/skruer-97/rabu-skrue-saet-m4-1168.html - http://rabu-acoustics.dk/kabinet-tilbehoer-36/skruer-97/rabu-skrue-saet-m4-1168.html

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: friman
Date Posted: 19 Aug 2010 at 09:50
Kan i hvert fald IKKE anbefale maskinskruer med islagsmøtrikker fra biltema!!!!
 
Enten falder islagsmøtrikkerne ud når man vil montere, eller også var der fejl i gevinnet, så skruerne kører ubehjælpsomt fast. Måtte bore 2 skruer ud, og fik skrammet chassiset på den ene 15w under udbedringen!!!
 
Man bliver aldeles rasende på det møg, og det er bare så ærgeligt, når nu man har brugt så meget tid og tålmodighed på at lave nogle super kabinetter...
 
Er ret overbevist om at alle fremtidige projekter bliver lavet med fronter i massiv hårdtræ, så man kan bruge alm. pæne sorte spånskruer, ligesom min lommefilosofi siger mig at det er væsentligt bedre med en meget stiv baffel, istedet for det relativt bløde MDF.


Posted By: Mik112
Date Posted: 19 Aug 2010 at 16:54
Endte med at købe en æske NKT Vnr.: 115157 3*20mm rustfrie undersænket spånskrue med linsehoved... De kører næsten i plan med flangen. De får lige en gang matsort spraymaling inden montering... det må være den midlertidige løsning. Jeg er totalt færdig med islagmøtriker og MDF - det går sgu altid galt.


Posted By: Mik112
Date Posted: 24 Aug 2010 at 17:38
Efter en uges tilsvinning af højttalerne ved højt lytte-niveau synes jeg at specielt 15M'ern har åbnet voldsomt op på den positive måde... Den har et potentiale jeg ikke havde turde regne med... Omvendt med 8861T00 - den har ikke helt kvitteret på samme positive måde endnu... men er på rette vej :-) R2904 er købt som brugt og er helt sikkert tilspillet - så her er kun noget at hente i filteret.
Summen af ovennævnte skal læses som; at Leonard Cohen's CD "I'm Your Man" nu er meget mere lys og åben og stram fra bund til top end nogensinde før - der er ligefrem hul igennem... Netop den CD har voldt mig megen bøvl på mange højttalere (selv-byg som færdigkøbte) gennem årene.


Posted By: Busk
Date Posted: 24 Aug 2010 at 19:28
Det lyder fandme da godt, så kan det jo ikke gå helt galt når vi får det sidste på plads den 4.sep.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 24 Aug 2010 at 19:48
Så er der kommet spen!ses hjem til konens højttalere. 
4stk speciel fremstillede rustfrie stål spen!ses. 40mm i diameter, 45mm høje og vejer 250g pr. stk.


 


Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 24 Aug 2010 at 19:59
Næh... Det skal nok gå ok, men glæd dig ikke for tidligt - der er job der skal gøres Wink . Værste Scenarie på nethinden lige nu er; at "vi" skal ind med "kaninpen!sken" og save noget af porten... Du går forrest... Hæhæ. Ej.... Det bliver lækkert når de sidste detaljer kommer frem Wink  
 
Edit: Busk - du tager lige den Live Leonard CD med + noget andet du er fortrolig med. Min CD samling er katastrofal dårlig!!
 
Lækre spen!ses der - hvad skal 8 stk. koste? Har netop hentet en håndfuldt havefliser ind LOL
 
Edit 2: Skal love for at der er stavefilter på Ouch Man kan kun skrive s. p. i. k. e. s  med prikker, men havefliser i eet ord er ok Embarrassed Værktøjet jeg tænkte på var en k.a.n.i.n.p.i.k. Smile
 
 
 


Posted By: Mik112
Date Posted: 15 Sep 2010 at 17:47
Ot. Nogen herinde som har et seriøst bud på en brugt, men rimelig ny stereo-effektbamse eller 2 mono trin der kan få maks ud af disse fine, men voldsomt forslugne - anslået 82dB/W højttalere?
 
Vores Thule 2*350W/8Ohm IA350B eller PA350B/PR350B setup gør det til et 10 tal, og er for så vidt ok, men der mangler lige de sidste 3-6 dB headroom ud til højttalerne når der er drejet helt højre om. Alle Watt i Thule setuppet er i brug, så vi taler amps >2*500W/8Ohm klassen.
 
Krav er: Den/de skal ikke koste en accellerator, ikke køre klasse D, og helst have de samme lydmæssige dyder som Thule setuppet. 
 
Hvor svært kan det være :)
 
Mvh/Mik112


Posted By: Busk
Date Posted: 15 Sep 2010 at 17:56
Hvad må de koste?

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 15 Sep 2010 at 19:26
Hehe... Det vil jeg af forskellige årsager ikke udtale mig om lige nu, men skriver jeg 30K er resultatet ofte; at ting tidl. annonceret til 15K bliver pustet op fra et lavere leje, og skriver jeg 10K er jeg useriøs.
 
Jeg har tillid til dette forums brugere, og vil gerne guides udi i forslag...., og så tage tingene derfra,
og det er også muligt jeg "bare må nøjes" med mit Thule-setup, og leve med det, da en effekt-update der sparker mås nok kommer til at koste kassen *2 Pinch.
 


Posted By: friman
Date Posted: 15 Sep 2010 at 21:31
SHIT!!! Enten spiller du vanvittig højt, eller også er de komplet umulige at drive...!

Anyway, så tror jeg det billigste ville være klasse D, men der har du jo sagt no. Kom så i tanke om dem her:  http://www.groundsound.com/pa12cc.php - http://www.groundsound.com/pa12cc.php

Hvis du ikke er ked af at svinge loddekolben, så kunne det jo være en mulighed? Har ikke selv hørt dem, men grejet derfra virker generelt seriøst, og har fået positiv omtale alle de steder jeg har set det omtalt...


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 15 Sep 2010 at 22:20
Har du overvejet at bi-ampe dem?
Dine Thule forstærkere på mellemton og diskant, og en volsom klasse D på bassen.


Posted By: Busk
Date Posted: 16 Sep 2010 at 06:24
der blev spillet højt da jeg var der LOL, faktisk så højt at rummet ikke kunne være med mere.
Bi-ampe er en god ide, men ikke med to forskellige forstærker typer, det lyder bare ikke godt, har prøvet det.


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 16 Sep 2010 at 06:45
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=165455 - http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=165455  det er jo en dejlig maskine.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164949 - http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164949  eller et lille bi-amp forslag.



-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 16 Sep 2010 at 09:47
Hvis du tager højde for en evt. forskel i gain, burde du godt kunne få forskellige forstærkere til at spille sammen. I sidste ende, er der vel større forskel på klangen imellem de forskellige enheder.
Jeg har for øvrigt selv en NAD M25, som Busk linker til, og den kan jeg helt sikkert anbefale.


Posted By: Christ
Date Posted: 16 Sep 2010 at 11:12
Er du sikker på det er watt du rent faktisk mangler, eller om du ikke skal have fat i nogle rigtigt strømstærke forstærkere.

Jeg selv købte 2*NAD275BEE til stort set ingen penge, og må indrømme jeg er MEGET overrasket over deres overskud, på mine gamle Dali diva, der er helt enormt sultne.


-------------


Posted By: Clploug
Date Posted: 16 Sep 2010 at 12:20
Sunfire effektblokke kunne også være en mulighed.

Der er i hvert fald masser af power og god lyd i synes jeg.

De kan ofte købes brugt til en fornuftig pris.


Posted By: Mik112
Date Posted: 16 Sep 2010 at 15:30
Synes IA350B og PA350B er strømstærke nok. 2*350W/8 Ohm og +/-45A (0,6 Ohm/1mS) gør, at bl.a. 8 Ohm's bassen holdes i et jerngreb. Blev IA350B produceret idag var den een af verdens kraftigste integrerede forstærkere overhovedet.
 
Kom i tanke om at jeg har en 7 kanals PA350B stående, og jeg kan jo prøve at koble IA350B til mellemtone og diskant og lade den styre PA350B'ern til basserne.... Altså 2*500W/4 Ohm og 2*350W/8 Ohm - det må give en del aflastning på IA350B'ern. De 1000W ekstra gør måske hele forskellen, og lyden i de 2 amps er jo ens Smile
 
Ps. Forstærkerne kører fuld balanceret fra indgang til udgang og kan qua designet IKKE brokobles.
 
Edit. Da nyt 18/12/24dB delefilter er under opbygning bliver ovenstående først forsøgt når filter er på plads (skal også have plads til 2 ekstra HT-bøsninger i soklen)
 
Tak til alle for gode forslag - tror Langemand kom tættest på med en god og gratis ide, som jeg ikke havde tænkt over Big smile


Posted By: Eriek
Date Posted: 16 Sep 2010 at 15:59
Hej Mik112.
Jeg har to stk. Crown CTS1200 stereoforstærkere som jeg skal af med: De er på 600w, Det er kl. AB. Ny pris 16kg. stk. du kan få dem begge for 14Kg, de er ca. 3år gamle. 
Mvh. Eriek


Posted By: Mik112
Date Posted: 16 Sep 2010 at 16:06
Originally posted by Busk

der blev spillet højt da jeg var der LOL, faktisk så højt at rummet ikke kunne være med mere.
Bi-ampe er en god ide, men ikke med to forskellige forstærker typer, det lyder bare ikke godt, har prøvet det.
 
Arghh.... Højt og højt...Det var bare den automatiske aske-ryste-rist i brændeovnen der gik igang ved 22Hz, - og som rasler en del sammen med 36Hz persienne støv-deaktivatorene... Altsammen
småting som en øvet lytter nemt kan abstrahere fra da det er tonernes verden som gælder LOL


Posted By: Mik112
Date Posted: 16 Sep 2010 at 16:18
Originally posted by Eriek

Hej Mik112.
Jeg har to stk. Crown CTS1200 stereoforstærkere som jeg skal af med: De er på 600w, Det er kl. AB. Ny pris 16kg. stk. du kan få dem begge for 14Kg, de er ca. 3år gamle. 
Mvh. Eriek
 
Pudsigt du nævner præcis den, fordi den Googlede jeg for 2 timer siden som et meget interessant emne.
Den må køre klasse D eller lignende, eller PSU'en er SMPS for specs. ser mærkelige ud i 2 og 16 Ohm. Se selv her:
http://www.crownaudio.com/pdf/amps/135008.pdf - http://www.crownaudio.com/pdf/amps/135008.pdf
 
Bor du på djævleøen vil jeg meget gerne "lytte" Tongue
 
 


Posted By: Eriek
Date Posted: 16 Sep 2010 at 16:42
Hej, nej den køre kl AB+B som det hedder men ja den har SMPS. Jeg har kørt bånd ned til 2 ohm uden unoder, endvidere er den modificeret så blæserene ikke støjer og al indmaden blev skiftet fra 2006 version til 2008 version. 

Jeg bor nær Køge.

Mvh. Eriek


Posted By: Mik112
Date Posted: 16 Sep 2010 at 17:08

Kan se at jeg burde have oprettet en tråd om velegnede forstærkere til Busk'ens VSS1510/The Conductor, da mit spørgsmål her i Buskens fine tråd måske breder sig langt ud over det der er konstruktions/tråd-relevant.

Sitet hedder jo af gode grunde Speakerbuilder, og jeg ved ikke om længere snak om forstærkere overhovedet hører ind her.
 
 


Posted By: Eriek
Date Posted: 16 Sep 2010 at 17:29
Vi kan jo bare tage den via PB. hvis du er interesseret.

Mvh. Eriek


Posted By: Mik112
Date Posted: 16 Sep 2010 at 18:28

Jeg har startet denne tråd:

  http://www.forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=381&SID=76d35841f186f21f598a6c98ec1z6z1d&title=forstrkere-der-kan-trkke-lsset - http://www.forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=381&SID=76d35841f186f21f598a6c98ec1z6z1d&title=forstrkere-der-kan-trkke-lsset
 
hvor jeg håber vi kan diskutere forstærkere og give gode råd Wink


Posted By: Busk
Date Posted: 16 Sep 2010 at 18:52
Det gør nu ellers ikke noget for mit vedkommende.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 16 Sep 2010 at 19:51
Originally posted by Busk

Det gør nu ellers ikke noget for mit vedkommende.
 
Super, så kører vi videre Smile


Posted By: Mik112
Date Posted: 07 Dec 2010 at 19:38
Så blev der koblet Thule IA350B til bassen og PA350B til diskant og mellemtone, - Begge styret af PR350B - og stadig med det gl. filter (har endnu ikke fået indkøbt alle komponenter til det nye).
Det jeg prøver at sige er: At VSS1510 spiller dobbelt op og er ekstrem frigjort nu i denne kombi hvor 4*350W leverer mosten. 2*350W Thule-Watt er desværre IKKE nok til denne konstruktion hvis der ønskes stjernedrys LOL Ok - CD150B m. Digit-I modul er også byttet ud med DVA150B m. Digit-II modul.


Posted By: Busk
Date Posted: 07 Dec 2010 at 20:00
heheheheheheeh nej jeg tænkte i meget over følsomhed da jeg designede den, siden jeg købte Marantz ma9-s2 har jeg ikke skænket det en tanke så tit Smile

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 07 Dec 2010 at 20:30
Blæremås.. Ævbæv Embarrassed. Anyway er der på papiret ikke den helt store forskel i ydelse på disse amps. Thule IA350B/PA350B er begge målt her til >2*480W/4Ohm og peak strømme over 100A. Økonomisk set koster mit Balancerede Thule setup vel omkring 20K brugt (nypris 90K). Desværre har jeg pt. ikke overskud til at financiere 2 så flotte brugte Marantz-monoblokke som dine.
Men jeg spiller Lotto for 36kr/uge og har aldrig vundet en prut - så statestiken siger at jeg snart får muligheden Thumbs Up


Posted By: Busk
Date Posted: 08 Dec 2010 at 16:51
Originally posted by Mik112

Blæremås.. Ævbæv Embarrassed. Anyway er der på papiret ikke den helt store forskel i ydelse på disse amps. Thule IA350B/PA350B er begge målt her til >2*480W/4Ohm og peak strømme over 100A. Økonomisk set koster mit Balancerede Thule setup vel omkring 20K brugt (nypris 90K). Desværre har jeg pt. ikke overskud til at financiere 2 så flotte brugte Marantz-monoblokke som dine.
Men jeg spiller Lotto for 36kr/uge og har aldrig vundet en prut - så statestiken siger at jeg snart får muligheden Thumbs Up
Det er god humor


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 24 Mar 2011 at 19:46
Så er mit filter på plads og de endelige komponenter er kommet, det eneste der ikke er på nedenstående billede, er den store 4,7mH 2000W Jantzen spoler, da den sidder i det spillende filter.
 
Her er det ene filter vist.
 
Kondensatorer til diskant og mellemtone serie komponenter er: Claritycap MR serie.
Kondensatorer til parallel komponter er: Claritycap SA serie.
Spoler til mellemton serie komponenter er: Mundorf CFC luftspoler.
Spoler til paralel komponenter er: alm luftspoler.
Spolen til bassen (ikke vist): Jantzen C-coil 2000w.
Modstande i hele filteret er gode alm keramiske modstande.
 
Nu skal det bare samles.
 
Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 28 Aug 2011 at 11:18
En lille update.
Jeg er som sagt før tilfreds med min sidste version af filteret som spiller nu.
Og jeg har idag finpudset tegningen af filteret så det kunne vises frem.
Højttaleren spiller forøvrigt lukket nu og det er helt fanstastisk.
Nu mangler jeg bare at bygge filteret op og derfor lagde jeg stumperne op så jeg kunne se hvad det kommer til at fylde  :lol: .

54*45cm så monteret på plade fylder det 60*51cm.





Frekvenskurve og ikke pyntet i photoshop som alle de store firmaer :wink: .

Inverteret mellemtone for fasetjek.

Impedanskurve.

Impulsrespons.

I filteret er der valgt.
ClarityCap MR til serie kondensatorer.
ClarityCap SA til paralel kondensatorer.
Mundorf CFC til serie spoler i mellemtone filteret.
Alm. trådviklede luftspoler i ø1,2 og ø0,7 tråd til paralel.
Jantzen C-coil til serie spole i basfilteret.
10W keramiske modstande alle steder og mindst 2 i paralel for at mindske selvinduktion og nogen steder 3 i paralel.

Total filter pris 19.000kr

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: m@dsen
Date Posted: 28 Aug 2011 at 11:43
Busk, 19000,-  til den pris kan man få 2 4vejs aktive filter hos GruondSound.
 
Michael


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 28 Aug 2011 at 12:34
Det ser rigtig godt ud. Måske lige bortset fra impedansen i diskant området.
Hvad sker der med impedansen, frekvensgangen og ikke mindst lyden, hvis du flytter R2 og R18 hen i indgangen af diskant filtret?


Posted By: Busk
Date Posted: 28 Aug 2011 at 13:46
Originally posted by m@dsen

Busk, 19000,-  til den pris kan man få 2 4vejs aktive filter hos GruondSound.
 
Michael
Ja da og det bliver næste projekt Wink

Det konens højttalere og de skal have det bedste.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 28 Aug 2011 at 13:47
Originally posted by ham_den_lange

Det ser rigtig godt ud. Måske lige bortset fra impedansen i diskant området.
Hvad sker der med impedansen, frekvensgangen og ikke mindst lyden, hvis du flytter R2 og R18 hen i indgangen af diskant filtret?
Det bliver ikke ændret, da alle komponenter er på plads, og med et par marantz ma-9s2 er der ingen problemer, og det har spillet nu i 8md sådan her. så det går nok.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: m@dsen
Date Posted: 29 Aug 2011 at 00:05
Originally posted by Busk

Originally posted by m@dsen

Busk, 19000,-  til den pris kan man få 2 4vejs aktive filter hos GruondSound.
 
Michael
Ja da og det bliver næste projekt Wink

Det konens højttalere og de skal have det bedste.

Busk
 Sådan dér, hun er trods alt også mor til dine børn, så kun det bedste er godt nokWink
Jeg glæder mig allerede til dit næste project.
Michael


Posted By: Darkwing
Date Posted: 29 Aug 2011 at 00:13
Lækkert kabinet og noget af en udbetaling til filter. Thumbs Up
Hvad er kamp vægten på dem?

Du har ingen problemer med at blande spåndplade og mdf?
Men det vil vel nok altid være mdf'en yderst, der udvider sig mest med luftfugtigheden?

Kom lige til at se på din port i mdf.
Fed ide, har altid syntes at en tynd plastik port var et svagt led, når man har brugt en masse krafter på at lave et solidt kabinet.

Jeg havde noget lign. i tankerne, bare med en stabel mdf klodser med rundt hul og skruet sammen med lange bolte eller gevindstænger.
Så kunne man tilpasse længden med klodser i forskellige tykkelser.
Når man havde ramt den endenlige længde kunne man lime dem sammen.

Anders

Skitse:



Posted By: Busk
Date Posted: 29 Aug 2011 at 18:23
Originally posted by m@dsen

Originally posted by Busk

Originally posted by m@dsen

Busk, 19000,-  til den pris kan man få 2 4vejs aktive filter hos GruondSound.
 
Michael
Ja da og det bliver næste projekt Wink

Det konens højttalere og de skal have det bedste.

Busk
 Sådan dér, hun er trods alt også mor til dine børn, så kun det bedste er godt nokWink
Jeg glæder mig allerede til dit næste project.
Michael

Det kan du også roligt, det bliver et vildt system med 1stk diskant, 1stk mellemtone, 2stk 8" mellembasser og 4stk 12" subber. alt aktivt delt Wink


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 29 Aug 2011 at 18:27
Originally posted by Darkwing

Lækkert kabinet og noget af en udbetaling til filter. Thumbs Up
Hvad er kamp vægten på dem?

Du har ingen problemer med at blande spåndplade og mdf?
Men det vil vel nok altid være mdf'en yderst, der udvider sig mest med luftfugtigheden?

Kom lige til at se på din port i mdf.
Fed ide, har altid syntes at en tynd plastik port var et svagt led, når man har brugt en masse krafter på at lave et solidt kabinet.

Jeg havde noget lign. i tankerne, bare med en stabel mdf klodser med rundt hul og skruet sammen med lange bolte eller gevindstænger.
Så kunne man tilpasse længden med klodser i forskellige tykkelser.
Når man havde ramt den endenlige længde kunne man lime dem sammen.

Anders

Skitse:


Takker.

Kampvægten er 65kg. uden det eksterne filter.

Ideen med porten er rigtig god, så er det også nemmere at få en port diameter der passer til det man skal bruge.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Stormen
Date Posted: 02 Sep 2011 at 11:54
Originally posted by Busk

 
 
Jantzen C-coil til serie spole i basfilteret.
 
Busk
 
Har du prøvet at måle mH på den spole ved forskellige frekvenser? Den er mega ustabil og svinger i Mh ved forskellige frekvenser. Jeg ville hellere bruge Torobar spoler istedet for.
 
Og prøv at tage en magnet og så hen til de andre spoler du har købt, husk at ren kobber ikke er magnetisk!!!


Posted By: Busk
Date Posted: 02 Sep 2011 at 13:45
Nej det har jeg ikke.
Når du skriver ustabil, har du så målt nogen andre også? og hvis ja, så lad os se det Smile, det jo spændende.
Men ja spolen er ikke frekvens linær hvis det er det du tænker på, det er der ikke nogen der er, de går jo i mætning på et eller andet tidspunkt.

Men jeg har valgt denne spole grundet lyden, og jeg vil sige at det er klart den bedste spole jeg endnu har hørt til bas.
Hvorfor magnet testen? hvis det er en spoler der er viklet om en kerne, så det vel ikke underligt at den er magnetisk? eller er det noget andet du har i tankerne her.

Generelt set tager jeg målinger af forskellige ting med et gram salt, jeg er enig i at det fortæller visse ting om den enkelte komponent, men den giver ikke et udtryk for om den lyder godt.
Det må man selv afgøre med lyttelapperne. Men der er klart ting der taler for og imod ved alle valg.

Det jeg mener er at jeg har valgt ud fra hvad jeg syntes lyder bedst, det eneste jeg ikke kender svaret på i dette filter er om det giver noget at bruge så dyre komponenter i paralel delen, alle siger (incl. mig selv) at det ikke burde have indflydelse på lyden, så det vil jeg se om jeg orker at teste.


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Mik112
Date Posted: 02 Sep 2011 at 16:40
Det er en basspole og selvinduktionen skal måles ved 100-500Hz med en ok målebro. Her vil målingen være super stabil. Den kan IKKE måles med de billige fætter BR LCR instrumenter til 750 kr. da de måler over 1kHz og ikke leverer power nok. Spolerne fejler sandsynligvis intet.
Havde samme problem med bas-coils af andet fabrikat hvor 100-500% afvigelse var udlæst. Skiftede målebroen ud med en proff. LCR målebro og spolerne lå klippefast på specifikationen.


Posted By: Busk
Date Posted: 02 Sep 2011 at 16:48
Originally posted by Mik112

Det er en basspole og selvinduktionen skal måles ved 100-500Hz med en ok målebro. Her vil målingen være super stabil. Den kan IKKE måles med de billige fætter BR LCR instrumenter til 750 kr. da de måler over 1kHz og ikke leverer power nok. Spolerne fejler sandsynligvis intet.
Havde samme problem med bas-coils af andet fabrikat hvor 100-500% afvigelse var udlæst. Skiftede målebroen ud med en proff. LCR målebro og spolerne lå klippefast på specifikationen.

Clap


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Stormen
Date Posted: 03 Sep 2011 at 13:36
Og du har prøvet dette med en C-Coil? Altså lave målinger? For jeg syntes sgu ikke de var særlig stabile, jeg har ihvertfald smidt mine ud...

Mhs. Til magnetisme så hentydede jeg til dine fladvalsede og luftspoler fra Jantzen, sidst jeg prøvede havde de magnetisk tiltrækning, og det tyder i min bog ikke på kvalitet... Det er godt nok et par år siden så jeg kan ikke sige om det har ændret sig.


Posted By: Busk
Date Posted: 04 Sep 2011 at 13:07
Jeg bruger Mundorf cfc spoler.
Og som sagt så har jeg valgt ud fra lyden.


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 04 Sep 2011 at 17:51
Originally posted by Stormen

Og du har prøvet dette med en C-Coil? Altså lave målinger? For jeg syntes sgu ikke de var særlig stabile, jeg har ihvertfald smidt mine ud...

Mhs. Til magnetisme så hentydede jeg til dine fladvalsede og luftspoler fra Jantzen, sidst jeg prøvede havde de magnetisk tiltrækning, og det tyder i min bog ikke på kvalitet... Det er godt nok et par år siden så jeg kan ikke sige om det har ændret sig.
Har du smidt c-coils ud grundet målinger???? og hvordan og med hvad målte du som mik112 skriver.

Har du haft lyttet til dem?


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Busk
Date Posted: 06 Sep 2011 at 09:11

Så er der bestilt bedre serie modstande  :lol:

Så steg filteret lige lidt i pris igen, med de 8stk der skulle bestilles.

Busk



-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com