Print Page | Close Window

SB 10" + BMS4526HE

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af højttaler
Forum Name: Mit DIY projekt
Forum Discription: Her kan du vise dit projekt frem og få konstruktiv kritik samt se andres projekter.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2186
Printed Date: 09 Maj 2024 at 10:05
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: SB 10" + BMS4526HE
Posted By: Frost
Subject: SB 10" + BMS4526HE
Date Posted: 10 Okt 2023 at 12:03
Jeg paataenker at lave en hoejtaler med folgende enheder :

BMS 4526HE :  https://www.bmsspeakers.com/index.php-93.html?id=4526he0 - https://www.bmsspeakers.com/index.php-93.html?id=4526he0

SB Acoustics SB26SFCL38-8 10" :  https://sbacoustics.com/product/10-sb26sfcl38-8-paper/ - https://sbacoustics.com/product/10-sb26sfcl38-8-paper/

Udgangspunktet er et lukket kabinet paa 30-35 liter. 
Dette giver et lidt hojt Q, men med en kondensator i serie, saa ser det paenere ud : 

med og uden kondensatortuning :



Ellers saa er jeg ikke kommet meget laengere i processen end at taenke over designet. Indtil videre saa forventer jeg at de ender med noget ala dette:  






Jeg haaber ikke lamellerne laver alt for meget ballade, men det skal proeves. Forst skal jeg have bygget kabinetterne Smile






Replies:
Posted By: Frost
Date Posted: 10 Okt 2023 at 12:46
og HVIS nu lamellerne giver for meget ballade, saa laver jeg det saa man kan afmontere dem som var det frontstof. 

Visuelt synes jeg ogsaa det virker ok uden lamellerne : 

 


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 10 Okt 2023 at 19:37
Det kan helt sikkert blive fedt.
Jeg har selv kigget lidt paa den SB26 enhed - ogsaa med tanke paa et lukket (for lille) kabinet.

Skynd dig at faa det bygget, inden andre ideer traenger sig paa Smile


Posted By: Frost
Date Posted: 10 Okt 2023 at 19:57
Originally posted by Enthusiast

Skynd dig at faa det bygget, inden andre ideer traenger sig paa Smile

Hahahaha ja jeg maa hellere komme igang, ogsaa specielt hvis jeg skal naa at faa dem bare nogenlunde faerdige til julefrokosten LOL


Posted By: USXX
Date Posted: 11 Okt 2023 at 08:28
Det ser super godt ud. Jeg er sikker paa, at du nok skal faa det til at spille til UG paa 3,5 maaneder Wink.

Naar man tager filterspolen med i betragtningen (og det boer man absolut goere her), saa ser det ret godt ud i 35 liter (lavere ville jeg nok heller ikke gaa) med omkring 900 uF i serie. Hvor stor kondensator har du paa? Hvilken type kondensator paataenker du, nu hvor man praktisk talt ikke laengere kan faa glatfolie elektrolytter? Jeg ville nok stakke nogle 100 uF MKT'er. 


Posted By: Frost
Date Posted: 11 Okt 2023 at 09:18
Tak Ulrik :)
Jeg har ogsaa brugt lidt mere tid paa det visuelle design denne gang. Jeg plejer at tage det lidt som det kommer, men nu har jeg forsoegt at goere mig lidt umage. 
HVIS lamellerne ikke fungerer, saa er nodlosningen at kopiere lyngdorf/Sonus Faber, med en form for snor foran enhederne i nogenlunde samme layout som "viften" har nu. Jeg printer montagebeslagene, hvis det bliver noedvendigt.
 
Jeg har simuleret pÃ¥ 35 liter og 1mF, da jeg har saadan et sæt liggende. Godt nok ikke i super kvalitet, men jeg maa se hvordan det gaar som en start. Evt med en bypass kondensator parallelt. 
Jeg har "glemt" at tage hoejde for seriespolens modstand, men du har jo ret, den skal jo med.
Jeg havde haabet pÃ¥ at jeg kunne holde kabinettet nede pÃ¥ 30 liter, men det er vist at presse det lidt rigeligt. De tegninger jeg har vist, er med et 32 liters volumen i kabinettet. 

Det er en spaendende enhed SB er kommet med. Den er visuelt ret potent og flot, og det foerste lytteindtryk i fri luft er positivt. Clap







Posted By: USXX
Date Posted: 11 Okt 2023 at 09:26
Selv tak! Jeg synes ogsaa selv, det er en ret potent enhed til prisen - med god vandring (uden at vaere decideret long stroke) og fin linearitet i ophaenget.


Posted By: Frost
Date Posted: 22 Okt 2023 at 13:10
Saa kom jeg lidt laengere med projektet Tongue



Som man kan se paa det sidste billede, saa er der lidt smaafejl paa det ene horn, men indtil videre lever jeg med det. 

Saa mangler jeg bare at faa styr paa kabinetterne.

 


Posted By: Frost
Date Posted: 22 Okt 2023 at 13:26
Normaliseret offaxis respons:
 

og tilhoerende polar plot (90g) Bemaerk at jeg har aendret ovre graense til 20k i stedet for 40k. Det ser paenere ud Embarrassed



og til sidst et hurtigt filter beregnet. Power reponse vil aendre sig ved 180graders maalinger.
Overste billede : onaxis og lyttevindue.
Midterse billede : Blaa er Power, orange er "in room" respons. Roed er DI
Nederste billede : 0-90 grader (paa ojemaal) 




Posted By: felsby
Date Posted: 22 Okt 2023 at 19:53
Det er virkeligt spaendende af mange aarsager:

Kondensatorafstemning: ALT for lidt anvendt nu om dage!
Horn som ser ud som en rigtig leCleach.
Lameller hugget fra Bang-Olufsen (hvilket er en god ting)

Bare den nu kan naa at komme til Middelfart i januar!


Posted By: Frost
Date Posted: 22 Okt 2023 at 21:00
Originally posted by felsby

Horn som ser ud som en rigtig leCleach.

De billeder jeg har set af LeCleach horn, der har hornet altid haft en god dybde, hvor disse er ret korte. Men visuelt saa ligner de i hvert fald Tongue
 


Posted By: Frost
Date Posted: 23 Okt 2023 at 08:03
Jeg har aendret i indlaegget fra i gaar, med opdaterede billeder.

Folgende filter er benyttet/simuleret: 




Posted By: Frost
Date Posted: 23 Okt 2023 at 08:30
Jeg bliver noed til at kigge paa ringninger igennem systemet, da impedansen paa driveren har en pukkel der "puster" afrulningen op. Reelt burde frekvensgangen se saaledes ud. 



Dette er ikke en saa skidt deling i mit projekt, da powerresp. vil matche bedre ved hojere deling, og derved give en bedre overgang mellem enhederne. Sporgsmaalet er bare om 10"eren skal presses saa langt op i delefrekvens. Det maa komme an paa en lytning Smile


Posted By: felsby
Date Posted: 23 Okt 2023 at 08:36
Originally posted by Frost

Jeg bliver noed til at kigge paa ringninger igennem systemet, da impedansen paa driveren har en pukkel der "puster" afrulningen op. Reelt burde frekvensgangen se saaledes ud. 

Dette er ikke en saa skidt deling i mit projekt, da powerresp. vil matche bedre ved hojere deling, og derved give en bedre overgang mellem enhederne. Sporgsmaalet er bare om 10"eren skal presses saa langt op i delefrekvens. Det maa komme an paa en lytning Smile

SB har unoder ved 1 kHz. Det kunne vaere interessant at se en MLSSA og vurdere mellemtoneresonanser.


Posted By: Frost
Date Posted: 23 Okt 2023 at 08:42
ja. Sporgsmaalet er jo hvilken der ringer mest, den hoj Qede afrulning pÃ¥ diskanten, eller resonansen i wooferen :) 


Posted By: Frost
Date Posted: 23 Okt 2023 at 08:50
i Vaerste tilfaelde maa jeg ty til en stoerre Compression driver, som kan bruges laengere ned i frekvens. Hornets fysiske storrelse giver kontrolleret direktivitet laengere ned alligevel. Men det kraever at jeg koeber nye drivere, redesigner hornet til den storre exit og printer dem, samt efterbehandling. Det vil jeg helst ikke ud i, da jeg helt sikkert ikke vil kunne naa det til denne julefrokost. OG saa synes jeg jo disse smaa BMS lyder rigtig godt LOL


Posted By: felsby
Date Posted: 23 Okt 2023 at 09:33
Jeg er sikker paa at det kommer til at lyde fint. Der skal bare deles ved praecis 1001 Hz! Big smile


Posted By: Frost
Date Posted: 23 Okt 2023 at 09:40
Originally posted by felsby

Jeg er sikker paa at det kommer til at lyde fint. Der skal bare deles ved praecis 1001 Hz! Big smile

LOL


Posted By: Frost
Date Posted: 25 Okt 2023 at 10:53
Jeg er jo lidt spaendt paa hvordan jeg faar de to enheder til at naa sammen paa en paen maade, saa jeg "tracede" SB26 databladet og importerede amplituderesp ind i virtuixcad. Forst indregnede jeg diffraktionsrespons(baffelsteptab osv) paa 2pi maalingerne, derefter brugte jeg samme diffraktionsrespons i kabinetsimuleringen, saa jeg er endt ud med 4pi output paa bastuningen. Denne har jeg til sidst splejset sammen resten. Delay har jeg ikke medregnet, da hornet kan flyttes, samt ideen er lige nu, ogsaa bare at se om det kan haenge sammen. Da der kun er data ud til 60 grader for wooferen, vil DI og POWER selvfolgende ikke være korrekt, men man kan da faa en ide om hvordan system muligvis kan ende. 

Det blev et lidt komplekst basfilter (4 ordens), samt lidt sugekredse til korrektion. Sammen med resten af sugekredse og filter, endte seriekondensatoreren med at vaere 470uF. Denne vaerdi har jeg liggende i en glatfilm Smile


Dette er kun første hurtige forsog. Maaske vil det vaere muligt at simplificere filtret, naar forst kassen er bygget og mÃ¥lingerne kan laves. 

Som filtret opførte sig da jeg simulerede, ser det ud til at jeg maa leve med den lidt hoejQede afrulning paa diskanten. Ellers er det svaert at faa enderne til at naa korrekt sammen. Smile

hvis alt gaar efter planen, saa forventer jeg at jeg bygger kabinetter i weekenden Tongue



Posted By: Hylle
Date Posted: 25 Okt 2023 at 13:03
Sikke en energi de unge mennesker har LOL   Thumbs Up  Clap  Det glæder jeg mig til at høre. Hvis du fÃ¥r brug for nogle af de Wicon kondensatorer du har hos mig, siger du bare til. Det bliver jo en stor værdi du kommer op i, sÃ¥ der skal mÃ¥ske flere til.


Posted By: Frost
Date Posted: 25 Okt 2023 at 13:45
Haha Hylle. De faa aar imellem os burde ikke goere en forskel Wink

Forskellen imellem monteret filter og uden filter ses her : 
Orange = uden delefilter
Sort = hele delefiltret monteret
Gul = filterets overforselsfunktion



Saadan en kondensator i serie giver en del groupdelay :) 
Jeg har jo en 470uF monteret her, og jo naermere jeg kommer mod USXXs forslag paa 900uF, jo mindre tilfojet groupdelay vil der vaere. 
 
 



Posted By: Frost
Date Posted: 31 Okt 2023 at 10:14
Jeg har estimeret lidt, og det ser ud til at bassen ikke kan vaere bag ved gitteret, pga kantophaenget, og naar bassen foerst begynder at bevaege sig, saa ville det gaa mere galt. Derfor har jeg vaeret noed til at undersaenke bassen 12mm ekstra. :



Dette er ikke den mest elegante loesning, saa jeg forsoegte at printet en pynte-ring.



jeg kan egentligt godt lide udtrykket med ringen paa. Thumbs Up

Kabinetterne er samlede, men mangler at blive malet sorte. Derefter skal der monteres enheder og frontgitre. Det bliver spaendende at faa lyd igennem dem, og ikke mindst hvordan kondensatorafstemningen lyder. 



Posted By: Frost
Date Posted: 31 Okt 2023 at 10:28
Jeg fik ogsÃ¥ saa smaat startet paa frontgitteret: 




Det ser ud til at min ide med en 3dprintet holder, holder vand. Thumbs Up


Posted By: USXX
Date Posted: 31 Okt 2023 at 11:06
Det er et vildt spaendende projekt. Jeg er saerligt spaendt paa, hvor galt det evt. gaar med din bas-diffuser.


Posted By: Frost
Date Posted: 31 Okt 2023 at 15:55
Originally posted by USXX

Det er et vildt spaendende projekt. Jeg er saerligt spaendt paa, hvor galt det evt. gaar med din bas-diffuser.

Det er jeg ogsaa :) 

Derfor lavede jeg hurtige maalinger, og heldigvis saa kunne det vaere meget vaerre : 

Min konklusion er at det kan sagtens lade sig goere. Pudsigt nok saa kommer der lidt mere energi mellem 700-900hz med gitteret paa.

Her er onaxis med og uden : Sort er MED "diffusoreren"


jeg skal nok se om jeg ikke kan lave nogle bedre billeder senere i forloebet Embarrassed


Posted By: Frost
Date Posted: 31 Okt 2023 at 16:14
Jeg har ogsaa simuleret paa maalinger, og umiddelbart saa skal jeg nok faa det til at haenge sammen Thumbs Up

Der er lidt ballade omkring 900hz, men det kommer jeg vist ikke rigtigt udenom. og saa har jeg en staaende boelge i kabinettet som ogsaa "kigger frem" omkring 190hz. Der er nok at se til :D 

Man ser ikke den resonans ved 190hz paa mine maalinger, da det er beregnede diffraktions trukket fra databladsmaalinger, splejset sammen med den beregnede afrulning fra det lukkede kabinet. Der er splejset sammen ved 500hz til mine maalinger. 
















Posted By: Frost
Date Posted: 31 Okt 2023 at 16:28
Og til sidst, et lille teaserbillede :) 



Kabinetterne skal males, og der skal printes et par afstivere til frontgitteret (som ogsÃ¥ kun er hurtigt sat sammen). Men nu er jeg snart klar til at fÃ¥ bygget et par testfiltre Embarrassed


Posted By: Frost
Date Posted: 01 Nov 2023 at 09:31
Gitteret har "fokuspunkt" 30mm inde i kassen, og bestaar af 27stk pinde med en dybde paa 25mm og hver er 3mm bred.  

 
Jeg skal have printet en afstiver mere til midten af frontpanelet. Man ser hurtigt hvis der er en pind der buer lidt. Embarrassed


Posted By: Frost
Date Posted: 01 Nov 2023 at 09:41
Kondensatortuning : Gul er med 1mF i serie med bassen. 




Posted By: felsby
Date Posted: 01 Nov 2023 at 10:33
Man kan virkelig undre sig over at kondensatortuning er saa lidt udbredt. Det var ogsaa meget effektivt i mine B&W DM12. 


Posted By: USXX
Date Posted: 02 Nov 2023 at 07:56
Originally posted by Frost

Originally posted by USXX

Det er et vildt spaendende projekt. Jeg er saerligt spaendt paa, hvor galt det evt. gaar med din bas-diffuser.

Det er jeg ogsaa :) 

Derfor lavede jeg hurtige maalinger, og heldigvis saa kunne det vaere meget vaerre : 

Min konklusion er at det kan sagtens lade sig goere. Pudsigt nok saa kommer der lidt mere energi mellem 700-900hz med gitteret paa.

Her er onaxis med og uden : Sort er MED "diffusoreren"


jeg skal nok se om jeg ikke kan lave nogle bedre billeder senere i forloebet Embarrassed

Ja, det opfoerer sig meget paent med gitteret. Jeg havde forventet et dyk deroppe et sted, og det er saa omkring 2 kHz. Reelt er der vel ikke mere energi i 700-900 Hz omraadet - du har bare et hoejere lydtrykniveau i den maalte position, som jeg antager er on-axis (?). Hvordan opfoerer det sig off-axis med/uden gitter ved fx 30 grader eller 60 grader? Hvis det rent faktisk viser sig, at der er mere energi (power), saa er det fordi, straalingsresistansen aendres med gitteret, saa enheden kan afsaette mere akustisk effekt i det omraade. Gitteret vil til en vis grad paavirke straalingsimpedansen.


Posted By: Frost
Date Posted: 02 Nov 2023 at 08:38
Hej USXX. 

Her er Onaxis (gul er med frontlameller) :



45 grader off (hvid er med frontlameller) :


90 grader (tyrkis er med frontlameller) : 


Dette er maalt meget hurtigt, da det egentligt ikke var ment som "dokumentation", men det giver en ide til hvordan det opfoerer sig Smile

Tak for forklaringen med straalingsimpedansen Clap

jeg har faet bygget det foerste testfilter, saa nu skal der snart lyttetrimmes :) 

Foerste indtryk er haederligt, og bassen har god fylde. 



Posted By: USXX
Date Posted: 02 Nov 2023 at 08:48
Interessant. Jeg er spaendt paa at hoere, hvordan kvaliteten af den store seriekondensator paavirker lydkvaliteten (transparens og oploesning) i mellembaandet, hvor enheden jo ogsaa er aktiv. Lytter du med 470 uF eller 1000 uF (1 mF)? Det kunne vaere interessant at sammenligne med en stak 100 uF MKT. Jeg forestiller mig, at de - omend de ikke er helt paa MKP-niveau - maa vaere hoerbart bedre som signalkondensator end din 1 mF.


Posted By: USXX
Date Posted: 02 Nov 2023 at 09:46
Originally posted by felsby

Man kan virkelig undre sig over at kondensatortuning er saa lidt udbredt. Det var ogsaa meget effektivt i mine B&W DM12. 

Enig, men det er ikke paa mode, og det koster en (stor) kondensator. Til gengaeld skal man (med den rette enhed - dvs. Qts omkring 0,5) kun bruge 1/3 kabinetvolumen for at gaa lige saa dybt som med en traditionel Butterworth-afstemning i lukket kabinet. Hvor dybt, den saa gaar, afhaenger af resonansfrekvensen. Den enhed, som Rune bruger, er ret oplagt til formaalet. Man kommer ned paa 35-40 Hz (laeg dertil room-gain) i et ret lille kabinet, enhedens stoerrelse taget i betragtning.


Posted By: Frost
Date Posted: 22 Nov 2023 at 20:45
blot til info, saa bruger jeg disse kondensatorer.. de er BILLIGE lige nu Smile
https://frequence.dk/hifi/425-elytone-elektrolyt-kondensatorer/6730-elytone-1000microf-75v/ - https://frequence.dk/hifi/425-elytone-elektrolyt-kondensatorer/6730-elytone-1000microf-75v/



Posted By: Enthusiast
Date Posted: 22 Nov 2023 at 20:53
Jeg har nogle tilsvarende elektrolytter monteret i hoejpasfilteret paa mellemtonen i mine hoejttalere.
Har by-passed dem med en 1uF Jantzen superior kondensator. Det spiller!



Posted By: USXX
Date Posted: 23 Nov 2023 at 08:28
Originally posted by Frost

blot til info, saa bruger jeg disse kondensatorer.. de er BILLIGE lige nu Smile
https://frequence.dk/hifi/425-elytone-elektrolyt-kondensatorer/6730-elytone-1000microf-75v/ - https://frequence.dk/hifi/425-elytone-elektrolyt-kondensatorer/6730-elytone-1000microf-75v/


De er endnu billigere her (og det endda uden foer-pris):

https://discosupport.dk/delefiltre/3425-kondensator-1000-uf-75v-bipolar.html - https://discosupport.dk/delefiltre/3425-kondensator-1000-uf-75v-bipolar.html


Posted By: USXX
Date Posted: 23 Nov 2023 at 08:35
Hvis man vil et lille step op, kan man bruge 2 stk. Bennic 560 uF (100 V) i parallel. De er marginalt stoerre (25 mm i diameter og 52 mm lange), men der skal selvfoelgelige to til.



 


Posted By: Frost
Date Posted: 14 Dec 2023 at 14:27
Nu er jeg kommet LIDT videre: 
Foerst pudsede jeg kabinetterne godt ned, saa de er klar til maling : 




Derefter fik de en gang hvid (hvad jeg lige havde paa hylden, for at maette traeet.



Og sidst, en god gang sort Big smile







jeg maa indroemme at jeg jo gerne ville have haft lyd paa dem allerede, dagene flyver jo afsted, og hvis jeg skal naa at have dem faerdige til julefrokosten, saa er det ved at vaere paa tide  Embarrassed


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Dec 2023 at 18:45
De er edderflotte allerede Thumbs Up. Jeg glaeder mig til at se dem med gitter og horn - og ikke mindst hoere dem. 


Posted By: Blankholm
Date Posted: 14 Dec 2023 at 20:46
Mega flot arbejde og noget at se frem til ved julefrokosten :) 2 vejs DCR kommer ikke med den finish!

-------------
Blankholm


Posted By: Frost
Date Posted: 14 Dec 2023 at 21:55
USXX: 
Tusind tak :) Jeg er selv positivt overrasket over kabinetterne efter at de har faaet en omgang med spraydaasen. Det gik over al forventning, heldigvis. Det er jo altid svaert at faa saa store flader ensartede :)

Blankholm:
jeg ser frem til at hoere saadan en dobbelt kammer tuning Clap

--

Jeg har faaet samlet det ene kabinet idag. Tongue




Jeg er slet ikke faerdig med at bygge frontgitteret op, men blev simpelthen noed til at se hvordan ege-lamellerne stod frem fra det sorte kabinet. Til dem der kigger godt efter, saa mangler der en pind eller to, men jeg kom til at knaekke dem under samlingen. Det gik vist lidt for staerkt Embarrassed







Nu mangler jeg at tilpasse laengden paa hver lamel i bunden, samt lime dem endeligt fast til min 3d printede holder. De sidder ikke paent og ensartet paa billederne. 

Dette kommer dog til at vente lidt, da jeg hellere vil bruge tiden paa at faa samlet hoejtaler nr 2, saa jeg kan faa bygget filtrene faerdige Embarrassed




Posted By: USXX
Date Posted: 15 Dec 2023 at 10:18
Sweet Thumbs Up. Den har jo en vis WAF.


Posted By: Frost
Date Posted: 15 Dec 2023 at 10:46
Originally posted by USXX

Sweet Thumbs Up. Den har jo en vis WAF.

HAHAHA, Her hjemme er VI nu ikke saa begejstret for at truthornet skal staa "ovenpaa" kassen LOLLOL


Posted By: Hylle
Date Posted: 15 Dec 2023 at 13:00
Da jeg havde trut-horn var der ellers mange besøgende der synes det ser humoristisk ud med bÃ¥thornet oven pÃ¥ kassen. Man bliver glad i lÃ¥get af et rundt horn, der er jo lidt blæser instrument eller bÃ¥thorn over det. 
Jeg kan i øvrigt godt lide, man kan se fineerstrukturen igennem den sorte lak. Thumbs Up


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 17 Dec 2023 at 11:24
Virkelig flot arbejde Thumbs Up


Posted By: Roky
Date Posted: 18 Dec 2023 at 17:50
Mega godt og flot arbejde!


Posted By: Frost
Date Posted: 19 Dec 2023 at 10:16
Jeg er gaet i krig med delefilterudviklingen, og er egentligt et nogenlunde ok sted tror jeg. 
Jeg afventer med at vise maalinger og filter til efter julefrokosten, men lige en "teaser" skal i da have :) 

Her er diskantfilteret samt : 






Jeg bliver jo altid beskyldt for at lave komplekse filtre, men dette er vist liiige til at klare  LOL




Posted By: Frost
Date Posted: 19 Dec 2023 at 10:19
Og i faar ogsaa lige en normaliseret direktivitet paa hele hoejtaleren :) 




Posted By: bknielsen
Date Posted: 21 Dec 2023 at 21:01
Det ser virkelig godt ud Frost, de er blevet flotte og lyder garanteret godt.

(Stoev binder sig stadig ikke til vaad maling i din garage kan man jo se)


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Frost
Date Posted: 17 Jan 2024 at 14:56
Argh det gaar simpelthen for langsomt for mig. jeg burde for laengst have disse klar, men julefrokosten naermer sig virkelig med hastig fart. Confused
jeg HAABER at jeg faar dem samlet faerdige, men jeg er lidt i tvivl om jeg naar begge front"gitre". 


Posted By: Blankholm
Date Posted: 17 Jan 2024 at 15:31
Du naar det….ting tager den tid man har til det….eller? Ser frem til at opleve dem

Hilsen NJ

-------------
Blankholm


Posted By: soren5
Date Posted: 25 Feb 2024 at 23:45

Meget spaendende projekt! Hvordan skrider det frem? Og hvordan gik julefrokosten? :)


Jeg faldt ved et tilfaeldde over denne traad da jeg kiggede efter potentielle 10" basenheder til en to-vejs hoejttaler jeg har i tankerne med en 10 tommer bas og en kompressionsdiskant i horn.


Nu faar jeg lyst til at bruge de samme enheder du bruger. Jeg er derfor meget interesseret i at hoere hvordan det gaar med projektet og om du er kommet taettere pa et filter-design?


Foelger spaendt med!




Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com