Print Page | Close Window

Noerd Julefrokost - 2023 (foregaar i 2024)

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af højttaler
Forum Name: Arrangementer
Forum Discription: Her kan der snakker om alt fra planlægning, foreslag og omtale af arrangementer der omhandler selvbyg. Husk og tilføj arrangementet til kalenderen.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2179
Printed Date: 09 Maj 2024 at 20:52
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Noerd Julefrokost - 2023 (foregaar i 2024)
Posted By: balbrech
Subject: Noerd Julefrokost - 2023 (foregaar i 2024)
Date Posted: 07 Sep 2023 at 12:52
Hallaa noerder

Saa har jeg faaet en unik mulighed for at laane en privatskole i Middelfart, der ligger super godt for de fleste af os.

Dato: 27-28/1 2024
Vi har adgang fra sent eftermiddag 26/1
Vi laaner stedet inkl loekken og adgang til de lokaler vi finder anvendelige til vores formaal.
Vi maa gerne sove der.
Jeg forventer vi forlader stedet, rengjort omkring frokost soendag.

Oprydning/rengoering skal VI SELV KLARE i flok.
Saa det forventes vi som ansvarlige voksne kan hjaellpes om det.

Stem endelig FOR, eller kommenter.

Selv syntes jeg det er en ret unik mulighed for at holde det et fint sted, og hvor der er plads nok.

JEG GLAEDER MIG ALLEREDESmile

edit: 
Af logistiske aarsager, bliver vi/Bo desvaerre noed til at saette loft paa tilmeldingerne. Balbrectsen vender tilbage med maks antal.  




Replies:
Posted By: USXX
Date Posted: 07 Sep 2023 at 12:55
Hvorfor har du lavet to traade til dette? Nu var vi lige begyndt at kommentere i den foerste traad.


Posted By: Frost
Date Posted: 07 Sep 2023 at 12:56
Jeg saetter kryds i kalenderen :) 



Posted By: USXX
Date Posted: 07 Sep 2023 at 12:57
Ok, foerste traad (med indlaeg) er nu slettet?!?


Posted By: balbrech
Date Posted: 07 Sep 2023 at 12:58
Fordi der var boevl med stavemaade i overskriften på den, og der kunne ikke rettes. Det forstyrrer mit CDO
Nu kan den anden saa ikke slettes, saa det gaar super godt.........


-------------
Albert :-)


Posted By: balbrech
Date Posted: 07 Sep 2023 at 13:00
Ja det har Frost fikset.

-------------
Albert :-)


Posted By: USXX
Date Posted: 07 Sep 2023 at 13:00
Anyway, det er en super fin mulighed. Jeg vil meget gerne deltage, men jeg kan desvaerre nok kun vaere med noget af tiden (det gaar sikkert ud over min deltagelse i oprydningen, men saa maa jeg yde et bidrag paa anden vis).


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 08 Sep 2023 at 13:02
Det lyder som en god plan.
Jeg reserverer weekenden...


Posted By: Blankholm
Date Posted: 09 Sep 2023 at 15:21
Jeg saetter kryds i kalender, super mulighed for igen at moedes til et godt arrengement.

-------------
Blankholm


Posted By: Hylle
Date Posted: 11 Sep 2023 at 08:34
Det lyder godt, julefrokosten er sikret! 


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 11 Sep 2023 at 20:18
Det lyder som en super god ide og mulighed.
Jeg noterer ogsaa lige datoen.

Godt med den lange tidsfrist, saa vi allesammen kan naa at faa bygget noget nyt til lejligheden Smile


Posted By: USXX
Date Posted: 12 Sep 2023 at 11:29
Originally posted by Enthusiast

...
Godt med den lange tidsfrist, saa vi allesammen kan naa at faa bygget noget nyt til lejligheden Smile

Ja, det burde fint kunne lade sig goere. Hvis man er nogle stykker, tager jo ikke mere end en dags tid at bygge en hoejttaler fra bunden og faa den op at spille Wink. Det er lidt ligesom at skrive dansk stil i skolen - vent roligt med at begynde til dagen foer aflevering, saa skal det nok gaa alt sammen LOL.


Posted By: Frost
Date Posted: 12 Sep 2023 at 11:46
Jeg haaber paa at blive faerdigt med mindst 1 passivt projekt. Men lad os nu se om jeg ikke alligevel kaemper med at faa det faerdigt de sidste dage inden. Hvorfor lave noget idag, naar man kan udskyde det til i morgen LOL


Posted By: felsby
Date Posted: 14 Sep 2023 at 08:10
Jeg har sat X i kalenderen til lørdag!


Posted By: bknielsen
Date Posted: 27 Sep 2023 at 22:13
Alletiders @Bo. Der er kryds i kalenderen.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Schlager
Date Posted: 28 Sep 2023 at 12:24
Daniel, Thorbjørn og mig selv sagde hunden, melder os under fanen, vi glæder os til at deltage Thumbs Up

-------------
Horn må ha' synergy.


Posted By: Frost
Date Posted: 03 Okt 2023 at 21:35
Det lyder rigtig godt Schlager. Thumbs Up Jeg ville rigtig gerne have vaeret ovre hos jer og hoere dine horn i sommers, men desvaerre gik logistikken ikke helt op :( 


Posted By: Busk
Date Posted: 06 Okt 2023 at 16:18
Jeg prøver at fÃ¥ den weekend booket Smile

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Aboe
Date Posted: 14 Okt 2023 at 09:31
Hermed skrevet i kalenderen med to stk :)


Posted By: Schlager
Date Posted: 14 Okt 2023 at 10:05
Originally posted by Busk

Jeg prøver at fÃ¥ den weekend booket Smile

Du må have en rain check Frost

-------------
Horn må ha' synergy.


Posted By: Schlager
Date Posted: 14 Okt 2023 at 10:06
Originally posted by Frost

Det lyder rigtig godt Schlager. Thumbs Up Jeg ville rigtig gerne have vaeret ovre hos jer og hoere dine horn i sommers, men desvaerre gik logistikken ikke helt op :( 

Du må have en rain check Frost

-------------
Horn må ha' synergy.


Posted By: Frost
Date Posted: 14 Nov 2023 at 21:37
Nu naermer vi os jo de sidste par maaneder inden vi skal modes...  Er der nogen som har planer om at medbringe noget vi kan lytte til? 
Jeg haaber paa at faa mine 2 vejs faerdige, sÃ¥ de kan komme med. Og saa har jeg hort rygter om at BKnielsen er ved at vaere godt tilfreds med sine nyeste gulvstaaende, saa dem haaber jeg da ogsaa vi skal hoere? :D 

 



Posted By: USXX
Date Posted: 15 Nov 2023 at 08:01
Min deltagelse er desvaerre lidt tvivlsom grundet et andet arrangement samme weekend, men med lidt held kan det maaske (og forhaabentligt) komme til at passe sammen, men under alle omstaendigheder bliver det kun en kortere visit denne gang. Derfor paataenker jeg heller ikke at medtage noget, hvis jeg kommer - vi maa se. Jeg kunne svaert godt taenke mig at hoere et horn sammen med nogle WO24TX Wink


Posted By: felsby
Date Posted: 15 Nov 2023 at 08:04
USXX: Der skal nok i 2024 blive lejlighed til at lytte til horn + WO24TX!
Kabinetterne er i produktion. De bliver dog ikke klar til januar.


Posted By: felsby
Date Posted: 15 Nov 2023 at 08:11
USXX: Der skal nok i 2024 blive lejlighed til at lytte til horn + WO24TX!   
Kabinetterne er i produktion. De bliver dog ikke klar til januar.


Posted By: USXX
Date Posted: 15 Nov 2023 at 08:11
Thumbs Up tak!


Posted By: Blankholm
Date Posted: 15 Nov 2023 at 09:18
Jeg bygger pt en stander 2vejs DCR med scanspeak enheder. Dome med waveguide og en 18w med phaseplug. Jeg forventer de kommer med. Proever at dele fotos senere.

Hilsen Niels Jørgen

-------------
Blankholm


Posted By: balbrech
Date Posted: 15 Nov 2023 at 09:27
OB som omtalt andet sted medtages
2 x 15
1 x 12
CD i WG


-------------
Albert :-)


Posted By: Frost
Date Posted: 15 Nov 2023 at 09:46
Originally posted by Blankholm

Jeg bygger pt en stander 2vejs DCR med scanspeak enheder. Dome med waveguide og en 18w med phaseplug. Jeg forventer de kommer med. Proever at dele fotos senere.

Hilsen Niels Jørgen

Mega spaendende


Posted By: Frost
Date Posted: 15 Nov 2023 at 09:56
Originally posted by Blankholm

Jeg forventer de kommer med. Proever at dele fotos senere.

Hilsen Niels Jørgen

opret endelig en traad med billeder og evt simuleringer paa bassystemet. Tongue
Hvordan kan det vaere at du er endt med saadan en tuning? 
Det glaeder jeg mig til at hoere Clap


Posted By: Frost
Date Posted: 15 Nov 2023 at 09:57
Originally posted by balbrech

OB som omtalt andet sted medtages
2 x 15
1 x 12
CD i WG

Det bliver spaendende at hoere hvordan den OB vil opfore sig i mere frie omgivelser.

 


Posted By: Frost
Date Posted: 15 Nov 2023 at 10:12
Felsby, du burde naesten medbringe den nyeste udgave af disse? Tongue
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2134&title=jazzmen-be-til-jazzman - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2134&title=jazzmen-be-til-jazzman





Posted By: felsby
Date Posted: 15 Nov 2023 at 10:28
Originally posted by Frost

Felsby, du burde naesten medbringe den nyeste udgave af disse? Tongue
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2134&title=jazzmen-be-til-jazzman - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2134&title=jazzmen-be-til-jazzman

Uha, de er tunge....Big smile


Posted By: Blankholm
Date Posted: 15 Nov 2023 at 10:29
Jeg gode erfaringer med et stoerre projekt. En 3 vejs dcr. De kan ses i dette link:
https://www.myqnapcloud.com/smartshare/6h16j324j1n32r27960x177d_af052431647125or0wu92w21zdde8djI - https://www.myqnapcloud.com/smartshare/6h16j324j1n32r27960x177d_af052431647125or0wu92w21zdde8djI

Beklager jeg har ikke gode erfaringer med deling af fotos i Forum besked.

Mht simulering er det ret simpelt blot at simulere en alm basrefleks og derefter opdele kabinet og Tune som basrefleks. Fordele skulle vaere kortere membran vandring og dermed lavere forvrængning.

Hilsen NJ


Posted By: Frost
Date Posted: 15 Nov 2023 at 10:33
jeg er bange for at dit link, ikke peger det helt rigtige sted hen? 


Posted By: Blankholm
Date Posted: 15 Nov 2023 at 10:41
Proev dette:
https://www.myqnapcloud.com/smartshare/6h16j324j1n32r27960x177d_af052431647125or0wu92w21zdde8dji

Skulle virke

NJ

-------------
Blankholm


Posted By: USXX
Date Posted: 15 Nov 2023 at 10:43
Naar blot du goer det klikbart:

https://www.myqnapcloud.com/smartshare/6h16j324j1n32r27960x177d_af052431647125or0wu92w21zdde8dji - https://www.myqnapcloud.com/smartshare/6h16j324j1n32r27960x177d_af052431647125or0wu92w21zdde8dji



Posted By: Blankholm
Date Posted: 15 Nov 2023 at 11:01
Tak Ulrik,

Som skrevet mangler jeg kvalifikationer her :-)

NJ

-------------
Blankholm


Posted By: Frost
Date Posted: 15 Nov 2023 at 11:08
Originally posted by Blankholm

Tak Ulrik,

Som skrevet mangler jeg kvalifikationer her :-)

NJ

De ser rigtig fine ud! Dem har du da aldrig haft med til en samling, har du? 
De ser potente ud Clap


Posted By: Blankholm
Date Posted: 15 Nov 2023 at 11:22
De kan godt noget og nej desvaerre er de ikke så mobile. Ca 70kg pr stk. :-) Har kun vaeret demonstreret hjemme for nogle herfra Forum. Den mindre 2 vejs kan haandteres af en person :-)

NJ


-------------
Blankholm


Posted By: USXX
Date Posted: 15 Nov 2023 at 11:44
Originally posted by Blankholm

...Har kun vaeret demonstreret hjemme for nogle herfra Forum...

NJ

Ja, men desvaerre ikke i det nuvaerende/endelige trim Wink - men bortset fra det, saa var det et rigtigt hyggeligt besoeg Big smile


Posted By: Hylle
Date Posted: 15 Nov 2023 at 13:19
Jeg er ogsÃ¥ spændt pÃ¥ at se en bygge trÃ¥d Blankholm, og høre mere om DCR princippet.  


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 15 Nov 2023 at 19:44
Hvis der er interesse for det, saa tager jeg gerne de samme hojttalere med som sidste aar - denne gang bare med det endelige filtertrim og filtrene lagt ind i kabinettet.

Jeg har ogsaa lige faaet 2stk. kabinetter ind ad doren, som jeg maaske kan naa at faa lyd i.




Posted By: Blankholm
Date Posted: 15 Nov 2023 at 20:57
Det jo kabinet fra danskaudioteknik model TT The Truth og netop fra denne type er basenheden i mine 2vejs DCR. I oevrigt to enheder som var doede men som jeg reparerede.

Og Ulrik jeg vil meget gerne give et lyt igen på de nu fintunede 3 vejs DCR’ere :-) Der er ogsaa plads til andre dog begraenset antal.

NJ


-------------
Blankholm


Posted By: Blankholm
Date Posted: 15 Nov 2023 at 21:10
Det jo kabinet fra danskaudioteknik model TT The Truth og netop fra denne type er basenheden i mine 2vejs DCR. I oevrigt to enheder som var doede men som jeg reparerede.

Og Ulrik jeg vil meget gerne give et lyt igen på de nu fintunede 3 vejs DCR’ere :-) Der er ogsaa plads til andre dog begraenset antal.

NJ


-------------
Blankholm


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 15 Nov 2023 at 21:14
Originally posted by Blankholm

Det jo kabinet fra danskaudioteknik model TT The Truth og netop fra denne type er basenheden i mine 2vejs DCR. I oevrigt to enheder som var doede men som jeg reparerede.

Det er nemlig lige praecis, hvad det er. Godt spottet Clap Thumbs Up


Posted By: USXX
Date Posted: 16 Nov 2023 at 10:02
Originally posted by Blankholm

Det jo kabinet fra danskaudioteknik model TT The Truth og netop fra denne type er basenheden i mine 2vejs DCR. I oevrigt to enheder som var doede men som jeg reparerede.

Og Ulrik jeg vil meget gerne give et lyt igen på de nu fintunede 3 vejs DCR’ere :-) Der er ogsaa plads til andre dog begraenset antal.

NJ

Gerne, tak!


Posted By: USXX
Date Posted: 16 Nov 2023 at 11:56
Originally posted by Hylle

Jeg er ogsÃ¥ spændt pÃ¥ at se en bygge trÃ¥d Blankholm, og høre mere om DCR princippet.  

Jeg har tidligere linked til en gammel artikel - se denne traad:

http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1962&KW=DCR&PID=25770&title=3vejs-satori-span-classhighlightdcr-span-projekt#25770 - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1962&KW=DCR&PID=25770&title=3vejs-satori-span-classhighlightdcr-span-projekt#25770

Her er ogsaa en gut, der har arbejdet med/undersoegt princippet og kommer med nogle anbefalinger (der er 3 sider, saa foelg linket nederst paa hver side for at komme til den naeste):

http://www.claudionegro.com/projects/speaker/dcr/dcr.html - http://www.claudionegro.com/projects/speaker/dcr/dcr.html


Posted By: Hylle
Date Posted: 16 Nov 2023 at 12:40
Spændende, jeg vil ogsÃ¥ gerne med pÃ¥ et besøg hos Blankholm. Jeg var jo ikke med pÃ¥ første besøg. Jeg tænker man skal have et kabinet man kan komme ind i for at trimme DCR bassystemet. 



Posted By: Blankholm
Date Posted: 16 Nov 2023 at 16:03
Jeg brugte ret meget tid på at teste DCR i det jeg byggede testkabinet hvor jeg afprovede ret meget mht port tuning og dæmpe materialer. Mht tuning så stemmer det ret godt med simulering af basrefleks og den response som faas paa impedanskurven i et DCR system. Den artikel Ulrik henviser til nederst er den jeg brugte. Det er simpelt at bygge, tune og verificere.

Og Hylle du skal være velkommen og jeg skal nok lige se hvornår det kunne blive.

-------------
Blankholm


Posted By: USXX
Date Posted: 16 Nov 2023 at 16:13
@Blankholm; har du daempemateriale i det lille volumen?


Posted By: Blankholm
Date Posted: 16 Nov 2023 at 16:33
Ja der er 30 mm filt på alle flader undtagen baffel.

-------------
Blankholm


Posted By: Blankholm
Date Posted: 16 Nov 2023 at 16:39
Hvis ikke det daempes er der toendelyd!

-------------
Blankholm


Posted By: USXX
Date Posted: 16 Nov 2023 at 19:30
Det giver mening. Har du maalt, hvor meget den ekstra resonans slaar igennem paa dit system (impedans og/eller naerfelt)?


Posted By: Blankholm
Date Posted: 16 Nov 2023 at 20:26
Jeg har en impedans maaling hvor Fs er 26 hz og det ses tydeligt hvordan der er to resonanser. Jeg 



-------------
Blankholm


Posted By: Blankholm
Date Posted: 16 Nov 2023 at 20:33
Den øvre resonans er ca 2 x Fs low altsaa ca 52Hz

-------------
Blankholm


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 25 Dec 2023 at 09:54
Ohøj folkens!

Det længe siden jeg har været her inde.. børnene har fyldt en del siden jeg blev færdig med mine aktive 3 vejs :D

Kan man stadig nå at tilmelde sig årets julefrokost?


Posted By: Hylle
Date Posted: 25 Dec 2023 at 16:08
Ja, der skulle være plads til ekstra mange i år. Jeg håber vi ser rigtig mange deltagere.


Posted By: Roky
Date Posted: 25 Dec 2023 at 17:31
Jeg vil også gerne deltage, hvis der fortsat er plads


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 25 Dec 2023 at 18:42
Fedt! Jeg har ikke noget nyt at vise frem.. ved ikke hvor meget der er på programmet. Tager gerne de små 3 vejs med, men kun hvis folk har lyst til at se dem igen. Det jo old news xD

Desuden er de måske ikke helt i jeres smag længere da de er mere biograf/dakkedak højttalere nu :P

Er det traditionelt tag mad med buffet eller?


Posted By: bekker
Date Posted: 28 Dec 2023 at 16:26
Jeg vil rigtig gerne med hvis der er plads mvh


Posted By: USXX
Date Posted: 29 Dec 2023 at 10:59
Det er 'balbrech', der er styrmand i aar og ham, der har styr paa, hvor mange der er plads til, saa du kan evt. skrive en PM til ham, men mon ikke der er rigeligt med plads, da det foregaar paa en skole denne gang - andet ville overraske mig meget. Det er jo som saadan ikke en lukket fest (omend i udgangspunktet kun for brugere paa forum samt evt. "venner af huset". I privat regi er det selvfoelgelig op til vaerten). Det er altid godt med nye ansigter.


Posted By: Frost
Date Posted: 02 Jan 2024 at 09:23
Jeg har sammensat en liste af deltagere. 

Usxx

Balbrech

Ham den lange

Blankholm

Hylle

Enthusiast

Frost

Felsby

Bknielsen

Schlager

Thorbjorn

DanielS

(MÃ¥ske Busk)

Aboe med Gaest (Torben)

DannerD3H

Roky

Bekker

HelgeH


Jeg forestiller mig at "risten" for tilmelding snart indtraeder., saa hvis der er flere der overvejer deltagelse, saa meld endelig ud i traaden her :) 


jeg ser frem til endnu en hyggelig dag med en masse hygge, snak, mad og ikke mindst god lyd Thumbs Up







Posted By: HelgeH
Date Posted: 04 Jan 2024 at 19:16
Hej,
Jeg vil meget gerne tilmeldes julefrokosten, hvis det ikke er for sent...Embarrassed


Posted By: Frost
Date Posted: 05 Jan 2024 at 09:55
Du er tilfojet listen :) 


Posted By: balbrech
Date Posted: 07 Jan 2024 at 23:47
DER LUKKES TIL TILMELDING

Halloej

Der ER styr paa det meste, selv om jeg ikke giver meget lyd fra mig.

Pt er der 21 tilmeldte (inkl en maaske)

Jeg tænker foelgende omkrinmg forloebet.

Start:
Loerdag kl. 1200
Vi moeder på fuld mave, eller koeber noget sammen, alternativt vil jeg gerne komme og aabne kl.11 og vi kan spise krokost sammen, dem der oensker det.
Meld gerne tilbage paa den........?

Sted:
Middelfart Friskole.
Kaalsbjergvej 35
5500 Middelfart

Vi har alt den plads vi oensker, tænker vi kan lave 2 lyttelokaler, klassevaerelserne er OK akustiske.
Vi skal lige huske jo mere vi tager i brug, jo mere skal vi goere rent ,-)

Slut:
Vi skal vaere ude senest kl. 1400 soendag.

Overnatning:
VIGTIG - VIGTIV - VIGTIG
Da det er en skole og der ar brandalarm, er det tvingende at vi tilmelder hvor mange der sover der.
SÃ¥ de ved hvor mange der potentielt skal UD i noedstilfaelde.

Mad:
Chef Felsby har sammensat en udsoegt hovedret af international karekter, og paa hoejeste forventningsniveau.
Den tilberedes i skolens koekken ved faelles hjælp.

Drikkevarer og snack:
Det soerger man selv for.

Morgenmad:
Der koebes ind til de overnattende, meget enkelt.


Betaling - tilmelding:
Det overfoeres 100,-  (125- ved overnatning) via mobilpay til 30152080, vi forventer det daekker, vi laver status mens vi er sammen.
Bindende tilmealding nÃ¥r pengene er modtaget. 
HUSK skriv OVERNATTER, og RENGØRING (laes laengere nede) ved betaling, hvis I oensker det, saa laver jeg en liste.

VIGTIG - VIGTIV - VIGTIG
Vi SKAL aflevere skolen rengjort og i samme stand som vi overtog den.
Vi har et faelles ansvar for dette, og forventer der er nok der bliver og hjaelper med oprydning/rengoering soendag.

Har jeg glemt noget? Det plejer jeg.........

SIDSTE EMNE
Hvad tager I med?
Jeg starter, det OB system der blev bygget som et 'hvad kan man udrette på et doegn' hos mig, tager jeg med. Spaendt på hvad det kan i stoerre lokaler.


-------------
Albert :-)


Posted By: USXX
Date Posted: 08 Jan 2024 at 07:52
Ingen overnatning herfra - har betalt. Jeg hjaelper gerne i koekkenet. Jeg medbringer ikke udstyr denne gang.


Posted By: USXX
Date Posted: 08 Jan 2024 at 07:55
Husk nu diverse kabler og forlaengerledninger! 



Posted By: Blankholm
Date Posted: 08 Jan 2024 at 08:12
Overnatter ikke. Hjaelper ogsaa gerne i koekken. Haaber at have 2 vejs dcr med. Er lidt presset paa tid. Tager igen retro receiver med.

Hilsen NJ

-------------
Blankholm


Posted By: Blankholm
Date Posted: 08 Jan 2024 at 08:14
Har betalt nu

NJ

-------------
Blankholm


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 08 Jan 2024 at 10:05
Kommer kl. 12 men overnatter desværre ikke.. jeg hjælper gerne til i køkken og med oprydning om aftenen hvis muligt.

Jeg har som sagt ikke noget nyt, men tager gerne mine aktive 3-vejs med men ikke hvis der er noget mere nyt og spændende at lytte til :)

Har betalt :)


Posted By: balbrech
Date Posted: 08 Jan 2024 at 10:06
Jeg syntes du skal tage dem med, de kan sagtens genlyttes

-------------
Albert :-)


Posted By: Hylle
Date Posted: 08 Jan 2024 at 12:30
Jeg vil absolut også gerne høre de aktive 3vejs igen. Nu har vi mere plads en nogen sinde, men måske færre ny konstruktioner en nogen sinde....
Jeg synes det vil være fint om der kommer flere ting som tidligere har været med, eller projekter som ikke er færdig gjorte.
Jeg glæder mig til, at høre om andre har noget med.


Posted By: Frost
Date Posted: 08 Jan 2024 at 12:55
Jeg har med sikkerhed de smaa 4" hoejtalere med. De er dejligt nemme at slaebe rundt paa :)
De store 10" er lidt mere boevlede at slaebe paa og det ville jo vaere traels at skamme dem. Saa dem overvejer jeg lige en ekstra gang. 


Posted By: USXX
Date Posted: 08 Jan 2024 at 15:18
Jeg tror, at jeg vil proeve at faa et sat hoejttalere med alligevel. Det bliver et saet, som nogle af jer har hoert foer - omend i en lidt trimmet udgave. Det er et saet 2-vejs bestaaende af SB20PFC30-4 og SB26ST-C000-5 (dvs. vores billigste enheder i de respektive stoerrelser). Jeg havde dem med til den seneste julefrokost i Sydsjaelland. Trimmet bestaar i to ting. Der sidder to porte i hvert kabinet. Jeg havde dengang ikke fire port i korrekt laendge, saa den ene port i hver hoejttaler var en anelse for kort. Derudover var der (som Felsby paapegede, og hvad jeg ogsaa selv maatte erkende ved hjemkomst og genlytning i lytterummet) lige lidt for meget niveau i toppen. Simuleringen viser da ogsaa, at det rette tilt paa power-responsen rammes med 2,7 ohm i serie med diskanten, hvor der lige nu kun sidder 1,8 ohm.


Posted By: Schlager
Date Posted: 08 Jan 2024 at 15:42
De tre bukke bruse fra Djaevleoeen , poenser paa at tage noget grej med. Som saedvanlig kan vi ikke begraense os, saa vi vil nok beslaglaegge et helt rum, hvis det er muligt. 

-------------
Horn må ha' synergy.


Posted By: Roky
Date Posted: 08 Jan 2024 at 16:10
Jeg har betalt nu. Jeg overnatter heller ikke.

Jeg arbejder ihærdigt pÃ¥ en konstruktion med 8" PA enhed og 5.5" PA-Coax-enhed. Med Hypex Fusion forstærkere. Jeg hÃ¥ber den bliver god nok til at tage med. Kan mÃ¥ske overtales til at lave en trÃ¥d om det, hvis der er stemning for det. 


Posted By: USXX
Date Posted: 08 Jan 2024 at 16:25
Originally posted by Roky

Jeg har betalt nu. Jeg overnatter heller ikke.

Jeg arbejder ihærdigt pÃ¥ en konstruktion med 8" PA enhed og 5.5" PA-Coax-enhed. Med Hypex Fusion forstærkere. Jeg hÃ¥ber den bliver god nok til at tage med. Kan mÃ¥ske overtales til at lave en trÃ¥d om det, hvis der er stemning for det. 

Du starter bare traaden med det samme WinkThumbs Up


Posted By: Jacob.Land
Date Posted: 08 Jan 2024 at 17:22
Hej Alle

Jeg haaber, at jeg er blandt de 21 eller den ene maaske :)

Jeg kommer kun Loerdag og hjaelper meget gerne med at holde orden, saa der er mindre at ryde op senere.

Hvis jeg ikke har faaet ondt i ryggen inden Julefrokost, tager jeg min nye effektforstaerker med.

45kg. Dead

Dual Mono galvanisk, men i samme kabinet - 2 x 325W Class-D i 8 ohm

0W i 4ohm og lavere impedance, naar den ikke faar 230VAC Wink

800VA trafo og 82 x 1200uF pr. kanal, saa den gaar forhaabentlig ikke toer for energi lige med det samme.

Vh
Jacob Land




Posted By: HelgeH
Date Posted: 08 Jan 2024 at 18:13
Hej Frost, 
-det med ridser og risiko for skader ved egen transport, kender jeg bare lidt for godt...!
Hvis det kunne hjelpe, vil jeg gerne kore din ene 10" i hybriden, pÃ¥ en dertil egnet skumgummi madras, over til julefrokosten. Og tilbage hvis du skal hjem po lordag aften. 

Hilsen Helge



Posted By: Enthusiast
Date Posted: 08 Jan 2024 at 21:21
Jeg har lige overfoert. 
Det bliver uden overnatning. Jeg regner med ankomst kl. 12 og jeg hjaelper til paa dagen, hvor der er behov.

Jeg medbringer et saet gulvstaaende 2-vejs med Scanspeak Classic 18W og SB Acoustics SB29rdc i DAT TT kabinetter. Byggetraaden findes allerede her paa forum. Det kan vaere, jeg lige opdaterer traaden med seneste filteraendringer.
Jeg er egentlig blevet meget tilfreds med disse hoejttalere.


Posted By: Frost
Date Posted: 09 Jan 2024 at 12:06
Originally posted by HelgeH

Hej Frost, 
-det med ridser og risiko for skader ved egen transport, kender jeg bare lidt for godt...!
Hvis det kunne hjælpe, vil jeg gerne køre din ene 10" i hybriden, pÃ¥ en dertil egnet skumgummi madras, over til julefrokosten. Og tilbage hvis du skal hjem pÃ¥ lørdag aften. 

Hilsen Helge


Hej Helge. 
Tak for tilbuddet Tongue

jeg tror jeg finder en god losning, hvor jeg kan have dem i bilen uden at de bliver skrammet. Det handler vist bare om at have nok taepper at pakke dem ind i LOL




Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 09 Jan 2024 at 15:30
SÃ¥ har jeg betalt.
Jeg kommer sidst på eftermiddagen og jeg overnatter ikke...


Posted By: balbrech
Date Posted: 10 Jan 2024 at 08:59
STATUS
Pt har 12 betalt....... 


-------------
Albert :-)


Posted By: Frost
Date Posted: 10 Jan 2024 at 09:01
Betalt :) 


Posted By: HelgeH
Date Posted: 10 Jan 2024 at 10:33
Betalt.


Posted By: Hylle
Date Posted: 11 Jan 2024 at 11:15
Betalt, jeg er tilmeldt kun om lørdagen.

Jeg kan se langt de fleste køre hjem om lørdagen. 
Vi bliver nødtil at sikre Bo ikke stÃ¥r med hele oprydningen om søndagen. 

 


Posted By: USXX
Date Posted: 11 Jan 2024 at 11:55
Det er vel i princippet kun dem, der overnatter, der skal rydde op efter dem selv. Det andet (opvask, afrydning...) klarer vi jo loebende om loerdagen. Jeg giver i hvert fald en haand med, saa laenge jeg er der. Der vil selvfoelgelig vaere nogle toiletter, der lige skal goeres rene samt gulve og borde/stole, der skal paa plads igen. Vi maa hjaelpe hinanden med ikke at svine for meget - evt. kun bruge egne opstillede affaldssaekke, saa vi ikke skal rundt og tjekke alle papirkurve. Vi kan ogsaa tage skoene af indenfor, saa gulvene ikke noedvendigt skal vaskes (alle steder) men blot kan fejes/stoevsuges. Det maa vaere en faelles indsats for alle, der paa ethvert givet tidspunkt er tilstede.


Posted By: balbrech
Date Posted: 11 Jan 2024 at 12:18
God ide med 'uden sko' inde, tag evt hjemmefutter med.
Vi skal vaske gulv i de anvendte lokaler/omraader. 
Det er er friskole hvor foraeldre varetager rengoering hver weekend og der hvor vi bruger det, er det afmeldt. 
INFO:
Man skal selv medbringe sove underlag, der er ikke noget pas skolen


-------------
Albert :-)


Posted By: bknielsen
Date Posted: 11 Jan 2024 at 20:14
Jeg har betalt og overnatter ikke. 

Er der nogen der taenker på at tage afspillergrej med?Jeg forventer at tage noget forstaerkergrej med og maaske en hojttaler, hvis jeg kan naa det.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Roky
Date Posted: 15 Jan 2024 at 10:05
Originally posted by USXX

Originally posted by Roky

Jeg har betalt nu. Jeg overnatter heller ikke.

Jeg arbejder ihærdigt pÃ¥ en konstruktion med 8" PA enhed og 5.5" PA-Coax-enhed. Med Hypex Fusion forstærkere. Jeg hÃ¥ber den bliver god nok til at tage med. Kan mÃ¥ske overtales til at lave en trÃ¥d om det, hvis der er stemning for det. 

Du starter bare traaden med det samme WinkThumbs Up

Nu er den startet Big smile :  http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2201&PID=28868 - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2201&PID=28868


Posted By: USXX
Date Posted: 15 Jan 2024 at 11:25
@Roky; Thumbs Up


Posted By: Hylle
Date Posted: 22 Jan 2024 at 09:10
Jeg ved ikke om der er nogen som har noget signal kilde med til julefrokost. Jeg kan tage en CD afspiller med, hvis det har interesse. Så vil jeg foreslå dem der har, at tager et par håndfulde CDér med.


Posted By: felsby
Date Posted: 22 Jan 2024 at 09:18
Originally posted by Hylle

Jeg ved ikke om der er nogen som har noget signal kilde med til julefrokost. Jeg kan tage en CD afspiller med, hvis det har interesse. Saa vil jeg foreslaa dem der har, at tager et par haandfulde CD'er med.


Rigtig god ide, Allan! Jeg tager 10 styk med Smile


Posted By: USXX
Date Posted: 22 Jan 2024 at 09:28
Originally posted by Hylle

Jeg ved ikke om der er nogen som har noget signal kilde med til julefrokost. Jeg kan tage en CD afspiller med, hvis det har interesse. Så vil jeg foreslå dem der har, at tager et par håndfulde CDér med.

Thumbs Up


Posted By: balbrech
Date Posted: 22 Jan 2024 at 09:34
VIGTIG VIGTIG VIGTIG
UPDATE
Jeg tror efterhaanden de fleste har betalt.

Jeg har TO vigtige punkter. 
1: Husk indesko, det er FORBUDT at gaa ud/ind i samme fodtoej.

2: Husk det I selv skal bruge, kabler, stroemforsyning mm.
Vi er IKKE et sted hvor vi finder et ekstra kabel, eller andet i en skuffe, eller i garagen.

Doerene aabnes loerdag kl. 10

Addresse:
Middelfart Friskole
Kaalsbjergvej 35
5500 Middelfart

Ring til mig paa 30152080 om I har spoergsmaal.

Jeg glaeder mig 100 x mere end til Juleaften

Mvh
Bo



-------------
Albert :-)


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 22 Jan 2024 at 20:59
Jeg tager en ny lorte subwoofer med. Den er med en enkelt 5" enhed, og den har F(-3dB) komfortabelt under 20 Hz. Big smile

Det er også blevet til en lille mandelgave og en anden overraskelse...


Posted By: balbrech
Date Posted: 22 Jan 2024 at 21:28
Lyder spaendende......... 

-------------
Albert :-)


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 22 Jan 2024 at 21:39
Glæder mig! :)


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 23 Jan 2024 at 08:27
Originally posted by ham_den_lange

Jeg tager en ny lorte subwoofer med. Den er med en enkelt 5" enhed, og den har F(-3dB) komfortabelt under 20 Hz. Big smile

Det er også blevet til en lille mandelgave og en anden overraskelse...

Fedt Clap
5", det maa da vaere en hovedtelefon til dem med meget veludviklede oerer Wink



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com