Print Page | Close Window

2022 Projekt

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af højttaler
Forum Name: Mit DIY projekt
Forum Discription: Her kan du vise dit projekt frem og få konstruktiv kritik samt se andres projekter.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2144
Printed Date: 28 Apr 2024 at 08:57
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: 2022 Projekt
Posted By: Hansmlauridsen
Subject: 2022 Projekt
Date Posted: 16 Dec 2022 at 08:45
Hej

Har haft nogle nætter hvor søvnen ikke rigtig vil komme til mig og er dårlig til at tælle får, så jeg spekulere selvfølgelig i højttalere konstruktioner!!!

En som altid vender tilbage er 2-vejs modellen med stor basmellemtone(10-12") og de fleste der hører om det taler altid ideen ned. Det er de færreste der har prøvet og de fleste lukker bare tør teori fis ud. SÅ det rører mig sårnset en flyvende hat og nu skal det prøves. 

I toppen skal det uden tvivl være BlieSMa B34T-4. Nu skal den altså prøves!! Havde tænkt på horn+driver, men det skaber flere problemer en løsninger. Syntes det har for mange kompromiser desværre. Den 34mm store BlieSMa enhed burde kunne klare 15-1600Hz deling uden problemer.  

SÅ, ideen er en slankere transmission line gulvmodel hvor bunden er ikke helt fastlagt endnu, men flere modeller har været oppe at vende. Vil godt prøve at undgå en highpower tør PA bas. 

Volt BM2500.4 er en spændende kandidat, men prisen ender nok i 7-8000kr for et sæt før de er i DK. Det er godt nok dyrt...

JBL LE120H kunne også være sjovt, men tror en 10" bliver lidt nemmere at arbejde med. 

Seas CA26RE4X er en realistisk bud som også er nem tilgængelig inc. realistisk prissat. Har haft en 2vejs  konstruktion med 8" udgaven CA22RNY og det lød fremragende i mellemtonen, men dog lidt tam i bunden. Lyden af den coatede papirmembran er dog dejlig åben og nem at lytte til. 

Precision Devices PD.123C001. 12" PA enhed, men med lavere FS på 35Hz, så måske kan den faktisk spille bas?? Og så kan den fåes til menneskepenge med ca 3-3500kr for sættet. 

Audio Technology Flexunit 10A772510. Jeg kan godt lide lyden af deres PP membraner og har altid syntes de har et blød opbrud, som knap kan høres. OG så kan de spille bas!!

Så nu vil jeg spørge ud i forummet om i kloge hoveder har andre kandidater til  basmallemtone jeg ikke selv har tænkt over. 

Mvh Hans






-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet



Replies:
Posted By: Frost
Date Posted: 16 Dec 2022 at 14:02
De nye 8" purifi bas enheder kunne også være en mulighed? jeg har også hørt lidt løse rygter om at de også er ved at lave en potent 10", men om og hvornår den skulle komme, det ved jeg desværre ikke. 



Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 16 Dec 2022 at 14:10
Hej Frost

Purifi enhederne er spændende, men er simpelthen så grimme at kigge på(min personlige mening!). Jeg vil også tror at hvis de kommer med en 10" vil den være 100% en basenhed og ikke beregnet til meget mellemtone. Men som den nørd jeg er kan jeg godt lige at kigge på mine højttalere og de er bare ikke lige min smag rent visuelt. 

Men Wow en vild frekvenskurve for en 8" enhed med X-max på 9mm.

Mvh Hans


-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 16 Dec 2022 at 14:19
Hej

1400Euro for 2stk 8" enheder!! Så bliver det nok 1800-2000Euro for 2 stk 10" hvis de kommer med det. Det er simpelthen for meget. Purifi bliver et nej tak. 

Mvh Hans


-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: Frost
Date Posted: 16 Dec 2022 at 14:19
Jeg er ikke uenig i det visuelle Wink (at nogle så er helt vilde med looket, det er en anden sag) 
men jeg må bare indrømme at jeg sjældent har hørt bedre. 
Da jeg først lyttede på 6"eren i fri luft, synes jeg ikke den lød af noget specielt, men efter at jeg har fået filter på den, så lyder den ganske fabelagtigt! Dynamisk og utrolig god basgengivelse.

Jeg har ikke hørt 8" purifi, og jeg kommer nok heller ikke til det foreløbigt, da priserne jo er lidt til den høje side. Lidt en skam, fordi jeg har ellers det perfekte projekt til den :) 




Posted By: USXX
Date Posted: 16 Dec 2022 at 14:36
Hvis vi går lidt under 10", så vil en Satori WO24TX-4 absolut også fungere i en 2-vejs (WO24-P gør det godt, og TX er blot et step-up - og den kommer lige om lidt).


Posted By: felsby
Date Posted: 16 Dec 2022 at 17:03
Originally posted by Hansmlauridsen

....En som altid vender tilbage er 2-vejs modellen med stor basmellemtone(10-12") og de fleste der hører om det taler altid ideen ned. Det er de færreste der har prøvet og de fleste lukker bare tør teori fis ud.....

Teori er jo ikke fis, Hans! Men der er flere teoretiske grunde til at din ide sagtens kan virke. Jeg har hørt en del JBL 15" med diskanthorn, og selv om der deles ved 1kHz er det jo samme ide. En halv oktav fra eller til gør ingen forskel. Og de store basser kan noget! Inden min bror og jeg lagde os fast på to styk SBWO24P-8 pr. side + horn, kiggede vi på denne 15", som er lineær til 3kHz. Den kunne du dele til en 1.4" kompressionsdriver+horn ved 1 kHz.
https://faitalpro.com/en/products/LF_Loudspeakers/product_details/datasheet.php?id=151060150 - https://faitalpro.com/en/products/LF_Loudspeakers/product_details/datasheet.php?id=151060150




Posted By: felsby
Date Posted: 16 Dec 2022 at 17:07
Originally posted by USXX

Hvis vi går lidt under 10", så vil en Satori WO24TX-4 absolut også fungere i en 2-vejs (WO24-P gør det godt, og TX er blot et step-up - og den kommer lige om lidt).

Uha, det var i sidste øjeblik, Ulrik. Kan du afsløre data? Og kommer den i 8Ω?


Posted By: USXX
Date Posted: 17 Dec 2022 at 09:55
Den kommer både i 8 Ω og 4 Ω, og som det også er tilfældet med WO24P, så er 8 Ω spolen med kobbertråd, mens 4 Ω spolen er med CCAW (det er derfor, at WO24P-4 har lavere Mms end WO24P-8 for samme viklehøjde på spolen - med samme trådtype havde det ikke været tilfældet). CCAW er netop valgt til 4 Ω versionen for lige at give den det sidste i retning af en bas/mellemtone.

Der kommer data i løbet af den kommende uge. 


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 17 Dec 2022 at 10:01
Hej

Til Felsby:
Okay, ja den kommentar kommer nok tilbage til mig igen så må heller uddybe. "de fleste lukker bare tør teori fis ud".

Der er rigtig mange som har AudioScience hatten på og går ud fra at hvis det ikke måler korrekt lyder det ikke korrekt. Alt for mange sjove ideer bliver bremset fordi teorien taler det imod. Det irretere mig når det bliver bremsen at teorien ikke taler for en sjov ide. 
Jeg vil gerne gå med på at teori og praksis skal gå hånd i hånd. MEN ikke teori uden praksis. selv de åndsvage ideer skal testes for der er altid noget at lære. 

Det er jo selvfølgelig også nem for mig at sige som ikke har specielt meget teori i tankerne, men bare fyrer mærkelige projekter af fordi det er sjovt.

Jeg undskylder for min bramfrihed og vil gerne ændre det til "Teori uden praksis er noget fis"  

Til Usxx:
Lyder meget spændende med en WO24TX-4, den er hermed på listen!

Mvh Hans




-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: felsby
Date Posted: 18 Dec 2022 at 09:26
Originally posted by Hansmlauridsen

Hej

Til Felsby:
Okay, ja den kommentar kommer nok tilbage til mig igen så må heller uddybe. "de fleste lukker bare tør teori fis ud".

Der er rigtig mange som har AudioScience hatten på og går ud fra at hvis det ikke måler korrekt lyder det ikke korrekt. Alt for mange sjove ideer bliver bremset fordi teorien taler det imod. Det irretere mig når det bliver bremsen at teorien ikke taler for en sjov ide. 
Jeg vil gerne gå med på at teori og praksis skal gå hånd i hånd. MEN ikke teori uden praksis. selv de åndsvage ideer skal testes for der er altid noget at lære. 

Det er jo selvfølgelig også nem for mig at sige som ikke har specielt meget teori i tankerne, men bare fyrer mærkelige projekter af fordi det er sjovt.

Jeg undskylder for min bramfrihed og vil gerne ændre det til "Teori uden praksis er noget fis"  

Til Usxx:
Lyder meget spændende med en WO24TX-4, den er hermed på listen!

Mvh Hans


Denne gruppe har set mange mærkelige projekter som har vist sig at lyde fremragende. Så jeg ønsker mig fortsat vanvittige forsøg!


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 18 Dec 2022 at 13:38
Hej

Umiddelbart virker AudioTechnology 10A773510 meget spændende, med et data sæt som er imponerende og muligheden for at få den tweaket til ens eget behov. 
Men flot frekvenskurve uden de store opbrud, god følsomhed, stor Xmax, Lav Fs, SD på 326 cm2 og høj power handling. 
Den store mekaniske Xmax og power handling er virkeligt rar at have når man hører vinyl uden at bruge Subfilter på ens Riaa. 

Spillede for mange år siden med et sæt 7" AudioTechnology Flexunit og kan virkeligt godt lide lyden af deres PP membran. Dejligt nemt at lytte på og noget mere levende en Dynaudios PP enheder som jeg finder lidt gumpetunge. Dog vil jeg godt nævne at Dynaudios lille Special Heritage er en af de bedste højttalere jeg til dato har hørt. For hundme hvor den synger!!!!

Men glæder mig meget til at se WO24TX-4 datasættet og måling. Jeg er mere en glad for lyden af TexTreme enhederne i min 3vejs. De har simpelthen en rigtig rar tone som er meget detaljeret, men aldrig skarp i lyden. 

Kunne man få TexTreme diskanten i den nye fine waveguide frat SB kunne det også være en konkurrent til BlieSMa diskanten. (TexTreme domen virker mindre skrøbelig)
I et hus med 3 børn er den Beryllium i waveguide simpelthen en for stor og spændende knap for små fingre. Ja, selv jeg kan få lyst til at liiiige prøve knappen. Måske man kunne lime et lille gitter foran som feks. finske Amphion gør. 

Mvh Hans



-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: felsby
Date Posted: 18 Dec 2022 at 16:40
Brug en SB beryllium med indbygget gitter. Sådan en har jeg, det er ikke de tre helt utilstrækkelige bøjler.


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 18 Dec 2022 at 19:56
Originally posted by Frost

Jeg er ikke uenig i det visuelle Wink (at nogle så er helt vilde med looket, det er en anden sag) 
men jeg må bare indrømme at jeg sjældent har hørt bedre. 
Da jeg først lyttede på 6"eren i fri luft, synes jeg ikke den lød af noget specielt, men efter at jeg har fået filter på den, så lyder den ganske fabelagtigt! Dynamisk og utrolig god basgengivelse.

Jeg har ikke hørt 8" purifi, og jeg kommer nok heller ikke til det foreløbigt, da priserne jo er lidt til den høje side. Lidt en skam, fordi jeg har ellers det perfekte projekt til den :) 




Har 4 stk 6.5 Purifi X, som efter nogle forsøg i lukkede kabinetter, lærte mig at de skal have enten port eller slave enheder. Og jeg syntes ikke de kan noget specielt, som mine 2 x SB23NRX ikke kan - som bas i hvert fald.
Mit gæt er at de er lavet til at spille god mellemtone samtidig med at de pumper bas - i en 2 vejs. Kan ikke få dem til at spille bas i lukket - lige meget hvor meget havre de får.




Posted By: Frost
Date Posted: 18 Dec 2022 at 20:01
Hej Thorbjørn. Jeg synes de er fantastiske i bassen :) de har en fantastisk definering og de lyder som om de har lyst til at gengive helt i kælderen :) jeg kører med 2 stk pr højtaler. Jeg har dem i 5 liter lukket pr enhed, og så med LT, så de går dybt i det lille kabinet 👍


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 18 Dec 2022 at 20:12
Originally posted by Frost

Hej Thorbjørn. Jeg synes de er fantastiske i bassen :) de har en fantastisk definering og de lyder som om de har lyst til at gengive helt i kælderen :) jeg kører med 2 stk pr højtaler. Jeg har dem i 5 liter lukket pr enhed, og så med LT, så de går dybt i det lille kabinet 👍


Ok.... jammen det ville jo være fedt nok at bruge dem i en mindre elegant højttaler, som så kunne matche fint med MW13TX og en SB26ADC i waveguide.

5 liter.... det er jo kun 10 liter til 2 basser. Men følsomheden er jo så også helt i knæ med LT.
Men hvis de bare kan nå omkring 60-70 Hz, så jeg kan få dem til at overlappe med mine subwoofere... så ville det være fint Thumbs Up

Jeg prøvede med hhv 30 og 60 liter til 2  stk. 6.5 X'ere. 2 stk. 4 ohms - så 2 ohm til forstærkeren og omkring 500 W til rådighed. Men det var nok bare for meget. Har stadig kabinetterne.... så jeg kan jo bare prøve en gang til og se hvad jeg kan sparke ud af dem. Syntes bare de dumpede vildt allerede ved 120-150Hz... så faldt de godt af....
Så LT ville få dem til at miste 8-10 dB i for at komme ned til 60Hz ?


Posted By: Frost
Date Posted: 18 Dec 2022 at 20:21
Jeg hæver ca 20db for at nå 20hz. 😏 det kræver en del effekt pr enhed i de små kabinetter at nå de 20hz :)


Posted By: USXX
Date Posted: 19 Dec 2022 at 12:47
Her er maaling paa WO24TX-4:



De primaere T/S-parametre ser saaledes ud:

Fs = 26,3 Hz
Qts = 0,35
Vas = 79 ltr.



Posted By: Frost
Date Posted: 19 Dec 2022 at 12:59
Det er en flot og brugbar frekvensgang Thumbs Up


Posted By: USXX
Date Posted: 19 Dec 2022 at 13:04
Giv den 40 liter (netto luftvolumen foer fyld) tunet til 29 Hz i basrefleks (minimum 38 liter tunet til max 30 Hz). Jeg regner med typiske kabinettab, 35% poroest fyld og 0,3 ohm i seriemodstand.


Posted By: felsby
Date Posted: 19 Dec 2022 at 13:04
Hej Ulrik, har du også data på 8 ohm udgaven? Vi skal køre to i parallel!


Posted By: USXX
Date Posted: 19 Dec 2022 at 13:31
Ja... frekvensgangen har samme udseende - blot ca. 3 dB lavere foelsomhed.

Fs = 24,5 Hz
Qts = 0,34
Vas = 88 ltr. 


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 19 Dec 2022 at 14:02
Hej

Flot hvor langt op i har flytte opbrudet op! Glæder mig til at høre den i en 2vejs pÃ¥ et tidspunkt. 
HÃ¥ber den har samme nemme detaljerede og naturlige lyd som MW19TX-4.

Mvh Hans


-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: felsby
Date Posted: 19 Dec 2022 at 20:17
Originally posted by USXX

Giv den 40 liter (netto luftvolumen foer fyld) tunet til 29 Hz i basrefleks (minimum 38 liter tunet til max 30 Hz). Jeg regner med typiske kabinettab, 35% poroest fyld og 0,3 ohm i seriemodstand.

Der kommer et hump pÃ¥ frekvensgangen med en 29Hz tuning. Hvad med at tune til 24Hz i stedet? Smile


Posted By: USXX
Date Posted: 20 Dec 2022 at 10:14
Uha ja, den hæver ca. 0.3-0.4 dB omkring 70 Hz Wink (under de givne forudsætninger). Til gengæld er step-responsen forbilledlig flot. Hvis man er til en halvslap jazz-bas, kan man fint trække den i en anden retning. NÃ¥r jeg fÃ¥r en reference-enhed at mÃ¥le pÃ¥, kan jeg bestemme det frekvensafhængige tab (og om nødvendigt eftergivenhed), og sÃ¥ kan jeg lave en endnu bedre simulering. Det er dog primært pÃ¥ impedanspuklerne, at forbedringen (dvs. overensstemmelsen mellem simulering og mÃ¥ling) vil være at spore med en enhed som denne.


Posted By: USXX
Date Posted: 20 Dec 2022 at 10:21
Med 24 Hz afstemning i det volumen fÃ¥r du en noget forværret gruppeløbetid, omend det næppe har særlig praktisk betydning med et kraftigt peak ved 13-14 Hz (og generelt højere niveau). 


Posted By: USXX
Date Posted: 20 Dec 2022 at 10:29
Hvis du endelig vil trække det i den retning, så giv den 48-49 liter (netto luft før fyld - dvs. at det tilsyneladende akustiske volumen bliver større) og en tuning på 26-27 Hz. Så bevarer du stadig et greb i bunden - men det er ikke givet, at det er det, du vil have (jeg kan godt se et mønster i den måde, du afstemmer på, og du ved jo, hvad du vil have). Jeg ville ikke umiddelbart afstemme en enhed med et Qts < 0,41 under resonansfrekvensen - men jeg ser frem til at høre det ved lejlighed (jeg kan godt fornemme karakteren, og det kan sagtens lyde "lækkert").


Posted By: USXX
Date Posted: 20 Dec 2022 at 10:41
Hvad er det, der sker med æ (ae), ø (oe) og å (aa) i dette forum? Oplever I andre problemer med de danske vokaler. Jeg har ikke før haft problemer med dette, men siden i går bliver disse i NYE beskeder erstattet af en række specialtegn (på samtlige enheder jeg har prøvet vel at mærke).


Posted By: Frost
Date Posted: 20 Dec 2022 at 10:56
Hej Ulrik. Der burde ikke være lavet noget om i Forumsoftwaren. jeg ser på det 👍


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 20 Dec 2022 at 18:44
Originally posted by USXX

Her er maaling paa WO24TX-4:



De primaere T/S-parametre ser saaledes ud:

Fs = 26,3 Hz
Qts = 0,35
Vas = 79 ltr.



Og så lige en TW29BNWG-8... så har man en rimelig vild 2 vejs Tongue

Flotte målinger ulrik Clap


Posted By: felsby
Date Posted: 20 Dec 2022 at 18:50
Originally posted by USXX

Uha ja, den hæver ca. 0.3-0.4 dB omkring 70 Hz Wink (under de givne forudsætninger). Til gengæld er step-responsen forbilledlig flot. Hvis man er til en halvslap jazz-bas, kan man fint trække den i en anden retning. NÃ¥r jeg fÃ¥r en reference-enhed at mÃ¥le pÃ¥, kan jeg bestemme det frekvensafhængige tab (og om nødvendigt eftergivenhed), og sÃ¥ kan jeg lave en endnu bedre simulering. Det er dog primært pÃ¥ impedanspuklerne, at forbedringen (dvs. overensstemmelsen mellem simulering og mÃ¥ling) vil være at spore med en enhed som denne.

Nu skal jeg som æg ikke lære hønen, men jeg ser faktisk ingen betydende forskel i group delay og steprespons mellem de to tuninger. Ulrik, du må forklare mig hvad der er på spil - evt. over en øl. Forumsoftware vil ikke acceptere et 900 kb .png screendump, selvom det ligger inden for de krav, billededitoren stiller. Jeg havde ellers lavet fine billeder af de to tuninger overfor hinanden.
Rune, jeg prøver lige at sende dig filen - måske kan du se hvad jeg gør forkert.


Posted By: USXX
Date Posted: 20 Dec 2022 at 19:47
Der er tydelig forskel. Forum-software bruger en for upræcis numerisk metode til beregning af step-respons for basrefleks (modsat lukket kabinet findes der ikke her en triviel analytisk løsning, omend jeg har udledt den for de fire interessante tilfælde af pol-placeringer).


Posted By: Frost
Date Posted: 20 Dec 2022 at 22:11
Hej Sven. 
Grunden til at dine billeder ikke blev uploaded skyldes at du brugte et lidt "svaert" filnavn. hvis det driller igen, skal du forsøge at omdobe filerne til et regulaert navn uden "." i selve navnet :) 

Jeg har skaleret billederne ned saa de bedre kunne vaere paa siden (du korer i ret hoj oplosning paa din skaerm LOL
















Posted By: felsby
Date Posted: 20 Dec 2022 at 22:15
Tak, Rune!


Posted By: Frost
Date Posted: 20 Dec 2022 at 22:19
Det gaar da helt galt i forummet med formateringen og brug af specialtegn Confused

Henrik og Jeg er ved at undersoge muligheden om opgradering af forumsoftware. Der er sket lidt siden sidst vi kiggede paa det. Det ser umiddelbart ud til at det er gratis nu Clap Saa vi undersoger naermere. 


Posted By: felsby
Date Posted: 21 Dec 2022 at 06:38
Fedest. Tak!


Posted By: USXX
Date Posted: 21 Dec 2022 at 08:20
Det aendrer bare en noget ved, at Stehfest-metoden er meget upraecis ved ringning paa step-responsen - men til gengaeld rigtig fin, naar der ikke er (uoensket) ringning. Det var mig selv, der foreslog at bruge denne metode i sin tid, for den er nem at implementere, og beregningerne er hurtige.

Derudover afhaenger gruppeloebetiden (omraadet omkring "afrulning") betydeligt af den anvendte tabsmodel, og det fremgaar ikke noget sted.

Endelig skal det bemaerkes, at forum-modellen mig bekendt ikke medtager daempematerialet, som giver anledning til en akustisk volumenforoegelse saavel som frekvensafhaengige tab. Jeg gjorde det tydeligt, at de 40 liter (og senere 49 liter) var netto luftvolumen foer fyld. Dermed er det ikke det (akustiske) volumen, der skal bruges ved beregning.


Posted By: USXX
Date Posted: 21 Dec 2022 at 08:24
Den sidste forbedring kommer, naar vi anvender FDD-modellen paa/for enheden, som er en udvidelse af Thiele/Small-modellen (men skidt nu med det i foerste omgang). Med FDD-modellen bliver foerst og fremmest impedanspuklerne langt mere korrekte.


Posted By: USXX
Date Posted: 23 Dec 2022 at 11:25
Hvis man er interesseret i beregning af step-respons, kan man laese videre her, saa vi ikke spammer Hans' traad unoedigt:

http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1673&title=impuls-respons-i-speaker-builder-pro - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1673&title=impuls-respons-i-speaker-builder-pro


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 23 Dec 2022 at 12:51
Hej

Hva hundme, faar jeg min traad tilbage????Smile

Mvh Hans


-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: felsby
Date Posted: 23 Dec 2022 at 14:30
Originally posted by Hansmlauridsen



Hej
Hva hundme, faar jeg min traad tilbage????Smile
Mvh Hans




For en stund

Glaedelig jul, Hans!


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 23 Jan 2023 at 15:46
Hej

Denne byggetraad faar lige en pause til senere paa aaret da jeg er i gang med Ellipticor saettet. 

MEN, more to come...senere

Mvh Hans


-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: USXX
Date Posted: 26 Jan 2023 at 10:40
Til info; der ligger nu datablade paa WO24TX-4/8 paa hjemmesiden.


Posted By: Frost
Date Posted: 26 Jan 2023 at 10:44
Originally posted by USXX

Til info; der ligger nu datablade paa WO24TX-4/8 paa hjemmesiden.

Fedt. Den er jeg spaendt paa at hore Clap 


Posted By: felsby
Date Posted: 26 Jan 2023 at 10:50
Originally posted by USXX

Til info; der ligger nu datablade paa WO24TX-4/8 paa hjemmesiden.

Fedt! Hvor anskaffer jeg dem? Soundimports.eu? Jeg skal bruge 4 ASAP!


Posted By: USXX
Date Posted: 26 Jan 2023 at 11:54
Originally posted by felsby

Originally posted by USXX

Til info; der ligger nu datablade paa WO24TX-4/8 paa hjemmesiden.

Fedt! Hvor anskaffer jeg dem? Soundimports.eu? Jeg skal bruge 4 ASAP!

Se PM.



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com