Print Page | Close Window

Julefrokost 2022

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Andet
Forum Name: Off-Topic
Forum Discription: Her kan du skrive om andet end selvbyg, hvis der der noget du gerne vil dele.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2142
Printed Date: 20 Apr 2024 at 02:18
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Julefrokost 2022
Posted By: bknielsen
Subject: Julefrokost 2022
Date Posted: 24 Nov 2022 at 19:49
Er der stemning for, at de sædvanlige hoveder ses til en ulefrokost 2022 først i det nye år?

-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.



Replies:
Posted By: Enthusiast
Date Posted: 24 Nov 2022 at 19:59
Jeg er i hvert fald frisk på endnu en julefrokost Big smile




Posted By: bknielsen
Date Posted: 24 Nov 2022 at 20:22
Det lyder alletiders Peter. Men vi skal have fundet et sted.

Sidste gang, jeg holdte det, var i 2012. Jeg kan evt. lægge hus til igen, hvis folk synes, det er OK, at det begrænses til en 12-14 stykker. Jeg har desværre ikke lige så god plads som Bo havde.

Hvis det skal være hos mig, tænker jeg invitation til "de sædvanlige" i første omgang, og er der stadig pladser kan der evt. tilføjes flere gæster.

Er der andre oplagte steder, det kan holdes?



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Hylle
Date Posted: 25 Nov 2022 at 07:59
Jeg er da også klar på en frokost med god lyd Smile


Posted By: USXX
Date Posted: 25 Nov 2022 at 08:37
Tak, Brian. Jeg er klar på en nytårskur, såfremt det tidligst bliver i den sidste halvdel af februar.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 29 Nov 2022 at 22:21
Der er 10 der har meldt positivt tilbage vedr. den 11/2 2023 (Ulrik håber det går an), så vi holder julefrokosten/nytårstræffet der,

Jeg mangler at høre fra 3. @Daniels, @Hansmlauridsen @Jacob.Land

Nu har vi en Dato. Nærmere info følger. Det bliver godt at ses igen Smile.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 30 Nov 2022 at 08:26
Jeg vil tro, at det kan lykkes d. 11/2 - vi ser...


Posted By: Frost
Date Posted: 01 Dec 2022 at 08:51
Super Brian! Clap


Jeg håber at folk medbringer lidt sjove projekter Big smile 

Jeg arbejder på at få en standerhøjtaler klar til dagen. Jeg har givet mig selv lidt udfordringer (måske været FOR ambitiøs), så der er lidt vej endnu, men håber at det lykkedes

Hylle har jo også gang i et byggeri, som jeg formoder han når at få klar? Thumbs Up Har i andre gang i noget spændende? 


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 01 Dec 2022 at 19:30
Super godt Thumbs Up

Det bliver rigtig hyggeligt at mødes igen.
Selvom der er lang tid til februar, forventer jeg ikke at få mit igangværende byggeri færdigt inden da. Det kniber med at finde tiden til det i øjeblikket.

Men det kan være, der dukker noget andet spændende og mere overskueligt op inden da. Jeg vil prøve at have det i tankerne.


Posted By: Hylle
Date Posted: 02 Dec 2022 at 18:54
Uanset om jeg når færdig med mit nyeste Hørning projekt, så kommer de ikke med, da de ikke kan være i min bette bil.
Jeg vil prøve og lave noget nyt delefilter på min gamle 2vejs horn højttalere. Da hornene ikke er blevet solgt. Jeg tænker egentlig passiv filter, men jeg har også brugt dem med minidsp så måske det ender med det.


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 02 Dec 2022 at 19:59
Hej

Jamen jeg kommer som udgangs gerne forbi og tager de store 3vejs med som Hylle og jeg har lavet. 
Dog halter det lidt med helbredet for tiden, så derfor "som udgangspunkt".

Kan også tage min Luxman L-509x forstærker med hvis det har interesse. Vi skal være overordenlige dygtige for at finde noget den ikke kan trække.

OG så tager jeg selvfølgelig nogle TIO plader med til pakkeleg. 

Mvh Hans


-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: bknielsen
Date Posted: 02 Dec 2022 at 20:59
Tak for din tilbagemelding Hans. Vi krydser fingre for helbredet tillader, heldigvis er der lidt tid til.
 
Pakkeleg er hermed på programmet for første gang i speakerbuilder julefrokost historie. Det vil også være første gang, vi kan spille vinyler (så vidt jeg husker :-). Jeg har aldrig hørt sådan en Luxman

Jeg håber selv at få den her klar:


@ham_den_lange: Hvordan går det med THF-51S?


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Blankholm
Date Posted: 03 Dec 2022 at 17:03
Er der en plads til julefrokosten eller alt optaget. Hvis der er plads vil jeg gerne deltage.

Bedste hilsner
Niels Jørgen Blankholm

-------------
Blankholm


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Dec 2022 at 11:06
Spændende med den VFET-forstærker, Brian. Nu har du bare at bygge en god strømforsyning til den (det er trods alt i høj grad den, vi lytter til) Wink


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Dec 2022 at 11:10
Jeg når desværre ikke at blive klar med noget nyt, men der kommer et sæt ARA-TX med (med eksterne filtre i en konfiguration, der adskiller sig fra de øvrige ARA-modeller).

...såfremt jeg kommer med.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 04 Dec 2022 at 17:29
@Blankholm, du er med, og så lukker vi den ved 15, så undgår jeg en fuldstændig ommøblering af stuen.

Deltagerlisten er således:

Frost
StoreNørd
Felsby
Balbrech
Hylle
DigitalThor
Schlager
Enthusiast
ham_den_lange
USXX (sandsynligvis)
Hansmlauridsen (håber vi på)
Jacob.Land
Blankholm
bknielsen

Den eneste vi ikke har hørt fra er Daniels, vi lader pladsen være reserveret til ham indtil videre (pga. lang og entusiatisk deltagelse i speakerbuilders julefrokoster). Hvis Daniel ikke kan, er der plads til en anden.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 04 Dec 2022 at 17:37
Originally posted by USXX

Spændende med den VFET-forstærker, Brian. Nu har du bare at bygge en god strømforsyning til den (det er trods alt i høj grad den, vi lytter til) Wink


Fuldstændig rigtigt Ulrik. Jeg håber, det her kan gå an til en start, men det må vi jo (forhåbentlig) få at høre





-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 04 Dec 2022 at 21:14
Det tegner allerede godt Thumbs Up

Vi skal nok få en hyggelig dag.


Posted By: USXX
Date Posted: 05 Dec 2022 at 07:59
Ja, det lover nemlig godt. Skønt at se, at der er en, der har forstået, at det ret faktisk er et lavpasfilter, vi har med at gøre i strømforsyningen og ikke bare "ladelytter". Thumbs Up


Posted By: USXX
Date Posted: 05 Dec 2022 at 09:30
Er det 10 mH Hammond-spoler?


Posted By: USXX
Date Posted: 05 Dec 2022 at 16:02
Hvis jeg antager 10 mH (Hammond 159ZJ), deler du så ikke lige højt nok (i størrelsesordenen 10 Hz) - og med ret højt Q (på trods af spolens modstand) for forventet load? Jeg har simuleret med 22000 µF kondensatorer, men det betyder nu knap så meget for konklusionen overordnet set. Jeg har også simuleret både m/u trafo (baseret på en 500 VA, jeg selv havde liggende) - det ændrer heller ikke noget betydeligt. Som jeg umiddelbart ser det, burde spolen have betydelig større værdi, men jeg kan godt se, at de er svære at finde, når de samtidig skal have lav DC-modstand og kunne tåle strømmen - i hvert fald hvis de skal være til at betale. Det kunne være interessant at høre om tankerne bag dimensioneringen.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 05 Dec 2022 at 16:58
Jo det er dem. Du har ret, det var et kompromis mellem DC modstand og afskæringsfrekvens.

Måske er det lige højt nok, det må tiden vise. Alternativt er det muligt at skifte de to kondensatorer nærmest effektrinet til nogle større (samme formfaktor lavere spænding).

Uden at huske de eksakte tal, kan jeg huske jeg kiggede på ca samme dæmpnig ved 100Hz som RC filtret i min M2.

Jeg er spændt på, om jeg risikerer resonanser eller om impedanserne på begge sidder dæmper det ud. 

EDIT: ...og impedansen på primærsiden hjælper mig jo faktisk ikke nævneværdigt vedr. højt Q. Lad os se, hvor galt det går, det kan være der bliver brug for en modifikation.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 05 Dec 2022 at 23:15
Vout/Vin er vist herunder Det må blive en lille ekstra modstand, dvs. RC-L(R)C. Så får man den røde kurve - uden modstanden C-L(R)C den blå.

Induktans eller kondensatoren, jeg selv foreslog, flytter ikke rigtig noget. Selv med den ekstra modstand er der ikke mere seriemodstand, end der normalt ses i CRC forsyning til de små klasse A forstærkere fra PASS.

@Ulrik: Det er godt du kan holde mig i gang, så vi ikke får noget "tilfældigt klyt" Embarrassed.



Vi kom vist lidt of topic. Jeg håber der er mere til grej listen?



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 06 Dec 2022 at 09:23
Nu er det jo også et off-topic forum Wink

Spolen (induktansen) betyder da virkelig meget. For et Butterworth-filter ved 10 Hz, skal den være i størrelsesordenen 100 mH (altså 10 gange større), så hvis man kun ændrer den lidt, betyder det knap så meget. Nu er Butterworth nok heller ikke det mest optimale, da man gerne vil have størst mulig dæmpning ved 100 Hz. Den inderste kondensator (ved trafoen) skal være størst for at opnå en god 'slope'. I udgangspunktet bør den være mindst dobbelt så stor, som "udgangskondensatoren". Du kan jo prøve at køre en simulering med en 50 mH spole (195R10 el. 195R20) og 68000 µF / 22000 µF.

EDIT: Undskyld, jeg havde ikke lige set HVOR store og tunge de 195R-spoler er - det giver slet ikke mening at bruge dem her.



Posted By: USXX
Date Posted: 06 Dec 2022 at 10:34
I et klassisk pi-filter (som det jo kaldes) har de to kondensatorer oftest samme værdi. Hvis du beholder din 10 mH og øger begge kondensatorer til 47000 µF, så bliver det ganske pænt og fornuftigt (lavere deling, reduceret peak samt god dæmpning ved 100 Hz).


Posted By: Roky
Date Posted: 06 Dec 2022 at 11:55
Hej 
Er der plads til to mere til julefrokost?


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 06 Dec 2022 at 12:43
Hej

Det er lækkerier når man ser en rigtig strømforsyning i stedet for de ikke for øjet så lækre Switchmode...
Ser ordenligt og ryddeligt ud. Thumbs Up

Mvh Hans


-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: bknielsen
Date Posted: 08 Dec 2022 at 07:57
Pokkers, jeg havde fået mig låst ude af forum (Frost fik styr på det)

@Ulrik: Jeg har bare beregnet spændingsoverføringsfunktionen og har ikke min trafo med i simuleringen, jeg skal have den målt, før jeg ser, hvad der sker ved at ændre første kondensator.

Selvfølgelig, har spolen inflydelse men alene pga. prisen og størrelsen på dem, kontra hvad man opnår ved 100Hz dæmpning ved at tilføje en lille smule DC modstand, har jeg holdt mig væk.

Jeg vender tilbage, når jeg får trafoen med i simuleringen.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 08 Dec 2022 at 08:24
Originally posted by Roky

Hej 
Er der plads til to mere til julefrokost?


Henrik, jeg har svaret dig i en besked.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 10 Dec 2022 at 22:49
Nå, jeg har fået en idé til en julefrokosthøjttaler med lidt enheder, jeg fik ind ad døren i går.
Jeg satser på, det er muligt at nå til februar.


Posted By: Hylle
Date Posted: 12 Dec 2022 at 12:21
Enthusiast laver du en bygge tråd, eller bliver det afsløring på dagen? Smile


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 12 Dec 2022 at 16:06
På sigt vil jeg nok lave en byggetråd, men inden julefrokosten vil jeg nøjes med at tease med et par billeder (hvis der vel at mærke bliver noget at tage billeder af).

Jeg fuld af gode intentioner mht. at få realiseret dette projekt tids nok, men historien har vist, at det ikke altid er nok.

Jeg vil helst undgå at starte endnu en byggetråd, der ligger stille hen i månedsvis.


Posted By: Schlager
Date Posted: 31 Dec 2022 at 06:11
DanielS vil gerne med til julefrokosten.

-------------
Horn må ha' synergy.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 31 Dec 2022 at 14:28
Alletiders, det er noteret Smile


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 27 Jan 2023 at 14:44
Originally posted by bknielsen

Pokkers, jeg havde fået mig låst ude af forum (Frost fik styr på det)

@Ulrik: Jeg har bare beregnet spændingsoverføringsfunktionen og har ikke min trafo med i simuleringen, jeg skal have den målt, før jeg ser, hvad der sker ved at ændre første kondensator.

Selvfølgelig, har spolen inflydelse men alene pga. prisen og størrelsen på dem, kontra hvad man opnår ved 100Hz dæmpning ved at tilføje en lille smule DC modstand, har jeg holdt mig væk.

Jeg vender tilbage, når jeg får trafoen med i simuleringen.

Er du kommet videre med stroemforsyningen/simuleringen (og kommer den til at spille til julefrokosten)?


Posted By: bknielsen
Date Posted: 30 Jan 2023 at 21:39
Jeg har målt trafoen, og den ækvivalente DC modstand for små signaler (sekundær 1V RMS) med kortsluttet primær er 0.3Ohm. Det dæmper resonansen en smule. Jeg laver plads til en lille effektmodstand i serie med sekundærviklingen. En af dem med metalhus, der kan skrues i bunden af kassen. Det skal nok gå. Det er trods alt ikke noget "svejseværk" sådan en lille forstærker.

Jeg har lavet gevindhuller i kølepladerne og er ved at lodde print op, så jeg håber den bliver klar.

Hvilke parametre for trafoen har du i din simulering?


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 31 Jan 2023 at 08:38
Jeg har 0,15 ohm for den 500 VA trafo, jeg har liggende. Derudover har jeg induktanser, kobling og primaermodstand med - altsaa trafoens aekvivalent (men dette er ikke afgoerende for det samlede billede/overfoeringsfunktion - blot er niveauet ved peak'et 1,3 dB lavere, og peak-frekvensen rykker 0,1 Hz ned).


Posted By: USXX
Date Posted: 31 Jan 2023 at 10:15
I oevrigt; hvilken stoerrelse kondensatorer er du endt ud med?


Posted By: bknielsen
Date Posted: 01 Feb 2023 at 16:54
Det bliver i første omgang de 22mF, og så ekstra 0.2Ohm mellem lytterne. Det er ikke nogen fordel at vælge de første kondensatorer nærmest nettet alt for store. Men jeg medgiver det blive en anelse bedre, og noget bedre vedr. strømstivhed, hvis dem nærmest forstærkermoduler er 47mF. De kan fås i samme formfaktor (og de er stadig på lager i disse anderledes tider).

Her er impulssvarer på udgang ved en forstyrrelse af indgangsspænding:




-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 01 Feb 2023 at 18:39
Thumbs Up


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 09 Feb 2023 at 21:37
Hej

Er der ikke en kyndig Hypex mand som har en baerbar PC med Hypex software de kan tage med paa Loerdag? Jeg har en FA501 som jeg skal have liv i med grundjusteringer, men vi bruger MAC og ungernes lukkede Windows ikke kan installere Hypex HFD softwaren...
Ja, saa er det altsaa noget svaert at komme i gang. 

Mvh Hans


-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 10 Feb 2023 at 08:13
Jeg medbringer en Windows 10 PC.
Hvis du har et link til Hypex softwaren, saa installere jeg hjemme fra.




Posted By: Roky
Date Posted: 10 Feb 2023 at 16:49
Hej Hans
Jeg har en baerbar med, hvor Hypex software er på. Jeg giver det gerne et forsøg.



Posted By: felsby
Date Posted: 12 Feb 2023 at 10:35
Tak til alle for en herlig dag! Det er for mig et af årets højdepunkter. Så megen god snak og spændende designs!


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 12 Feb 2023 at 16:33
Tak for en god dag.


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 12 Feb 2023 at 16:40
Super hyggeligt og stor tak til vaerten for at laegge hus til Hug


Posted By: bknielsen
Date Posted: 12 Feb 2023 at 16:53
Det er skoent at have glade gaester og slet ingen sag, naar man har hjaelp fra felsby i koekkenet, tusind tak!! Hylle og StoreNoerd ogsaa tak for hjaelpen med forberedelserne.

Det var super hyggeligt I kiggede forbi allesammen og bidrog til den gode stemning. Lad os holde byggehastigheden oppe til vi ses igen Smile.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 12 Feb 2023 at 18:05
Ogsaa en stor tak til alle herfra. Det var en stor fornoejelse at tilbringe dagen i gaar sammen med jer. 
Tak for gode snakke, spaendende lydoplevelser og den helt igennem gode og behagelige atmosfaere.
Jeg bliver altid imponeret af det hoeje niveau paa de medbragte konstruktioner og laerer nye ting hver gang.


Endelig en stor tak til bknielsen for at laegge hus til arrangementet og for den store gaestfrihed.


Posted By: Schlager
Date Posted: 12 Feb 2023 at 18:46
Kan kun tilslutte mig de positive tilbagemeldinger. Tak til Sven for at kokkerere maden og stort tak til Brian for at lægge hus til arrangement og overnattende "københavnere" Thumbs Up 

-------------
Horn må ha' synergy.


Posted By: felsby
Date Posted: 12 Feb 2023 at 19:30
Tak, Sebastian!
Jeg kan desvaerre ikke tage aeren for Brians laekre Chili con Pollo.
Og jeg er specielt glad for at jeg ikke var blandet i nr. 2 risgryde Big smile


Posted By: Schlager
Date Posted: 12 Feb 2023 at 19:34
Ja "chili" gryden var jo Brians værk, ikke sÃ¥ stærk men god, tak for den. 



-------------
Horn må ha' synergy.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 12 Feb 2023 at 19:47
Selv tak Sebastian. Tror du så ikke jeg fandt en ekstra flaske chillisovs i køleskabet her til aften, pokkers! Den skulle have være på bordet (eller i gryden). Jeg lover der kommer mere spræl i den næste gang.

Vedr. risgryde nr. 2 går den ikke til spilde. Jeg har lige kogt dem lidt mere i mikroovnen og serveret dem for ældste datters gæster her til aften, de blev spist uden protester LOL.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 13 Feb 2023 at 11:46
Ogsaa mange tak herfra til alle for super hyggelig dag med god lyd og god mad - altid en fornoejelse.
@felsby, hvad var titlen paa den kogebog?
@bknielsen, hvilken riaa/step-up bruger du til din MC15?


Posted By: felsby
Date Posted: 13 Feb 2023 at 12:00
Originally posted by USXX

@felsby, hvad var titlen paa den kogebog?

http://www.saxo.com/dk/det-aegte-italienske-koekken_reinhardt-hess_indbundet_9788717062054 - http://www.saxo.com/dk/det-aegte-italienske-koekken_reinhardt-hess_indbundet_9788717062054
Edit: udsolgt - men finder jeg den antikvarisk, giver jeg lyd!

men jeg anbefaler osse "Soelvskeen"  http://www.saxo.com/dk/soelvskeen_brugtbog_sx88201582 - http://www.saxo.com/dk/soelvskeen_brugtbog_sx88201582


Posted By: bknielsen
Date Posted: 13 Feb 2023 at 20:50
Originally posted by USXX


@bknielsen, hvilken riaa/step-up bruger du til din MC15?


Det er en MC15 Super, og RIAAen vi spillede paa er bare den indbyggede i Onkyo P-308. Normalt bruger jeg en Pearl 2 fra PASS-DIY, den er bedre https://www.passdiy.com/project/preamplifiers/pearl-2 - https://www.passdiy.com/project/preamplifiers/pearl-2 (mere dybde og bedre bund)

Paa dagen spillede min Pearl 2 ikke i den ene kanal, da vi rodede med kablerne for at koble Hans forstaerker til. Jeg fandt saa ud af, at et stik var trukket halvt ud. Du har Pearl 2 tilgode til naeste gang, f.eks. sammen med V-FETen, naar den bliver klar.

 


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Blankholm
Date Posted: 13 Feb 2023 at 23:11
En udsøgt fornøjelse at være til sådan et vellykket arrangement og tak til Brian for alle forberedelserne og forplejning. Også tak til alle andre der bidrog selvfølgelig👏

Til alle deltagere stor påskønnelse af velvillig deling af viden og erfaring som hjælper med at forbedre diy projekterne. Så fedt at lære nyt i dette forum🙂

Måske mødes nogle af os til sound society i Århus primo marts?

De bedste hilsner Niels Jørgen


-------------
Blankholm


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Feb 2023 at 07:58
Originally posted by bknielsen

Originally posted by USXX


@bknielsen, hvilken riaa/step-up bruger du til din MC15?


Det er en MC15 Super, og RIAAen vi spillede paa er bare den indbyggede i Onkyo P-308. Normalt bruger jeg en Pearl 2 fra PASS-DIY, den er bedre https://www.passdiy.com/project/preamplifiers/pearl-2 - https://www.passdiy.com/project/preamplifiers/pearl-2 (mere dybde og bedre bund)

Paa dagen spillede min Pearl 2 ikke i den ene kanal, da vi rodede med kablerne for at koble Hans forstaerker til. Jeg fandt saa ud af, at et stik var trukket halvt ud. Du har Pearl 2 tilgode til naeste gang, f.eks. sammen med V-FETen, naar den bliver klar.

 
Thumbs Up


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Feb 2023 at 08:08
Originally posted by felsby

http://www.saxo.com/dk/det-aegte-italienske-koekken_reinhardt-hess_indbundet_9788717062054 - http://www.saxo.com/dk/det-aegte-italienske-koekken_reinhardt-hess_indbundet_9788717062054
Edit: udsolgt - men finder jeg den antikvarisk, giver jeg lyd!

men jeg anbefaler osse "Soelvskeen"  http://www.saxo.com/dk/soelvskeen_brugtbog_sx88201582 - http://www.saxo.com/dk/soelvskeen_brugtbog_sx88201582

Tak!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 27 Feb 2023 at 21:04
Originally posted by Blankholm

Måske mødes nogle af os til sound society i Århus primo marts?

Jeg regner i hvert fald med at kigge forbi til Sound Society udstillingen i Aarhus den kommende weekend.


Posted By: Hylle
Date Posted: 28 Feb 2023 at 10:48
Jeg har ogsÃ¥ planer om at tage afsted om lørdagen. 


Posted By: Blankholm
Date Posted: 28 Feb 2023 at 17:00
Jeg kommer loerdag og sikkert det meste af dagen.

Ses / Niels Jørgen

-------------
Blankholm


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 03 Mar 2023 at 10:18
Jeg kommer forbi Sound Society messen paa soendag.


Posted By: USXX
Date Posted: 25 Sep 2023 at 12:53
@bknielsen; er du kommet videre med V-FET-forstaerkeren og den spaendende stroemforsyning?


Posted By: bknielsen
Date Posted: 27 Sep 2023 at 22:29
@USXX: Det er virkelig pinligt. Jeg mangler bare at samle kassen og koble forsyningen til. Det er to aftener det drejer sig om. Jeg tager mig sammen, så vi kan få lyttet til den - inden den kommende julefrokost.



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 28 Sep 2023 at 08:02
Det vil jeg glaede mig til.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 21 Dec 2023 at 20:53
Hvis ikke jeg loeber ind i et eller andet brum-problem, der viser sig boevlet at loese, toer jeg godt love VFET forstaerkeren faerdig til julefrokost. Den har nu staaet justeret og varmet op i stuetemperatur i  3,5 time. Bias er stabilt og offset arter sig indenfor +/-20mV.

Jeg har faaet sponseret nogle WBT terminaler til den, som jeg skal have monteret. Saa er der snart musik ----- haaber jeg.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 22 Dec 2023 at 07:54
Thumbs Up


Posted By: bknielsen
Date Posted: 23 Dec 2023 at 22:43
Saadan, done....og den lyder godt Smile




-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Frost
Date Posted: 23 Dec 2023 at 22:46
Den glæder jeg mig til at høre :D 


Posted By: Frost
Date Posted: 23 Dec 2023 at 22:49
Eller mere korrekt, Lytte til den IGEN :D Det var jo rigtig godt allerede sidste aar Clap


Posted By: bknielsen
Date Posted: 23 Dec 2023 at 23:05
Den her, har du ikke hørt før Rune. Men du skal være velkommen :-)


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 23 Dec 2023 at 23:07
Den vi spillede på sidst var en kopi af den her: https://www.firstwatt.com/m2.html - https://www.firstwatt.com/m2.html
Den nye er sådan en her: https://www.firstwatt.com/pdf/art_diy_sony_vfet.pdf - https://www.firstwatt.com/pdf/art_diy_sony_vfet.pdf



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Hylle
Date Posted: 25 Dec 2023 at 14:20
Den glæder jeg mig ogsÃ¥ til at høre! Som jeg ser det er det grundlæggende næsten en PASS F5 med Vfets. Flot hÃ¥ndværk du har lavet Thumbs Up


Posted By: bknielsen
Date Posted: 25 Dec 2023 at 23:20
Tak Hylle. Det er vist ikke helt en F5. F5 har kun 2 trin, den her har et common-source Mosfet par ind imellem.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com