Print Page | Close Window

Julefrokost 2020

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Andet
Forum Name: Off-Topic
Forum Discription: Her kan du skrive om andet end selvbyg, hvis der der noget du gerne vil dele.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2043
Printed Date: 19 Apr 2024 at 00:05
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Julefrokost 2020
Posted By: USXX
Subject: Julefrokost 2020
Date Posted: 13 Sep 2020 at 08:18
Så er vi endnu engang nået ca. halvvejs gennem september. Skal vi have julefrokost igen i år (januar/februar)? Selvfølgelig skal vi det. Spørgsmålene er hvor, hvornår, hvad og hvem?

Jeg har lavet en https://doodle.com/poll/zkmsuqq6auv5rtc4 - Doodle , så vi kan finde en passsende dato.





Replies:
Posted By: USXX
Date Posted: 13 Sep 2020 at 08:43
...og ja, jeg ved godt, at COVID-19 spøger, så vi må tage vores forholdsregler og udvise ansvarlighed hver især samt være forberedt på evt. aflysning.


Posted By: Frost
Date Posted: 16 Sep 2020 at 08:17
God ide Ulrik! Clap


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 17 Sep 2020 at 20:41
Ingen ved, hvad fremtiden bringer.

Men jeg synes helt sikkert, vi skal planlægge efter at afholde en julefrokost sidst på året eller i starten af næste år.

Vi kan nok finde ud af at holde afstand og spritte hænder. Om der så skal være deltagerbegrænsning, må vi beslutte, når de fysiske rammer for arrangementet kommer på plads.
Maden skal måske også være noget portionsanrettet udefra, så vi ikke klumper sammen ved salatskålen i buffeten Confused

Jeg skriver mig på doodle'n.


Posted By: Hylle
Date Posted: 19 Sep 2020 at 19:28
Godt initiativ Ulrik. Lød til Balbrectsen måske gerne ville lægge hus til igen.


Posted By: vincent.
Date Posted: 28 Sep 2020 at 19:09
Jeg følger lige med, det er for tidligt for mig i nu at sige om det går op med arbejde, hvis det gør deltager jeg meget gerne.

jeg sysler lidt med en 2 vejs med passivt filter, jeg bliver nød til at gå old scholl igen, det kan ikke kun være stort tungt og aktivt fra min side. 



Posted By: Enthusiast
Date Posted: 05 Okt 2020 at 19:36
Originally posted by vincent.

jeg sysler lidt med en 2 vejs med passivt filter, jeg bliver nød til at gå old scholl igen, det kan ikke kun være stort tungt og aktivt fra min side. 

Thumbs Up Den glæder jeg mig til at høre. Tør du allerede nu løfte sløret for valg af enheder?


Posted By: vincent.
Date Posted: 06 Okt 2020 at 20:31
Ja det bliver med følgende enheder. Scan Speak 99000 diskant samt Audio Technology 18 H 52 17 06 SD.

Det startede med at de 99000 diskanter bare lå der og samlede støv, spild af god diskant. Jeg har længe haft lyst til at prøve audio technology enhederne af og efter at have hørt nogle af jeres lækre 2 vejs konstruktioner var det åbenlyse at gå den vej for lærrings skyld.


Posted By: daniels
Date Posted: 08 Okt 2020 at 22:21
Jeg prioriterer julefrokosten højt, så må familen finde andre dage til julefrokoster og fødselsdage Cool

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 09 Okt 2020 at 20:58
Originally posted by vincent.

Ja det bliver med følgende enheder. Scan Speak 99000 diskant samt Audio Technology 18 H 52 17 06 SD.

Lækre enheder. Det lyder som noget, der kunne blive rigtig godt. Spændende Thumbs Up


Posted By: vincent.
Date Posted: 10 Okt 2020 at 18:58
Ja, jeg glæder mig også til at se hvad jeg kan få ud af det, det er jo ikke den vej jeg plejer at gå.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 10 Okt 2020 at 19:14
Lyder godt. 
Kommer der en byggetråd snart?


Posted By: vincent.
Date Posted: 12 Okt 2020 at 18:18
Ja, jeg skal nok ligge lidt billeder og info op når jeg går i gang..


Posted By: USXX
Date Posted: 19 Okt 2020 at 18:50
I forlængelse af at det atter er blevet nemt for nye brugere at oprette sig på forum, vil jeg gerne slå et slag for, at man ikke holder sig tilbage med at tilmelde sig julefrokosten (som sandsynligvis bliver i februar), bare fordi man ikke er en af Tordenskjolds soldater. Friske indspark er altid velkomne! Der er et link til Doodle på forrige side. 


Posted By: Frost
Date Posted: 12 Nov 2020 at 22:05
Originally posted by Hylle

Godt initiativ Ulrik. Lød til Balbrectsen måske gerne ville lægge hus til igen.

Det er altså også perfekte rammer til en god eftermiddag/aften 

Jeg glæder mig til at vi skal ses igen. Clap

Er der andre end Vincent der går og roder med projekter der muligvis skal vises frem til Julefrokosten? 

Hylle, var du ikke også igang med et projekt? Eller hvad med dig USXX? 

Jeg roder lidt med en DSP og et par billige PA enheder, som jeg håber på at jeg kan få til at arte sig pænt nok til at jeg overhovedet vil overveje at medbringe dem LOL




Posted By: USXX
Date Posted: 13 Nov 2020 at 08:00
Jeg vil prøve at se, om jeg kan få strikket noget sammen. Jeg har 2-3 skuffeprojekter liggende, men jeg mangler ikke ligefrem højttalere derhjemme. Jeg skal nok tage et eller andet med (hvis det ender med at blive hos min "nabo", bliver det lidt lettere).


Posted By: USXX
Date Posted: 13 Nov 2020 at 08:54
Originally posted by Frost

 
Jeg roder lidt med en DSP og et par billige PA enheder, som jeg håber på at jeg kan få til at arte sig pænt nok til at jeg overhovedet vil overveje at medbringe dem LOL

Jeg har hørt (fra en unavngiven og forholdsvis pålidelig kilde), at det skulle virke ret godt allerede - så du har bare at tage dem med Wink


Posted By: USXX
Date Posted: 13 Nov 2020 at 13:12
Mon vi kan tolke den seneste doodle-stemme som en fastlæggelse af datoen?


Posted By: daniels
Date Posted: 13 Nov 2020 at 13:33
Den 27. februar? Smile


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: daniels
Date Posted: 13 Nov 2020 at 13:34
Så er der en god chance for at vi (Thorbjørn, Sebastion og undertegnet) kan have en færdig højttaler med, baseret på den horn-løsning vi har præsenteret et par gange tidligere Big smile

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 16 Nov 2020 at 19:37
Originally posted by daniels

Så er der en god chance for at vi (Thorbjørn, Sebastion og undertegnet) kan have en færdig højttaler med, baseret på den horn-løsning vi har præsenteret et par gange tidligere Big smile

Fedt Clap
Er det færdig... som i HELT færdig...? Eller skal de justeres på dagen? Wink


Posted By: daniels
Date Posted: 20 Nov 2020 at 17:49
Originally posted by Enthusiast

Originally posted by daniels

Så er der en god chance for at vi (Thorbjørn, Sebastion og undertegnet) kan have en færdig højttaler med, baseret på den horn-løsning vi har præsenteret et par gange tidligere Big smile

Fedt Clap
Er det færdig... som i HELT færdig...? Eller skal de justeres på dagen? Wink


De er færdige med filtre, indbyggede forstærkere, DSP etc.
Så det eneste der skal justeres er bassen til det rum de vil stå i.
Der skal bare et input signal på, så kan man spille musik.

Faktisk er det primært finish vi kæmper med nu.



-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 20 Nov 2020 at 19:42
Super godt. 
Dem ser jeg frem til at høre. 


Posted By: USXX
Date Posted: 22 Nov 2020 at 16:33
Vi bliver jo sædvanligvis (og heldigvis) en del flere til julefrokosten, end de indledende stemmer antyder.

Hvis der fortsat er nogen, der gerne vil have indflydelse på datoen, så bedes I afgive jeres stemme snarest (Doodle-link på side 1). Når datoen er fastlagt, tager vi hul på egentligt tilmelding, som kan køre stort set til dagen. Her skal endnu engang lyde en stor opfordring til nye deltagere/brugere om at melde sig, hvis man har lyst.

Noget tegner til, at det kunne blive hos Balbrech d. 27/2-2021. Andre med egnede lokaler må også gerne byde ind.


Posted By: Schlager
Date Posted: 24 Nov 2020 at 20:40
Fedt Clap
Er det færdig... som i HELT færdig...? Eller skal de justeres på dagen? Wink
[/QUOTE]

De er færdige med filtre, indbyggede forstærkere, DSP etc.
Så det eneste der skal justeres er bassen til det rum de vil stå i.
Der skal bare et input signal på, så kan man spille musik.

Faktisk er det primært finish vi kæmper med nu.

[/QUOTE]

Der skal ALTID justeres, det er jo derfor vi bruger DSP Wink


Posted By: daniels
Date Posted: 25 Nov 2020 at 08:33
Originally posted by Schlager

Fedt Clap
Er det færdig... som i HELT færdig...? Eller skal de justeres på dagen? Wink


De er færdige med filtre, indbyggede forstærkere, DSP etc.
Så det eneste der skal justeres er bassen til det rum de vil stå i.
Der skal bare et input signal på, så kan man spille musik.

Faktisk er det primært finish vi kæmper med nu.

[/QUOTE]

Der skal ALTID justeres, det er jo derfor vi bruger DSP Wink
[/QUOTE]

Er der stadig nogen der ikke justere deres højttalere efter lytterummet??? Confused

Nej, det kan vist ikke være rigtigt Wink



-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 25 Nov 2020 at 08:49
Jeg bruger et all-room passivt filter Wink


Posted By: Frost
Date Posted: 25 Nov 2020 at 08:56
Originally posted by USXX

Jeg bruger et all-room passivt filter Wink

LOL


Posted By: Schlager
Date Posted: 25 Nov 2020 at 08:59
Passivitet er roden til alt ondt LOL


Posted By: daniels
Date Posted: 25 Nov 2020 at 09:02
Originally posted by USXX

Jeg bruger et all-room passivt filter Wink


Ja, hvis man sætter sit lyd-ideal tilpas lavt, så lyder det lige godt alle steder LOL

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 30 Nov 2020 at 15:35
Jeg er også i gang med en lille 2-vejs højtaler, som jeg gerne vil tage med til julefrokosten:




Posted By: USXX
Date Posted: 30 Nov 2020 at 19:36
Spændende... er det en mk II?

Jeg tænker, at der sidder en side fire 38WE/8582T00 på den side, man ikke kan se LOL


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 01 Dec 2020 at 13:21
Nej, det er stadig mk I, dog med visse opdateringer undervejs...

Men jeg har et sæt OB med en enkelt 38WE i hver, de kunne nok gøres klar til lidt demolyt.


Posted By: Frost
Date Posted: 01 Dec 2020 at 13:24
Originally posted by ham_den_lange

Nej, det er stadig mk I, dog med visse opdateringer undervejs...

Men jeg har et sæt OB med en enkelt 38WE i hver, de kunne nok gøres klar til lidt demolyt.

Clap



Posted By: USXX
Date Posted: 01 Dec 2020 at 13:26
Originally posted by ham_den_lange

Nej, det er stadig mk I, dog med visse opdateringer undervejs...

Men jeg har et sæt OB med en enkelt 38WE i hver, de kunne nok gøres klar til lidt demolyt.

Med mk II mente jeg egentlig bare opgraderet/ændret filter (jeg bemærkede fumlebrættet).

Vi vil MEGET gerne høre OB med 38WE Big smile - og nu har du sagt det....


Posted By: Frost
Date Posted: 01 Dec 2020 at 13:40
Jeg kan ikke huske om jeg har smidt et billede af hvad jeg forventer at have med... 
Hvis jeg allerede har postet det, så må i leve med at se det igen LOL



Og JA, de kommer både i rå MDF og med "tape-monterede" waveguides Embarrassed 
Jeg håber dog på at få monteret et par speakon stik inden julefrokosten, så de er lidt mere håndterbare :) 
15"eren fordrer placering på en stander, MEN jeg forsøger at tage hensyn til gulvplacering i mit trim. Alt i alt så er hele højtaleren bare ET stort kompromis, så lidt til eller fra gør nok ikke meget LOL
Jeg glæder mig til at vi skal mødes og hygge igen! Der er stadigvæk lang tid til Februar!


Posted By: USXX
Date Posted: 01 Dec 2020 at 13:45
Det bliver (endnu engang) en spændende julefrokost Smile.


Posted By: USXX
Date Posted: 01 Dec 2020 at 13:53
Tilmelding til julefrokosten her:

http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2055&title=julefrokost--tilmelding-mv - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2055&title=julefrokost--tilmelding-mv



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com