Print Page | Close Window

Julefrokost 2019

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Andet
Forum Name: Off-Topic
Forum Discription: Her kan du skrive om andet end selvbyg, hvis der der noget du gerne vil dele.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2005
Printed Date: 16 Apr 2024 at 14:17
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Julefrokost 2019
Posted By: USXX
Subject: Julefrokost 2019
Date Posted: 09 Sep 2019 at 15:55
Traditionen byder, at vi allerede i september begynder at diskutere årets julefrokost - så det gør vi hermed. Inden vi starter en Doddle-afstemning om datoen, bør vi nok have afklaret, hvor dette succesrige arrangement skal foregå. Er der nogen, der har rammerne, og som har lyst til at lægge hus til (jeg må desværre selv melde pas, men hvorend det skal foregå, hjælper jeg gerne med forberedelserne)?



Replies:
Posted By: Enthusiast
Date Posted: 09 Sep 2019 at 20:20
Jeg har desværre ikke en bolig, der kan bruges i den sammenhæng.

Men jeg er helt klar på et juletræf. God idé at få sat forberedelserne i gang.


Posted By: daniels
Date Posted: 11 Sep 2019 at 00:22
Jeg er selvfølgelig også klar! Thumbs Up

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Schlager
Date Posted: 13 Sep 2019 at 21:26
Count me in Thumbs Up


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 15 Sep 2019 at 08:11
Jeg prøver at høre min bror om vi kan låne huset igen Thumbs Up


Posted By: vincent.
Date Posted: 15 Sep 2019 at 23:14
det må være i år at jeg finder tiden til at være med. 


Posted By: USXX
Date Posted: 16 Sep 2019 at 09:22
Originally posted by Digital_thor

Jeg prøver at høre min bror om vi kan låne huset igen Thumbs Up

Thumbs Up


Posted By: Frost
Date Posted: 16 Sep 2019 at 10:14
Jeg er også klar :D 


Posted By: felsby
Date Posted: 20 Sep 2019 at 13:22
Selvom jeg har været lidt sløv på forum på det sidste, er jeg med!


Posted By: bknielsen
Date Posted: 24 Sep 2019 at 22:41
Godt initiativ! Det vil jeg gerne deltage i også.

-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 26 Sep 2019 at 13:43
Har desværre heller ikke plads i lejligheden, men jeg kommer helt sikkert igen i år! Denne gang med et velspildende stereosæt! :D


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 26 Sep 2019 at 20:11
Originally posted by DannerD3H

Har desværre heller ikke plads i lejligheden, men jeg kommer helt sikkert igen i år! Denne gang med et velspildende stereosæt! :D

Den vil jeg rigtig gerne høre.
Du skylder os jo en stereo-oplevelse ovenpå sidste års mono-teaser Wink


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 27 Sep 2019 at 07:50
Haha ja det er jo det jeg gør :P
Og denne gang er jeg endda selv tilfreds med lyden! :D

Spændt på hvad i synes.. Det er en lidt anden slags lyd end hvad jeg umiddelbart hørte til julefrokosten sidst xD


Posted By: USXX
Date Posted: 09 Okt 2019 at 09:03
Det er dejligt med opbakningen til arrangementet. Vi skal vel snart have gang i en Doodle-afstemning om datoen samt diskussion om menuen Wink.

Inden da; Thorbjørn, har du fået hørt din bror m.h.t. lån af huset (og i givet fald, hvilke datoer er da mulige)? Hvis det ikke er muligt (hvilket vil være helt forståeligt), så findes der nok en mulighed i hovedlandet.


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 12 Okt 2019 at 10:13
Det lyder som en god ide Ulrik!
Ville være fedt at få sat kryds i kalenderen!!! :D 


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 12 Okt 2019 at 11:02
Umiddelbart er min bror ret åben for det meste af Januar - det var den måned vi satsede på - ik? Forstiller mig at December er fyldt op for de fleste?
Der skulle faktisk også være mulighed for et ekstra rum at sætte et lille system op, da det gamle stuehus er blevet fikset lidt op Thumbs Up


Posted By: Schlager
Date Posted: 12 Okt 2019 at 11:11
Gerne efter d. 17 januar Smile


Posted By: felsby
Date Posted: 12 Okt 2019 at 11:19
Originally posted by Schlager

Gerne efter d. 17 januar Smile


Det støtter jeg!!


Posted By: USXX
Date Posted: 12 Okt 2019 at 18:50
Originally posted by Schlager

Gerne efter d. 17 januar Smile

Så vil jeg foreslå d. 18/1 😉 - alternativt d. 25/1 (p.t. usikker for mit vedkommende)


Posted By: daniels
Date Posted: 12 Okt 2019 at 19:21
Jeg er klar til begge datoer 🙂

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 12 Okt 2019 at 19:32
Jeg vil satse på at komme med uanset (dog helst den 18.), men hvis det er i januar kan jeg ikke love noget da min kæreste er sat til at føde den 20. Januar xD

Hvor i landet er det Thor? 


Posted By: felsby
Date Posted: 12 Okt 2019 at 22:31
Originally posted by DannerD3H

Jeg vil satse på at komme med uanset (dog helst den 18.), men hvis det er i januar kan jeg ikke love noget da min kæreste er sat til at føde den 20. Januar xD

Førstegangsfødende går som regel over tiden. Ellers kommer I da bare alle 3 Big smile


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 13 Okt 2019 at 12:49
Haha det satser jeg på, derfor helst den 18. XD 


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 14 Okt 2019 at 20:54
Originally posted by DannerD3H

Jeg vil satse på at komme med uanset (dog helst den 18.), men hvis det er i januar kan jeg ikke love noget da min kæreste er sat til at føde den 20. Januar xD

Hvor i landet er det Thor? 


Sydsjælland tæt på Næstved Smile


Posted By: Roky
Date Posted: 19 Okt 2019 at 12:17
Jeg vil også rigtig gerne med. Uanset hvor i landet det er ! Smile Måske har jeg en ny konstruktion med i år!


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 19 Okt 2019 at 14:18
Jeg har forsøgt at lave en Doodle - så vi kan se hvor mange osv. giver det mening?
https://doodle.com/poll/z68bw884zpuvqgrw


Posted By: daniels
Date Posted: 19 Okt 2019 at 15:43
Link:
https://doodle.com/poll/z68bw884zpuvqgrw - https://doodle.com/poll/z68bw884zpuvqgrw

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 19 Okt 2019 at 19:01
Originally posted by Digital_thor

Jeg har forsøgt at lave en Doodle - så vi kan se hvor mange osv. giver det mening?
https://doodle.com/poll/z68bw884zpuvqgrw

Fint, men kan vi ikke være enige om, at det trods alt er julefrokost 2019 (det andet er noget rod, Thorbjørn - min semi-autistiske hjerne holder ikke til det).


Posted By: bknielsen
Date Posted: 20 Okt 2019 at 22:14
Hvordan er det nu "reglerne" er for DOGME højtalerkategorien. Jeg har noget, der mulighvis kan komme ind under den. Der er i hvert fald både prototypeenheder og genbrugskabinetter. Tilmed har de en størrelse, så der skulle være en rimelig chance for, at jeg får snøvlet mig færdig til julefrokosten i januar.




-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 21 Okt 2019 at 08:21
Det er 100% godkendt, Brian Thumbs Up. Jeg glæder mig allerede.


Posted By: USXX
Date Posted: 21 Okt 2019 at 08:57
Reglerne er vel grundlæggende, at man bruger forhåndenværende søm. Jeg synes jo, at der som minimum skal være tale om et genbrugskabinet, hvor man selvfølgelig har lov til at tilpasse baflen eller lave en ny (gerne af plade man har gemt). Dertil kommer så, at man bruger/genbruger enheder, man allerede har liggende - dvs. de må helst ikke være købt til formålet, men her kan man vel gå lidt på kompromis, hvis det er det, der skal til, for at man kan genbruge et kabinet i stedet for bare at smide det ud. Er man nødt til at købe enheder til sin dogmehøjttaler, bør man i udgangspunktet gå efter brugte enheder (hvad man nu kan finde). Delefilteret er selvfølgelig nødt til at være dedikeret, da højttalerne trods alt gerne skal synge.


Posted By: Roky
Date Posted: 21 Okt 2019 at 09:55
Så er det tæt ved at mine nye 2-vejs højttalere kan gå under kategorien. Enhederne er brugte og kabinettet var jeg lige ved at skille mig af med. WG og slavebas er dog ny. 


Posted By: USXX
Date Posted: 21 Okt 2019 at 10:16
Dem vil vi sandelig også meget gerne høre Smile


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 21 Okt 2019 at 10:59
Originally posted by USXX

Originally posted by Digital_thor

Jeg har forsøgt at lave en Doodle - så vi kan se hvor mange osv. giver det mening?
https://doodle.com/poll/z68bw884zpuvqgrw

Fint, men kan vi ikke være enige om, at det trods alt er julefrokost 2019 (det andet er noget rod, Thorbjørn - min semi-autistiske hjerne holder ikke til det).


Haha LOL Det er rettet nu Wink

Vi har det samme til rådighed som sidst. Min bror og hans kone er med stor sandsynlighed ovre i annekset, som jeg før nævnte måske kunne være en ekstra plads.

Og jeg regner også med at vi laver en omgang riddergryde eller lignende som sidst - eller?
Standard fornødenheder, som f.eks kaffe, the, mælk osv, ligger jo lige til højrebenet. Men jeg tænker også lidt at vi som sidst, ser nogen der tager snaps og lidt andre sjove drikkevare med?


Posted By: USXX
Date Posted: 21 Okt 2019 at 11:08
I laver bare det mad, I har lyst til. Jeg er jo for længst holdt op med at spise firbenede, men det skal menuen IKKE indrettes efter. Hvad tænker du af tilbehør? Jeg kommer gerne i god tid og steger et par medbragte andebryster. Jeg tager gerne en flaske god snaps med Smile


Posted By: felsby
Date Posted: 21 Okt 2019 at 11:31
I alle tilfælde vil jeg som tidligere reklamere for mad&drikke først, så promillen kan falde under den efterfølgende lytning og snak m. kaffe


Posted By: bknielsen
Date Posted: 21 Okt 2019 at 17:07
@Ulrik: Så lever de 100% op til ovenstående "Dogme Højtalermanifest". Det er kun overskuds-/genbrugsstumper 

-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 21 Okt 2019 at 19:41
Så fik jeg også skrevet mig på listen. Det var ikke så svært at udvælge datoer i år Smile

Jeg har også en lille 2-vejs, som måske kan "snydes" ind i dogme-kategorien.

Jeg har købt mig til et brugt, nedlagt DIY projekt. 2-vejs i refleks-kabinet - uden porte og uden filter.
Portene måtte jeg købe fra nye - men der var begrænset udvalg, da de skulle passe i de eksisterende huller. De blev derfor købt for korte - men er blevet forlænget med karton og gaffatape Smile

Filtrene blev en blanding af overskudslager fra min gamle konstruktion og lidt nye stumper.

Jeg er sikker på, at især Bo Albrechtsen vil se det som formildende omstændigheder, at der sidder enheder fra SB Acoustics i kabinetterne Wink


Posted By: Roky
Date Posted: 28 Okt 2019 at 07:40
Originally posted by USXX

Dem vil vi sandelig også meget gerne høre Smile


Jeg vil i hvert gøre et ihærdigt forsøg på at gøre dem
Klar slutfinish kan altid vente.


Posted By: MST
Date Posted: 21 Nov 2019 at 18:45
Damn! Kan nok ikke den weekend, skal til messe i Californien.
/Mark


Posted By: daniels
Date Posted: 26 Dec 2019 at 17:21
Jeg tror snart Thorbjørn vil sætte en liste sammen over deltagere, så alle der kan/vil i år, kan bare skrive sig på - og hvad de evt. vil tage med at spise/drikke.

Jeg tror jeg sørger for en 24 timers chili-con-carne Smile


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 27 Dec 2019 at 09:21
Vi er nu oppe på følgende deltagere:
http://doodle.com/poll/z68bw884zpuvqgrw - http://doodle.com/poll/z68bw884zpuvqgrw

Frank
Henrik
Allan
Simon
Thomas
Peter
Mig
Brian
Ulrik
Rune
Sven
Sebastian
Daniel


Posted By: USXX
Date Posted: 27 Dec 2019 at 10:10
Af ren og skær nysgerrighed; hvem er Frank (alias)?  ...men fedt at der dukker nye ansigter op Smile


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 27 Dec 2019 at 13:10
Originally posted by USXX

Af ren og skær nysgerrighed; hvem er Frank (alias)?  ...men fedt at der dukker nye ansigter op Smile

Han var med til træf hos Sebastian her sidste år, om sommeren, da vi byggede vores første projekthøjttaler.
Han mangler dog at blive medlem på siden, hvilket jeg lige skal have skrevet til Rune omkring.


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 28 Dec 2019 at 11:38
Nå, min kæreste og jeg fik en lidt anderledes Jul end forventet i det Vores lille fyr kom til verden den 24/12 i stedet for den 20/01 xD

Nå, men mon ikke det så er muligt at jeg kommer til Jukefrokost! :)


Posted By: daniels
Date Posted: 28 Dec 2019 at 20:13
Originally posted by DannerD3H

Nå, min kæreste og jeg fik en lidt anderledes Jul end forventet i det Vores lille fyr kom til verden den 24/12 i stedet for den 20/01 xD

Nå, men mon ikke det så er muligt at jeg kommer til Jukefrokost! :)

Tillykke med den lille! Big smile

Vi vil se frem til at se dig Smile


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 28 Dec 2019 at 22:11
Ja, tillykke med den lille. Det var noget af en julegave Smile


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Jan 2020 at 09:55
Så fik Bo endelig meldt sig til Wink 


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 04 Jan 2020 at 10:26
Mange tak :D

Jeg tager noget lakserilette med :) 


Posted By: bknielsen
Date Posted: 04 Jan 2020 at 18:01
Jeg har haft en rigtig hyggelig julefrokostforberedende lørdag i dag sammen med StoreNørd. 

Om alt går vel, kommer vi til at høre køkkenhøjttaleren til julefrokost - specielt bygget til lejligheden. 

Delefiltre måler som de skal. Så må vi snart se, om det også lyder OK. Vi ikke 100% optimistiske, vi får se.




-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 05 Jan 2020 at 20:09
Det ser rigtig spændende ud. 

Jeg planlægger at have to sæt højttalere med i år.

En sæt små 3" fuldtoner samt et sæt små 2-vejs reolhøjttaler med ren SB bestykning (SB15MFC og SB29RDC).
Fuldtonerne er færdige, men reolhøjttalerne ligger pt adskilte for at blive malet. Jeg har heller ikke fået loddet filtrene til dem sammen endnu. Men filteret er lyttet helt på plads.



Posted By: balbrech
Date Posted: 08 Jan 2020 at 12:29
Jeg har bare SLET ikke fulgt med må man få et updatering?
Jeg ved det er næste lørdag d. 18/1 men så slipper min viden op....

Sted:
Tid:
Mad:
Kan jeg sove der:

Jeg har sikkert flere spørgsmål når hjernen kommer igang  ,-)

Mvh
Bo


-------------
Albert :-)


Posted By: balbrech
Date Posted: 08 Jan 2020 at 13:31
Hvornår MÅ man komme, så man ikke lige kommer susende ind til maden :-)

-------------
Albert :-)


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 08 Jan 2020 at 20:37
Alle detaljerne er slet ikke kommet på plads endnu.

Kun datoen er fastlagt.

Stedet er det samme (Sjælland) som ved julefrokosten i 2015. Men vi er nok mange, der lige må have adressen igen Smile

Tidspunktet må vel være omkring kl. 12 til en gang frokost. Så må Thorbjørn lige melde ud, om man kan troppe op tidligere.

Kun Daniel har meldt mad ind i form af en Chiligryde. Jeg er stadig i tvivl om, hvorvidt der bliver tale om et sammenskudsgilde som sidste år?


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 09 Jan 2020 at 22:18
Lige lidt opfølgning Tongue

Det foregår på Kørmlingevej 4 - 4684 Holmegaard.
Jeg regner med at være der i hvert fald fra ca. 10 tiden, hvor folk også gerne så småt må begynde at møde op.
Daniel og jeg laver en stor oksegryde med ris og salat til, som folk kan få en skovlfuld af til frokost. Så laver vi pølser med brød til aften - også nogen med okse, hvis det er.
Der er selvfølgelig kaffe og the.
Hvis nogen har lyst til at sørger for øl/snaps og evt lidt kage til kaffen, så ville det være perfekt.

Jeg finder lige ud af overnatning osv. Men tænker ikke det skulle være et problem, så længe man snupper noget liggeunderlag osv med selv.

Jeg har en solid gammel Marantz PM forstærker og en NAD cd-afspiller, hvis det skulle hjælpe nogen. Og vi har også en ordenlig bunke kabler, stik og alverdens gear til at måle, teste og reperere, hvis det skulle blive nødvendigt Big smile


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Jan 2020 at 08:24
Jeg regner med at være der ved 11-tiden. Jeg vil meget gerne overnatte (har grej med). Jeg har snaps og en anden (forhåbentlig) drikkelig overraskelse med. Øl/vand har folk vel med hver især, som vi plejer...? Guderne forbyde at det må ske, men hvis jeg har øl i overskud, deler jeg gerne ud LOL. Da jeg ikke spiser firbenede, tillader jeg mig at medbringe et andet stykke kød, så jeg håber at kunne låne et stegepande i 15 min. Anyway, det er en fin menu, I har strikket sammen.
Jeg medbringer en lille NAD C315BEE integreret forstærker. Erfaringen siger, at nogle af digital-drengene godt kan få brug for en loddekoble Wink - har I selv en ordentlig, eller skal jeg tage en med? Hov, jeg tager da også lige et sæt billige prototype-højttalere med, som alligevel bare står og samler støv (det er ikke et af vores kit).


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Jan 2020 at 08:39
Det hedder vel Kmlingevej.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 10 Jan 2020 at 09:03
Originally posted by USXX

Det hedder vel Kmlingevej.

Det hed det i hvert fald sidst, vi var der Wink


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 10 Jan 2020 at 09:08
Originally posted by Digital_thor

...
Daniel og jeg laver en stor oksegryde med ris og salat til, som folk kan få en skovlfuld af til frokost. Så laver vi pølser med brød til aften - også nogen med okse, hvis det er.
Der er selvfølgelig kaffe og the.
...

Det lyder super godt.
Hvis I vil have lidt forudbetaling, må I lige sige til.

Jeg regner også med at møde op ved 11-tiden og tager en hjemmebagt drømmekage med.




Posted By: USXX
Date Posted: 10 Jan 2020 at 09:30
Hvis det ikke er for meget at forlange, vil det være rart, hvis der er isterninger - jeg skal nok betale, hvis I vil sørge for det (de holder sig ikke så godt fra det midtjyske i min simple køletaske).


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Jan 2020 at 09:40
Har I standere til 2-vejs højttalere, eller skal jeg tage et sæt med?


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 10 Jan 2020 at 13:27
Jeg dukker op ved en 10:30-11 tiden. Så kan jeg lige nå at måle og sætte højttalerne ordentligt op inden der er alt for mange mennesker :) 


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 10 Jan 2020 at 19:27
Originally posted by USXX

Har I standere til 2-vejs højttalere, eller skal jeg tage et sæt med?


De er lige blevet solgt - så du må gerne selv tage et sæt med, hvis ikke andre har nogen med Smile

Og selvfølgelig kan du låne en stegepande til hvad du end måtte tage med Thumbs Up


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 12 Jan 2020 at 07:56
Som sagt - hvis folk hiver en luftmadras eller liggeunderlag med, så kan de sagtens sove på stedet.
Og yes - det hedder Krømlingevej Wink
Isterninger  Thumbs Up


Posted By: bknielsen
Date Posted: 12 Jan 2020 at 09:41
Jeg har ikke det fulde overblik udover: Lakserilette (totalt overskud Daniel med en ny i familien - og STORT tillykke med det!), chilligryde, kage, hotdogs og "Ulriks bar".

Mangles noget udover drikkevarer til eget forbrug selvfølgelig? Ellers bidrager jeg gerne. Skal jeg f.eks. nappe nogle grove flutes med til chilligryden? Tallerkenerne skal jo "vaskes op".




-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 12 Jan 2020 at 11:24
Originally posted by bknielsen

Jeg har ikke det fulde overblik udover: Lakserilette (totalt overskud Daniel med en ny i familien - og STORT tillykke med det!), chilligryde, kage, hotdogs og "Ulriks bar".

Mangles noget udover drikkevarer til eget forbrug selvfølgelig? Ellers bidrager jeg gerne. Skal jeg f.eks. nappe nogle grove flutes med til chilligryden? Tallerkenerne skal jo "vaskes op".


God ide - gør det Thumbs Up


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 12 Jan 2020 at 14:01
Så blev de små 2-vejs højttalere klar.





Derudover kommer mine små 3" fuldtoner i MLTL med. 




Posted By: Frost
Date Posted: 12 Jan 2020 at 14:03
Nydeligt arbejde


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 12 Jan 2020 at 18:15
Hmmm giver lakserilette stadig mening? Havde glemt det ikke var samskudsgilde.. Laver det gerne hvis i gerne vil have det! Det super nemt :) Men er der noget andet som passer bedre?

Og tak :D


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 13 Jan 2020 at 08:23
Hej, hvis der er plads til en mere, så vil jeg også gerne med. 
Jeg når desværre ikke, at blive færdig med min dogme-højtaler. Men jeg tager min Rega med som jeg plejer, og så vil jeg se, om der er mulighed for at jeg kan strikke en mandelgave som de andre år.


Posted By: daniels
Date Posted: 13 Jan 2020 at 09:39
Originally posted by DannerD3H

Hmmm giver lakserilette stadig mening? Havde glemt det ikke var samskudsgilde.. Laver det gerne hvis i gerne vil have det! Det super nemt :) Men er der noget andet som passer bedre?

Og tak :D


Man er velkommen til at slæbe mad med, men der skulle allerede være rigeligt til alle Big smile

Lidt spændende drikkelse er da også altid velkomment Big smile

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: daniels
Date Posted: 13 Jan 2020 at 09:43
Originally posted by ham_den_lange

Hej, hvis der er plads til en mere, så vil jeg også gerne med. 
Jeg når desværre ikke, at blive færdig med min dogme-højtaler. Men jeg tager min Rega med som jeg plejer, og så vil jeg se, om der er mulighed for at jeg kan strikke en mandelgave som de andre år.


Der er altid plads til flere Big smile




-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 13 Jan 2020 at 09:53
Originally posted by ham_den_lange

Hej, hvis der er plads til en mere, så vil jeg også gerne med. 
Jeg når desværre ikke, at blive færdig med min dogme-højtaler. Men jeg tager min Rega med som jeg plejer, og så vil jeg se, om der er mulighed for at jeg kan strikke en mandelgave som de andre år.

Godt at høre, at du kommer, Simon Smile - og din afspiller er meget velkommen Thumbs Up


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 13 Jan 2020 at 17:05
Hylle og jeg køre fra Silkeborg/Herning lørdag morgen via Fyn og retur igen lørdag sidst på aftenen. Der er plads til to mere i bilen, hvis der er nogle, som er interesserede.
Der kunne også godt blive plads til et sæt højtalere eller andet udstyr hvis der er behov for det.

Skriv en privat besked, så finder vi ud af det.


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 13 Jan 2020 at 19:25
Er der nogen der kan sørge for et langt spdif(coax med phono stik) kabel?
Jeg skal bruge et mellem mine højttalere men da de herhjemme står tæt har jeg kun et 2m kabel. Det er måske lige i underkanten? 


Posted By: bknielsen
Date Posted: 13 Jan 2020 at 19:32
Min dogme højtaler kom til at spille i weekenden. Den spiller nu fint sådan en XT15 woofer - lige indtil "plop" - så må man skrue ned igen. 

Diskanten er egentlig også OK, et lille gran af "pfst", men det kan være flere ting. Bestemt OK at tage med som den er, synes jeg.

(pfst = Det jeg ikke vil have for meget af i diskant)




-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 13 Jan 2020 at 20:30
Det ser godt ud Clap

Jeg kan godt forstå, du valgte højttalerprojektet først. Projektet i baggrunden ser mere omfattende ud Smile




Posted By: bknielsen
Date Posted: 13 Jan 2020 at 21:12
Mange tak Smile....i øvrigt kan kasserne i baggrunden slet ikke bruges til højtalere. De er for store og for utætte, og ikke afstivede nok Wink



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Hylle
Date Posted: 14 Jan 2020 at 09:10
Det glæder vi os til at høre! Jeg har desværre endnu engang ikke præsteret noget nyt, at tage med. Men hvad komme folk ellers med? Jeg håber også der bliver større højttalere imellem, så vi få lidt forskellig, at høre som vi plejer.


Posted By: daniels
Date Posted: 14 Jan 2020 at 09:36
Jeg kan godt afsløre at der kommer et sæt højttalere med hjemme-3D printet synergy horn.

Et sæt velvoksne højttalere - stadig i testudgave - men som jeg tror vil udfordre flere på levering af energi og dynamik Big smile


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Jan 2020 at 09:40
Originally posted by daniels

Jeg kan godt afsløre at der kommer et sæt højttalere med hjemme-3D printet synergy horn.

Et sæt velvoksne højttalere - stadig i testudgave - men som jeg tror vil udfordre flere på levering af energi og dynamik Big smile

Det bliver fedt - vi glæder os Big smile


Posted By: felsby
Date Posted: 19 Jan 2020 at 11:43
Tak til alle for en forrygende dag!








Posted By: felsby
Date Posted: 19 Jan 2020 at 11:44
prøver lige med resizing af billeder. Forum software og fotos er en prøvelse....


Posted By: bknielsen
Date Posted: 19 Jan 2020 at 11:59
Mange tak for en hyggelig dag herfra også!

-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 19 Jan 2020 at 12:14
Tusind tak til alle for en rigtig hyggelig dag i går. Den behagelige, venlige og gode stemning til disse arrangementer gør det ekstra sjovt at deltage.

Stort tak til Thorbjørn, Daniel og Sebastian, der sørgede for optimale rammer og forhold for en rigtig Speakerbuilder julefrokost Clap
En rigtig sjov og spændende konstruktion, I havde stillet op.

På højttalersiden var det også et af de mest spændende Speakerbuilder arrangementer, jeg har deltaget i. Niveauet var højt og der var lidt for enhver smag.

Thomas og Brian. I var i hvert fald gået all in på jeres julefrokost competition højttalere Smile
Tak for en rigtig sjov open baffle oplevelse.









Posted By: Enthusiast
Date Posted: 19 Jan 2020 at 19:12







Posted By: vincent.
Date Posted: 19 Jan 2020 at 20:52

Tak for en hyggelig dag, det var en fornøjelse at få lyttet til noget af det i andre går og roder med.. Mit er for tungt at flytte (læs jeg er for øm over finish) så hvis der er nogen der har lyst finder jeg gerne en weekend og åbner døren, til jyderne så skal jeg nok kunne finde en ledig M2 gulv eller to i kan sove på hvis i selv har sove remindere med. 



Posted By: USXX
Date Posted: 20 Jan 2020 at 08:07
Også stor tak til alle herfra for godt selskab og præsentation af spændende vellydende konstruktioner - og ikke mindst tak til gårdejeren for endnu engang at have lånt sin dejlige bolig ud til formålet. Chiligryden fortjener også en hånd Clap.


Posted By: Schlager
Date Posted: 20 Jan 2020 at 09:47
Herfra skal der også lyde en stor tak til alle der mødte op og gjorde træffet til en stor succes. Glade mennesker og velspillende systemer, god mad og drikke Thumbs Up

Næste træf bliver i Slagelse i slutningen af maj / starten af juni.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 20 Jan 2020 at 20:53
Thomas og jeg fik det sidste grej læsset af bilen her til aften. Bafflerne står adskilt hos Thomas, og det varer helt sikkert et stykke tid, inden vi tager det frem igen. 

Hvis en/flere har plads og lyst at bruge projektet, dvs. baffler og filter uden drivere, til et andet sjovt eksperiment, vi måske kan høre på et træf, er de velkomne til det! Så må I lige sige til. Der er helt sikkert mere potentiale i det, end det vi kunne nå til julefrokosten, og man er velkommen til at bygge om på det.



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: felsby
Date Posted: 20 Jan 2020 at 21:21
Hvordan lavede I EQ på de OB'er, Brian og Thomas?


Posted By: bknielsen
Date Posted: 20 Jan 2020 at 21:36
Et første ordens hæv med knækfrekvens ved ca. 100Hz, der stiger 20dB/decade i bunden.

Filter karateristik ser således ud. Ignorer den røde kurve for hornet (det var første forsøg).



Her er et eksempel på noget af "programmeringstoolet", der blev brugt LOL.



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 21 Jan 2020 at 17:34
Tak for en skøn lørdag Thumbs Up
Det er en fornøjelse at stable et arrangement på benene, når der er så mange der møder glade op og deltager med godt humør, spændende konstruktioner og fine hjemmelavede drikkevare Hug
Jeg vil gøre mit, for at vi om et par år kan komme til at låne huset igen Big smile

Skal også sige tak fra min bror, for de spændende drikkevare, som jeg tror kommer til at falde i god jord Thumbs Up



Posted By: felsby
Date Posted: 22 Jan 2020 at 20:52
Hils brormand, Thorbjørn. Det var en skøn dag med mange spændende lyt, godt selskab, fin rom og ikke mindst Chilien!



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com