Print Page | Close Window

Julefrokost 2018

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Andet
Forum Name: Off-Topic
Forum Discription: Her kan du skrive om andet end selvbyg, hvis der der noget du gerne vil dele.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1964
Printed Date: 29 Mar 2024 at 00:46
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Julefrokost 2018
Posted By: Frost
Subject: Julefrokost 2018
Date Posted: 14 Sep 2018 at 13:37
Hej Alle. 


Nu når julepynten snart begynder at dekorere supermarkederne og koldere vejr er på vej, vil jeg høre om der er stemning for at vi, traditionen tro, afholder en julefrokost? 
 
 Hvis JA, skal vi så ikke sammen få fastlagt en dato? 

Jeg har oprettet en Doodle:

https://doodle.com/poll/59t58ewzhbed7tw9 - https://doodle.com/poll/59t58ewzhbed7tw9

Sidste år havde vi en rigtig hyggelig dag, med mange spændende snakke og interessante byggerier. Clap

Vi kan jo igen spørge Mads om han kunne være interesseret i at lægge lokaler til, men vi må også have en vis forståelse for, at han ikke er interesseret eller har mulighed for det.. SÅ hvis andre kunne tænke sig at lægge hus til, så siger i endelig bare til!

EDIT: Mads har umiddelbart ikke mulighed for at holde det i år, så gutter, sig endelig til hvis i har egnede "Lokaler" Big smile

Vi kan evt sætte loft på antal deltagere? da det jo er de færreste som kan huse 20+ mennesker til spisning, samt efterfølgende lytteri. 

Personligt er jeg mest til at vi bestiller mad udefra, da det giver mindst besvær og ikke er så tidskrævende.

Håber vi kan mødes til endnu en hyggelig dag/aften! 

Med venlig hilsen 
Rune 



Replies:
Posted By: USXX
Date Posted: 14 Sep 2018 at 13:44
Ja, vi må hellere få det planlagt - tak for initiativet.


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Sep 2018 at 14:18
M.h.t. lokaler, så vil jeg prøve at bearbejde en fælles bekendt i eftermiddag over en fredagsøl Wink


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 15 Sep 2018 at 08:51
Fedt med julefrokost igen. Godt initiativ Clap
Jeg er helt sikkert med, hvis datoen ender med at passe.


Posted By: USXX
Date Posted: 18 Sep 2018 at 08:08
Originally posted by USXX

M.h.t. lokaler, så vil jeg prøve at bearbejde en fælles bekendt i eftermiddag over en fredagsøl Wink

Han er ikke afvisende Big smile


Posted By: Roky
Date Posted: 18 Sep 2018 at 11:00
Originally posted by USXX

Originally posted by USXX

M.h.t. lokaler, så vil jeg prøve at bearbejde en fælles bekendt i eftermiddag over en fredagsøl Wink

Han er ikke afvisende Big smile

Det var en tidlig fredagsølWinkBig smile


Posted By: USXX
Date Posted: 18 Sep 2018 at 11:15
@Frost; skal vi have en (foreløbig) tidsafgrænsning på afstemningen - af hensyn til den, der skal lægge hus til, og hvis alle datoer reelt skal kunne komme i betragtning?


Posted By: Frost
Date Posted: 18 Sep 2018 at 20:07
God ide. 
Hvornår synes i vi skal sætte stop for tilmeldinger? 




Posted By: Frost
Date Posted: 18 Sep 2018 at 20:07
Originally posted by USXX

Originally posted by USXX

M.h.t. lokaler, så vil jeg prøve at bearbejde en fælles bekendt i eftermiddag over en fredagsøl Wink

Han er ikke afvisende Big smile

FEDT! :) 


Posted By: USXX
Date Posted: 19 Sep 2018 at 07:42
Originally posted by Frost

God ide. 
Hvornår synes i vi skal sætte stop for tilmeldinger? 

Hvad med i første omgang at sige 14 dage før første mulige dato - så kan vi rykke fristen, når vi ser, hvad de mest populære datoer er.


Posted By: daniels
Date Posted: 07 Okt 2018 at 20:28
Indtil videre ser det ud til den 19. januar passer alle Thumbs Up

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 08 Okt 2018 at 08:20
Ja, det ligner klart et januar-/nytårstræf (vi må til at holde op med at kalde det julefrokost).

Vi skal lige have Bo på banen, inden vi lukker den (i hvert fald hvis det er ham, der skal være vært) - og hvad med Frost, som initierede det hele?


Posted By: balbrech
Date Posted: 08 Okt 2018 at 23:06
Så lykkedes det mig at få sat ET kryds desværre kun :-( 
Jeg kan umiddelbart ikke se at Rune har sat krydser selv om han oprettede Doodlen, er det rigtigt?



-------------
Albert :-)


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 09 Okt 2018 at 20:45
Jeg kan godt prøve at høre om jeg kan låne min brors hus igen den 19 januar hvis Bo er presset?


Posted By: balbrech
Date Posted: 10 Okt 2018 at 08:24
Som udgangspunkt har jeg andre planer d.19/1 og derfor ikke krydset den af. Jeg kan godt holde den 8/12 tror jeg det var jeg krydsede af....  

-------------
Albert :-)


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Okt 2018 at 09:32
Udgangspunktet er vel som altid, at vi tilstræber at holde det den dag, hvor flest mulige kan (uanset hvem det er) - som det ser ud lige nu, er det d. 19/1-19.

Bo har perfekte rammer, så hvis ikke vi finder andre egnede lokaler, må kompromiset jo hedde d. 8/12.

Thorbjørns forslag er også rigtig fint, hvis det kan lade sig gøre - det var rigtig hyggeligt sidst.


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 10 Okt 2018 at 14:58
Jeg har også lige revurderet min stemme. Jeg kan også den 8/12, dog først en gang på eftermiddagen. Hvad tid plejer den slags at blive holdt?


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Okt 2018 at 15:32
Originally posted by DannerD3H

Jeg har også lige revurderet min stemme. Jeg kan også den 8/12, dog først en gang på eftermiddagen. Hvad tid plejer den slags at blive holdt?

Hele dagen Big smile

De første møder som regel op engang hen på formiddagen og sætter grej op. Spisning er typisk kl. 13, men der er intet i vejen for først at komme senere. De seje holder ud til sidst på aftenen. Ofte vil folk langvejs fra overnatte - det er der som regel mulighed for.


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Okt 2018 at 15:35
Fælles lytning og præsentation af egne konstruktioner er efter spisning, så det starter måske ved 15-tiden - men der smuglyttes hele tiden Smile


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 10 Okt 2018 at 16:12
Det lyder som et super hyggeligt arrangement!
Splejse der så bare til mad osv eller tager man mad med? Der er selvfølgelig længe til endnu..

Jeg ved ikke om jeg selv har noget lyd med men håber da på det :D 


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Okt 2018 at 18:07
Det er forskelligt. Ofte får vi maden udefra, men der var også et år, hvor hver medbragte en ret til fælles glæde. Et andet år lavede værterne mad, som vi delte udgifterne til. Drikkevarer medbringer man selv.


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 10 Okt 2018 at 19:10
Lyder godt uanset :) 


Posted By: Frost
Date Posted: 11 Okt 2018 at 10:02
Hvad siger i til at vi låser fast til d. 8/12? 
Jeg vil anbefale at vi bestiller en menu udefra, hvad siger i andre til det? Det har fungeret fint de sidste år, og gør det lidt nemmere for alle. 




Posted By: USXX
Date Posted: 11 Okt 2018 at 10:24
Set med en jydes øjne vil det være fint med d. 8/12 hos Bo (og forholdene er ideelle - det er det hjemmebryggede øl MÅSKE også Wink), men der er reelt to datoer, der står lige, og Thorbjørn luftede muligheden for at holde det - så hvad siger de på øen?


Posted By: daniels
Date Posted: 11 Okt 2018 at 11:27
Det gør ingen forskel for mig om jeg kører til Jylland eller ej.
Jeg teamer bare op med Thorbjørn, så får vi en tur ud af det Smile

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 11 Okt 2018 at 11:30
Jamen, så er det da bare det, vi gør Smile


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 11 Okt 2018 at 12:07
Jeg kommer også fra Fyn, men er også frisk på en tur til Jylland!
Er det syd, midt eller nord Jylland?

Kører selv, hvis jeg selv skal have lyd med kan jeg nok kun have en mand mere med (uden lyd :P)


Posted By: USXX
Date Posted: 11 Okt 2018 at 12:12
Det er i Brande (5 km udenfor).


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 11 Okt 2018 at 12:39
8. december i Jylland er helt fint.



Posted By: DannerD3H
Date Posted: 11 Okt 2018 at 13:02
Lækkert!


Posted By: USXX
Date Posted: 11 Okt 2018 at 14:02
Der kan ses billeder (taget af Felsby) fra julefrokosten 2014 - ligeledes ude hos Bo.

https://drive.google.com/drive/folders/0B6UqJBV5dxesalEta0NzYlpjSFE - https://drive.google.com/drive/folders/0B6UqJBV5dxesalEta0NzYlpjSFE


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 11 Okt 2018 at 18:49
8 December er skrevet i kalenderen Thumbs Up


Posted By: Frost
Date Posted: 11 Okt 2018 at 20:57
Fine billeder :) det var godt nok mange højtalere vi fik lyttet på den aften. 👌


Posted By: Frost
Date Posted: 12 Okt 2018 at 13:25
Som de andre år, vil jeg da lige opfordre til at alle som har lyst, medbringer noget selvbyg vi kan spille på :) Alt har interesse, stort som småt Thumbs Up

Felsby, er du ikke ved at bygge en 2vejs med noget scanspeak? 

Jeg tænker at jeg vil se om jeg kan få min 2,5vejs 7,5" satori klar.. nu må vi se :)



Posted By: DannerD3H
Date Posted: 12 Okt 2018 at 13:58
Prøver også om jeg kan få mine klar, men tvivler dog.. Måske en af dem kan være semi-klar :P


Posted By: USXX
Date Posted: 12 Okt 2018 at 14:01
Mine 2-vejs med 8" bliver ikke klar, så der kommer ikke noget nyt fra min hånd i år, men jeg tager gerne en Skraml-højttaler eller to med Wink


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 12 Okt 2018 at 20:06
Jeg medbringer mine 2½-vejs Peerless HDS med kombi transmissionslinie/basrefleks.

Nogle hørte dem med aktiv/digital deling til sidste julefrokost. Her var filteret dog langt fra optimalt.

Siden sidste julefrokost har jeg lavet et passivt/analogt filter til dem. Dette blev vist frem første gang til Sjællandstræffet i foråret, men det er blevet ændret fuldstændig siden da og er nu trimmet helt på plads.



Posted By: Digital_thor
Date Posted: 12 Okt 2018 at 20:58
Jeg tager nogle Coax BMS.


Posted By: felsby
Date Posted: 13 Okt 2018 at 22:00
Jo, med gode venners hjælp er der to standere klar til julefrokost. Skal bare lige have sat delefilter i, ellers bliver det fuglerede.


Posted By: felsby
Date Posted: 13 Okt 2018 at 22:00
og GLÆDER mig! Altid hyggeligt og lærerigt Thumbs Up


Posted By: balbrech
Date Posted: 13 Okt 2018 at 22:03
Jeg ser lige om jeg kan være heldig at få styr på noget øl.
Om nogen ønsker det kan der sove 6-8 her hvis der medbringes grej til at sove på gulvet.


-------------
Albert :-)


Posted By: balbrech
Date Posted: 13 Okt 2018 at 22:07
MAD:
Er der besluttet noget? 
En ny Doodle på emnerne , sammenskud vs bestille ude?
Jeg vil tro vi meget lokalt evt kan bestille klassisk julefrokost menu til OK penge.
Hvad er stemningen? 
Jeg kan evt lave risalamande og flæskesteg om vi ender i sammenskud......


-------------
Albert :-)


Posted By: felsby
Date Posted: 13 Okt 2018 at 23:23
Vi behøver ikke nødvendigvis mange retter, og sidste år var der virkelig meget mad til overs.

Hvis Bo laver steg & rissalamang er vi jo allerede et stykke af vejen. Jeg kan tage laks eller sild+karrysalat med...

Men hvis stemningen er til takeaway, er det også ok.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 14 Okt 2018 at 08:08
Nu fik jeg også stemt, men jan kan se at I har låst dato da jeg fik bladret i tråden. Heldigvis er det en dag jeg kan. Det skal nok blive super hyggeligt. 

@Bo: Alletiders at du lægger hus til. Du har jo nærmest ideelle forhold Hug


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Okt 2018 at 08:30
Originally posted by felsby

Jo, med gode venners hjælp er der to standere klar til julefrokost. Skal bare lige have sat delefilter i, ellers bliver det fuglerede.

Fedt!


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Okt 2018 at 08:37
Flertallet må bestemme, hvad menuen skal stå på. Standard julefrokostmenu udefra med mest gris for pengene tiltaler personligt ikke mig, og jeg er også holdt helt op med at spise bl.a. svin (men selvfølgelig skal der være den slags til dem, der lyster). Jeg foretrækker fjerkræ (hvilket i denne sammenhæng nok vil være and) og fisk (sild og snaps skal jo have - og noget vildtfanget laks er bestemt heller ikke af vejen). Som sagt, flertallet må bestemme. Min klare stemme går til sammenskudsgilde (det fik vi også sidst hos Bo i 2014, og det var faktisk rigtig godt).


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Okt 2018 at 08:45
Originally posted by bknielsen

Nu fik jeg også stemt, men jan kan se at I har låst dato da jeg fik bladret i tråden. Heldigvis er det en dag jeg kan. 

Glædeligt Smile


Posted By: Roky
Date Posted: 14 Okt 2018 at 08:48
Jeg vil også gerne med. Næste år har jeg måske en interessant og anderledes aktiv konstruktion.

Jeg kunne evt medbringe en af mine finerede ‘Santos’ (høhø) 2-vejs kabinetter (uden enheder), hvis det kunne have interesse ?
Mht mad er jeg klar på det meste. Og hellere lidt mindre mad og så gode råvarer:-)

Jeg vil vildt gerne høre en konstruktion med Satori 7 1/2”


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Okt 2018 at 08:52
Originally posted by Roky


Og hellere lidt mindre mad og så gode råvarer:-)

Hørt!



Posted By: USXX
Date Posted: 14 Okt 2018 at 08:58
Jeg kan i øvrigt også huse et par stykker (jeg bor i Brande ganske tæt på Bo).

Der kommer vanen tro en snaps (eller to) herfra.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 14 Okt 2018 at 09:10
Personligt har jeg ikke kunnet sætte en finger på hverken råvarer eller tilberedning af den mad, vi har fået udefra hos Buchardt de senere år.
Det har været super, men det er selvsagt ikke aktuelt i år.

Det kunne også være sjovt/hyggeligt med noget sammenskud. Jeg har ikke stærke holdninger for/imod nogen af løsningerne.


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 14 Okt 2018 at 11:05
Originally posted by USXX

Flertallet må bestemme, hvad menuen skal stå på. Standard julefrokostmenu udefra med mest gris for pengene tiltaler personligt ikke mig, og jeg er også holdt helt op med at spise bl.a. svin (men selvfølgelig skal der være den slags til dem, der lyster). Jeg foretrækker fjerkræ (hvilket i denne sammenhæng nok vil være and) og fisk (sild og snaps skal jo have - og noget vildtfanget laks er bestemt heller ikke af vejen). Som sagt, flertallet må bestemme. Min klare stemme går til sammenskudsgilde (det fik vi også sidst hos Bo i 2014, og det var faktisk rigtig godt).


Jeg har ikke den store kogekunst at tilbyde, men jeg husker også maden hos Bo i 2014, som værende glimrende - så den er jeg med på Smile


Posted By: felsby
Date Posted: 14 Okt 2018 at 11:57

Jeg stemmer for sammenskud! F.eks. kunne I tilføje (eller fjerne) både retter og kokke til denne liste?

Snaps: Ulrik
Sild/karrysalat/kapers/rødløg: ?
Laks/asparges/rævesovs: Sven
Æg/Rejer/mayo: Thorbjørn
Flæskesteg: Bo
Tyrkisk fårepølse & grønkål: Sven
Et par oste: ?
Frugt: ?
Risalamande: Bo
Brød x 2: ?



Posted By: USXX
Date Posted: 14 Okt 2018 at 13:18
Perfekt menu, Sven Thumbs Up (og den rævesovs var nu god).


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 14 Okt 2018 at 14:05
Æg, rejer og mayo - kunne jeg nok godt finde ud af LOL
Skal kun lige regne på mængden - nogle der har et stykke software til det Wink


Posted By: felsby
Date Posted: 14 Okt 2018 at 14:41
Thor: Min kones æggekogningsalgoritme er testet i felten og har vist sig robust: dæk æggene 60% med vand og bring i kog. Fra kogetidspunktet holdes gryden i kog i 6-7 min afh. af størrelse
Beregn antallet af æg N således, idet antallet af couverter = C:
N = 0.75 x C


Posted By: daniels
Date Posted: 16 Okt 2018 at 16:11
Jeg er selv ganske glad for medister og frikadeller, så det kan jeg godt sørge for at tage med Big smile

Og snaps - selvfølgelig Thumbs Up

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 16 Okt 2018 at 17:25
Jeg medbringer nok et stykke and (om ikke andet så til mig selv), da jeg trods alt gerne vil have en bid kød - medmindre der er en anden (høhø), der vil tage den tjans.


Posted By: felsby
Date Posted: 17 Okt 2018 at 07:45
Fint at Daniel leverer gris (Sophia Loren historie genfortælles på dagen)

OGSÅ fint at Ulrik leverer and - og husk at jeg leverer fårepølse!

Menu ser nu således ud:

Snaps: Ulrik, Daniel
Sild/karrysalat/kapers/rødløg: ?
Laks/asparges/rævesovs: Sven
Æg/Rejer/mayo: Thorbjørn
Flæskesteg: Bo
Medister, deller Daniel
Tyrkisk fårepølse & grønkål: Sven
And Ulrik (eller en ANDen)
Et par oste: ?
Frugt: ?
Risalamande: Bo
Brød x 2: ?



Posted By: DannerD3H
Date Posted: 17 Okt 2018 at 08:56
Jeg kan godt sørge for noget godt brød, men hvad tid begynder spisning ca.? Skal lige finde ud af hvad tid jeg kan være i Bramming.

Jeg medbringer også en Hypex FA123 samt mine gamle kabinetter med SS R3004/662000 og en retrofittet SBA MW19P-04. I skal nok passe på med at dømme hverken enheder eller forstærker på lyden udfra dette, men mest hvis der var nogen som ville se forstærkerne/enhederne.



Posted By: balbrech
Date Posted: 17 Okt 2018 at 09:00
Derefter skal du lige beregne tiden fra Bramming til Brande Wink

-------------
Albert :-)


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 17 Okt 2018 at 09:13
Ups xD


Posted By: USXX
Date Posted: 17 Okt 2018 at 09:20
Der kan muligvis spares tid ved ikke at køre over Bramming Wink


Posted By: DannerD3H
Date Posted: 17 Okt 2018 at 11:10
Det kan i nok have ret i. Det prøver jeg lige at huske ;) 


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 17 Okt 2018 at 18:27
Originally posted by felsby

Thor: Min kones æggekogningsalgoritme er testet i felten og har vist sig robust: dæk æggene 60% med vand og bring i kog. Fra kogetidspunktet holdes gryden i kog i 6-7 min afh. af størrelse
Beregn antallet af æg N således, idet antallet af couverter = C:
N = 0.75 x C


Haha LOLThumbs Up


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 21 Okt 2018 at 21:38
Jeg melder mig gerne til at tage en frisk rødkålssalat og ligeledes frisk grønkålssalat med til frokostbordet.
Så er der lidt modspil til de fede retter.


Posted By: felsby
Date Posted: 21 Okt 2018 at 22:15
Originally posted by Enthusiast

Jeg melder mig gerne til at tage en frisk rødkålssalat og ligeledes frisk grønkålssalat med til frokostbordet.
Så er der lidt modspil til de fede retter.
Super ide!


Posted By: felsby
Date Posted: 21 Okt 2018 at 22:19
Menu ser nu således ud:

Snaps: Ulrik [USXX], Daniel [Daniels]
Sild/karrysalat/kapers/rødløg: ?
Laks/asparges/rævesovs: Sven [felsby]
Æg/Rejer/mayo: Thorbjørn [Digital_Thor]
Flæskesteg: Bo [Balbrech]
Medister, deller Daniel
Tyrkisk fårepølse & grønkål: Sven
And Ulrik (eller en ANDen)
Rød- og grønkålssalat Enthusiast [?]
Et par oste: ?
Frugt: ?
Risalamande: Bo
Brød x 2: DannerD3H [?] (hvis han kan nå at være der til kl. ?)


Posted By: bknielsen
Date Posted: 22 Okt 2018 at 22:09
Det er vist på tide at jeg melder mig ind på menukortet. Jeg kan stå for Sild/karrysalat/kapers/rødløg, så:

Snaps: Ulrik [USXX], Daniel [Daniels]
Sild/karrysalat/kapers/rødløg: Brian [bknielsen]
Laks/asparges/rævesovs: Sven [felsby]
Æg/Rejer/mayo: Thorbjørn [Digital_Thor]
Flæskesteg: Bo [Balbrech]
Medister, deller Daniel
Tyrkisk fårepølse & grønkål: Sven
And Ulrik (eller en ANDen)
Rød- og grønkålssalat Enthusiast [?]
Et par oste: ?
Frugt: ?
Risalamande: Bo
Brød x 2: DannerD3H [?] (hvis han kan nå at være der til kl. ?)



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 22 Okt 2018 at 22:10
...og hvad med brød til Sild? Er det noget DannerD3H klarer, eller skal jeg tage med fra lokal bager?

-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Frost
Date Posted: 23 Okt 2018 at 09:24
Med min manglede evne til at kokkerere, kan jeg da vist godt lige overkomme at med bringe lidt æbler og appelsiner :D

Nå jeg smider lige en lille teaser på et projekt jeg går og roder med.. håber de når at blive færdige inden 8/12 :) 

   
Målinger er hurtige cirkamålinger: 0, 20, 45 og 65 grader. 




Posted By: balbrech
Date Posted: 23 Okt 2018 at 09:36
Som vanligt er der jo stadig en DEL at arbejde med.......CryWinkClap

-------------
Albert :-)


Posted By: Frost
Date Posted: 23 Okt 2018 at 10:03
Haha tak Bo :) 


her er en in room måling:



Posted By: balbrech
Date Posted: 23 Okt 2018 at 10:06
Jeg er STADIG optimist og tror på du får det 'på plads' til julefrokosten, ellers spiller vi bare 'baggrunds musik' til maden på den, de er jo trods alt pæne ved jeg Wink

-------------
Albert :-)


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 23 Okt 2018 at 10:09
Gad vide hvilken producent det er, der har leveret enhederne Wink


Posted By: Frost
Date Posted: 23 Okt 2018 at 10:16
Enthusiast: 
Projektet er faktisk et ældre projekt jeg har haft stående siden 2015, men nu fik jeg blod på tanden for at få dem færdige :) Jeg har dog opgraderet diskanten her i 2018 :) 
Men ja den er baseret på Satori enheder :) Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke rigtigt ved hvor jeg skal kigge hen, hvis jeg skal vælge en bedre bas/mellemtone enhed. Uanset prisklasse! Thumbs Up
   


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 23 Okt 2018 at 10:23
Jeg er skam helt enig. De (i mine ører) bedste højttalere ved de seneste års træf har alle været baseret på enheder fra samme producent. 
Sjovt nok er de også kommet fra de samme konstruktører Wink

Jeg forsøgte blot at gøre mig morsom på Balbrech´s kommentar omkring højttalerens udseende Smile

Men for lige at kommentere på målingerne, så ser det rigtig godt ud. Flot powerrespons.



Posted By: balbrech
Date Posted: 23 Okt 2018 at 13:33
Ingen problem, jeg er tryg ved at Rune fikser de unoder der måtte væreWink der skal jo også være lidt udfordring der......

-------------
Albert :-)


Posted By: JAV
Date Posted: 23 Okt 2018 at 13:50
Det var godt nok en lækker teaser, Rune. Er diskanten blevet BE? :-)


Posted By: felsby
Date Posted: 23 Okt 2018 at 13:55
Originally posted by Frost

Med min manglede evne til at kokkerere, kan jeg da vist godt lige overkomme at med bringe lidt æbler og appelsiner :D
Og dadler måske? ;-)


Posted By: Frost
Date Posted: 24 Okt 2018 at 09:30
Originally posted by felsby

Originally posted by Frost

Med min manglede evne til at kokkerere, kan jeg da vist godt lige overkomme at med bringe lidt æbler og appelsiner :D
Og dadler måske? ;-)

yes Embarrassed


Posted By: Jacob.Land
Date Posted: 26 Okt 2018 at 14:40
Hej Alle

Jeg vil gerne tage ost og kiks med til Julefrokost 2018 :)

Vh
Jacob Land


Posted By: bknielsen
Date Posted: 01 Nov 2018 at 21:45
Hylles og min kollega, StoreNoerd (Thomas Hørdum Sørensen) vil også gerne med. Han er både flink og renlig, så mon ikke han kan klemmes ind.

Er der en, der har overblik over den samlede deltagerliste, mest for Bos skyld, men også til dem der skal købe mad?


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: felsby
Date Posted: 02 Nov 2018 at 09:05
Opdateret menu:

Snaps: Ulrik [USXX], Daniel [Daniels]
Sild/karrysalat/kapers/rødløg: Brian [bknielsen]
Laks/asparges/rævesovs: Sven [felsby]
Æg/Rejer/mayo: Thorbjørn [Digital_Thor]
Flæskesteg: Bo [Balbrech]
Medister, deller Daniel
Tyrkisk fårepølse & grønkål: Sven
And Ulrik (eller en ANDen)
Rød- og grønkålssalat Enthusiast [?]
Et par oste: ?
Frugt: Rune [Frost]
Risalamande: Bo
Brød x 2: DannerD3H [?] (hvis han kan nå at være der til kl. ?)



Posted By: USXX
Date Posted: 02 Nov 2018 at 09:11
Jeg tager anden. Vi steger andebryst ud hos Bo om formiddagen.

Kan vi ikke kombinere ovenstående med en deltagerliste nedenunder - så har vi et samlet overblik.


Posted By: Frost
Date Posted: 02 Nov 2018 at 10:22
Originally posted by felsby

Opdateret menu:

Snaps: Ulrik [USXX], Daniel [Daniels]
Sild/karrysalat/kapers/rødløg: Brian [bknielsen]
Laks/asparges/rævesovs: Sven [felsby]
Æg/Rejer/mayo: Thorbjørn [Digital_Thor]
Flæskesteg: Bo [Balbrech]
Medister, deller Daniel
Tyrkisk fårepølse & grønkål: Sven
And Ulrik (eller en ANDen)
Rød- og grønkålssalat Enthusiast [?]
Et par oste: Jacob Land (mener jeg han snakkede om)
Frugt: Rune [Frost]
Risalamande: Bo
Brød x 2: DannerD3H [?] (hvis han kan nå at være der til kl. ?)



Posted By: Frost
Date Posted: 02 Nov 2018 at 10:33
Deltager liste fra doodle : 

bknielsen
Rune Frost
Mads Buchardt
Sven Felsby
Bo
Hylle
Simon
Digital_thor
Anders Boe
Jacob Land Jensen
DannerD3H (Daniel)
daniels
Blankholm
Enthusiast (Peter)
Morten(3460)
USXX (Ulrik)
StoreNord (Thomas)


Total 18 deltagere



Posted By: Roky
Date Posted: 04 Nov 2018 at 09:47
HelgeH (Helge) og jeg (Henrik) vil også gerne med :). Kan se Doodlen er lukket.


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Nov 2018 at 11:01
bknielsen
Rune Frost
Mads Buchardt
Sven Felsby
Bo
Hylle
Simon
Digital_thor
Anders Boe
Jacob Land Jensen
DannerD3H (Daniel)
daniels
Blankholm
Enthusiast (Peter)
Morten(3460)
USXX (Ulrik)
StoreNord (Thomas)
Helge
Roky (Henrik)

Nu 19 deltagere (tror ikke Rune kan tælle Wink)


Posted By: Frost
Date Posted: 04 Nov 2018 at 14:37
Hahaha du har ret. Jeg havde talt alle deltagere med i doodlen inkl. Schlager, men han kunne ikke deltage. 


Posted By: felsby
Date Posted: 04 Nov 2018 at 17:29
Nu har vi en komplet menu. Hvad med om de deltagere, der ikke fik lov at kokkerere, tog nogle gode øl med, fx. i store flasker? Så var der til deling.


Posted By: balbrech
Date Posted: 04 Nov 2018 at 18:41
Der kommer nok to nye mere....... Rykker dem lige for tilmelding

-------------
Albert :-)


Posted By: Hylle
Date Posted: 04 Nov 2018 at 18:58
God ide felsby, jeg medbringer noget humle!


Posted By: MST
Date Posted: 05 Nov 2018 at 01:44
Hej Alle,
Nyt medlem her! Bo har inviteret mig til Julefrokosten. Jeg kan se at Doodl'n er lukket. Kan jeg blive meldt på og få instruks om hvad der skal medbringes. Evt. god øl?
/Mark


Posted By: USXX
Date Posted: 05 Nov 2018 at 15:43
Selvfølgelig skal du med Mark! Doodle'n havde i øvrigt ikke så meget med tilmelding at gøre. Det var alene en afstemning (blandt forventede deltagere) vedr. datoen, så den kunne blive fastlagt. Alle brugere kan fortsat melde sig til - indtil Bo siger stop.


Posted By: balbrech
Date Posted: 05 Nov 2018 at 16:03
Ud over Mark kommer en ny gut mere, Kurt der er ny kollega til 'Ham den Lange's så har vi ramt 21 deltagere og så vil jeg mig at lukke for tilmelding.



-------------
Albert :-)


Posted By: USXX
Date Posted: 05 Nov 2018 at 16:14
Helt forståeligt! Så ser den endelige deltagerliste således ud:

bknielsen
Rune Frost
Mads Buchardt
Sven Felsby
Bo
Hylle
Simon
Digital_thor
Anders Boe
Jacob Land Jensen
DannerD3H (Daniel)
daniels
Blankholm
Enthusiast (Peter)
Morten(3460)
USXX (Ulrik)
StoreNord (Thomas)
Helge
Roky (Henrik)
MST (Mark)
Svitzer (Kurt)

21 deltagere i alt.


Posted By: Morten3460
Date Posted: 05 Nov 2018 at 16:33
Hej.

Jeg har været lidt fraværende et stykke tid - og må desværre melde afbud til julefrokosten. Beklager den langsomme reaktionstid.

Håber I får en god dag!!!

mvh morten3460


Posted By: vincent.
Date Posted: 05 Nov 2018 at 19:10
Jeg kunne godt finde på at deltage hvis der bliver en plads ledig, kommer der rigeligt selbyg i år, mit ender altid med at blive stor så magter ikke at slæbe det med.


Posted By: MST
Date Posted: 05 Nov 2018 at 19:20
@vincent
Er sammen med Bo, han kører bil så jeg dikterer lige:
"Du kan da sagtens være med, men du er nemmere at få plads til hvis du tar dit gear med 😁"



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com