Print Page | Close Window

Sjællandsmøde

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Andet
Forum Name: Off-Topic
Forum Discription: Her kan du skrive om andet end selvbyg, hvis der der noget du gerne vil dele.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1910
Printed Date: 28 Mar 2024 at 16:00
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Sjællandsmøde
Posted By: Digital_thor
Subject: Sjællandsmøde
Date Posted: 05 Jan 2018 at 18:24
Så er det snart tid til en tur på øen for interesserede Smile

Planen er at vi nok har plads til ca 15 personer og ind til videre arbejder på nogle datoer i april måned, så det ikke længere er så koldt og alle har tid til at finde ud af deres kalender.
Ideen er at sætte 2-3 systemer op, samt det klassiske med lidt mad, drikke og plads til nogle få overnattende.
Stedet er Slagelse, så turen skulle ligefrem være tålelig Wink

Vi vender tilbage med mere, efterhånden, som folk viser interesse og planen tager form Smile



Replies:
Posted By: Enthusiast
Date Posted: 05 Jan 2018 at 20:19
Lyder super fedt. Godt initiativ Thumbs Up
Hvis det kan presses ind i kalenderen, så er jeg helt sikkert klar på en tur til Slagelse Smile


Posted By: Frost
Date Posted: 06 Jan 2018 at 20:47
jeg forventer også at kunne deltage Clap


Posted By: USXX
Date Posted: 07 Jan 2018 at 19:29
Super - jeg er klar (hvis datoen passer - men april er god).


Posted By: Hansmlauridsen
Date Posted: 07 Jan 2018 at 20:29
Hej

Er super klar, jeg skal dog have mulighed for overnatning for at undgå min fjende Nr. 2 som er stress.

Mvh Hans


-------------
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet


Posted By: daniels
Date Posted: 08 Jan 2018 at 01:30
Der er masser af muligheder for overnatning - det skal vi nok sørge for Smile

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: daniels
Date Posted: 08 Jan 2018 at 01:32
Der er lidt tale om lørdag den 7. april, men jeg skal lige have det endeligt bekræftet, og evt. få et par ekstra datoer, så vi kan oprette en afstemning.

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: vincent.
Date Posted: 08 Jan 2018 at 20:49
er der nogle datoer i slut april på den afstemning? 


Posted By: daniels
Date Posted: 12 Jan 2018 at 17:22
Så er der oprettet en afstemning om datoer for et træf, så stem stem stem Big smile

https://doodle.com/poll/9hckt5dx7k48gzxk - https://doodle.com/poll/9hckt5dx7k48gzxk


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Schlager
Date Posted: 13 Jan 2018 at 17:32
Der bliver arbejdet på at høre på flere spændende systemer. Fast installation er et DIY horn system.

Derudover vil et sæt Wisdom Audio Adrenaline dipole 75 være opstillet. Der bliver sandsynligvis også mulighed for at lytte til et sæt store vintage Tannoy højttalere. 

Planen er, at der også bliver spillet på en mindre DIY fuldtone højttaler, som vil blive understøttet i bunden af en multiple subwoofer opstilling, så det princip kan demonstreres. 


-------------
Horn må ha' synergy.


Posted By: Aboe
Date Posted: 13 Jan 2018 at 21:11
Fremragende


Posted By: daniels
Date Posted: 01 Feb 2018 at 10:33
Det ser ud til der er mest stemning for lørdag den 21. april Smile

Skal vi lukke den der?

Der er flere fra Sjælland som også gerne vil komme, som ikke er på afstemningen, så vi bliver flere end afstemningen antyder.


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 01 Feb 2018 at 10:39
Luk du den bare - der er sat kryds i kalenderen Smile


Posted By: dude2010
Date Posted: 02 Feb 2018 at 00:21
Det lyder da for fedt!! Jeg kommer sgu fra København, og kan køre med - eller tage nogen med?


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 09 Feb 2018 at 09:03
Originally posted by dude2010

Det lyder da for fedt!! Jeg kommer sgu fra København, og kan køre med - eller tage nogen med?


Du skal være velkommen Smile

Vi er en bred skare af nørder, med diverse måleudstyr/forstærkere/afspillere, meget blandede erfaringer, tekniske baggrunde og godt humør. Vi arbejder også på at der er lidt godt øl og noget man kan tygge på Smile


Posted By: Schlager
Date Posted: 09 Feb 2018 at 15:38
Jeg er enig, lad os holde på den 21. april. Der vil komme yderligere info vedrørende mad og drikke, samt tidspunkt, betaling, evt. overnatning. 


Posted By: Schlager
Date Posted: 04 Mar 2018 at 15:45
I forbindelse med planlægning af vores lille træf, skal jeg lige vide hvor mange der skal være med til spisning. Det kommer noget mad udefra til ca. 100-150 kr. Drikkevare medbringes selv. Der vil også være mulighed for overnatning, både i Ringsted og Slagelse. 

Planen er, at dem der har lyst, kan mødes hos Daniel i Ringsted kl 10. Der vil vi lytte til hans system / akustiske opsætning. Der vil vi spise frokost, vi bestiller fra en grill/pizza. Derefter kører vi til Slagelse hvor vi starter kl 13. Man kan også vælge bare at komme til Slagelse kl 13.

Adresse til Daniel i Ringsted : Møllegade 10, tlf 21437218
Adresse til Schlager i Slagelse: Pilegårdsvej 10. tlf 40175530


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Mar 2018 at 16:32
Jeg møder i Slagelse kl. 13 og spiser med og overnatter sandsynligvis. Hvis andre fra Jylland har samme plan, kan vi køre sammen.


Posted By: Schlager
Date Posted: 04 Mar 2018 at 18:01
Så ankom Wisdom Audio Adrenaline Dipole 75. De spiller fint. Tak til Daniel for at lade dem gå videre til mig Smile




Posted By: Enthusiast
Date Posted: 06 Mar 2018 at 19:28
Jeg satser på at møde op ved 10-tiden i Ringsted og høre Daniels setup.
Jeg deltager også i Slagelse, hvor jeg meget gerne vil spise med om aftenen.
Jeg satser ikke på overnatning.


Posted By: daniels
Date Posted: 06 Mar 2018 at 21:10
I Ringsted fra klokken 10 kan man lytte på et 3-vejs multiple-subs setup med RAAL bånd og AudioTechnology enheder.

Der er også mulighed for en demo af et Dolby Atmos 7.2.4, hvis det har interesse.
Det er med DIY-højttalere over hele linien og 2 x subs med 2x15" i hver sub.

Et par billeder af setup og to forskellige akustiklofter:







Selve lytterummet et nøje akustisk justeret med akustikloft og plader på udvalgte flader på væggene.




-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 09 Apr 2018 at 22:10
Er der noget nyt i planlægningen af Sjællandstræffet?

Hvis I får behov for forudbetaling til eksempelvis maden, må I endelig sige til.


Posted By: Schlager
Date Posted: 09 Apr 2018 at 22:57
Vi har besluttet at vi tager den ad hoc, så dem som vil spise med,  kan bestille noget mad. Vi vil dog have lidt drikkevarer og snacks. 


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Apr 2018 at 08:07
Jeg regner faktisk med at deltage i Ringsted også. Det kan være, at vi kommer nogle jyder og gør byen usikker fredag aften Wink


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 10 Apr 2018 at 08:29
Originally posted by USXX

Jeg regner faktisk med at deltage i Ringsted også. Det kan være, at vi kommer nogle jyder og gør byen usikker fredag aften Wink

Ringsted by Night Cool


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Apr 2018 at 09:51
Teaser...




Posted By: daniels
Date Posted: 10 Apr 2018 at 12:43
Originally posted by Enthusiast

Originally posted by USXX

Jeg regner faktisk med at deltage i Ringsted også. Det kan være, at vi kommer nogle jyder og gør byen usikker fredag aften Wink

Ringsted by Night Cool


Jeg tror nu både Ringsted og Slagelse er rimelig usikre i forvejen Cool

Der er da en Crazy Daisy 150 meter fra mig LOL

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: daniels
Date Posted: 10 Apr 2018 at 12:44
Originally posted by USXX

Teaser...




Når nu det er et passivt filter, så passer overskriften jo fint Wink

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: daniels
Date Posted: 10 Apr 2018 at 12:47
Hvis det skulle blive relevant, så har jeg 6 sovepladser i Ringsted.
(2 sovesofaer og to madrasser).



-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Apr 2018 at 12:53
Originally posted by daniels

Originally posted by Enthusiast

Originally posted by USXX

Jeg regner faktisk med at deltage i Ringsted også. Det kan være, at vi kommer nogle jyder og gør byen usikker fredag aften Wink

Ringsted by Night Cool


Jeg tror nu både Ringsted og Slagelse er rimelig usikre i forvejen Cool

Der er da en Crazy Daisy 150 meter fra mig LOL

Baghuset er vist mere min stil - der er både sømblok og dart, kan jeg se.


Posted By: USXX
Date Posted: 10 Apr 2018 at 12:55
Originally posted by daniels

Hvis det skulle blive relevant, så har jeg 6 sovepladser i Ringsted.
(2 sovesofaer og to madrasser).


Fremragende - vi ser...


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 10 Apr 2018 at 22:33
@ USXX: Fedt med SkramL 2. Glæder mig til at høre den Thumbs Up

Jeg tager også mine 2.5-vejs med - med passivt filter - nok stadig på fumlebræt, da jeg ikke er helt overbevist endnu.

Men gad vide om der overhovedet findes noget udstyr derude i aktiv-digital-land, der kan drive sådan et sæt gammeldags, teknologisk forældede, passive højttalere Wink



Posted By: USXX
Date Posted: 11 Apr 2018 at 07:39
Originally posted by Enthusiast


Men gad vide om der overhovedet findes noget udstyr derude i aktiv-digital-land, der kan drive sådan et sæt gammeldags, teknologisk forældede, passive højttalere Wink


Mon ikke, alt andet ville da være skammeligt..... men vi må da hellere få det afklaret - så kan vi jo selv slæbe en forstærker med.


Posted By: daniels
Date Posted: 11 Apr 2018 at 09:45
Der er et lytterum klar til tests og leg. Der er der også 8-kanals effekt og DSP/aktivt filter til rådighed.

Så passivt eller aktivt - vi klarer det hele Cool

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 11 Apr 2018 at 11:35
Perfekt! Forefindes der tillige en CD-afspiller?


Posted By: Schlager
Date Posted: 11 Apr 2018 at 11:40
Ja, et par stykker, men de er ikke såkaldt "high end", så hvis man er nervøs for sine nuller og et-taller, så skal det medbringes Wink


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 11 Apr 2018 at 16:39
Jeg kan også tage en fin cd-afspiller med - mener Daniels har en god DAC, hvis nogen vil have deres udstyr koblet på.
Jeg har desuden flere effektblokke, 8 kanals dsp, måleudstyr, loddekolbe og værktøj med Thumbs Up
Tror egentlig også vi er mestre i diverse adapterstik og ledninger LOL


Posted By: USXX
Date Posted: 11 Apr 2018 at 18:13
En fornuftig integreret forstærker eller en pre-amp sammen med en af effektblokkene* vil være super. Tag gerne den CD-afspiller med Smile.

* Skal jeg tage en loddekolbe med? Wink


Posted By: daniels
Date Posted: 11 Apr 2018 at 20:14
Vi har loddekolber Approve

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 11 Apr 2018 at 21:59
Loddekolber eller ej.
Det bliver bare super hyggeligt at mødes igen.







Posted By: USXX
Date Posted: 16 Apr 2018 at 13:52
Originally posted by Enthusiast

@ USXX: Fedt med SkramL 2. Glæder mig til at høre den Thumbs Up

Jeg tager også mine 2.5-vejs med - med passivt filter - nok stadig på fumlebræt, da jeg ikke er helt overbevist endnu.

Men gad vide om der overhovedet findes noget udstyr derude i aktiv-digital-land, der kan drive sådan et sæt gammeldags, teknologisk forældede, passive højttalere Wink


Jeg glæder mig absolut også selv til at høre dem. Jeg har nemlig kun haft én kanal oppe at køre i forbindelse med filterudvikling/-trim. Det kan vise sig at være overmodigt, men jeg satser på, at erfaringen slår til. Der skal gerne komme komponenter i morgen, så jeg bør kunne nå det. Lige nu er kabinetterne grundet, men jeg vil faktisk også gerne nå at dem malet - vi får se...


Posted By: daniels
Date Posted: 16 Apr 2018 at 14:08
Originally posted by USXX

Originally posted by Enthusiast

@ USXX: Fedt med SkramL 2. Glæder mig til at høre den Thumbs Up

Jeg tager også mine 2.5-vejs med - med passivt filter - nok stadig på fumlebræt, da jeg ikke er helt overbevist endnu.

Men gad vide om der overhovedet findes noget udstyr derude i aktiv-digital-land, der kan drive sådan et sæt gammeldags, teknologisk forældede, passive højttalere Wink


Jeg glæder mig absolut også selv til at høre dem. Jeg har nemlig kun haft én kanal oppe at køre i forbindelse med filterudvikling/-trim. Det kan vise sig at være overmodigt, men jeg satser på, at erfaringen slår til. Der skal gerne komme komponenter i morgen, så jeg bør kunne nå det. Lige nu er kabinetterne grundet, men jeg vil faktisk også gerne nå at dem malet - vi får se...


Skulle du komme til at mangle nogle værdier, må du bare sige til, så kan jeg finde nogle frem. Jeg har en hel del kg af passive stumper. Smile

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 16 Apr 2018 at 14:23
@daniels; mange tak! Jeg har dog rigeligt af alle værdier til udvikling, så hvis det blev fumlebræt, var det intet problem. Jeg høster bare aldrig komponenter fra lab. til indbygning i en højttaler, for så ved jeg, at jeg kommer til at mangle, når jeg står og skal lave de næste højttalere herude - medmindre "man" husker at bestille nye komponenter hjem samtidig (men det kræver jo disciplin Wink). Jeg er derfor meget konsekvent. Jeg hælder til, at de kun kommer med, hvis der er kommet filtre i - og det satser jeg stærkt på.


Posted By: USXX
Date Posted: 17 Apr 2018 at 11:16
Komponenter ankommet Smile


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 17 Apr 2018 at 20:51
Fedt. Så er der jo nærmest garanti for, at de kommer med Wink


Posted By: USXX
Date Posted: 17 Apr 2018 at 21:19
Ja, i en eller anden form - men maling når jeg ikke. 


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 17 Apr 2018 at 21:20
Det gør ikke mig noget. Det kan jeg ikke høre alligevel Tongue


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 17 Apr 2018 at 21:32
Kommer der en byggetråd over konstruktionen inden træffet? Eller holder du spændingen helt til på lørdag?


Posted By: USXX
Date Posted: 17 Apr 2018 at 21:43
Jeg har ikke tænkt mig at lave en byggetråd til denne konstruktion. Jeg har heller ikke rigtig dokumenteret noget undervejs. Der kommer nok et billede af filtrene i morgen.


Posted By: USXX
Date Posted: 18 Apr 2018 at 07:54
Det var så det, aftenen gik med. Komponenterne kunne lige præcis være der - det samme gælder board'et inde i kabinettet.




Posted By: USXX
Date Posted: 18 Apr 2018 at 08:39
Hov, jeg har da også lige et dårligt aftenbillede af kabinetterne i arbejdslampens skær.




Posted By: Frost
Date Posted: 18 Apr 2018 at 09:09
Flotte ulrik Clap


Posted By: daniels
Date Posted: 18 Apr 2018 at 15:41
Nydelige Big smile

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 19 Apr 2018 at 08:39
Flot! Bliver super spændende at høre dem.



Posted By: USXX
Date Posted: 19 Apr 2018 at 08:58
Takker! Ja, det bliver spændende, for de er ikke monteret op endnu (det sker først i morgen), og de når ikke at blive testet (dvs. kontrolmålt) - jeg når måske et hurtigt lyt men ikke andet. Jeg tager de små (Skrammel 1) med for en sikkerheds skyld.


Posted By: USXX
Date Posted: 20 Apr 2018 at 07:39
De spille da egentlig meget godt Smile





Posted By: Enthusiast
Date Posted: 20 Apr 2018 at 08:48
Fedt Thumbs Up



Posted By: USXX
Date Posted: 20 Apr 2018 at 09:02
...så jeg tager ikke de små med alligevel - selv om sammenligningen kunne være sjov.


Posted By: daniels
Date Posted: 20 Apr 2018 at 13:56
Vi er ved at gøre klar til weekenden og næsten alt er på plads.

Snart skal vi nyde de 29 grader i Ringsted/Slagelse og et par kolde øl Big smile


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 20 Apr 2018 at 14:05
Det lyder ikke dårligt.

Har I overblik over deltagerantallet?
Bliver der ventetid ved indgangen Wink


Posted By: USXX
Date Posted: 20 Apr 2018 at 14:43
Ja, der er godt nok bål på i de her dage Cool - og det kræver kølige øl. Bo og jeg ankommer direkte til Ringsted i morgen formiddag.


Posted By: Schlager
Date Posted: 22 Apr 2018 at 11:25

Hej, tak til alle der mødte op i går og var med til at lave en hyggelig hifi dag. Jeg smider et par stemningsbilleder op. 



Der testest medbragte DIY konstruktionerr, med tilhørende fumlebræt Smile




Der lyttes på sagerne.





Garagelytning. Her kunne man få støvet øregangen af og rettet frisuren LOL

P.S. Hvis andre har taget billeder må i gerne lægge dem op på tråden.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 22 Apr 2018 at 14:57
Et STORT tak skal lyde til Daniel og Sebastian, der stillede deres stuer (og garage Smile) til rådighed for os i går.

En super hyggelig dag med masser af gode snakke og lytteoplevelser.


Posted By: USXX
Date Posted: 23 Apr 2018 at 07:58
Også tak til alle herfra for en rigtig hyggelig dag - spændende at opleve alternative (og absolut velfungerende) løsninger.



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com