Print Page | Close Window

Overskueligt projekt

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af højttaler
Forum Name: Mit DIY projekt
Forum Discription: Her kan du vise dit projekt frem og få konstruktiv kritik samt se andres projekter.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1805
Printed Date: 28 Mar 2024 at 18:47
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Overskueligt projekt
Posted By: bknielsen
Subject: Overskueligt projekt
Date Posted: 08 Okt 2016 at 20:15
Jeg kom til at trænge til et overskueligt projekt, TG9 med slavebas, der er plads til forstærker i bunden, og der kommer en laserskåret for/bagside på med huller til knapper stik mv. så males de hvide og datteren er glad Smile....... og det er faderen også, man kan vel blive lidt stresset af lydkvaliteten fra en IPad Dead.

Nu skal jeg bare lige have repareret klasse D printet fra MAOs elektronikfabrik, det er ikke glad for power up med belastning på udgangen (klassisk kinesisk, det er næsten færdigt, men alligevel ikke helt LOL).








-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.



Replies:
Posted By: USXX
Date Posted: 09 Okt 2016 at 07:10
Seriøst! Nu skal vi have gang i de små højttalere....


Posted By: bknielsen
Date Posted: 09 Okt 2016 at 15:58
Et stemningsbillede fra i går aftes, første gang i stereo (jeg kan ikke anbefale kineserprintet fra Doug Audio, Bluetooth modulet støjer lidt, men line ingangen er OK....og så var der en koldlodning på EMC filtret, ak ja.....)




-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: GlayZ3R
Date Posted: 09 Okt 2016 at 17:02
Det ser egentlig ret hygge ud det der. Simpelt setup, men alligevel går der tid med det :-)

Det overrasker sq engang imellem, hvor letflydende og umiddelbart musik kan lyde på små højttalere... sejt projekt til datteren :-)

MVH
Michael M

-------------
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900


Posted By: bknielsen
Date Posted: 16 Okt 2016 at 21:46
Tak, ja det er ganske fornøjeligt Smile.

Jeg har loddet printet efter, og der kom stereo på uden løse forbindelser. Datteren havde et tilfreds smil på læben.

Jeg skal lige have en mikrofon på dem, men det lød ikke helt skævt (det lille forstærkermodul har tonekontroller, som bliver låst med et par faste modstande i et passende niveau).

"Indretningsarkitekten" har bestemt kabinetstørrelse, som reelt nok er lidt for lille til TG9, men slavebassen virker egentligt ganske OK alligevel.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: felsby
Date Posted: 16 Okt 2016 at 22:01
Herligt - det er sådan vi får den næste generation med til julefrokosterne!


Posted By: bknielsen
Date Posted: 17 Okt 2016 at 22:09
Originally posted by felsby

Herligt - det er sådan vi får den næste generation med til julefrokosterne!

Haha, ja det kunne være, men hun må vist hellere selv vælge sine interesser LOL


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 23 Okt 2016 at 21:44
Nu har jeg haft en mikrofon på dem - stående på bordet. Baffelsteppet er alligevel ret abrupt. Bas kontrollens afskæringsfrekvens ligger noget under baffelstepfrekvensen, så jeg kommer vist til at kompensere for det, men ellers måler TG9 stort set som på datablad.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: felsby
Date Posted: 05 Feb 2017 at 19:47
Spiller de?


Posted By: bknielsen
Date Posted: 05 Feb 2017 at 21:18
Nej der har været lidt stilstand, hvilket jeg ikke er stolt af, det er jo til datteren.

Jeg skal lige have målegrej på dem igen og have korrigeret lidt for baffelstep, selvom de skal stå på bordet.

Det værste er at Bluetooth modulet støjer. Jeg tror jeg skal prøve at forlænge stagene det sidder på og få det lidt væk fra printet.....De skal nok komme til at spille, jeg er ikke typen der har tendens til at gi' op


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: felsby
Date Posted: 06 Feb 2017 at 09:07
Stædighed betaler sig! 

Og ja, baffelstep er noget andet, når det er bordplacering. Datteren skal jo have ordentlig lyd!


Posted By: bknielsen
Date Posted: 21 Jul 2017 at 16:27
Jeg har haft mikrofon på dem igen. En nærfeltsmåling med og uden fyld afslører de indvendige mål i kabinettet Wink.





-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 21 Maj 2018 at 22:24
Lidt fremskridtsrapport her også. Tror sådan en TG9 fint kunne kombineres med en 8-10" bas. Det kan der komme en god 2 vejs ud af. Den spiller i hvert fald fint som fuldtone.






-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 21 Maj 2018 at 22:27
.....nu mangler jeg kun et potmeter og nogle stag til at reparere "Kinaforstærkeren"med, så kan de overleveres til "kunden". De slår længe lyden i en iPad, skal jeg hilse og sige.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Kong Gulerod
Date Posted: 26 Maj 2018 at 19:40
Du har også noget mere volumen (og membranareal) at gøre godt med Confused

Det ser supergodt ud, så håber ellers at "kunden" er glad ;)


Posted By: bknielsen
Date Posted: 27 Maj 2018 at 20:51
Ja sandt med membranareal, men alligevel overraskende hvor lidt der skal til for at lave forholdsvis fyldig lyd.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: felsby
Date Posted: 28 Maj 2018 at 21:03
Den skal OSSE med til julefrokosten. Fyld den med julesalmer, så kan den spille under måltidet!


Posted By: bknielsen
Date Posted: 28 Maj 2018 at 21:23
Haha, ja så forbinder vi en iPod til den med juleplayliste, og hemmelig adgangskode så man ikke kan lave det om.

Potmetrene fra Kina jeg skal bruge til rep. kom i dag. Jeg troede jeg havde bestilt 3 stk for ca. 20 kr inkl. porto. Der kom 15 stk - det er rundt regnet 1 kr stk inkl forsendelse. Hvad sker der lige i denne verdenErmm.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 07 Dec 2018 at 23:32
Sådan måler den endelige højtaler. Der er en baffelstepkorrektion på fuldtonen, det er alt. Rød er ca. 30 grader off axis.



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com