Print Page | Close Window

Julefrokost 2015

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Andet
Forum Name: Off-Topic
Forum Discription: Her kan du skrive om andet end selvbyg, hvis der der noget du gerne vil dele.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1652
Printed Date: 28 Mar 2024 at 20:33
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Julefrokost 2015
Posted By: ham_den_lange
Subject: Julefrokost 2015
Date Posted: 13 Sep 2015 at 22:24
Hvor og hvornår?



Replies:
Posted By: balbrech
Date Posted: 14 Sep 2015 at 15:30
Jeg er med men indrømmet, føler ikke jeg i år har overskuddet til at huse det.....
Var der ikke noget med at folket fra Sjælland talte om de syntes det burde holdes der? ,-) 


-------------
Albert :-)


Posted By: bknielsen
Date Posted: 29 Sep 2015 at 16:52
Jeg skuber lige denne tråd op, for at være sikker på at vores venner på Sjælland ser den. De skal vel have en chance for at byde ind Wink

-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: daniels
Date Posted: 29 Sep 2015 at 23:10
Jeg ville gerne ligge hus til, men jeg synes ikke rigtigt jeg har pladsen til overnatning og mit lytterum er heller ikke så stort.

Jeg arbejder lidt på (sammen med en makker) om vi kan finde et godt sted, men der er ingen garantier indtil videre.


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: bknielsen
Date Posted: 30 Sep 2015 at 22:41
@Daniels: Det lyder spændende, håber det lykkes for jer....og jeg er klar, hvis datoen kommer til at passe Smile.

-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: balbrech
Date Posted: 30 Sep 2015 at 23:39
Jeg er også frisk og krydser fingre.........

-------------
Albert :-)


Posted By: friman
Date Posted: 03 Okt 2015 at 16:11
Jeg er også klar, såfremt datoen kommer til at passe ind i julekalenderen...;)

-------------
Mvh.
Friman


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 04 Okt 2015 at 20:15
Jeg er også frisk på en omgang jule-højttaler-hygge, hvis det kan sniges ind i kalenderen i god tid.


Posted By: Frost
Date Posted: 10 Okt 2015 at 17:38
jeg er også frisk, så længe det passer ind i kalenderen :) 



Posted By: Digital_thor
Date Posted: 21 Okt 2015 at 18:30
Hej drenge.
Jeg kan muligvis få lov at låne min storebrors hus til vores julefrokost Big smile
Det er en ordenlig hytte med rigelig plads, til både parkering, sovende gæster og hifi, lidt ude på landet og en smule øst for næstved. Han skal dog lige aftale det nærmere med min svigerinde og kigge i kalenderen, men umiddelbart ser det lyst ud.
Jeg tænker at folket har bedst tid i januar, ligesom sidste gang - hvad siger i?


Posted By: balbrech
Date Posted: 21 Okt 2015 at 20:02
Lyder super ,-)

-------------
Albert :-)


Posted By: balbrech
Date Posted: 21 Okt 2015 at 20:10
Jeg kan ikke finde en dato i tråden? 
Jeg foreslår 6/12


-------------
Albert :-)


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 22 Okt 2015 at 07:35
6/12 er en søndag...


Posted By: balbrech
Date Posted: 22 Okt 2015 at 08:15
Typisk, ALTID nogen der hænger sig i detaljer........

-------------
Albert :-)


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 22 Okt 2015 at 08:52
Men hvis vi starter lørdag d. 5/12, så kan vi jo nemt fortsætte til d. 6/12...


Posted By: daniels
Date Posted: 22 Okt 2015 at 10:34
Hvad med at holde det i januar?

Er der så ikke en bedre chance for at flere kan deltage?

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: balbrech
Date Posted: 22 Okt 2015 at 10:35
Enig, hen sidst Januar ville være super fint, Hylle og jeg talte om det forleden aften.....

-------------
Albert :-)


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 22 Okt 2015 at 21:46
Jeg tilslutter mig gerne januarkoret, selvom det betyder at man skal vente lidt længere.



Posted By: bknielsen
Date Posted: 25 Okt 2015 at 20:53
Originally posted by Digital_thor

Hej drenge.
Jeg kan muligvis få lov at låne min storebrors hus til vores julefrokost Big smile
Det er en ordenlig hytte med rigelig plads, til både parkering, sovende gæster og hifi, lidt ude på landet og en smule øst for næstved. Han skal dog lige aftale det nærmere med min svigerinde og kigge i kalenderen, men umiddelbart ser det lyst ud.
Jeg tænker at folket har bedst tid i januar, ligesom sidste gang - hvad siger i?


Herligt at det måske kan lykkes. Januar lyder som en rigtig god plan, hvor det naturligvis er helt tilladt at styre fri af 23/1 Wink


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: felsby
Date Posted: 29 Okt 2015 at 13:31
Januar er fantastisk, ISÆR 8 - 9 - 22 og evt. 16 Big smile


Posted By: vincent.
Date Posted: 12 Nov 2015 at 00:03
Er der kommet noget på plads på Sjælland til januar?


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 17 Nov 2015 at 22:36
Jeg har snakket med min bror igen. og det ser lyst ud Smile Men hvad ang. dato, så er jeg ret åben.
Hvad siger i til den 16?


Posted By: daniels
Date Posted: 18 Nov 2015 at 09:29
Originally posted by Digital_thor

Jeg har snakket med min bror igen. og det ser lyst ud Smile Men hvad ang. dato, så er jeg ret åben.
Hvad siger i til den 16?

Jeg er klar! Big smile


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: balbrech
Date Posted: 18 Nov 2015 at 09:55
Jeg er PÅ

-------------
Albert :-)


Posted By: felsby
Date Posted: 18 Nov 2015 at 15:41
nå - nu var jeg frisk og skrive 16/1 men Osloflyveren lander først 18.40 i Kbh, så det er vist op ad bakke for Sven Cry


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 18 Nov 2015 at 20:52
Det er for mit vedkommende ikke udelukket at vi vælger den 9 eller 23 for at få Sven med  - jeg er som sagt fleksibel og har lige haft brormand i røret og de kan også godt disse to dage Smile
Men var det ikke noget med at vi lavede en afstemning sidst, eller noget i den stil?


Posted By: USXX
Date Posted: 18 Nov 2015 at 21:09
Jeg skal lige have tjek på, om familien er mest stemt for at komme til min fødselsdag d. 9. eller d. 16. Find en dag - enten kan jeg, ellers også kan jeg ikke.



Posted By: bknielsen
Date Posted: 19 Nov 2015 at 08:02
@Thorbjørn: 16/1 eller 9/1 er fint for mig, 23/1 kan jeg ikke. En doodle afstemning er en god ide. Super pænt af din bror vi må låne huset må man sige Hug


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: balbrech
Date Posted: 19 Nov 2015 at 08:07
Er på CES d.9/1.......

-------------
Albert :-)


Posted By: USXX
Date Posted: 19 Nov 2015 at 08:30
Jeg kan d. 16/1


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 19 Nov 2015 at 08:40
16. og 23. ser umiddelbart fine ud.


Posted By: GlayZ3R
Date Posted: 21 Nov 2015 at 17:07
Hej derude. Jeg vil da også gerne med i år (næste år bliver det jo nok jo), men hvordan er mulighederne for at lytte til forskellige højttalere denne gang ? Jeg er ikke begyndt på at bygge endnu, men vil dæleme da komme igang hvis muligheden for at vise dem frem byder sig :-)

Jeg kan tilmed have 1-2 personer med fra Jylland hvis det er. Alt efter hvor meget udstyr vi skal have med naturligvis. Kører øko-vogn, så turen bliver ikke så dyr.

D. 16/1 er fin, men har ingen planer for Januar endnu, så det finder i andre bare ud af...

MVH
Michael M

-------------
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900


Posted By: daniels
Date Posted: 21 Nov 2015 at 23:28
Vi er nogle stykker som godt kan stille flere konstruktioner op af forskellig art, så der skal nok være noget sjovt at lytte til.

Og der burde også være pladsen til det.

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 05 Dec 2015 at 17:40
Har lige forsøgt at lave en doodle:
http://doodle.com/poll/dc5rahscngey3tcb - http://doodle.com/poll/dc5rahscngey3tcb

Den bygger på den 16 januar - så kan vi se hvor mange der kan osv.


Posted By: balbrech
Date Posted: 16 Dec 2015 at 16:42
Så har jeg 'doodled' mig PÅ ,-)



-------------
Albert :-)


Posted By: bekker
Date Posted: 17 Dec 2015 at 20:32
Er der kommet enighed om en dato til julefrokost så jeg frisk mvh dan


Posted By: daniels
Date Posted: 17 Dec 2015 at 23:25
Ja, lørdag den 16. januar.

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: daniels
Date Posted: 23 Dec 2015 at 01:27
Jeg vil lige høre...

Er alt klar til julefrokosten, så det bliver til noget?

Hvad med mad & drikkelse?

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 25 Dec 2015 at 10:04
Stedet er klar. Men maden, den regner jeg med at vi finder ud af på samme måde som sidste år.
Jeg kan godt stå for "standard" tingene, som f.eks varm leverpostej, brød, kaffe, evt noget godt øl. En flæskesteg er jo også lige til at smide i ovnen.


Posted By: balbrech
Date Posted: 25 Dec 2015 at 10:11
Lad os endelig høre hvordan vi kan bidrage, med mad, øl, økonomi......
Tænkte om vi skulle høre et par fabrikanter om vi evt kunne låne udstyr, eller de ville være med.....
GATO og Jeff Roland er mine tanker og gode kontakter.....


-------------
Albert :-)


Posted By: daniels
Date Posted: 25 Dec 2015 at 15:55
Jeg levere gerne diverse slags snaps, rom og andre slags spiritus - det vil være gratis for alle!

Så kunne jeg da også godt sørge for lidt medister og frikadeller.

Kunne være sjovt med lidt spændende grej.
Jeg vil også lige prøve at høre om jeg kan låne lidt sjovt til dagen.

Jeg slæber da også lidt Ground Sound med, og sætter en streamer op, så man kan tage musik med på harddiske/USB flash og få afspillet.




-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 03 Jan 2016 at 11:18
Hej folkens Godt Nytår - er der stadig liv? for det er der her. Er der forslag til en Julemeny og hvem tager hvad med ? ud over mig og Daniel Smile


Posted By: balbrech
Date Posted: 03 Jan 2016 at 12:05
Hylle og jeg har talt om det var LET at købe en meny i byen?
Kokken og Jomfruen kunne være en mulighed. 
For mig behøver det IKKE være julemad, solid gryderet også en mulighed, og bør det ikke være hotdog til natmad?
Jeg mangler iævrigt en adresse og tidspunkt, måske det står et sted men har ikke kunnet finde det.......



-------------
Albert :-)


Posted By: daniels
Date Posted: 03 Jan 2016 at 12:38
Originally posted by balbrech

Hylle og jeg har talt om det var LET at købe en meny i byen?
Kokken og Jomfruen kunne være en mulighed. 
For mig behøver det IKKE være julemad, solid gryderet også en mulighed, og bør det ikke være hotdog til natmad?
Jeg mangler iævrigt en adresse og tidspunkt, måske det står et sted men har ikke kunnet finde det.......



Den er jeg også med på.



-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: bknielsen
Date Posted: 03 Jan 2016 at 13:27
Det var mad udefra løsningen jeg valgte i 2012, det er håndterbart. Chilligryden hos Busk en sommer for længe siden var også rigtig go' :-)....værten bestemmer.

Hvis balbrech har lyst/overskud kunne vi jo evt. betale ham for lidt hjemmebryg, det var i hvert fald i orden sidste år.



-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 03 Jan 2016 at 13:28
Originally posted by balbrech

Lad os endelig høre hvordan vi kan bidrage, med mad, øl, økonomi......
Tænkte om vi skulle høre et par fabrikanter om vi evt kunne låne udstyr, eller de ville være med.....
GATO og Jeff Roland er mine tanker og gode kontakter.....


Det lyder spændende, har du ikke også adgang til Image Audios rørslæder? Evt. må vi spørge Hylle om han tager sin med, den lyder rigtig godt.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Hylle
Date Posted: 03 Jan 2016 at 17:46
Jeg er absolut med på andet en julemad, et pålægsbord, stadig med en lille skarp til, kan vel gøre det...

Jeg er spændt på hvad for noget grej der bliver slæbt med (lad os høre!). Jeg har ikke afgjort endnu om jeg er helt klar med mine let modificerede Linn kasser, rør slæden kan jeg i alt fald tage med.


Posted By: USXX
Date Posted: 03 Jan 2016 at 17:52
Originally posted by Hylle

Jeg er absolut med på andet en julemad, et pålægsbord, stadig med en lille skarp til, kan vel gøre det...

Enig!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 03 Jan 2016 at 22:21
For mig er menuen egentlig underordnet. Det er ikke maden, jeg kommer for.

Jeg bidrager dog meget gerne, hvis vi ender med at lave et sammenskudsgilde, hvad end det bliver julemad eller smørrebrød.
Hvis der bliver arrangeret mad udefra, betaler jeg gerne forud eller har kontanter med på dagen.


Posted By: balbrech
Date Posted: 04 Jan 2016 at 09:42
Halløj der.

Image Audio, JA jeg har adgang til dem, men har pt ikke noget i DK.
Måske Hylle kan lokkes????
Jeg har inviteret GATO og Thomas Holm til at tiltage med noget elektronik hhv GATO og Jeff Roland, håber dette er ok, tror ikke de kommer men syntes det kunne være FEDT med noget cool grej foran de forskellige højttalere.

Hvad tænker I om Troels Gravesen? Kunne det være spændende at have ham med med en NY konstruktion?

Hvis noget føler det bliver kommeercielt SB Acoustics relateret så sig ENDELIG fra, det skal det jo IKKE være. (Jeg vil fint forstå det - NO problem)

Omvendt hvis I gerne vi se nogle enheder fra SB Acoustics så tager jeg dem gerne med.

Det er stadig Mads der sælger enhederne i Danmark

http://rabu-acoustics.dk/




-------------
Albert :-)


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Jan 2016 at 09:56
Jeg deltager som privatperson og har ikke firmakasketten på den dag (men svarer naturligvis gerne på produktrelaterede spørgsmål). 


Posted By: Hylle
Date Posted: 04 Jan 2016 at 10:05
Jeg synes det var smart med sådan et pålægsbord, fordi så kan vi gå lidt til, og fra, over lidt længere tid, hvis man skal lytte og nørde lidt ind imellem. Så kan man vel udvide det lidt med en kage til kaffen og en "hotter" til natmad.


Posted By: daniels
Date Posted: 04 Jan 2016 at 10:44
Originally posted by balbrech

Halløj der.

Image Audio, JA jeg har adgang til dem, men har pt ikke noget i DK.
Måske Hylle kan lokkes????
Jeg har inviteret GATO og Thomas Holm til at tiltage med noget elektronik hhv GATO og Jeff Roland, håber dette er ok, tror ikke de kommer men syntes det kunne være FEDT med noget cool grej foran de forskellige højttalere.

Hvis noget føler det bliver kommeercielt SB Acoustics relateret så sig ENDELIG fra, det skal det jo IKKE være. (Jeg vil fint forstå det - NO problem)

Omvendt hvis I gerne vi se nogle enheder fra SB Acoustics så tager jeg dem gerne med.

Det er stadig Mads der sælger enhederne i Danmark

http://rabu-acoustics.dk/



Personligt takker jeg ja til enhver mulighed for at snakke lyd og se/høre forskellige løsninger - uanset om der kan snige sig lidt reklame ind - det må man tage med Smile



Posted By: USXX
Date Posted: 04 Jan 2016 at 10:49
Jeg vil gerne slå et slag for samkørsel fra Jylland - vi er i hvert fald fem fra det midtjyske, der skal afsted. 


Posted By: balbrech
Date Posted: 04 Jan 2016 at 11:42
Jeg kører og fylder gerne bilen mod fælles betaling
USXX, Hylle jeg tæller jer med her......


-------------
Albert :-)


Posted By: Frost
Date Posted: 04 Jan 2016 at 12:17
Bo, hvis muligt, så vil jeg også gerne have en plads i bilen :) 



Posted By: balbrech
Date Posted: 04 Jan 2016 at 12:26
Noteret Frost

-------------
Albert :-)


Posted By: Hylle
Date Posted: 04 Jan 2016 at 12:32
Hvis vi er 5 bør vi vel kunne klemmes sammen i en bil. Nu må vi se hvor meget grej der skal med...


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Jan 2016 at 12:48
Hvis Rune er med, er vi seks, og vi er jo ikke små mænd Wink. Jeg tænker, at Brian gerne vil hjem til Viborg, så det ender vel med to biler - og vi kan jo lige så godt deles om udgifterne.


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Jan 2016 at 12:50
Frost; fedt du er meldt til Smile


Posted By: balbrech
Date Posted: 04 Jan 2016 at 12:56
Det er nødvendigt med to jydebiler, jeg overnatter, det ønsker Rune ikke. Så det må blive overnattende og ikke overnattende hold........

-------------
Albert :-)


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Jan 2016 at 13:04
Jeg kunne også godt finde på at overnatte (vidste ikke, det var en mulighed).


Posted By: balbrech
Date Posted: 04 Jan 2016 at 13:11
Det ved jeg da egentlig heller ikke, ellers kører vi da HJEM ,-)

-------------
Albert :-)


Posted By: syncroniq
Date Posted: 04 Jan 2016 at 13:14
Jeg finder ud af idag om jeg kan tage med. Så kører jeg fra Randers. Hvis Brian vil med, er han velkommen. Jeg kører nok hjem samme dag, så Rune kan også køre med der hvis det er.


Posted By: friman
Date Posted: 04 Jan 2016 at 13:14
Jeg skal til koncert på dagen, så jeg kan desværre ikke være med i år...

Husk at tage en masse billeder af arrangementet så jeg har mulighed for at ærgre mig ekstra meget bagefter...

-------------
Mvh.
Friman


Posted By: USXX
Date Posted: 04 Jan 2016 at 13:20
Hviklen koncert retfærdiggør udeblivelse? Wink


Posted By: friman
Date Posted: 04 Jan 2016 at 13:23
Det er noget "Tribute to Jimi Hendrix" i Kbh....

En hulens masse musikere brænder en masse tråd af...

-------------
Mvh.
Friman


Posted By: GlayZ3R
Date Posted: 04 Jan 2016 at 20:27
Halløj,

Jeg er også kørende til arrangementet, eller ?

Tænkte at jeg gerne ville have mindst én med, bare lige for at det gav mening... Jeg tænker måske Rune ? Hvad siger du ?

Den kører langt på literen og skal ikke nødvendigvis tidligt hjem ;-)

MVH
Michael M

-------------
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900


Posted By: bknielsen
Date Posted: 04 Jan 2016 at 22:02
@ Michael: Jeg ved at Frost og Syncroniq kører derover og hjem igen samme aften, det kan være de kan samle dig op et sted langs motorvejen.

@ soveholdet (hvis der bliver et)/balbrech: Jeg er gerne betalende passager, hvis der er plads.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 06 Jan 2016 at 18:23
Så indtil videre:

Vi bestiller mad ude fra - bare regulær god mad.

Hvem tager snaps, øl osv med?

Der er plads til folk kan sove der, hvis de bare har en sovepose, lagen osv - men meld lige hvor mange, så jeg kan være sikker på at der ikke lige skal nogle liggeunderlag eller lignende til.

Jeg kan sagtens sørge for nogle bolle med tilbehør til dagen derpå + selvfølgelig masser af kaffe og the hvis man ynder.

Adressen er Krømlingevej 4 - Holmgaard. Der er masser af parkeringsplads.




Posted By: USXX
Date Posted: 06 Jan 2016 at 18:26
Fantastisk - jeg vil gerne overnatte (har alt grej med selv).


Posted By: daniels
Date Posted: 06 Jan 2016 at 19:08
Originally posted by Digital_thor

Så indtil videre:
Vi bestiller mad ude fra - bare regulær god mad.
Hvem tager snaps, øl osv med?
Der er plads til folk kan sove der, hvis de bare har en sovepose, lagen osv - men meld lige hvor mange, så jeg kan være sikker på at der ikke lige skal nogle liggeunderlag eller lignende til.
Jeg kan sagtens sørge for nogle bolle med tilbehør til dagen derpå + selvfølgelig masser af kaffe og the hvis man ynder.
Adressen er Krømlingevej 4 - Holmgaard. Der er masser af parkeringsplads.


Super!

Jeg sørger for der er nok snaps og god rom.
Jeg har et par madrasser jeg kan tage med, så man kan ligge lidt godt Smile

Var der andre der tog noget god øl med?
Ellers kan vi sikkert finde noget lokal god øl Big smile

Jeg regner med vi sætter et standard setup op, så alle kan tage favoritmusik med på Flash/HDD etc. og på CD.
Jeg har i hvert fald grej til det, og også et sæt højttalere så vi er i gang. Så er det lige til at sætte medbragt udstyr til (ligesom sidst) som man lyster.




-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 06 Jan 2016 at 20:17
Jeg vil meget gerne donere en O. P. Anderson Aquavit.
Nu har den ligget i skabet med ubrudt banderole og grinet af mig i flere år. Drikker det (næsten) aldrig selv, så hvis nogen kunne finde nydelse i sådan en, så skal I have muligheden.

Tager selvfølgelig også gerne andet med, hvis vi lige får det koordineret.

Jeg har desværre ikke det store at tage med, når det kommer til højttalere. Det har været et sløjt år på den front. Har brugt mere tid med literaturen end med værktøjet sidste år.
Derfor glæder jeg mig også desto mere til at lægge ører til jeres kreationer.

Jeg regner ikke med at overnatte.


Posted By: balbrech
Date Posted: 07 Jan 2016 at 04:01
Jeg rykker noget øl med, men ikke samme sortiment som sidst

-------------
Albert :-)


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 10 Jan 2016 at 20:12
Originally posted by Digital_thor

Så indtil videre:

Vi bestiller mad ude fra - bare regulær god mad.

Hvem tager snaps, øl osv med?

Der er plads til folk kan sove der, hvis de bare har en sovepose, lagen osv - men meld lige hvor mange, så jeg kan være sikker på at der ikke lige skal nogle liggeunderlag eller lignende til.

Jeg kan sagtens sørge for nogle bolle med tilbehør til dagen derpå + selvfølgelig masser af kaffe og the hvis man ynder.

Adressen er Krømlingevej 4 - Holmgaard. Der er masser af parkeringsplads.




Der blev spurgt til et tidspunkt og jeg vil mene at fra kl 12 middag og frem er man velkommen. Ja vis man kommer kl 11 så kommer man da også ind WinkLOL  Jeg er der fra morgenstunden.
Daniel og jeg har sørget for nogle højttalere, forstærkere, kabler, måleudstyr og en streamingløsning - så der skulle være lyd i huset når i kommer. Men vi har selvfølgelig kabler til at koble jeres HT'er til også Wink

Jeg sørger for kaffe/the og morgenbrød, til søndag.
Der er sørget for øl og snaps - så vidt jeg husker længere tilbage i tråden
Vi kan sagtens sætte en gryde over med pølser til natmad, med brød i ovnen - det skal ikke komme an på det Big smile
Er der nogen der vil stå for lidt chips og andet snask?

Så er vi vist ved at være i mål - hvem fra øen er med, som eventuelt vil sørger for maden?



Posted By: Enthusiast
Date Posted: 10 Jan 2016 at 21:11
Kokken og Jomfruen (Næstved) har tidligere været nævnt.
Jeg har kigget på deres hjemmeside. De har en buffet til 99.50 kroner per kuvert + 20 kroner ekstra, hvis vi skal have lidt forskelligt brød med. Udbringning kan dog hurtigt lægge 20 kroner oveni per kuvert. Altså samlet i omegnen af 140 kroner per kuvert. Der er 6 forskellige slags kød + 6 forskellige tilbehør. Buffeten indeholder dog intet fisk.

http://www.kokken-jomfruen.dk/KokkenShop/buffet_tag_selv/k%C3%A6mpe_buffet - http://www.kokken-jomfruen.dk/KokkenShop/buffet_tag_selv/k%C3%A6mpe_buffet

Det kunne være en ide.

Ulempen er, at der skal være nogen hjemme på adressen en af de efterfølgende dage, når diverse fade etc. skal tilbage til catering firmaet.



Posted By: balbrech
Date Posted: 10 Jan 2016 at 21:18
Hvad med et pålægsbord fra lokal slagter? Vi kan selv kæbe brød og smør? Jeg er frisk på begge dele ,-)

-------------
Albert :-)


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 10 Jan 2016 at 22:02
Originally posted by balbrech

Hvad med et pålægsbord fra lokal slagter? Vi kan selv kæbe brød og smør? Jeg er frisk på begge dele ,-)


Det er også fint for mig.
Der slipper man måske også for besværet med fade, der skal retur.


Posted By: daniels
Date Posted: 10 Jan 2016 at 23:55
Jeg kan godt tage nogle snacks med og lidt blandet sodavand.
Så har jeg også en del blandede øl fra sidste fest, så dem tager jeg også med for en sikkerhedsskyld

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 11 Jan 2016 at 22:41
Originally posted by balbrech

Hvad med et pålægsbord fra lokal slagter? Vi kan selv kæbe brød og smør? Jeg er frisk på begge dele ,-)


Den er jeg med på Thumbs Up


Posted By: vincent.
Date Posted: 12 Jan 2016 at 20:30
Pålæg er da længe inden fint.

Hvad medbringer folk, nogle spænende projekter der kan lyttes lidt på?


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 12 Jan 2016 at 21:00
Originally posted by vincent.

Hvad medbringer folk, nogle spænende projekter der kan lyttes lidt på?


Jeg har også savnet lidt projektbeskrivelser.
Men hvis man kigger tilbage, så har 2015 jo heller ikke været det mest produktive år på forum.

Jeg tager gerne mine 2-vejs SS15W/Vifa XT25 aktivt (GroundSound) delte højttalere med. De blev egentlig færdige tilbage i 2014, men har aldrig være fremvist til træf før. Jeg har ikke styr på, hvilket filter de kører med pt., ja jeg skiftede PC for nylig. Men der kommer da lyd ud af dem.
Kan der stilles 4 (ens gain) effektkanaler til rådighed, eller skal jeg selv tage med?
Hvad med standere? Findes sådanne på adressen?

Edit: Hvis nogen har en spændende sub (gerne 2), kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre den/dem sammen med mine 2-vejs. Jeg går nemlig med tanker om at udbygge systemet med to aktive subs.


Posted By: Hylle
Date Posted: 13 Jan 2016 at 08:25
Jeg vil også gerne høre om der er nogen som tager noget grej med?

Jeg fornemmer de flest på Sjælland bruger noget Ground Sound baseret system, så det glæder jeg mig til at høre.

Jeg er blevet opfordret til at tage min rørslæde med, så har vi også sådan en og prøve med. Jeg er ikke sikker på om jeg tager højttalere med endnu.


Posted By: Hylle
Date Posted: 13 Jan 2016 at 08:40
Hvor stort er rummet vi skal spille i?


Posted By: daniels
Date Posted: 13 Jan 2016 at 11:07
Der er masser af effektkanaler på stedet :-)

Rør lyder altid godt :-)

Jeg slæber nogle udviklingshøjttalere med som man kan leje lidt med, hvis nogen vil prøve aktive filtre af. Jeg kan også tage en miniDSP OpenDRC-DA8 med (aktivt 4-vejs filter med mulighed for FIR).

Højttalerne er modulopbygget, så man selv kan sætte det sammen man vil. Der er følgende moduler:  2 x AudioTechnology 12" bas, 4 x AudioTechnology 6" bas/mellemtone, 2 x Scan-Speak Beryllium.




-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 13 Jan 2016 at 12:47
Hvornår skal/må vi være der?


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 13 Jan 2016 at 13:06
Ved en 11-12 tiden, så er der åbne døre.

Har desværre en lidt stram plan dagen efter, så dem der overnatter, skal helst afsted omkring kl 12 middag.

Stuen er vel omkring 5-6 meter gange 10-12 stykker, som støder op imod et stort åbent køkken, ala den størrelse, som i husker det til sidste års møde i Brande. Trægulve, murede vægge og store synlige bjælker.


Posted By: USXX
Date Posted: 13 Jan 2016 at 13:09
Det er jo perfekt! Så må vi bare håbe, der ikke er gang i den på den tilstødende motorbane...


Posted By: balbrech
Date Posted: 13 Jan 2016 at 15:33
Vi er blevet tilbudt at låne en GATO DIA 400S ny opgraderet udgave.
Hvis der er stemning for det, håber jeg nogen kommer fra Kbh området og kan hente den hos GATO, vend lige tilbage tilnmig hvis.......


-------------
Albert :-)


Posted By: Digital_thor
Date Posted: 13 Jan 2016 at 15:46
Originally posted by USXX

Det er jo perfekt! Så må vi bare håbe, der ikke er gang i den på den tilstødende motorbane...


Umiddelbart ser det ud til, på deres hjemmeside - at de har lukket den dag. Men normalt ville der have været træning i 2-3 timer. Så alt skulle være godt Smile


Posted By: daniels
Date Posted: 13 Jan 2016 at 22:14
Thorbjørn og jeg har aftalt at kaste os ud i egen version af chiligryde og lidt andet godt at spise, så der er sørget for mad.

Der er også sørget for snacks og lidt andet mundgodt til dagen/aften/natten.

Alle der har lidt god øl/snaps og lignende de vil dele, tager bare med. Vi har sørget for et grundlager, så ingen løber tør :-)

Der er en masse elektronik på stedet, men slæb endelig bare med hvad I har af spændende grej, så der kan varieres hele dagen.

Det skal nok blive godt!


-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: Frost
Date Posted: 13 Jan 2016 at 22:15
Jeg tænkte.. Hvad med os der ikke bidrager med noget? (udover vores selskab :)).. Er der lidt styr på økonomien, så vi ved hvor meget vi skal af med?
Jeg ser frem til en rigtig hyggelig dag/aften Thumbs Up


Posted By: daniels
Date Posted: 14 Jan 2016 at 00:18
Umiddelbart vil jeg tro det ender på ca. 150kr/person for alt.
Håber jeg ikke er urimeligt(?)

Der er stadig plads til flere, hvis nogen vil med i sidste øjeblik

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: balbrech
Date Posted: 14 Jan 2016 at 08:00
Ang maden. Håber I laver en spiselig udgave, evt mere chilli ved siden af til dem der ikke kan li smagen af mad ,-)



-------------
Albert :-)


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Jan 2016 at 08:29
Prisen er absolut rimelig! I am chili lover myself... Jeg har Busk's oprindelige opskrift på Ridder-chili et eller andet sted, hvis det har interesse. Derudover har jeg forædlet mig egen opskrift på en mere almindelig chili con carne. Husk at runde den af med en snert af sødt - det gør hele forskellen.


Posted By: Enthusiast
Date Posted: 14 Jan 2016 at 11:47
Originally posted by daniels

Thorbjørn og jeg har aftalt at kaste os ud i egen version af chiligryde og lidt andet godt at spise, så der er sørget for mad.

Der er også sørget for snacks og lidt andet mundgodt til dagen/aften/natten.

Alle der har lidt god øl/snaps og lignende de vil dele, tager bare med. Vi har sørget for et grundlager, så ingen løber tør :-)

Der er en masse elektronik på stedet, men slæb endelig bare med hvad I har af spændende grej, så der kan varieres hele dagen.

Det skal nok blive godt!

Fedt fedt fedt.... Jeg ææælsker chili!
Mht. pris for arrangementet, så lyder det bare super.


Posted By: daniels
Date Posted: 14 Jan 2016 at 17:21
Originally posted by USXX

Prisen er absolut rimelig! I am chili lover myself... Jeg har Busk's oprindelige opskrift på Ridder-chili et eller andet sted, hvis det har interesse. Derudover har jeg forædlet mig egen opskrift på en mere almindelig chili con carne. Husk at runde den af med en snert af sødt - det gør hele forskellen.


Du kan bare smide en opskrift på daniel@loka.dk Smile

Vi har ikke nogen specifik opskrift endnu, så hvis du har en gennemprøvet, så tager vi gerne den.

Den bliver ikke særlig stærk - så alle kan være med.

Jeg tager dog lidt heat med i et par flasker, til dem som vil have lidt ekstra heat Big smile

-------------
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!


Posted By: USXX
Date Posted: 14 Jan 2016 at 20:14
Hvis I ikke er erfarne ud i chili-grydens univers, så ville jeg vælge noget andet (jeg taler af erfaring). Desuden valgte en tredjedel af deltagerne hos Busk at bestille pizza udefra, da de enten ikke kunne lide chili eller var decideret bange for gryden - men vi er nogle, der elsker det! På papiret er det simpelt at lave en chiligryde, men at få det til at gå op i en højere enhed er faktisk lidt af en kunst (det tog i hvert fald mig tid at lære) - mindst lige så svært som at lave en god højttaler. Vi taler ikke kun ingredienser men også rækkefølge og tid. En stor og god gryde som hos Busk tager en halv dag at lave. En almindelig chili con carne tager tager blot et par timer - men er stadig bedre dagen efter, når den har trukket. Der er mange opskrifter på nettet, og det kan sagtens blive fint med en af dem. Anyway, jeg prøver at finde Busk's opskrift til i morgen - min egen er ikke renskrevet og forstås i sin nuværende form nok kun af mig (hvilket ikke mindst skyldes skriften).


Posted By: bknielsen
Date Posted: 14 Jan 2016 at 21:09
@Ulrik:Jeg går ud fra du i dine tidsestimater ikke har medregnet at bønnerne skal lægges i blød ca. et døgn før Wink


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 14 Jan 2016 at 21:12
Originally posted by daniels

Umiddelbart vil jeg tro det ender på ca. 150kr/person for alt.
Håber jeg ikke er urimeligt(?)
  


Det er super fair......kan ikke forventes billigere.


-------------
Diskant skal være der, men ikke høres.



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com