Print Page | Close Window

Hifi & Surround 2014 - samkørsel tilbydes

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af højttaler
Forum Name: Arrangementer
Forum Discription: Her kan der snakker om alt fra planlægning, foreslag og omtale af arrangementer der omhandler selvbyg. Husk og tilføj arrangementet til kalenderen.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1506
Printed Date: 28 Mar 2024 at 22:57
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Hifi & Surround 2014 - samkørsel tilbydes
Posted By: balbrech
Subject: Hifi & Surround 2014 - samkørsel tilbydes
Date Posted: 20 Okt 2014 at 09:21
Halløj der

Jeg kører fra Brande lørdag kl. 0730 mod Kbh
Der er 4(5) pladser i bilen og pt er kun 2 optaget
SKAL DU MED?
Vi deler udgiftene.....

Vi kan selvfølgelig samle op på vejen, men gider ikke køre omveje


Vi forventer at være på messen fra åbning til lukke lørdag.

-------------
Albert :-)



Replies:
Posted By: balbrech
Date Posted: 23 Okt 2014 at 10:50
HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Er der slet ingen der skal MED?
Eller kører I bare selv?


-------------
Albert :-)


Posted By: Roky
Date Posted: 23 Okt 2014 at 10:53
Jo, men århus er lidt langt væk fra Brande Embarrassed


Posted By: balbrech
Date Posted: 23 Okt 2014 at 11:02
Så mødes vi da bare ved DTC ved Vejle eller?
Altså HVIS du kan komme dertil? eller tog til Vejle?
der er TO pladser i bilen.....

-------------
Albert :-)


Posted By: Roky
Date Posted: 23 Okt 2014 at 11:12
Hvad tid skal skal jeg være i vejle hvis det er ?


Posted By: balbrech
Date Posted: 23 Okt 2014 at 11:15
ca. 0815-0830 hvis vi taler om banegården?
Gerne 0800 hvis DCT

-------------
Albert :-)


Posted By: vincent.
Date Posted: 26 Okt 2014 at 20:34
Fik i lyttet?

Jeg var selv der inde og nørde lidt rundt, der var langt imellem snapsene. Det er jo heldigvis en smags sag, så det kan være i andre har haft støre glæder der inde.

Ab Audio set oppet var en sjov musik formidler, det forgav ikke at kunne mere end det faktisk kunne, intet forsøg på at spilde dybt og eller højt op i frekvens, men det var sammen hængende og medrivende musik formidler.

Marten Tenor faldt bestemt også i min smag, men nok ikke så sært da jeg vældig godt kan li klangen af Accuton enhederne. Men målt på værdig for pengene må man sige at de sidste rigtig mange penge ekstra fra en hæderlig højttaler ikke bidrager med meget, men sådan er det jo altid med de sidste detaljer.

Ligeledes var det en fornøjelse at lytte til de små Buchardt kasser, de have fejl og mangler, men til prisen var de en klar vinder i min bog, hans ydmyge set op lød betydeligt bedre end mange af de dyre systemer der var repræsenteret.

Men lad mig høre hvad jeres betragtninger var.


Posted By: Fasen
Date Posted: 27 Okt 2014 at 08:23
Var også forbi søndag med en kammerat. Fik desværre ikke lyttet alle steder, men sådan var det.

Var særdeles imponeret over Devialet sammen med de store Magico. Det lyd ganske enkelt fremragende. Ubesværet, dynamisk og letflydende.
Men til 300-400K SKAL det også lyde godt.

Både min kammerat og jeg var MEGET imponeret over Buchardt højttalerne. Et meget "billigt" setup som i den grad kunne spille musik og bør give mange dyrere produkter noget at tænke over. Meget flot gået til Buchardt.

De nye Triangle (Antal EZ) lød i mine ører også ganske fint og visuelt er det også en meget stilren højttaler.

Fik også lyttet til Dolby Atmos demo og ja det virker sku overbevisende. Det skal jeg have i min hjemmebio uden tvivl. Gav lige et ekstra løft.

Vienna Liszt lød og fint med en enorm soundstage.

Bare mine 2 ører

-------------
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.


Posted By: Hylle
Date Posted: 27 Okt 2014 at 08:41

Jeg var med og fik lyttet en del. Jeg er enig i, at der var langt mellem oplevelserne. Men jeg er enig i at AB Audio spillede noget medrivende musik, og der var ikke noget i teknikken som stod i vejen for musikken. Samme følelse havde jeg hos Buchard, måske de ikke kunne formidle den sidste detalje, men det hang godt sammen og man tænkte ikke teknik, men musik. Det anlæg klarede sig lige så fint eller bedre, en meget dyre systemer.

Marten rummet glemte jeg, at komme tilbage til! Da jeg kom forbi var der propfuld af mennesker, så dem ville jeg gemme til senere, men glemte dem...
Jeg hørte dog Gander tror jeg de hedder på Vitus system, eller var det sønnens nye mærke....mmm Men i altfald også en højttaler med Accuton enheder. Det var meget transparent og detaljere, men noget komprimeret i bunden og nærmest klinisk i sin spille måde. Så vil jeg faktisk heller høre på en Buchard højttaler, specielt den lille med 5" woofer var ekstra homogen med diskant integration og niveau som passede mig bedst.
 
KaDo højttalerne og deres system fald ret godt i min smag, god bas gengivelse. Prisen var 95.000Kr for et sæt!!
 
Efter min mening har jeg gemt det bedste til sidst. Det bedste system og dermed dagens oplevelse synes jeg var JJ Tekniks, Zingali system. Har var lyden som når horn er bedst, transparent, dynamisk, med kæmpe rum omkring tingene, uden at være pågående i lyden. Bassen var lidt boostet i det lille hotelværelse, men jeg synes sagtens, man kunne lytte igennem det.
Det skal dog siges de har valgt, korte demoer med lukkede døre og kun spille de samme to numre, hver eneste gang. Jeg oplevede to lukkede sessions hos dem. Jeg spurgte om ikke vi måtte høre noget mindre audiophile optaget, men det måtte vi ikke, så skulle jeg komme op og besøge dem i deres eget demo rum. Jeg synes egentlig det er en god demo form, hvor døren bliver lukket og der ikke er et rend af mennesker i rummet, mens man lytter, men det havde være rart at høre noget forskelligt musik, jeg kan også sagtens finde 2 numre, hvor mit anlæg er i verdens klasse :-)
 


Posted By: vincent.
Date Posted: 27 Okt 2014 at 21:31
@ Hylle jeg havde pudsigt nok helt samme opfattelse af Estelon højttalerne som dig, men ok det var også et ganske stort rum til 2 stk. 11" i bunden. Marten var betydeligt bedre i bunden og overalt bedre sammen hængende i min bog. Men igen vil jeg ikke dømme Estelon ud fra den oplevelse jeg fik på messe, netop på grund af det ret store rum, den manglende udefinerbare bund som helt sikkert påvirker det samlede lyd billede.


Posted By: Roky
Date Posted: 27 Okt 2014 at 22:25
KaDO højttalerne spillede en rigtig god og kontant bas. Det var meget overraskende. Troede ikke de SEAS enheder kunne give så god lyd. Men prisen er godt nok også seriøs.

Dynaudios små aktive højttalere var også gode. Vanvittigt hvor meget lyd der kom ud af de kasser, med tanke på, hvor stort rummet var. Den "store" model Dynaudio havde medbragt, imponerede ikke så meget som de små. Med 2 6" eller var det 7" tommer enheder - Havde jeg forventet mere punch i forhold til de små. Money For Nothing lød godt, men der var ikke meget/nok bas. 

Buchardts højttalere spillede også rigtig fornuftigt. Imponerende, at der ikke var hørbar forvrængning på trods af, at basserne var på arbejde. Pris kontra lydkvalitet, måske det bedste på messen?. I hvert fald på højde med langt dyrere setups

Zingali højttalerne. Wow, det var en oplevelse. Ærgerligt de insisterede på, at spille musik, stort set ingen lytter til derhjemme. Men prisen er så også i en liga, hvor det bør spille fantastisk.









Posted By: syncroniq
Date Posted: 28 Okt 2014 at 09:17
Ingen der tog lidt billeder? Big smile


Posted By: balbrech
Date Posted: 28 Okt 2014 at 14:22
nope........

-------------
Albert :-)


Posted By: Kong Gulerod
Date Posted: 30 Okt 2014 at 00:16
Der er lidt her (klik på pdf-linket)

http://hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=92312

/U.



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com