Print Page | Close Window

Auktion

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Andet
Forum Name: Off-Topic
Forum Discription: Her kan du skrive om andet end selvbyg, hvis der der noget du gerne vil dele.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1485
Printed Date: 28 Apr 2024 at 19:29
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Auktion
Posted By: USXX
Subject: Auktion
Date Posted: 23 Sep 2014 at 08:41
Jeg synes da ikke, den tråd skulle have været slettet, så her får I lige linket igen:

http://www.auktionshuset.dk/LotList.aspx?aid=121&ps=50&p=9&s=&o=0&h=true - http://www.auktionshuset.dk/LotList.aspx?aid=121&ps=50&p=9&s=&o=0&h=true



Replies:
Posted By: USXX
Date Posted: 23 Sep 2014 at 09:04
Jeg forstår ikke, hvorfor den oprindelige tråd skulle slettes. Jeg tænker da nok, at der er opstået noget bøvl med den auktion, når de sådan sætter navn på producenterne/kunderne, men linket kan jo alligevel findes på hifi4all, og alle og enhver kan jo bare selv gå ind på auktionen. Da auktionen stadig eksisterer, kan der jo ikke være nedlagt forbud imod den, og dermed er der intet galt i at linke til den. 

-------------


Posted By: balbrech
Date Posted: 23 Sep 2014 at 09:22
HUMOR :-)
Jeg modtager i forvejen ALLE nyhedsbreve fra dette auktionshus.....

-------------
Albert :-)


Posted By: felsby
Date Posted: 23 Sep 2014 at 10:34
Det var da ellers trist at høre med Hornslet. Underligt at de ikke kunne få det til at løbe rundt. Var der en kundekonkurs der trak dem ned?


Posted By: USXX
Date Posted: 23 Sep 2014 at 10:41
Ja, det er trist. Her er (muligvis) lidt info:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=100525&PN=1 - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=100525&PN=1

Hov, må man godt linke til hifi4all herinde?


-------------


Posted By: syncroniq
Date Posted: 23 Sep 2014 at 18:51
Hey,

Den anden tråd blev kun slettet da trådejer selv bad om det. 
USXX > Du linker bare løs :)


Posted By: Træman
Date Posted: 23 Sep 2014 at 19:46
Originally posted by felsby

Det var da ellers trist at høre med Hornslet. Underligt at de ikke kunne få det til at løbe rundt. Var der en kundekonkurs der trak dem ned?


Det er primært en langvarig nedgang i Hifi-branchen grundet "finans-krisen" der har taget livet af dem.
Jeg startede i lære derude fra Januar 2008, og dér havde vi så meget at lave at vi ikke kunne følge med, til trods for at vi også havde aftenhold.
Men sidst i 2009 begyndte det ligeså stille at gå ned ad bakke med nye ordre, og så startede direktøren derude en meget lang kamp for at hverve nye kunder, og forsøge at lave større aftaler med de kunder vi allerede havde.
Heldigvis fik vi så også nogle større kunder (Spendor, PMC og Kudos) i løbet af 2010 som kunne holde røven lidt oppe på firmaet. Og det var stadig nogle af de største kunder da jeg stoppede derude i 2011, og at dømme efter auktions-lot'ene, så var Kudos og PMC stadig store kunder helt til sidst.

Men det er sq en skam at det ikke har kunnet løbe rundt, det er sq svært at finde kabinetter i den kvalitet andre steder.

Gad vide hvor JBL nu skal få lavet deres K2 og Everest kabinetter?


Posted By: Hylle
Date Posted: 23 Sep 2014 at 21:54
Ærgerligt med endnu en europæiske højttaler-relateret leverandør væk eller opkøbt. Det var nok de flotteste kabinetter med den flotteste fineer jeg har set.

Det må have skabet en del problemer for JBL, PMC, Kudos, Living Voice osv at de er stoppet.

Tak for baggrunds info Træman. Jeg tænker et andet problem for Hornslet har været de angivelig krævede nogle kæmpe summer i "start-gebyr" inden man begyndte at få kabinetter fra dem.
Asiaterne er billige at komme igang med, en CNC-tekniker time koster ikke så meget derovre.

Med baggrund i "opstarts-gebyret" er jeg måske en smule overrasket over Living voice og Kudos osv var kunder da jeg ikke ville tro de sælger så mange kasser....

Jeg håber og tror det vender med, at man vil købe i Europa igen, Asien priser stiger, transport stiger osv. Og hvis man kunne ændre folks tanke gang i at man ikke hver gang skal tænke asien til en start når man kigger på en leverandør. Scan Speak ved jeg kan matche Kina priser på deres Discovery enheder i alt fald på distributør niveau.


Posted By: Træman
Date Posted: 24 Sep 2014 at 16:06
Jeg går ud fra at du med hensyn til 'start-gebyret' enten selv har fået et tilbud, eller referere til Sanneruds pris på 190.000 for et sæt subwoofer kabinetter(som han har nævnt på Hifi4All).
Jeg blev selv meget overrasket over den pris, for jeg ved hvad prisen på Everest kabinetterne var dengang jeg var derude, og Magico M5 som også blev lavet derude på samme tid. Og begge er under 20% af den pris som Sannerud fik.
Men om de så har givet et større beløb da de startede produktionen op er jeg så ikke klar over.

Jeg har været med til at lave omkring 300 kabinetter til Living Voice vil jeg tro, måske 350, i den tid jeg var der. Men det var jo også kun deres OBX og OBXR modeller vi lavede.
Kudos fik til gengæld lavet virkelig mange kabinetter derude. Men de har så også deres kabinetter til flere forskellige højttalere, Cardea C1, Cardea C10 og Super 10 er eksempelvis det samme kabinet, det samme med 20 serien og 30 serien.

JBL får lavet mange af deres kabinetter i Kina, især deres store studiemonitor-modeller som sælger helt vildt godt i Japan. Men kvaliteten er bare ikke god nok. Ikke hvis man giver 50.000,- for et sæt højttalere. Jeg har set nogle kabinetter vi skulle give tilbud på at producere, hvor jeg spurgte om det var noget der bare lige var banket sammen for at vi kunne se idéen? Og svaret var, at det var et færdigt Kina-kabinet som JBL ikke helt var tilfredse med.
Men Kineserne er jo også mest kendt for at makke ret og arbejde hårdt, ikke for at tænke selv. (der findes naturligvis undtagelser)


Posted By: Kong Gulerod
Date Posted: 24 Sep 2014 at 23:05
Hmm, det er sku trist. 

/U.

PS: Hvis nogen overvejer at købe kunne jeg godt være interesseret i et par C10 kabinetter...


Posted By: balbrech
Date Posted: 25 Sep 2014 at 06:49
Jeg tager til gennemsyn, så må vi se om det er værd at byde på.

-------------
Albert :-)


Posted By: Hylle
Date Posted: 25 Sep 2014 at 11:57
Træman, min viden om "start gebyr" begrænser sig til et udsagn fra en dansk højttaler producent som synes det var lidt dyrt at komme igang med at producere kabinetter hos Hornslet, men hvis man er vandt til Kina priser, så er det nok dyrer. Man skal jo så tænke på det heller ikke er samme vare! Jeg har aldrig hørt et beløb nævnt. 


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 25 Sep 2014 at 12:44
Skulle vi ikke købe en CNC-fræser i fældesskab?


Posted By: USXX
Date Posted: 25 Sep 2014 at 13:06
Originally posted by ham_den_lange

Skulle vi ikke købe en CNC-fræser i fældesskab?

Du skal selv få den fragtet væk - det koster!


-------------


Posted By: Kong Gulerod
Date Posted: 25 Sep 2014 at 13:24
Jeg kiggede på billederne og jeg tror ikke at det var noget jeg kunne overtale vennerne til at hjælpe med for et par kasser øl, men måske har andre bedre venner end jeg har LOL
 
Meen, hvis nogen har plads til at overtage en del af maskinparken er jeg sikker på at jeg ikke er den eneste der har en lang liste med bestillinger på fræseopgaver Big smile
 
/U.


Posted By: Træman
Date Posted: 25 Sep 2014 at 19:26
Originally posted by ham_den_lange

Skulle vi ikke købe en CNC-fræser i fældesskab?


Jeg vil anbefale dig, Ikke at købe nogle af deres CNC-fræsere. De er i ret dårlig stand og skal serviceres/repareres konstant. Kun deres RANC 325CW og Vision 2 er nogenlunde. Men stadig ikke det værd at købe.


Posted By: balbrech
Date Posted: 26 Sep 2014 at 11:22
Kigger seriøst på RANC, der er jo budt MINUS for den, men det er et SKRUMMEL..... HVIS den købes så skal den afmonteres og fragtes, det koster sikkert MERE end fræseren.......

-------------
Albert :-)


Posted By: felsby
Date Posted: 26 Sep 2014 at 11:26
Jeg ved hvordan du har det, men jeg tror seriøst ikke at det er besværet værd, med mindre du påtænker at starte en garage-serieproduktion Wink


Posted By: balbrech
Date Posted: 26 Sep 2014 at 11:26
Har lige et par MÅSKE dumme spørgsmål, kan en sådan bandig fræse i tre plan? Jeg rænker X-Y men også KIP? eller? kan jernene kippes?
Google er IKKE særlig hjælpsom her.......

-------------
Albert :-)


Posted By: Træman
Date Posted: 26 Sep 2014 at 15:20
Originally posted by balbrech

Har lige et par MÅSKE dumme spørgsmål, kan en sådan bandig fræse i tre plan? Jeg rænker X-Y men også KIP? eller? kan jernene kippes?
Google er IKKE særlig hjælpsom her.......


De CNC'er de har er kun 3 akset. X, Y og Z. Ikke noget kip af værktøjet.

Til gengæld, så har de gamle af dem (RANC) alle sammen en vandretliggende fræsemotor monteret, til at fræse V-fuger med. RANC 325CW's vandretliggende motor kan endda dreje 359grader rund. Dog er den ikke interpolerende, kun én retning pr. linje.


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 30 Sep 2014 at 09:53
Nogen, der har købt noget?


Posted By: USXX
Date Posted: 30 Sep 2014 at 10:48
Originally posted by ham_den_lange

Nogen, der har købt noget?

Nej, nej - det hedder, HVAD har du købt, Bo? Wink


-------------


Posted By: Hylle
Date Posted: 30 Sep 2014 at 14:34
Jeg fik det de andre ikke ville have, 3 hvide Linn Isobarik kasser..... :-)


Posted By: Roky
Date Posted: 30 Sep 2014 at 21:08
Nej, købte ikke noget.

De Kudus (c10 og c20) kabinetter var godt nok i en flot finish. Men de var ikke særlig solidt bygget efter min mening. 

Er der nogen der har købt de magico V2 og V3 kabinetter ? - vanvittig flot finish og kvalitet de havde.


Posted By: Darkwing
Date Posted: 30 Sep 2014 at 21:50
Jeg fik også kun nogle Linn isobarik og 10" subs.

Ja hvem løb med magico?


Posted By: Træman
Date Posted: 01 Okt 2014 at 16:08
Jeg fik nogle PMC og Neat kabinetter.

Jeg stoppede med at byde på Magico kabinetterne ved 3000,-.
Og jeg kunne se at de gik for 16000,-(uden moms og salær), lige lidt i overkanten til mit højttalerbudget.
Det må sq være en seriøs DIY person der byder så meget for nogle rå kabinetter.


Posted By: Sune K
Date Posted: 02 Okt 2014 at 07:45
Tænker også lidt at muligheden for at højtalerproducenterne måske har opkøbt egne kabinetter gennem 3.mand, for at eventuelle konstruktionsprincipper ikke skal ende på DIY markedet?

-------------
--
Sune K


Posted By: felsby
Date Posted: 02 Okt 2014 at 07:47
god pointe, ihvertfald med Magico.


Posted By: balbrech
Date Posted: 02 Okt 2014 at 09:19
:-)kender du mig Ulrik?

Tja, jeg har som vanligt forkøbt mig lidt......
Denne gang blev det dog ikke til de 'kasser' som jeg drømte om, der var ANDRE der var forelskede I Magico, jeg stod af ved 7500,- syntes de blev DYRE som allerede skrevet.... men brudt ned I pris for de enkelte kasser er det jo nok stadig BILLIGT.....

Jeg har købt følgende:
Raidho S Centric - lille tovejs/center
Se den her:
http://www.nadomene.ru/spkol/p_RAIDHO_eben_X-Centric_2172.jpg - Raidho S Centric

Dem jeg har købt er I ask (sort) og de er RÅ kasser dvs sige uden facetter/trontplade men vanlig super Hornslet kvalitet

Jeg sælger dem for 800,-/sæt afhentet I Brande eller Århus

Købte også Raidho S-2 høj slank gulvstående model I ask og kirsebær.
Se den her:
https://www.avstore.ro/images/cache/52268/w1200h800/boxe-raidho-emilie-s-2.jpg - Raidho S-2

Disse kasser er også RÅ uden front og fod.

Jeg sælger dem for 1200,-/sæt afhentet I Brande eller Århus.

Kender nogen ham der købte Aerial 20T kasserne så sig lige til, jeg har de OEM Vifa PL18 mellemtoner han skal bruge :-) altså hvis han vil sigte på noget der minder om det originale.....


-------------
Albert :-)


Posted By: balbrech
Date Posted: 02 Okt 2014 at 11:14
Købte også roderummet, det glæder jeg mig til at se hvad der EGENTLIG er i.
Der var et sæt Magico Mini og grunden til mig køb.....
Se rummer her:
http://www.auktionshuset.dk/LotDetails.aspx?lid=11057&key&ps=50&p=10&s=&o=0&h=false - http://www.auktionshuset.dk/LotDetails.aspx?lid=11057&key&ps=50&p=10&s=&o=0&h=false

Spændt på hvad der er i alle mapperne.......
Der er da også få andre brugbare sæt at kabinetter, men ellers mest ROD der sikkert bare skal UD..... eller stå som sjove ting/historie i mit (forhåbentligt) kommende audiorum.....


-------------
Albert :-)


Posted By: felsby
Date Posted: 02 Okt 2014 at 13:45
Hvis der er en lille stander hvor en SS 18W passer i er jeg klar!


Posted By: balbrech
Date Posted: 02 Okt 2014 at 14:16
Felsby, jeg ser lige hvad der er i roderummet, og giver lyd......
Ellers er de da til at bygge, tror jeg har nogen buede stående RÅ, så mangle finish.........
Kigger lige i weekenden hvad jeg har stående i stakkene :-)


-------------
Albert :-)


Posted By: felsby
Date Posted: 02 Okt 2014 at 14:35
pm sendt :-)


Posted By: Træman
Date Posted: 02 Okt 2014 at 19:54
Jo, har godt tænkt på at det kunne være kunderne selv der købte kabinetterne. Især med JBL kabinetterne.
Men Magico har jo bare ikke lavet V2 og V3 i et par år. Så det undrer mig hvis Magico ville købe de kabinetter. Det er oven i købet nogen de selv har sendt tilbage fordi der var fejl på dem.
Og det er ikke andet end et virkelig solidt konstrueret kabinet, med noget uhyggelig dyrt dæmpemateriale i (Blackhole 5) og en virkelig høj finish. Ikke noget der er værd at holde hemmeligt.
Det er jo i enheder, alufronten og delefilteret det specielle ligger i de højttalere.


Posted By: Roky
Date Posted: 02 Okt 2014 at 21:06
Originally posted by balbrech

:-)
Jeg har købt følgende:
Raidho S Centric - lille tovejs/center
Se den her:
http://www.nadomene.ru/spkol/p_RAIDHO_eben_X-Centric_2172.jpg - Raidho S Centric

Dem jeg har købt er I ask (sort) og de er RÅ kasser dvs sige uden facetter/trontplade men vanlig super Hornslet kvalitet

Jeg sælger dem for 800,-/sæt afhentet I Brande eller Århus
 

Passer SB15 MFC i de kabinetter, og hvad er volumen på dem ?


Posted By: balbrech
Date Posted: 02 Okt 2014 at 21:09
De fleste JBL blev købt af Thomas Gravesen, sidste kvalificerede gæt er at Virus måske har købt dem......
De var der, og MEGET interesseret.....


-------------
Albert :-)


Posted By: Roky
Date Posted: 02 Okt 2014 at 21:11
Originally posted by Træman

Jo, har godt tænkt på at det kunne være kunderne selv der købte kabinetterne. Især med JBL kabinetterne.
Men Magico har jo bare ikke lavet V2 og V3 i et par år. Så det undrer mig hvis Magico ville købe de kabinetter. Det er oven i købet nogen de selv har sendt tilbage fordi der var fejl på dem.
Og det er ikke andet end et virkelig solidt konstrueret kabinet, med noget uhyggelig dyrt dæmpemateriale i (Blackhole 5) og en virkelig høj finish. Ikke noget der er værd at holde hemmeligt.
Det er jo i enheder, alufronten og delefilteret det specielle ligger i de højttalere.

IMO synes jeg ikke V2's proportioner er særlig vellykket. Det er en mærkelig gumpetung facon de harBig smile - For bred i forhold til dybden.


Posted By: Darkwing
Date Posted: 02 Okt 2014 at 23:32
Kan med rimelig sikkerhed sige at Vitus ikke har købt dem. Alon Wolf var vist informeret om auktionen, men som Træmand siger er det jo lidt svært at lave noget der ligner en magico clon uden baffel og enheder. 
Der må jo også have været flere der meget gerne ville have dem siden de blev budt så højt op.
Det er det da meget værre med jbl'erne. Der skal jo ikke så meget til før de ligner org. Selvom det er umuligt at skaffe org. enheder.
Men der må vel være nogen der kan ligge på lur derude og se hvem der henter magico? :-)
Jeg kommer nok først derud på onsdag og henter mine ting.


Posted By: balbrech
Date Posted: 02 Okt 2014 at 23:39
Ham der har købt JBL har adgang til enhederne, Thomas Gravesen fra HTP

-------------
Albert :-)


Posted By: Roky
Date Posted: 03 Okt 2014 at 17:37
Originally posted by balbrech

:-)kender du mig Ulrik?

Tja, jeg har som vanligt forkøbt mig lidt......
Denne gang blev det dog ikke til de 'kasser' som jeg drømte om, der var ANDRE der var forelskede I Magico, jeg stod af ved 7500,- syntes de blev DYRE som allerede skrevet.... men brudt ned I pris for de enkelte kasser er det jo nok stadig BILLIGT.....

Jeg har købt følgende:
Raidho S Centric - lille tovejs/center
Se den her:
http://www.nadomene.ru/spkol/p_RAIDHO_eben_X-Centric_2172.jpg - Raidho S Centric

Dem jeg har købt er I ask (sort) og de er RÅ kasser dvs sige uden facetter/trontplade men vanlig super Hornslet kvalitet

Jeg sælger dem for 800,-/sæt afhentet I Brande eller Århus

Købte også Raidho S-2 høj slank gulvstående model I ask og kirsebær.
Se den her:
https://www.avstore.ro/images/cache/52268/w1200h800/boxe-raidho-emilie-s-2.jpg - Raidho S-2

Disse kasser er også RÅ uden front og fod.

Jeg sælger dem for 1200,-/sæt afhentet I Brande eller Århus.

Kender nogen ham der købte Aerial 20T kasserne så sig lige til, jeg har de OEM Vifa PL18 mellemtoner han skal bruge :-) altså hvis han vil sigte på noget der minder om det originale.....

Han sælger de Aerial 20T kasser her:  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=278780 - http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=278780


Posted By: balbrech
Date Posted: 03 Okt 2014 at 17:42
WHAT? så er de da også betalt.......



-------------
Albert :-)


Posted By: Træman
Date Posted: 07 Okt 2014 at 20:54
Originally posted by Darkwing

Kan med rimelig sikkerhed sige at Vitus ikke har købt dem. Alon Wolf var vist informeret om auktionen, men som Træmand siger er det jo lidt svært at lave noget der ligner en magico clon uden baffel og enheder. 
Der må jo også have været flere der meget gerne ville have dem siden de blev budt så højt op.
Det er det da meget værre med jbl'erne. Der skal jo ikke så meget til før de ligner org. Selvom det er umuligt at skaffe org. enheder.
Men der må vel være nogen der kan ligge på lur derude og se hvem der henter magico? :-)
Jeg kommer nok først derud på onsdag og henter mine ting.


Jeg var derude og hente mine ting i Hornslet i dag. Og der mødte jeg manden der har købt Magico kabinetterne. Alle sammen, både dem hvor der fulgte et sæt S9900 med og dem der var sammen med skummet.
Han fortalte at han vil lave sin egen højttalerserie med dem, han har gang i at udvikle sine egne kondensatore, med metaliseret folie, og vil blandt andet bruge højttalerne til at demonstrere hvor gode hans kondensatore er. Det lød interessant. Han ville vidst kalde kondensatorne Ofelia(med forbehold for andre stavemetoder) og der skulle være en hjemmeside på vej.

Det må da siges at være et ambitiøst projekt!


Posted By: balbrech
Date Posted: 07 Okt 2014 at 21:16
Jeg har haft en DEL dialog med ham, han har også købt Arial kabinetterne......
Hedder Jens Baj
Ophelia Caps, faktisk registreret firma i det navn......eller (ikke tjekket på CVR) men Google kender det.


-------------
Albert :-)



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com