Print Page | Close Window

Delefiltre for begyndere

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af højttaler
Forum Name: Arrangementer
Forum Discription: Her kan der snakker om alt fra planlægning, foreslag og omtale af arrangementer der omhandler selvbyg. Husk og tilføj arrangementet til kalenderen.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=146
Printed Date: 28 Mar 2024 at 11:00
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Delefiltre for begyndere
Posted By: syncroniq
Subject: Delefiltre for begyndere
Date Posted: 18 Aug 2009 at 14:21
Hey,

Vi er ved at arrangere en delefilter dag for begyndere. Der vil være en 2vejs højttaler at finde, samt måleudstyr. Hver person skal selv medbringe en pc (f.eks. bærbar) med lspCAD (f.eks. Demo udgaven). Hver person får udleveret målinger, eller kan selv få lov at måle den igennem.

Man sidder så og arbejder på et filter, hvor vi er 2-3 personer der vil gå rundt og hjælpe folk. Vi mener ikke der er plads til gruppearbejde når det drejer sig om helt nybegyndere. 

På dagen vil man lære LspCAD at kende, samt hvordan man simulere et filter.

Busk vil så senere holde en dag for viderkomne med noget flervejs højttaler. Det melder han selv ud om.

Når vi har mere på plads, skriver vi det her.



Replies:
Posted By: Clploug
Date Posted: 18 Aug 2009 at 16:49
Jeg synes at det er nogle rigtig lækre arrangementer i stabler på benene og især interessant for mig, da jeg jo står på tærsklen til at skulle lave delefilter til mit eget lille 2 vejs projekt.

Jeg kan godt tænke mig at deltage, alt efter lokation, dato og evt. mulighed for et lift.


Posted By: Meier
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:22
Originally posted by syncroniq

Hey,

Vi er ved at arrangere en delefilter dag for begyndere.

På dagen vil man lære LspCAD at kende, samt hvordan man simulere et filter.

Busk vil så senere holde en dag for viderkomne med noget flervejs højttaler. Det melder han selv ud om.

Når vi har mere på plads, skriver vi det her.
 
Lyder som en god ide Clap
Det vil jeg overveje - det er ved at være lang tid siden jeg har bygget noget....Embarrassed


Posted By: m@dsen
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:38
Skriv bare mig på også.
 
m@dsen


Posted By: Hans J
Date Posted: 19 Aug 2009 at 13:59
Afhængig af sted og tid, count me in 


Posted By: ubl_
Date Posted: 19 Aug 2009 at 14:19
Lyder spændende!
Jeg vil også gerne være med.


Posted By: dysterland
Date Posted: 20 Aug 2009 at 21:40
Er det også for begyndere, som endnu ikke har prøvet at bygge en højttaler (men har planer om én), og ikke forstår, hvordan man læser en måling, og overhovedet ikke aner, hvordan man laver et delefilter? SmileEmbarrassed


Posted By: Guests
Date Posted: 20 Aug 2009 at 21:53
Originally posted by dysterland

Er det også for begyndere, som endnu ikke har prøvet at bygge en højttaler (men har planer om én), og ikke forstår, hvordan man læser en måling, og overhovedet ikke aner, hvordan man laver et delefilter? SmileEmbarrassed


Det er nok for den mere avanceret selvbygger som har en grundlæggende forståelse af både lyd, elektronik og højttalere som dette henvender sig til. Men du skal selvfølgelig være velkommen alligevel, jeg er sikker på at du vil lære en masse af det!


Posted By: syncroniq
Date Posted: 20 Aug 2009 at 22:30
Hey,

Vi vil nok lave et program vi skal igennem, men der blive rig lejlighed til at snakke og spørge. Du vil på dagen lære at læse målinger, hvad man skal kigge efter og hvorfor. Og så vil du lære at simulere et filter på disse målinger.

Vi poster mere info når vi har tid og sted klar. Men skriv endelig herinde hvis du er interesseret. Jo flere des bedre :)


-------------


Posted By: Baby Strong
Date Posted: 20 Aug 2009 at 23:06
Det lyder super. Jeg bor nede ved grænsen, så det gør ikke noget det bliver på fastlandet ;-)


Posted By: Green Hornet
Date Posted: 27 Aug 2009 at 12:14

Jeg vil også meget gerne med til et sådant arrangement. Det rammer lige præcis dete jeg gerne vil vide noget om. Er man kommet længere i forberedelserne ?



Posted By: Busk
Date Posted: 29 Aug 2009 at 14:35
Jeg deltager selvfølgelig også.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 29 Aug 2009 at 16:16
Hey,

Vi vil meget gerne have Ulrik med, og han er ude af landet de næste 2 uger. Imens vil vi bruge tiden på at forberede dagen. Det er bestemt ikke glemt, der er bare mange ting der skal gå op Smile


-------------


Posted By: Baby Strong
Date Posted: 29 Aug 2009 at 21:41
Hej Henrik.
 
Vil det være muligt at kunne medbringe en højttaler der mangler en simulering ?


Posted By: syncroniq
Date Posted: 30 Aug 2009 at 09:31
Hey,

Det har vi faktisk snakket om, og ja. Man kan godt få målt sin egen igennem på dagen, så man har noget at arbejde med derhjemme.


-------------


Posted By: Guests
Date Posted: 30 Aug 2009 at 10:20
Ja så længe det ikke er en 7½Vejs!


Posted By: Baby Strong
Date Posted: 30 Aug 2009 at 10:37
Heh ok, lyder super.


Posted By: ask
Date Posted: 30 Aug 2009 at 12:32
Jeg vil også gerne være med og se hvordan vi kan få HOLMImpulse til at arbejde sammen med f.eks. LspCAD - hvis det er OK ????

Jeg ved en del om digitale filtre, men ikke så meget om kondensatorer, loddekolber og den slags, så det er altid sjovt at se Wink

Bliver det et sted i mørke Jylland eller hvad?


-------------
Verify your first impulse by http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php - HOLMImpulse


Posted By: Guests
Date Posted: 30 Aug 2009 at 13:27
Du skal selvfølgelig være velkommen til at komme, men vi ønsker at holde fokus på hvordan vi måler og hvordan man bruger lspCAD (en slags workshop). Så hvis jeg skal fortælle osv. Så skal jeg altså arbejde med et system som jeg kender ud og ind - og det er CLIO. Men jeg vil selvfølgelig ikke udelukke, at der skal kunne blive tid til det andet, men det bliver nok mest din egen "mission" og af en mindre prioritet end vores workshop.

Har du selv erfaring med lspCAD? i så fald er det jo bare et spørgsmål om at eksportere måledata korrekt.


Posted By: ask
Date Posted: 30 Aug 2009 at 14:19
Helt fint - det har jeg fuld forståelse for. (Nej jeg har ingen LspCAD erfarring)

Skal det foregå et hemmeligt sted i det mørke Jylland?


-------------
Verify your first impulse by http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php - HOLMImpulse


Posted By: Busk
Date Posted: 30 Aug 2009 at 15:16
Originally posted by kappen

Ja så længe det ikke er en 7½Vejs!
Ja, har man købt en Dynaudio Consequence, pillet filteret ud og tænkt at det kan du gøre bedre, så er det først 25. semester af delefilter for extremt øvede at vi når til den. LOL
 
Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Baby Strong
Date Posted: 30 Aug 2009 at 19:20
Vil det tage for mange timer at lave en simulering på denne ? Skal jo ikke trække alt for meget på resourcerne :-)
 
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-08/ccfe5f14.jpg -
 


Posted By: Busk
Date Posted: 31 Aug 2009 at 08:40
Originally posted by Baby Strong

Vil det tage for mange timer at lave en simulering på denne ? Skal jo ikke trække alt for meget på resourcerne :-)
 
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-08/ccfe5f14.jpg">
 
Tag dem med, så tager vi målingerne, det tager ikke så lang tid, så vil jeg gerne prøve at lege med simuleringerne efter arangemenet.
Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Baby Strong
Date Posted: 31 Aug 2009 at 11:14
Ok, lyder super. Men er det ikke nok at tage den ene med ?


Posted By: Busk
Date Posted: 31 Aug 2009 at 11:16
Originally posted by Baby Strong

Ok, lyder super. Men er det ikke nok at tage den ene med ?
jo

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 31 Aug 2009 at 11:59
Hey,

Synd du ikke har placeret basserne tættere på mellemtonen. Det gør det ikke nemmere at de er spredt så'n. Men det bliver spændende at se :)


-------------


Posted By: friman
Date Posted: 15 Sep 2009 at 10:35
Halløj, det er da vist lige noget for mig...Big smile
 
Deltager meget gerne, hvis ellers tid og sted passer!
 
@Busk
Vi kan vel bare køre sammen, hvis altså ikke det holdes nede hos dig?


Posted By: Busk
Date Posted: 15 Sep 2009 at 11:23
Originally posted by friman

Halløj, det er da vist lige noget for mig...Big smile
 
Deltager meget gerne, hvis ellers tid og sted passer!
 
@Busk
Vi kan vel bare køre sammen, hvis altså ikke det holdes nede hos dig?
Det kan du tro friman

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: JH
Date Posted: 15 Sep 2009 at 23:00
Hej,
 
Jeg har også et par uduelige 3 vejs som jeg gerne vil have simuleret i LSPCad. Er selv begyndt at bruge WBS til simulering.
 
Hvis jeg nu uploader målingerne fra HolmImpulse, er der så nogen der vil hjælpe med simulering?
 
Så kan jeg måle på resultatetet af simuleringen i LSPCad og sammenligne med det som jeg selv opnår med WBS.
 
/JH


Posted By: syncroniq
Date Posted: 16 Sep 2009 at 09:29
Hey,

Opret en tråd med målingerne, så tager vi den derfra :)


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 16 Sep 2009 at 12:53

Er der fastsat en Dato? og sted?



-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 16 Sep 2009 at 12:58
Hey,

Sted er vidst nok fastsat, men datoen kunne vi faktisk være heldig at finde i aften. Vi skal nemlig mødes alle tre i aften (Frost, Kappen og mig).

Med held, uddyber vi i aften Tongue


-------------


Posted By: Clploug
Date Posted: 18 Sep 2009 at 22:12
Er der kommet noget konkret på bordet?


Posted By: syncroniq
Date Posted: 19 Sep 2009 at 11:20
Hey,

Der blev snakket meget, om mange ting. 
Vi regner med at lave et "Køb/Salg" afsnit, samt et forhandler område. Altså et område hvor forhandlere kan få et forum de står for. Der kan man spørge til råds om produkter, lagerstatus osv.

Imorgen kommer Rune forbi, han måtte desværre melde afbud sidst, så bliver der snakket lidt mere. Vi skal gerne have et par kits klar imorgen med Seas.

En dato for filterdag vil Kappen melde ud, da han skal holde arrangementet. Det bliver højst sandsynlig i Silkeborg hvor der er nogle gode lokaler. Der er en anden sammenhæng også, men det vil blive meldt ud senere af kappen selv.


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 23 Sep 2009 at 12:43
Noget nyt i sagen?

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 23 Sep 2009 at 14:43
Hey,

Der skal vi næsten have Kappen ind over. 

Hvis alt går vel, vil der være 3 Seas højttalere man kan lytte på, hvis ellers der kan skaffes anlæg og plads på dagen. Kappen, Rune og jeg selv har lavet et hver der kunne være spændende at lytte på. Så er der da noget man kan høre.

Kappen > Har i fundet en dato?


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 23 Sep 2009 at 14:47
Originally posted by syncroniq

Hey,

Der skal vi næsten have Kappen ind over. 

Hvis alt går vel, vil der være 3 Seas højttalere man kan lytte på, hvis ellers der kan skaffes anlæg og plads på dagen. Kappen, Rune og jeg selv har lavet et hver der kunne være spændende at lytte på. Så er der da noget man kan høre.

Kappen > Har i fundet en dato?
Mangler i anlæg????? tror jeg har lidt at byde på hvis det er.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 23 Sep 2009 at 15:03
Hey,

Jeg tror ikke vi mangler det. Spørgsmålet er om der er plads til et lille lyttehjørne i de lokaler.
Det må kappen lige finde ud af :)


-------------


Posted By: Meier
Date Posted: 24 Sep 2009 at 11:05
Originally posted by syncroniq

Hey,

Der skal vi næsten have Kappen ind over. 

Hvis alt går vel, vil der være 3 Seas højttalere man kan lytte på, hvis ellers der kan skaffes anlæg og plads på dagen. Kappen, Rune og jeg selv har lavet et hver der kunne være spændende at lytte på. Så er der da noget man kan høre.

Kappen > Har i fundet en dato?
 
Det lyder jo spændende, men uden en dato er det lidt svært at melde tilbage Wink
Jeg håber i finder en dato hvor jeg kan, men det er jo lidt langt væk fra Nordsjælland.... Cry
 
Hilsen
Thomas


Posted By: syncroniq
Date Posted: 24 Sep 2009 at 11:08
Hey,

Vi håber folk kan finde ud af noget fælleskørsel fra Ø'en. Og skulle der være plads, kan det være nogen fra Fyn også gerne vil med i bilen. Jeg kører selv fra Randers, og har god plads i bilen.

Der er mange ting der skal "klappe" for at vi får en god dag, og folk får noget ud af det. Jeg ved Kappen arbejder meget med at finde en dato og få de sidste ting på plads.


-------------


Posted By: Guests
Date Posted: 27 Sep 2009 at 21:12
Det er nu fastsat! Vi skal være i Silkeborg midtby og det bliver næste søndag d. 4. oktober kl 14:00.¨

Der kan læses mere i denne tråd:  http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=171&title=rabu-acoustics - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=171&title=rabu-acoustics

Vi har sat et max på 15 deltagere, så skynd jer at få send en tilmelding!


-------------


Posted By: Baby Strong
Date Posted: 27 Sep 2009 at 22:20
Schreibt mir auf, bitte. 


Posted By: Clploug
Date Posted: 27 Sep 2009 at 22:21
Det ser sgu rigtig spændende ud! Er det noget, som du er med at til starte op?

Jeg vil som sagt gerne deltage.

Men jeg venter lige med at tilmelde mig, til jeg ved om jeg kan få et lift fra København. Er der nogen på hovedstaden, som skal med og som har en ledig plads?


Posted By: Guests
Date Posted: 27 Sep 2009 at 22:24
Send tilmelding hertil:  mailto:kasper@rabu-acoustics.dk - kasper@rabu-acoustics.dk  

skriv gerne navn og mobilnr i mailen.

Det holdes på: Christian 8.s Vej 58 
8600 Silkeborg

http://www.krak.dk/query?what=map&mop=yp&advert_code=374794&hits_on_map=1&search_word=Torben%20Steffensen - http://www.krak.dk/query?what=map&mop=yp&advert_code=374794&hits_on_map=1&search_word=Torben%20Steffensen

Der er gode parkerings muligheder nede ved åen 50m der fra og ved kvickly som ligger 100m der fra.


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 28 Sep 2009 at 07:23
Originally posted by kappen

Det er nu fastsat! Vi skal være i Silkeborg midtby og det bliver næste søndag d. 4. oktober kl 14:00.¨

Der kan læses mere i denne tråd:  http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=171&title=rabu-acoustics - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=171&title=rabu-acoustics

Vi har sat et max på 15 deltagere, så skynd jer at få send en tilmelding!
Det var godt nok kort varsel Confused. Jeg kan ikke, det er den første weekend hvor jeg har mulighed for at se konen i meget lang tid.
Busk

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Guests
Date Posted: 28 Sep 2009 at 09:22
Ja det var da lidt ærgerligt, da vi fandt ud af det kunne passe med på søndag, skyndte vi os bare at beslutte det, der har nemlig være meget venten og folk var desperate efter at få en dato. Men der vil komme flere arrangementer af samme slags inden for nær fremtid!

-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 28 Sep 2009 at 10:44
så lad os for fremtiden sørge for at det bliver med 1-2md tilmelding.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: m@dsen
Date Posted: 28 Sep 2009 at 10:51
Øv øv, jeg kan heller ikke detage på søndag. Jeg havde ellers glædet mig rigtig meget.
 
Michael


Posted By: belgarion
Date Posted: 30 Sep 2009 at 11:27
Jeg er meld til, vil bare høre om der er nogen der kører fra Århus.

Nikolaj 


Posted By: friman
Date Posted: 30 Sep 2009 at 21:07
arrrh crap!

Kan altså heller ikke med så kort varsel.... Håber i finder tid til et lignende projekt i fremtiden, og meget gerne med længere svarfrist....


Posted By: syncroniq
Date Posted: 30 Sep 2009 at 21:24
Hey,

Som kappen har sagt, er det meningen at der kommer lign arrangementer hen af vejen. 
Der vil altid være datoer hvor folk ikke kan, det kan man ikke komme uden om. Jeg syntes det er flot at de har stablet det på benene på så kort tid. Og dem der ikke kan, kan komme med næste gang.

Sidste gang var det på en hverdag og på sjælland. Jeg tog fri fra arbejde (havde ikke ferie) og kørte de mange km. Det var det hele værd. Det er super hyggelig. Så man må holde øje med trådene hvornår det næste kommer, hvis man ikke lige kan denne gang.

Jeg glæder mig i hvert faldet til på søndag.


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 01 Okt 2009 at 06:59
Sidste gang var der 1,5 måneds svarfrist Wink

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 01 Okt 2009 at 18:25
Hey,

Jeg prøver bare at sige, at det aldrig er nemt. Dem der kan på søndag er jo heldige. De andre må vente til næste gang, som måske allerede er om 1.5 måned Embarrassed


-------------


Posted By: Meier
Date Posted: 02 Okt 2009 at 22:17
kan ikke søndag.....Cry


Posted By: belgarion
Date Posted: 05 Okt 2009 at 09:29

Tak for et rigtig fint arrangement. Det var godt at blive introduceret til lpsCAD og se hvor enkelt det er at måle en højtaler og i det hele tage sjovt at møde nogle erfarende og passionerede højtalerbyggere. Det kunne være fedt, hvis der blev lagt nogle målinger på nogle enheder ud på forummet så man kan begynde at øve sig på at bruge lspCAD.   

Nikolaj


Posted By: syncroniq
Date Posted: 05 Okt 2009 at 10:51
Hey,

Mange tak, da det var super hyggeligt. 
Jeg satser på at Kappen lægger nogle billeder ind under deres forum her på siden.

Du kan prøve kræfter i disse to tråde:
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=39&title=test-lspcad-her-workshop - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=39&title=test-lspcad-her-workshop
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=43&title=vifa-lspcad-worksshop - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=43&title=vifa-lspcad-worksshop
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=46&title=scan-speak-3vejs-workshop - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=46&title=scan-speak-3vejs-workshop


-------------


Posted By: Guests
Date Posted: 05 Okt 2009 at 16:56
Der kan ses en opfølgning på arrangementet her:  http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=175&title=rabu-trf--lspcad-workshop-1-04-10-09 - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=175&title=rabu-trf--lspcad-workshop-1-04-10-09

-------------


Posted By: ubl_
Date Posted: 06 Okt 2009 at 00:03
Tak for et godt arrangement.
Jeg har leget lidt med 18W+XT25.










Posted By: syncroniq
Date Posted: 06 Okt 2009 at 09:13
Hey,

UBL > Ser fint ud. Hvordan ser impedansen ud?


-------------


Posted By: ubl_
Date Posted: 06 Okt 2009 at 19:16
Hej Henrik,
Hermed impedansen
Jeg har ingen idé om det er fornuftigt eller ej.


mvh Ulrik


Posted By: syncroniq
Date Posted: 07 Okt 2009 at 08:45
Hey,

Den ser fin ud. Personlig vil jeg helst at impedansen i diskantområdet er den samme som diskantens naturlige, men det er bare mig. Jeg tror det vil lyde rigtig fint det filter. 

Hvis du bygger det, må du endelig skrive hvordan det lyder.


-------------


Posted By: ubl_
Date Posted: 07 Okt 2009 at 09:27
Tak, det er mit første forsøg på et filter og er  simuleret på baggrund af dine målinger.

Angående impedansen i diskantområdet, hvordan gør man lige det? (hints modtages med kyshånd)

mvh Ulrik


Posted By: syncroniq
Date Posted: 07 Okt 2009 at 09:46
Hey,

Jeg bruger et Lpad efter filteret, og laver det før jeg laver filteret. Så slår jeg bassen fra med en kontakt (huske hvor langt ned diskanten skal) og så ændre jeg værdier til jeg har den følsomhed jeg ønsker og impedansen stadig ligger på diskantens egen impedans. Derefter går jeg igang med filteret til diskanten. 

Så lpad laves uden noget andet filter er koblet på diskanten. Man skal holde øje med frekvens og impedans samt slå bassen fra.


-------------


Posted By: ubl_
Date Posted: 07 Okt 2009 at 19:48
hmmm.... pt så sidder jeg og prøver med dit input. Mit første forsøg var jo rent held, det er sgu ikke nemt at ramme noget der både har flad respons, enhederne er i fase ved delefrekvensen, har en fornuftig impedans og hvor filter ikke er resonant. ConfusedConfusedConfused



Posted By: syncroniq
Date Posted: 08 Okt 2009 at 09:16
Hey,

Det er ikke nemt, og det er også svært LOL
Men det er jo en prioriteringssag. Der er rigtig mange der ikke gør det. 


-------------


Posted By: JAV
Date Posted: 08 Mar 2010 at 21:59
Hey. Er det ikke på tide med endnu et "noob-event" ? :)


Posted By: friman
Date Posted: 09 Mar 2010 at 08:17
Ja, og meget gerne på djævleøen denne gang....Big smile


Posted By: syncroniq
Date Posted: 09 Mar 2010 at 10:00
Hey,

Der er så vidt jeg ved noget i støbesteen. Der er lige nogle detaljer der skal på plads.


-------------


Posted By: Fasen
Date Posted: 09 Mar 2010 at 10:29
Lyder fedt...Vil gerne deltage når det bliver aktuelt!!

-------------
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.


Posted By: Busk
Date Posted: 09 Mar 2010 at 10:35
jeg ligger jo som altid gerne hus til et arangement på djævleøen.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: JH
Date Posted: 09 Mar 2010 at 20:13
Hej,

Jeg har 2 mdf plader monteret med terminaler nok til at rigge et 4 vejs delefilter til på kort tid. Samt et par kasser med kondensatorer og spoler monteret med banan stik.

Så hvis der er nogle som gider lege, så er jeg helt med. På djævleøen vel og mærke.

Kan medbringe udmålt mikrofon stativ og kabler hvis det har interesse.

Woofer tester til måling af impedans og thiele/small data

JH/


Posted By: Boberik
Date Posted: 09 Mar 2010 at 23:09
Busk: jeg vil meget gerne lære lidt LSP cad af dig en dag, så et arrangement er jeg bestemt med på. jeg medbringer drikkevare, hvis det når så langt. 


Posted By: Busk
Date Posted: 10 Mar 2010 at 06:34
Det kan vi sagtens kikke på, ingen problem.

Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 10 Mar 2010 at 08:30
Hey,

Boberik > Du kan nemt starte med de lspcad tråde vi har her, og skrive hvis du har brug for hjælp. Der er flere eksempler herinde hvor du kan downloade målinger direkte til lspcad og komme igang med at lege.


-------------


Posted By: Christ
Date Posted: 10 Mar 2010 at 12:11
Jeg dukker også rigtigt gerne op til en måle intro, hvis det kan lade sig gøre på Sjælland.

Gerne hos Busken, så jeg har endnu en undskyldning for at skamlytte hans setup :D





-------------


Posted By: clausdk
Date Posted: 13 Jul 2010 at 16:15
Er der sat dato for dette arrangement?
 
Kunne rigtig godt tænke mig at deltage!
 
Er helt nybegynder.



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com