Print Page | Close Window

Nørder hjælper nørder (højtaler måle-service)

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Software
Forum Name: Målesoftware
Forum Discription: Her kan du spørge og snakke om alt inden for målesoftware, såsom Clio og lign.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=106
Printed Date: 19 Mar 2024 at 12:00
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Nørder hjælper nørder (højtaler måle-service)
Posted By: ham_den_lange
Subject: Nørder hjælper nørder (højtaler måle-service)
Date Posted: 12 Jun 2009 at 16:41
Jeg skrev for et stykke tid siden sammen med Syncroniq om at oprette en database/liste over Clio-brugere, som har interesse i at hjælpe andre selvbyggere med at få målt deres højtalere.
 
Det kunne jo gøres meget enkelt ved at dem, som ejer måleudstyr, kunne skrive sig op her i tråden. Med en kort forklaring om hvilket måleudstyr de har og hvor de bor i landet.
 
Jeg har selv Clio 8 FW, som er forholdsvist mobilt. Jeg bor i 2610 Rødovre 8370 Hadsten.



Replies:
Posted By: Guests
Date Posted: 12 Jun 2009 at 16:57
Clio 8 Light som ikke er mobilt, desuden tager jeg 10.000,- pr besøgende LOL befinder sig i 8381.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 12 Jun 2009 at 17:17
Hey,
 
Clio 7.3 Lite, bor lige uden for Randers. Mit er mobilt, hvis folk har en skærm jeg kan koble min pc til (eg monitor, fladskærm og lign).


-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 18 Jun 2009 at 20:27
Clio 8FW mobilt, bor mellem slagelse og næstved.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: m@dsen
Date Posted: 25 Jun 2009 at 11:35
Skulle der mon være en der gider hjælpe mig med en måling af min lille 2-vejs højtaler. "Jeg kan ik´ hit ud af det" Jeg haft den inde hos Kim (DAT) et stykke tid, men han har vist nok at se til lige pt.
 
Jeg kører gerne efter det på sjælland, jeg bor på Amager.
 
m@dsen


Posted By: Busk
Date Posted: 26 Jun 2009 at 11:53
Jeg har ferie fra idag af og 4 uger frem. så vi kunne jo finde ud af at du kikkede forbi i den periode.
Skal lige have fundet ud af hvor mange planer vi har i ferien før jeg kan sige hvornår det kan blive.
 
Mvh Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: m@dsen
Date Posted: 26 Jun 2009 at 13:48
Originally posted by Busk

Jeg har ferie fra idag af og 4 uger frem. så vi kunne jo finde ud af at du kikkede forbi i den periode.
Skal lige have fundet ud af hvor mange planer vi har i ferien før jeg kan sige hvornår det kan blive.
 
Mvh Busk
 
Det lyder rigtig godt Smile. Jeg arbejder i ulige uger, så i de lige uger har jeg hele dagen, og aftenen.
 
m@dsen


Posted By: Busk
Date Posted: 28 Jun 2009 at 07:13
Originally posted by m@dsen

Originally posted by Busk

Jeg har ferie fra idag af og 4 uger frem. så vi kunne jo finde ud af at du kikkede forbi i den periode.
Skal lige have fundet ud af hvor mange planer vi har i ferien før jeg kan sige hvornår det kan blive.
 
Mvh Busk
 
Det lyder rigtig godt Smile. Jeg arbejder i ulige uger, så i de lige uger har jeg hele dagen, og aftenen.
 
m@dsen
Indtil videre ser det ud til at man-fre i uge 28 er fri for aftaler, men skal lige have synkroniseret med konens kalender.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: m@dsen
Date Posted: 28 Jun 2009 at 10:00
Originally posted by Busk

Originally posted by m@dsen

Originally posted by Busk

Jeg har ferie fra idag af og 4 uger frem. så vi kunne jo finde ud af at du kikkede forbi i den periode.
Skal lige have fundet ud af hvor mange planer vi har i ferien før jeg kan sige hvornår det kan blive.
 
Mvh Busk
 
Det lyder rigtig godt Smile. Jeg arbejder i ulige uger, så i de lige uger har jeg hele dagen, og aftenen.
 
m@dsen
Indtil videre ser det ud til at man-fre i uge 28 er fri for aftaler, men skal lige have synkroniseret med konens kalender.
 Det kunne være dejligt, jeg kan helle den uge.
 
m@dsen


Posted By: Busk
Date Posted: 28 Jun 2009 at 10:14
Originally posted by m@dsen

Originally posted by Busk

Originally posted by m@dsen

Originally posted by Busk

Jeg har ferie fra idag af og 4 uger frem. så vi kunne jo finde ud af at du kikkede forbi i den periode.
Skal lige have fundet ud af hvor mange planer vi har i ferien før jeg kan sige hvornår det kan blive.
 
Mvh Busk
 
Det lyder rigtig godt Smile. Jeg arbejder i ulige uger, så i de lige uger har jeg hele dagen, og aftenen.
 
m@dsen
Indtil videre ser det ud til at man-fre i uge 28 er fri for aftaler, men skal lige have synkroniseret med konens kalender.
 Det kunne være dejligt, jeg kan helle den uge.
 
m@dsen
Jamen så skulle det ikke være noget problem at finde en dag i den uge.

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: Luv.dk
Date Posted: 30 Jul 2009 at 11:13

Dejligt forum Clap

Kan tilbyde Clio 7.03 standard.
 
Bor i Næstved.
 
mvh
 
Peter


Posted By: Henrik09
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:12
Haves: "Gammelt" Clio system anno 1996 til DOS, dog med software 4.55.
Ønskes: Tip til opgradering af samme så Windows (helst XP) kan bruges, til en overskuelig pris.  Audiomaticas forslag koster ca 10-15.000 kr, og det føles lidt dyrt....
 


Posted By: syncroniq
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:25
Hey,

Jeg ville købe USB udgaven Lite. I den nye udgave 10 hedder den vidst CLIO 10 STANDARD.
Prøv og forhør en pris på den. Jeg ville høre både DAT og Frequence. Om det er version 7-8 eller 10 vil jeg næsten mene er lige meget. Jeg har version 7 og er super tilfreds. Den kunne købes for omkring 4-6000 mener jeg.

Kan være kappen kan fortælle hvad han gav for hans version 8 USB.


-------------


Posted By: Meier
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:27
Originally posted by syncroniq

Hey,

Jeg ville købe USB udgaven Lite. I den nye udgave 10 hedder den vidst CLIO 10 STANDARD.
Prøv og forhør en pris på den. Jeg ville høre både DAT og Frequence. Om det er version 7-8 eller 10 vil jeg næsten mene er lige meget. Jeg har version 7 og er super tilfreds. Den kunne købes for omkring 4-6000 mener jeg.

Kan være kappen kan fortælle hvad han gav for hans version 8 USB.
 
Det kunne være vi skulle lave et fælleskøb?
En speakerbuilder pakke - så er der ingen undskyldninger for at måle forkert....Big smile
 
Hilsen
Thomas


Posted By: Guests
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:32
Jeg fik mit til en yderst fordelagtig pris. Men jeg ville klart prøve at høre kim fra DAT om han kunne bestille et par stykker hjem til en god pris, det tror jeg der er god sandsynlighed for!

Så i kan jo evt. oprette en CLIO fælleskøbstråd og når i har en liste med folk der er interesseret så ringer i til kim.


Posted By: Busk
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:35
Originally posted by kappen

Jeg fik mit til en yderst fordelagtig pris. Men jeg ville klart prøve at høre kim fra DAT om han kunne bestille et par stykker hjem til en god pris, det tror jeg der er god sandsynlighed for!

Så i kan jo evt. oprette en CLIO fælleskøbstråd og når i har en liste med folk der er interesseret så ringer i til kim.
Se det lyder fornuftigt

-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: m@dsen
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:45
Hvis prisen er rigtig, skal jeg også have en.
 
mailto:m@dsen - m@dsen


Posted By: Meier
Date Posted: 19 Aug 2009 at 17:25
Originally posted by kappen

Jeg fik mit til en yderst fordelagtig pris. Men jeg ville klart prøve at høre kim fra DAT om han kunne bestille et par stykker hjem til en god pris, det tror jeg der er god sandsynlighed for!

Så i kan jo evt. oprette en CLIO fælleskøbstråd og når i har en liste med folk der er interesseret så ringer i til kim.
Den er jeg sku med på Clap
Kom med en frisk pris, så opretter jeg gerne en tråd Wink
Hilsen
Thomas


Posted By: hhenne
Date Posted: 26 Sep 2009 at 14:32
Fandt lige dette interessante sted idag.
Jeg har Clio 8 lite - bor i Virum.
Jeg har også accelerometeret ach-01, som jeg har lidt brum problemer med.



Posted By: JH
Date Posted: 27 Sep 2009 at 00:10

Jeg har set målinger med Clio sammenlignet med Hobbybox 6 og der er stort set ingen forskel.

Fuldt funktionel version af HB 6 kan downloades og bruges 40 x.Måler frekvens, forvrængning, vandfald... Impedans osv. Licensen kan købes for lidt mindre end 2000 kr.

Eneste bagdel må være at interfacet er på Tysk... Til gengæld er softwaren meget lidt kræsen hvad angår lydkort.
 
Har installeret en version derhjemme som jeg skal i gang med.
 
/ JH
 


Posted By: Meier
Date Posted: 30 Sep 2009 at 19:20
Originally posted by JH

Jeg har set målinger med Clio sammenlignet med Hobbybox 6 og der er stort set ingen forskel.

Fuldt funktionel version af HB 6 kan downloades og bruges 40 x.Måler frekvens, forvrængning, vandfald... Impedans osv. Licensen kan købes for lidt mindre end 2000 kr.

Eneste bagdel må være at interfacet er på Tysk... Til gengæld er softwaren meget lidt kræsen hvad angår lydkort.
 
Har installeret en version derhjemme som jeg skal i gang med.
 
/ JH
 
Lyder spændende - fortæl mere Wink


Posted By: JH
Date Posted: 30 Sep 2009 at 22:35

Jeghar købt et bulk lydkort fra soundblaster til 150 kr. 128 bits kort. Det virker fint med Oscilloscopet i Hobbybox. Har installeret kortet i en 6 år gammel pc som jeg har fået foræret.

Hobbybox virker ikke med Windows vista, eller i det mindste ikke på min labtop.
 
Skal lige have bygget en testbox så er jeg klar til at måle. Bliver nok først i efterårsferien at jeg får tid.
 
Jeg sammenligner målingerne fra Hobbybox med Holmimpulse.
 
Følg med under JH's vintage.
/JH
 


Posted By: JH
Date Posted: 08 Okt 2009 at 23:32
Hej,
 
Så har jeg fik jeg endelig tid til at rode med hobbybox. Det virker alligevel ikke.
 
Oscilloscopet virker dog. Kalibreringen af lydkoretet virker og jeg kan måle frekvensgangen på lydkortet med en mls måling, men når jeg skifter til 1 kanals eller 2 kanals med mikrofon får jeg et resultat som ikke liger en mls impuls...
 
Har brugt en hel aften på at rode. Heldigtvis har jeg HolmImpulse.
 
Jeg dropper Hobbybox og prøver noget andet.
 
Måske:
 
TrueRTA,
Sample Champion
eller
Arta.
 
På gensyn JH/


Posted By: JH
Date Posted: 08 Okt 2009 at 23:33
Hovsa,
 
Jeg glemte lige at spørge.
 
Er der nogen der ved om man kan måle med JustMLS i demo version af LspCAD.
 
kan man gemme målingerne?
 
JH/


Posted By: Busk
Date Posted: 13 Okt 2009 at 15:56
Fra næste uge af er jeg på banen igen med måle udstyr, efter en længere tovtrækkeri med audiomatica, som ikke førte til noget, Har Torben fra Frequence taget mit næsten 2år gamle Clio System retur, og jeg får så et helt nyt Cilo Lite system retur og differencen i hånden. Fin service.
 
Busk


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 13 Okt 2009 at 17:44
Clap

-------------


Posted By: ubl_
Date Posted: 13 Okt 2009 at 19:14
cool, hatten af for frequence Clap (lugter af god kundeservice)

Jeg har selv lige fået anskaffet mig en kalibreret målemikrofon, så nu burde jeg også snart kunne være klar med en gang måle service her ved Brædstrup. Af software bruger jeg Arta (med købt licens).


Posted By: Guests
Date Posted: 13 Okt 2009 at 19:40
Ja det må man sige, det er sørme flot af frequence!

-------------


Posted By: Busk
Date Posted: 13 Okt 2009 at 19:55
Ja det må jeg nok sige, blev lidt overrasket, har gennerelt fået en god service fra manden af, lige fra starten. Men at han tager det 1,5år gammelt system fuldt retur, med målemikrofon og det hele, og så sender mig et helt frisk, ja så bliver man glad.
 
Så der er penge til overs til en god stationær comp kun til det. Og den kommer ikke til at se skyggen af Vista. Håber den mand der kom på vista er blevet katreret.


-------------
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.


Posted By: JH
Date Posted: 13 Okt 2009 at 22:48
Hej,
 
Hvad koster en sådan licens til ARTA egentlig, og hvad får man med i købet?
 
hardware dongle,
Software nøgle?
 
en CD med en fuldt funktionel version.?
 
JH/


Posted By: ubl_
Date Posted: 14 Okt 2009 at 10:41
Angående Arta, så kan jeg ikke huske hvad jeg gav, men jeg kan se at den pt koster 79€

Jeg fik denne mail (Jeg har slettet licensnøglen)
Man kan efterfølgende frit hente opdateringer indtil verson 2.0. Der følger ingen cd med.
Dear Urlik Bertel,

thank you for buying the license key for using the ARTA software.

Your license key for ARTA software is: ***************

It is the same for ARTA, LIMP and STEPS programs, and must be entered for
each of them.

For user name you can put your name. You may install ARTA on several computers.

Keep your license key in safe place as it will be valid for next release
and upgrade of ARTA program.

Current ARTA version is 1.3.0. It can be downloaded from the ARTA site:

http://www.fesb.hr/%7Emateljan/arta/download.htm - http://www.fesb.hr/~mateljan/arta/download.htm

Best regards and be happy with the ARTA software,

Ivo Mateljan



Posted By: senilix
Date Posted: 14 Okt 2009 at 12:34
Hej,
 
Tråden her er måske ikke det rigtige sted at diskuterer dette.
 
ARTA er et fint stykke software ligesom en del andre, men det er kun et stykke målesoftware. Så mangler man stadigt noget design software. Men jeg forstår ikke hvad jeres krav er ud over billigtSmile
 
Jeg  har andet steds postet links til gratis design software af Jeff bagby. Dette i kombination med HolmImpulse må da være attraktivt.
 
Ellers er der LspCad som mange herinde bruger. Det er lidt svagt på målesiden, men er relativt billigt. Jeg vil også nævne SoundEasy, som nok svarer til LspCad Pro, men med bedre målefaciliteter. SoundEasy koster $250.
 
Personligt ville jeg gå lidt mere op i at få en ordentlig målemikrofon. Jeg skal bare lige have overbevist konen om at de der $1700 er godt givet ud og at hende og ungerne ikke har brug for nyt vintertøj...
 
Mvh,
Senilix
 


Posted By: jensby
Date Posted: 20 Okt 2009 at 08:12
lille-nørd søger store-bror nørd hjælp til lidt måling LOL

Se beskrivelse af projektet her:
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=180&PID=2293#2293 - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=180&PID=2293#2293
 
Regner med at have enhederne sat i og undersænket i de gl. kabinetter engang sidst i November/først i December, da jeg liiiih skal have en husombygning (hifi stue) færdig først.

Bor selv i Skive, men kører gerne Jylland/Fyn, hvis der er en der er klar på at hjælpe med at måle, samt trimme et aktivt filter ind sammen med mig.
 
Mvh Jensby


Posted By: ronnie rasmussen
Date Posted: 01 Nov 2010 at 18:29
jeg har clio FW8.5 på en stationær, men stabler en bærbar version på benene inden længe
 
bosidende i århus/risskov


Posted By: virious
Date Posted: 14 Sep 2011 at 19:38
Jeg kunne godt bruge lidt måleassistance til nogle basser og mellemtoner. Findes der en, der kan være behjælpelig på Fyn eller Vestsjælland?

Jeg giver gerne noget for ulejligheden!


Posted By: gx55
Date Posted: 06 Apr 2017 at 18:42
Er der nogen det kunne hjælpe mig med og få lavet nogen målinger og et delefilter jeg har nogen raidho enheder som jeg godt vil lave en 2.5 vejs af lige nu spiller jeg men dem som 2 vejs min vil godt have en bas mere på 😊

-------------
Rigtige mænd kører A-klasse



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com