Print Page | Close Window

Julefrokost 2012 - tilmelding

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Andet
Forum Name: Off-Topic
Forum Discription: Her kan du skrive om andet end selvbyg, hvis der der noget du gerne vil dele.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1023
Printed Date: 26 Apr 2024 at 19:12
Software Version: Web Wiz Forums 9.56a - http://www.webwizforums.com


Topic: Julefrokost 2012 - tilmelding
Posted By: bknielsen
Subject: Julefrokost 2012 - tilmelding
Date Posted: 15 Okt 2012 at 10:09
Speakerbuilder afholder julefrokost hos mig i Viborg - lørdag d. 10. november. Tilmelding som sidste år, dvs.:

De der ønsker at deltage sender en privat besked til mig, om at I ønsker at deltage.  Jeg sender kontonr. retur, som I indsætter 100kr i tilmeldingsgebyr på.

Som sidste år holder vi prisen så lav som muligt, dog er det ikke sikkert, vi kan gennemføre arrangementet for 100 kr pr. mand. Er det ikke muligt betaler I resten ved fremmøde på dagen.

Hjælp til menuanretning o.lign. på dagen er velkomment, ligesom man er meget velkommen til at medbringe "diy ting" og musik, der skal/bør lyttes på forud for og under selve frokosten.

Grundet praktiske omstændigheder er der et maks. deltagerantal på 15 personer ud over mig selv. Det kommer vi nok ikke over, men for en ordens skyld er tilmelding efter "først til mølle".
 
Deltagerliste:
bknielsen (Brian)
ham_den_lange (Simon)
USXX (Ulrik)
Syncroniq (Henrik)
Kappen (Kasper - Rabu Acoustics)
Mads (Rabu Acoustics)
Tubeman (Bjarne)
GlayZ3R (Michael)
Sømanden (Jens)
Larsen (Torben)
Ronnie Rasmussen
Frost (Rune)




Replies:
Posted By: bknielsen
Date Posted: 16 Okt 2012 at 20:39
Sidste frist for tilmelding er 30. oktober - så der er relalivt god tid til at ryde kalenderen ;-)


Posted By: bknielsen
Date Posted: 19 Okt 2012 at 20:56
Skulle man være i tvivl - og ikke mindst - holder det de ø-boende nørder tilbage fra at hilse på de jyske nørder er overnatning selvfølgelig muligt. Blot man selv medbringer det man skal sove på/I/med.


Posted By: bknielsen
Date Posted: 29 Okt 2012 at 11:45
Husk at sidste frist for tilmelding er i morgen, og der er stadig ledige pladser.
 


Posted By: bknielsen
Date Posted: 31 Okt 2012 at 22:55
Vi bliver 12 til årets julefrokost, med ret til ændringer, ser programmet således ud indtil videre -  forslag er velkomne:

- Start kl 14:00 med lidt juleknas, kaffe, te m.v.
- Lytning til noget hjemmebyg (Sømanden tager måske UTH88 med) og ellers er der noget lav-budget-byg. (Husk at tage jeres favoritmusik med på CD eller LP).
- RABU ser om de kan nå at arrangere en konkurrence - og har måske noget af deres kram med vi må lytte på.
- Selvfølgelig frokosten og hygge til vi ikke gider mere.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 01 Nov 2012 at 09:14
Hey,

Det bliver bare super hyggeligt :)


Posted By: bknielsen
Date Posted: 05 Nov 2012 at 22:53
Menu til julefrokosten:
Sild med karrysalat
Fiskefilet med remoulade og citron
Røget laks med dilddressing
Tarteletter med høns i asparges
Hamburgerryg med grønlangkål og brunede kartofler
Frikadeller med rødkål
Ris á lá mande
Ost med frugt


Posted By: Larsen
Date Posted: 06 Nov 2012 at 09:21
Klassisk julefrokost menu, det ser godt ud Smile
Det skal nok blive hyggeligt, ser frem til at hilse på jer.


-------------
Altid på vej...


Posted By: JAV
Date Posted: 06 Nov 2012 at 11:50
Husk at tage billeder!

-------------


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 06 Nov 2012 at 16:00
Er der nogle, der tager noget satori med, som vi kan lytte på? Smile


Posted By: Larsen
Date Posted: 07 Nov 2012 at 11:04
Jeg kan godt prøve om jeg eventuelt kan låne Satori 2,5 som jeg lavede til en god ven.
Der er bare den lille krølle på historien at jeg skal have adgang til den senest fredag, da der skal laves et andet filter til den inden lørdag.
Det filter den er udstyret med tager højde for nogle uheldige akustiske forhold hvor de er placeret og er derfor ikke specielt egnet under mere almindelige akustiske forhold. (derfor blev filteret heller ikke tilgængeligt her på forum.) 
Jeg vender tilbage sidst på eftermiddagen om det kan lykkedesSmile


-------------
Altid på vej...


Posted By: bknielsen
Date Posted: 07 Nov 2012 at 11:47

Nu er de akustiske forhold hos mig jo nødvendigvis heller ikke i top Confused, lidt livlig stue, men god plads til placering.



Posted By: bknielsen
Date Posted: 07 Nov 2012 at 11:55
Originally posted by JAV

Husk at tage billeder!
 
Min kone og jeg har et princip om at vi ikke udstiller vores privatliv på nettet (mere end vi selv vælger). Julefrokost deltagerne er selvsagt velkomne i vores hjemSmile, men da det også er en del af vores privatliv, vil der ikke komme billeder fra julefrokosten - desværre.
 
Jeg håber deltagerne respekterer dette og lader kamerarene ligge hjemme. Vi skal nok få en kanon dag/aften uden.


Posted By: syncroniq
Date Posted: 07 Nov 2012 at 12:01
Hey,

Det kunne være sjovt at lytte til Satori.
Brian > jeg syntes det er helt fair. 


Posted By: Larsen
Date Posted: 07 Nov 2012 at 15:55

Jeg har lige hentet Satori 2.5 og taget filteret ud.

Nu må vi se om jeg kan nå at lave et mere neutralt filter der yder enhederne retfærdighed ellere med andre ord udnytter deres potentiale.
Det kniber desværre lidt tidsmæssigt, men får jeg lavet noget rimeligt fornuftigt medbringer jeg et sæt satori 2.5.Wink
 
Brian...ok med mig.
 


-------------
Altid på vej...


Posted By: JAV
Date Posted: 07 Nov 2012 at 23:51
Originally posted by bknielsen

Originally posted by JAV

Husk at tage billeder!
 
Min kone og jeg har et princip om at vi ikke udstiller vores privatliv på nettet (mere end vi selv vælger). Julefrokost deltagerne er selvsagt velkomne i vores hjemSmile, men da det også er en del af vores privatliv, vil der ikke komme billeder fra julefrokosten - desværre.
 
Jeg håber deltagerne respekterer dette og lader kamerarene ligge hjemme. Vi skal nok få en kanon dag/aften uden.
Det er helt forståeligt, og jeg ville have det ligesådan, nu hvor jeg sætter mig i dit sted. 
 
 


-------------


Posted By: Larsen
Date Posted: 08 Nov 2012 at 15:28
Det er lykkedes at lave et fornuftigt og rimeligt sundt "first shot filter" til Satori 2.5.
Der er af tidsmæssige årsager tale om et målefilter mere end et lyttefilter. Jeg har dog lyttet lidt og målingerne indikerer, på baggrund af mine erfaringer med de pågældende enheder, at det er rimeligt tæt på.
Det er med andre ord et filter der på mange måder er et godt udgangspunkt for endelig trimning "by ear" og måske en enkelt måling eller to.
 
Jeg medbringer dem på lørdag, så må vi se hvad de "skrappe" dommere siger.Wink
 
 


-------------
Altid på vej...


Posted By: bknielsen
Date Posted: 08 Nov 2012 at 15:31
Kære alle julefrokost-deltagere
Nu er den endelige plan for dagen klar:

- Arrangementet starter kl 14:00 med æbleskiver, brunkager, kaffe, te mv.

- Lyttesession: UTH88 (Sømanden), SB Acoustics Satori (håber vi, hvis Larsen får filteret til at side "lige i skiven"), og mit eget byg med ScanSpeak og Vifa MG serie (MG er udgået men beslægtede med den nuværende Scan-Speak Discovery serie), + evt. hvad der medbringes af uventede ting.

- Julefrokost med mandelgave sponseret af Frequence. Mandelgaven er et gavekort på 1000 kr til http://frequence-shop.dk/ - http://frequence-shop.dk/ (så I må hellere spise op - eller mindst til mandlen er fundet).

- Quiz/konkurrence arrangeret og præmieret af RABU-Acoustics ( http://rabu-acoustics.dk/ - http://rabu-acoustics.dk/ ).

- Hygge og snacks til vi er trætte.

Jeg er virkelig glad for at de to mest seriøse DIY forhandlere i Danmark har valgt støtte op om vores arrangement - Mange tak!

Det betyder også, at vi kan holde prisen lav. Selve menuen vi skal have er 129 kr per mand. Herudover har jeg gjort lidt ekstra indkøb til dagen bl.a. snaps til silden, et par kasser øl (48 stk) og lidt Cola..

Hvad I ellers skal forsyne jer med af drikkevarer, skal I selv medbringe. Selvom det er et seriøst arrangement, er 48 øl sikkert ikke nok til hele eftermiddagen/aftenen, når de skal fordeles på 12 mand, desuden kender I jo bedst selv jeres præferencer, og nogle skal muligvis køre bil hjem.

Jeg vil gerne, at I på dagen medbringer ekstra 80 kr per deltager, så holder I mig næsten økonomisk skadesløs. Morgenmad til dem der ønsker at overnatte er på husets regning. Husk madras/sovepose, hvis I benytter den mulighed (og giv mig gerne lige et hint inden).

Jeg glæder mig rigtig meget til at se jer alle.

Brian



Posted By: Larsen
Date Posted: 08 Nov 2012 at 15:39
Brian ... Lige i skiven er måske i overkanten, men ikke så ringe endda.
Jeg kan måske nå at lytte og trimme lidt i morgen når de rigtige stumper kommer med posten.
Enkelte af de stuper der sidder i filteret lige nu er ikke helt hvad jeg vil kalde svarende til enhedernes potentiale.
 

-------------
Altid på vej...


Posted By: ronnie rasmussen
Date Posted: 08 Nov 2012 at 16:27
det lyder da helt fedt, lyder til vi får en kanon dag, glæder mig.

MHT til risalamanden, så SKAL der spises op......... bare der er nok sauce


-------------
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy


Posted By: GlayZ3R
Date Posted: 08 Nov 2012 at 21:37
Ja, den dag/aften kan da kun blive lækker... sikke da et arrangement du/i har stablet på benene... Glæder mig meget :-)
 
MVH
Michael M


-------------
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900


Posted By: MadsBuchardt
Date Posted: 09 Nov 2012 at 10:16
Hej alle sammen.
 
Vi fra Rabu tager også en lille højttaler med. Skal lige høre om vi skal have stander med til den eller om det haves af herren i huset?
 
Ses i morgen! Clap


-------------
www.rabu-acoustics.dk


Posted By: bknielsen
Date Posted: 09 Nov 2012 at 20:05
Jeg skal spørge chefen om vi har en stander i huset, nej spøg tilside. Jeg har ikke haft så små højtalere endnu at standere er nødvendigeEmbarrassed, så I er desværre nød til at medbringe. 


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 10 Nov 2012 at 20:13
kl 20:10 skinken og de brunede kartofler er lige kommet på bordet, og stemningen fejler bestemt ikke noget...

...SKÅL!


Posted By: syncroniq
Date Posted: 11 Nov 2012 at 09:32
Hey,

Stor tak til Brian for en fantastisk julefrokost. Også en tak til både RABU og Frequence for underholdning og gaver Wink. Og selvfølgelig til jer andre for en super stemning. 


Posted By: ronnie rasmussen
Date Posted: 11 Nov 2012 at 09:53
mange tak for en kanon aften, og jeg glæder mig til at høre mine nye tweets....

fantastisk at man kan samle folk som ikke er samlet i en klub.

håber på vi kan finde sammen igen til næste år


-------------
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy


Posted By: ham_den_lange
Date Posted: 11 Nov 2012 at 11:26
Hej gutter
Tak for en god julefrokost. Og ikke mindst tak til Brian for at ligge hus til.




Posted By: Frost
Date Posted: 11 Nov 2012 at 11:39
Jeg kan også kun sige tak for en rigtig god aften, og tak til RABU og frequence for sponsorgaver.
En rigtig hyggelig aften med rare mennesker og fine højtalere :)


Posted By: GlayZ3R
Date Posted: 11 Nov 2012 at 12:55
Super tak for en god aften sammen med de folk man deler sin hobby med... Håber bestemt denne tradition fortsætter, så vi kan mødes på denne måde hvert år og sludre/lytte.
Stor tak til Brian for at ligge hus til, samt en reminder til Henrik om hvor stort det er at vi har dette forum... TAK !
 
MVH
Michael M


-------------
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900


Posted By: Tubeman
Date Posted: 11 Nov 2012 at 15:00
Tak til alle for en super julefrokost
specielt tak til Brian for et dejligt arrangement
super at se nye mennesker og udstyr
mvh Bjarne


Posted By: bknielsen
Date Posted: 11 Nov 2012 at 21:25
Hej alle, også tak (og selvtak) herfra. Jeg synes bestemt også vi hyggede os, og fedt at så mange af jer slæbte grej med. Lad os holde ved denne tradition.

Hilsen Brian




Posted By: bknielsen
Date Posted: 12 Nov 2012 at 20:24
For en ordens skyld vil jeg lige poste mandelgave-vinderen her i offentlighed (foreslog det selv i min korrespondance med Frequence, for at de kunne følge med i, at alt gik reelt til).

Så syncroniq (Henrik) ....efter en succesfuld mandeljagt..... jeg har sendt dig rabatkoden i en PM - god fornøjelse Smile.


Posted By: Larsen
Date Posted: 13 Nov 2012 at 12:23
En lidt forsinket tak for en hyggelig julefrokost herfra og en særlig tak til Brian for at lægge hus til.
kan kun tilslutte mig ønsket om at holde fast ved denne tradition og lejligheden til at hilse på personerne bag diverse profilerSmile 


-------------
Altid på vej...



Print Page | Close Window

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com