Delefiltre for begyndere
Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af hűjttaler
Forum Name: Arrangementer
Forum Description: Her kan der snakker om alt fra planlægning, foreslag og omtale af arrangementer der omhandler selvbyg. Husk og tilfűj arrangementet til kalenderen.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=146
Printed Date: 01 Nov 2024 at 01:02 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: Delefiltre for begyndere
Posted By: syncroniq
Subject: Delefiltre for begyndere
Date Posted: 18 Aug 2009 at 14:21
Hey,
Vi er ved at arrangere en delefilter dag for begyndere. Der vil vÊre en 2vejs hÞjttaler at finde, samt mÄleudstyr. Hver person skal selv medbringe en pc (f.eks. bÊrbar) med lspCAD (f.eks. Demo udgaven). Hver person fÄr udleveret mÄlinger, eller kan selv fÄ lov at mÄle den igennem.
Man sidder sÄ og arbejder pÄ et filter, hvor vi er 2-3 personer der vil gÄ rundt og hjÊlpe folk. Vi mener ikke der er plads til gruppearbejde nÄr det drejer sig om helt nybegyndere.
PĂ„ dagen vil man lĂŠre LspCAD at kende, samt hvordan man simulere et filter.
Busk vil sÄ senere holde en dag for viderkomne med noget flervejs hÞjttaler. Det melder han selv ud om.
NÄr vi har mere pÄ plads, skriver vi det her.
|
Replies:
Posted By: Clploug
Date Posted: 18 Aug 2009 at 16:49
Jeg synes at det er nogle rigtig lÊkre arrangementer i stabler pÄ benene og isÊr interessant for mig, da jeg jo stÄr pÄ tÊrsklen til at skulle lave delefilter til mit eget lille 2 vejs projekt.
Jeg kan godt tĂŠnke mig at deltage, alt efter lokation, dato og evt. mulighed for et lift.
|
Posted By: Meier
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:22
syncroniq wrote:
Hey,
Vi er ved at arrangere en delefilter dag for begyndere.
PĂ„ dagen vil man lĂŠre LspCAD at kende, samt hvordan man simulere et filter.
Busk vil sÄ senere holde en dag for viderkomne med noget flervejs hÞjttaler. Det melder han selv ud om.
NÄr vi har mere pÄ plads, skriver vi det her. |
Lyder som en god ide
Det vil jeg overveje - det er ved at vĂŠre lang tid siden jeg har bygget noget....
|
Posted By: m@dsen
Date Posted: 19 Aug 2009 at 10:38
Skriv bare mig pÄ ogsÄ.
m@dsen
|
Posted By: Hans J
Date Posted: 19 Aug 2009 at 13:59
AfhĂŠngig af sted og tid, count me in
|
Posted By: ubl_
Date Posted: 19 Aug 2009 at 14:19
Lyder spÊndende! Jeg vil ogsÄ gerne vÊre med.
|
Posted By: dysterland
Date Posted: 20 Aug 2009 at 21:40
Er det ogsĂ„ for begyndere, som endnu ikke har prĂžvet at bygge en hĂžjttaler (men har planer om Ă©n), og ikke forstĂ„r, hvordan man lĂŠser en mĂ„ling, og overhovedet ikke aner, hvordan man laver et delefilter?Â
|
Posted By: Guests
Date Posted: 20 Aug 2009 at 21:53
dysterland wrote:
Er det ogsÄ for begyndere, som endnu ikke har prÞvet at bygge en hÞjttaler (men har planer om én), og ikke forstÄr, hvordan man lÊser en mÄling, og overhovedet ikke aner, hvordan man laver et delefilter?
|
Det er nok for den mere avanceret selvbygger som har en grundlÊggende forstÄelse af bÄde lyd, elektronik og hÞjttalere som dette henvender sig til. Men du skal selvfÞlgelig vÊre velkommen alligevel, jeg er sikker pÄ at du vil lÊre en masse af det!
|
Date Posted: 20 Aug 2009 at 22:30
Hey,
Vi vil nok lave et program vi skal igennem, men der blive rig lejlighed til at snakke og spÞrge. Du vil pÄ dagen lÊre at lÊse mÄlinger, hvad man skal kigge efter og hvorfor. Og sÄ vil du lÊre at simulere et filter pÄ disse mÄlinger.
Vi poster mere info nÄr vi har tid og sted klar. Men skriv endelig herinde hvis du er interesseret. Jo flere des bedre :)
|
Posted By: Baby Strong
Date Posted: 20 Aug 2009 at 23:06
Det lyder super. Jeg bor nede ved grÊnsen, sÄ det gÞr ikke noget det bliver pÄ fastlandet ;-)
|
Posted By: Green Hornet
Date Posted: 27 Aug 2009 at 12:14
Jeg vil ogsÄ meget gerne med til et sÄdant arrangement. Det rammer lige prÊcis dete jeg gerne vil vide noget om. Er man kommet lÊngere i forberedelserne ?
|
Posted By: Busk
Date Posted: 29 Aug 2009 at 14:35
Jeg deltager selvfÞlgelig ogsÄ.
------------- Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
|
Date Posted: 29 Aug 2009 at 16:16
Hey,
Vi vil meget gerne have Ulrik med, og han er ude af landet de nÊste 2 uger. Imens vil vi bruge tiden pÄ at forberede dagen. Det er bestemt ikke glemt, der er bare mange ting der skal gÄ op
|
Date Posted: 29 Aug 2009 at 21:41
Hej Henrik.
Vil det vĂŠre muligt at kunne medbringe en hĂžjttaler der mangler en simulering ?
|
Date Posted: 30 Aug 2009 at 09:31
Hey,
Det har vi faktisk snakket om, og ja. Man kan godt fÄ mÄlt sin egen igennem pÄ dagen, sÄ man har noget at arbejde med derhjemme.
|
Date Posted: 30 Aug 2009 at 10:20
Ja sĂ„ lĂŠnge det ikke er en 7ÂœVejs!
|
Date Posted: 30 Aug 2009 at 10:37
Posted By: ask
Date Posted: 30 Aug 2009 at 12:32
Jeg vil ogsÄ gerne vÊre med og se hvordan vi kan fÄ HOLMImpulse til at arbejde sammen med f.eks. LspCAD - hvis det er OK ????
Jeg ved en del om digitale filtre, men ikke sÄ meget om kondensatorer, loddekolber og den slags, sÄ det er altid sjovt at se
Bliver det et sted i mĂžrke Jylland eller hvad?
------------- Verify your first impulse by http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php - HOLMImpulse
|
Date Posted: 30 Aug 2009 at 13:27
Du skal selvfÞlgelig vÊre velkommen til at komme, men vi Þnsker at holde fokus pÄ hvordan vi mÄler og hvordan man bruger lspCAD (en slags workshop). SÄ hvis jeg skal fortÊlle osv. SÄ skal jeg altsÄ arbejde med et system som jeg kender ud og ind - og det er CLIO. Men jeg vil selvfÞlgelig ikke udelukke, at der skal kunne blive tid til det andet, men det bliver nok mest din egen "mission" og af en mindre prioritet end vores workshop.
Har du selv erfaring med lspCAD? i sÄ fald er det jo bare et spÞrgsmÄl om at eksportere mÄledata korrekt.
|
Posted By: ask
Date Posted: 30 Aug 2009 at 14:19
Helt fint - det har jeg fuld forstÄelse for. (Nej jeg har ingen LspCAD erfarring)
Skal det foregÄ et hemmeligt sted i det mÞrke Jylland?
------------- Verify your first impulse by http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php - HOLMImpulse
|
Date Posted: 30 Aug 2009 at 15:16
kappen wrote:
Ja sĂ„ lĂŠnge det ikke er en 7ÂœVejs! |
Ja, har man kÞbt en Dynaudio Consequence, pillet filteret ud og tÊnkt at det kan du gÞre bedre, sÄ er det fÞrst 25. semester af delefilter for extremt Þvede at vi nÄr til den.
Busk
|
Date Posted: 30 Aug 2009 at 19:20
Vil det tage for mange timer at lave en simulering pÄ denne ? Skal jo ikke trÊkke alt for meget pÄ resourcerne :-)
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-08/ccfe5f14.jpg -
|
Date Posted: 31 Aug 2009 at 08:40
Baby Strong wrote:
Vil det tage for mange timer at lave en simulering pÄ denne ? Skal jo ikke trÊkke alt for meget pÄ resourcerne :-)
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-08/ccfe5f14.jpg">
|
Tag dem med, sÄ tager vi mÄlingerne, det tager ikke sÄ lang tid, sÄ vil jeg gerne prÞve at lege med simuleringerne efter arangemenet.
Busk
|
Date Posted: 31 Aug 2009 at 11:14
Ok, lyder super. Men er det ikke nok at tage den ene med ?
|
Date Posted: 31 Aug 2009 at 11:16
Baby Strong wrote:
Ok, lyder super. Men er det ikke nok at tage den ene med ? |
jo
|
Date Posted: 31 Aug 2009 at 11:59
Hey,
Synd du ikke har placeret basserne tÊttere pÄ mellemtonen. Det gÞr det ikke nemmere at de er spredt sÄ'n. Men det bliver spÊndende at se :)
|
Posted By: friman
Date Posted: 15 Sep 2009 at 10:35
HallĂžj, det er da vist lige noget for mig...
Deltager meget gerne, hvis ellers tid og sted passer!
@Busk
Vi kan vel bare kÞre sammen, hvis altsÄ ikke det holdes nede hos dig?
|
Date Posted: 15 Sep 2009 at 11:23
friman wrote:
HallĂžj, det er da vist lige noget for mig...
Deltager meget gerne, hvis ellers tid og sted passer!
@Busk
Vi kan vel bare kÞre sammen, hvis altsÄ ikke det holdes nede hos dig? |
Det kan du tro friman
|
Posted By: JH
Date Posted: 15 Sep 2009 at 23:00
Hej,
Jeg har ogsÄ et par uduelige 3 vejs som jeg gerne vil have simuleret i LSPCad. Er selv begyndt at bruge WBS til simulering.
Hvis jeg nu uploader mÄlingerne fra HolmImpulse, er der sÄ nogen der vil hjÊlpe med simulering?
SÄ kan jeg mÄle pÄ resultatetet af simuleringen i LSPCad og sammenligne med det som jeg selv opnÄr med WBS.
/JH
|
Date Posted: 16 Sep 2009 at 09:29
Hey,
Opret en trÄd med mÄlingerne, sÄ tager vi den derfra :)
|
Date Posted: 16 Sep 2009 at 12:53
Er der fastsat en Dato? og sted?
|
Date Posted: 16 Sep 2009 at 12:58
Hey,
Sted er vidst nok fastsat, men datoen kunne vi faktisk vĂŠre heldig at finde i aften. Vi skal nemlig mĂždes alle tre i aften (Frost, Kappen og mig).
Med held, uddyber vi i aften
|
Date Posted: 18 Sep 2009 at 22:12
Er der kommet noget konkret pÄ bordet?
|
Date Posted: 19 Sep 2009 at 11:20
Hey,
Der blev snakket meget, om mange ting. Vi regner med at lave et "KÞb/Salg" afsnit, samt et forhandler omrÄde. AltsÄ et omrÄde hvor forhandlere kan fÄ et forum de stÄr for. Der kan man spÞrge til rÄds om produkter, lagerstatus osv.
Imorgen kommer Rune forbi, han mÄtte desvÊrre melde afbud sidst, sÄ bliver der snakket lidt mere. Vi skal gerne have et par kits klar imorgen med Seas.
En dato for filterdag vil Kappen melde ud, da han skal holde arrangementet. Det bliver hÞjst sandsynlig i Silkeborg hvor der er nogle gode lokaler. Der er en anden sammenhÊng ogsÄ, men det vil blive meldt ud senere af kappen selv.
|
Date Posted: 23 Sep 2009 at 12:43
Noget nyt i sagen?
|
Date Posted: 23 Sep 2009 at 14:43
Hey,
Der skal vi nĂŠsten have Kappen ind over.
Hvis alt gÄr vel, vil der vÊre 3 Seas hÞjttalere man kan lytte pÄ, hvis ellers der kan skaffes anlÊg og plads pÄ dagen. Kappen, Rune og jeg selv har lavet et hver der kunne vÊre spÊndende at lytte pÄ. SÄ er der da noget man kan hÞre.
Kappen > Har i fundet en dato?
|
Date Posted: 23 Sep 2009 at 14:47
syncroniq wrote:
Hey,
Hvis alt gÄr vel, vil der vÊre 3 Seas hÞjttalere man kan lytte pÄ, hvis ellers der kan skaffes anlÊg og plads pÄ dagen. Kappen, Rune og jeg selv har lavet et hver der kunne vÊre spÊndende at lytte pÄ. SÄ er der da noget man kan hÞre.
Kappen > Har i fundet en dato? |
Mangler i anlÊg????? tror jeg har lidt at byde pÄ hvis det er.
|
Date Posted: 23 Sep 2009 at 15:03
Hey,
Jeg tror ikke vi mangler det. SpÞrgsmÄlet er om der er plads til et lille lyttehjÞrne i de lokaler. Det mÄ kappen lige finde ud af :)
|
Date Posted: 24 Sep 2009 at 11:05
syncroniq wrote:
Hey,
Kappen > Har i fundet en dato? |
Det lyder jo spĂŠndende, men uden en dato er det lidt svĂŠrt at melde tilbage
Jeg hÄber i finder en dato hvor jeg kan, men det er jo lidt langt vÊk fra NordsjÊlland....
Hilsen
Thomas
|
Date Posted: 24 Sep 2009 at 11:08
Hey,
Vi hĂ„ber folk kan finde ud af noget fĂŠlleskĂžrsel fra Ă'en. Og skulle der vĂŠre plads, kan det vĂŠre nogen fra Fyn ogsĂ„ gerne vil med i bilen. Jeg kĂžrer selv fra Randers, og har god plads i bilen.
Der er mange ting der skal "klappe" for at vi fÄr en god dag, og folk fÄr noget ud af det. Jeg ved Kappen arbejder meget med at finde en dato og fÄ de sidste ting pÄ plads.
|
Date Posted: 27 Sep 2009 at 21:12
Det er nu fastsat! Vi skal vÊre i Silkeborg midtby og det bliver nÊste sÞndag d. 4. oktober kl 14:00.š
Der kan lÊses mere i denne trÄd: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=171&title=rabu-acoustics - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=171&title=rabu-acoustics
Vi har sat et max pÄ 15 deltagere, sÄ skynd jer at fÄ send en tilmelding!
|
Date Posted: 27 Sep 2009 at 22:20
Date Posted: 27 Sep 2009 at 22:21
Det ser sgu rigtig spĂŠndende ud! Er det noget, som du er med at til starte op?
Jeg vil som sagt gerne deltage.
Men jeg venter lige med at tilmelde mig, til jeg ved om jeg kan fÄ et lift fra KÞbenhavn. Er der nogen pÄ hovedstaden, som skal med og som har en ledig plads?
|
Date Posted: 27 Sep 2009 at 22:24
Send tilmelding hertil: mailto:kasper@rabu-acoustics.dk - kasper@rabu-acoustics.dk
skriv gerne navn og mobilnr i mailen.
Det holdes pÄ: Christian 8.s Vej 58 8600 Silkeborg
http://www.krak.dk/query?what=map&mop=yp&advert_code=374794&hits_on_map=1&search_word=Torben%20Steffensen - http://www.krak.dk/query?what=map&mop=yp&advert_code=374794&hits_on_map=1&search_word=Torben%20Steffensen
Der er gode parkerings muligheder nede ved Ă„en 50m der fra og ved kvickly som ligger 100m der fra.
|
Date Posted: 28 Sep 2009 at 07:23
kappen wrote:
Det er nu fastsat! Vi skal vÊre i Silkeborg midtby og det bliver nÊste sÞndag d. 4. oktober kl 14:00.š
Der kan lÊses mere i denne trÄd: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=171&title=rabu-acoustics - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=171&title=rabu-acoustics
Vi har sat et max pÄ 15 deltagere, sÄ skynd jer at fÄ send en tilmelding! |
Det var godt nok kort varsel . Jeg kan ikke, det er den fĂžrste weekend hvor jeg har mulighed for at se konen i meget lang tid.
Busk
|
Date Posted: 28 Sep 2009 at 09:22
Ja det var da lidt Êrgerligt, da vi fandt ud af det kunne passe med pÄ sÞndag, skyndte vi os bare at beslutte det, der har nemlig vÊre meget venten og folk var desperate efter at fÄ en dato. Men der vil komme flere arrangementer af samme slags inden for nÊr fremtid!
|
Date Posted: 28 Sep 2009 at 10:44
sÄ lad os for fremtiden sÞrge for at det bliver med 1-2md tilmelding.
|
Posted By: m@dsen
Date Posted: 28 Sep 2009 at 10:51
Ăv Ăžv, jeg kan heller ikke detage pĂ„ sĂžndag. Jeg havde ellers glĂŠdet mig rigtig meget.
Michael
|
Posted By: belgarion
Date Posted: 30 Sep 2009 at 11:27
Jeg er meld til, vil bare hĂžre om der er nogen der kĂžrer fra Ă
rhus.
Nikolaj
|
Date Posted: 30 Sep 2009 at 21:07
arrrh crap!
Kan altsÄ heller ikke med sÄ kort varsel.... HÄber i finder tid til et lignende projekt i fremtiden, og meget gerne med lÊngere svarfrist....
|
Date Posted: 30 Sep 2009 at 21:24
Hey,
Som kappen har sagt, er det meningen at der kommer lign arrangementer hen af vejen. Der vil altid vÊre datoer hvor folk ikke kan, det kan man ikke komme uden om. Jeg syntes det er flot at de har stablet det pÄ benene pÄ sÄ kort tid. Og dem der ikke kan, kan komme med nÊste gang.
Sidste gang var det pÄ en hverdag og pÄ sjÊlland. Jeg tog fri fra arbejde (havde ikke ferie) og kÞrte de mange km. Det var det hele vÊrd. Det er super hyggelig. SÄ man mÄ holde Þje med trÄdene hvornÄr det nÊste kommer, hvis man ikke lige kan denne gang.
Jeg glÊder mig i hvert faldet til pÄ sÞndag.
|
Date Posted: 01 Okt 2009 at 06:59
Sidste gang var der 1,5 mÄneds svarfrist
|
Date Posted: 01 Okt 2009 at 18:25
Hey,
Jeg prÞver bare at sige, at det aldrig er nemt. Dem der kan pÄ sÞndag er jo heldige. De andre mÄ vente til nÊste gang, som mÄske allerede er om 1.5 mÄned
|
Date Posted: 02 Okt 2009 at 22:17
kan ikke sĂžndag.....
|
Posted By: belgarion
Date Posted: 05 Okt 2009 at 09:29
Tak for et rigtig fint arrangement. Det var godt at blive introduceret til lpsCAD og se hvor enkelt det er at mÄle en hÞjtaler og i det hele tage sjovt at mÞde nogle erfarende og passionerede hÞjtalerbyggere. Det kunne vÊre fedt, hvis der blev lagt nogle mÄlinger pÄ nogle enheder ud pÄ forummet sÄ man kan begynde at Þve sig pÄ at bruge lspCAD.
Nikolaj
|
Date Posted: 05 Okt 2009 at 10:51
Hey,
Mange tak, da det var super hyggeligt. Jeg satser pÄ at Kappen lÊgger nogle billeder ind under deres forum her pÄ siden.
Du kan prÞve krÊfter i disse to trÄde: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=39&title=test-lspcad-her-workshop - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=39&title=test-lspcad-her-workshop http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=43&title=vifa-lspcad-worksshop - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=43&title=vifa-lspcad-worksshop http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=46&title=scan-speak-3vejs-workshop - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=46&title=scan-speak-3vejs-workshop
|
Date Posted: 05 Okt 2009 at 16:56
Der kan ses en opfÞlgning pÄ arrangementet her: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=175&title=rabu-trf--lspcad-workshop-1-04-10-09 - http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=175&title=rabu-trf--lspcad-workshop-1-04-10-09
|
Date Posted: 06 Okt 2009 at 00:03
Tak for et godt arrangement.
Jeg har leget lidt med 18W+XT25.
|
Date Posted: 06 Okt 2009 at 09:13
Hey,
UBL > Ser fint ud. Hvordan ser impedansen ud?
|
Date Posted: 06 Okt 2009 at 19:16
Hej Henrik, Hermed impedansen Jeg har ingen idé om det er fornuftigt eller ej.
mvh Ulrik
|
Date Posted: 07 Okt 2009 at 08:45
Hey,
Den ser fin ud. Personlig vil jeg helst at impedansen i diskantomrÄdet er den samme som diskantens naturlige, men det er bare mig. Jeg tror det vil lyde rigtig fint det filter.
Hvis du bygger det, mÄ du endelig skrive hvordan det lyder.
|
Date Posted: 07 Okt 2009 at 09:27
Tak, det er mit fÞrste forsÞg pÄ et filter og er simuleret pÄ baggrund af dine mÄlinger.
AngÄende impedansen i diskantomrÄdet, hvordan gÞr man lige det? (hints modtages med kyshÄnd)
mvh Ulrik
|
Date Posted: 07 Okt 2009 at 09:46
Hey,
Jeg bruger et Lpad efter filteret, og laver det fÞr jeg laver filteret. SÄ slÄr jeg bassen fra med en kontakt (huske hvor langt ned diskanten skal) og sÄ Êndre jeg vÊrdier til jeg har den fÞlsomhed jeg Þnsker og impedansen stadig ligger pÄ diskantens egen impedans. Derefter gÄr jeg igang med filteret til diskanten.
SÄ lpad laves uden noget andet filter er koblet pÄ diskanten. Man skal holde Þje med frekvens og impedans samt slÄ bassen fra.
|
Date Posted: 07 Okt 2009 at 19:48
hmmm.... pt sÄ sidder jeg og prÞver med dit input. Mit fÞrste forsÞg var jo rent held, det er sgu ikke nemt at ramme noget der bÄde har flad respons, enhederne er i fase ved delefrekvensen, har en fornuftig impedans og hvor filter ikke er resonant.
|
Date Posted: 08 Okt 2009 at 09:16
Hey,
Det er ikke nemt, og det er ogsÄ svÊrt Men det er jo en prioriteringssag. Der er rigtig mange der ikke gÞr det.
|
Posted By: JAV
Date Posted: 08 Mar 2010 at 21:59
Hey. Er det ikke pÄ tide med endnu et "noob-event" ? :)
|
Date Posted: 09 Mar 2010 at 08:17
Ja, og meget gerne pÄ djÊvleÞen denne gang....
|
Date Posted: 09 Mar 2010 at 10:00
Hey,
Der er sÄ vidt jeg ved noget i stÞbesteen. Der er lige nogle detaljer der skal pÄ plads.
|
Posted By: Fasen
Date Posted: 09 Mar 2010 at 10:29
Lyder fedt...Vil gerne deltage nÄr det bliver aktuelt!!
------------- Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
|
Date Posted: 09 Mar 2010 at 10:35
jeg ligger jo som altid gerne hus til et arangement pÄ djÊvleÞen.
Busk
|
Posted By: JH
Date Posted: 09 Mar 2010 at 20:13
Hej,
Jeg har 2 mdf plader monteret med terminaler nok til at rigge et 4 vejs delefilter til pÄ kort tid. Samt et par kasser med kondensatorer og spoler monteret med banan stik.
SÄ hvis der er nogle som gider lege, sÄ er jeg helt med. PÄ djÊvleÞen vel og mÊrke.
Kan medbringe udmÄlt mikrofon stativ og kabler hvis det har interesse.
Woofer tester til mÄling af impedans og thiele/small data
JH/
|
Posted By: Boberik
Date Posted: 09 Mar 2010 at 23:09
Busk: jeg vil meget gerne lÊre lidt LSP cad af dig en dag, sÄ et arrangement er jeg bestemt med pÄ. jeg medbringer drikkevare, hvis det nÄr sÄ langt.
|
Date Posted: 10 Mar 2010 at 06:34
Det kan vi sagtens kikke pÄ, ingen problem.
Busk
|
Date Posted: 10 Mar 2010 at 08:30
Hey,
Boberik > Du kan nemt starte med de lspcad trÄde vi har her, og skrive hvis du har brug for hjÊlp. Der er flere eksempler herinde hvor du kan downloade mÄlinger direkte til lspcad og komme igang med at lege.
|
Posted By: Christ
Date Posted: 10 Mar 2010 at 12:11
Jeg dukker ogsÄ rigtigt gerne op til en mÄle intro, hvis det kan lade sig gÞre pÄ SjÊlland.
Gerne hos Busken, sÄ jeg har endnu en undskyldning for at skamlytte hans setup :D
|
Posted By: clausdk
Date Posted: 13 Jul 2010 at 16:15
Er der sat dato for dette arrangement?
Kunne rigtig godt tĂŠnke mig at deltage!
Er helt nybegynder.
|
|