Print Page | Close Window

Finer

Printed From: SpeakerBuilder
Category: Selvbyg af hűjttaler
Forum Name: Mit DIY projekt
Forum Description: Her kan du vise dit projekt frem og fć konstruktiv kritik samt se andres projekter.
URL: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=207
Printed Date: 21 Sep 2024 at 02:18
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Finer
Posted By: IBO
Subject: Finer
Date Posted: 30 Nov 2009 at 12:58
Hej med jer allesammen det er min fĂžrste inlĂŠg her ;)
 
Jeg vil gerne hÞre hvor i kÞber finer i KBH omrÄde kan man fÄ det med lim pÄ sig eller bruger man almendeligt trÊ lim til det.
 
Jeg skal i gang med et par gulv hĂžjttaller som er 2Âœ vejs og det bestĂ„ af 2stykke 15W SCS i 4 0hm og XT25 diskant per hĂžjt. en go kompination som jeg har brugt i bilen fĂžrClap
 
Kabinettet bliver ca udvendigt mĂ„l HxDxB 110cm, 25cm, 21cm og jeg vil gerne bruge enkelt port som er 3 tommer hvor langt porten skal vĂŠre, Delefilteren jeg kan bare kopier Troels filter men en af min kammi som er styrer meget godt pĂ„ det  (KIM fra DAT) ;)
Men self selv gjÞrt er vell gjÞrt hvis jeg nu selv vil lave filteret er det noget som er en bedre udgangspunkt ang dele frekevens omrÄde? eller et filter tegning til sÄdan en bandit.
 
Mvh IBO
 
 


-------------
Easy jeg er mÄske HAJ i bilstereo men stue grej rimeligt nyt for mig :D



Replies:
Posted By: syncroniq
Date Posted: 30 Nov 2009 at 13:05
Hey,

Busk som du kender kan hjÊlpe dig med mÄlinger. SÄ kan vi sammen lave et filter til dig her pÄ forumet. Er det 2 stk 4ohms enheder? Hvordan vil du koble dem?

Hygge og velkommen :)


Posted By: IBO
Date Posted: 30 Nov 2009 at 13:29

Tak skal du have ;)

Jamen ja 2 stykke 15W som er 4 ohm intil videre og xt25 tror det er ogsÄ 4 ohm
 
jeg havde et par icon som er i custom kabinet i sin tid som jeg selv har bygget den gang Rune aka frost giv mig et par rÄd over massanger og Kim har lavet en super lÊkkert filter, men nu har jeg fÄet tilladelse af konen at bygge et par ny og lidt store ;) sÄ det bliver ligesom Ala Ellam men jeg kan godt tÊnkt mig lave det buget version af det.
Jamen hvordan jeg skal koble dem er et godt sprogsmÄl. Kim har noget planner hvordan det skal kobles osv og som sagt jeg er ny i stue grej og kÞrt kun aktiv systemmer i bilen.
Hvad synes du det kan vĂŠre bedst at koble dem?


-------------
Easy jeg er mÄske HAJ i bilstereo men stue grej rimeligt nyt for mig :D


Posted By: syncroniq
Date Posted: 30 Nov 2009 at 13:41
Hey,

Enten som 3vejs eller i serie. I Hjemme hi-fi skal man ikke gerne ned pĂ„ 2ohm. 
Jeg ville mĂ„ske hellere fĂ„ skaffet nogle SB enheder i 8ohm. F.eks. 2 x  5" eller 2 x 6". Det vil passe meget bedre sammen, og vĂŠre nemmere filtermessigt.

Til Januar skal jeg igang med en SB med 2 x 5" og en SB RingstrĂ„le diskant (lidt ala XT25). 


Posted By: IBO
Date Posted: 30 Nov 2009 at 13:50
Bliver det nok 3 vejs ;)
Jep SB lave jeg en center hÞjt med det, ;) nu har man fÄ tilladelse af damen sÄ kan jeg lige sÄ godt.
Sb er meget bligere end SCS men nu har jeg grejet i forvejen sÄ ikke flere penge ud du det er jo Jul skal man kÞbe masse jule gaver ;)


-------------
Easy jeg er mÄske HAJ i bilstereo men stue grej rimeligt nyt for mig :D


Posted By: syncroniq
Date Posted: 30 Nov 2009 at 14:22
Hey,

Ok, sĂ„ lav mellemtonen i et lukket kabinet, og bassen i et basrefleks. Placer enhederne sĂ„ tĂŠt pĂ„ hinanden som mulig. 


Posted By: IBO
Date Posted: 30 Nov 2009 at 14:28
Tak det gĂžr jeg ;)

-------------
Easy jeg er mÄske HAJ i bilstereo men stue grej rimeligt nyt for mig :D


Posted By: IBO
Date Posted: 30 Nov 2009 at 15:12
har jeg lige fundet ud af at mine enheder var 8 ohm og lĂŠkre filter er klar.

-------------
Easy jeg er mÄske HAJ i bilstereo men stue grej rimeligt nyt for mig :D


Posted By: IBO
Date Posted: 30 Nov 2009 at 15:44
Nu stor jeg venter en svar til min sprogsmÄl og det er FINER
 
Hvor kÞber man finer i KBH omrÄde?


-------------
Easy jeg er mÄske HAJ i bilstereo men stue grej rimeligt nyt for mig :D


Posted By: Boberik
Date Posted: 29 Dec 2009 at 22:00
finer fĂ„r man hos krydsfiner centralen i Islev/RĂždovre. 


Posted By: IBO
Date Posted: 08 Jan 2010 at 13:46
Tak Jesper

-------------
Easy jeg er mÄske HAJ i bilstereo men stue grej rimeligt nyt for mig :D


Posted By: Boberik
Date Posted: 13 Mar 2010 at 21:18
Hej IBO..

Fik du lavet dit gulvprojekt fĂŠrdigt? 
Umiddelbart ville jeg nok ikke Kopiere Troels filter, medmindre du selvfÞlgelig 100% laver det samme kabinet og enhederne opfÞrer sig pÄ samme mÄde som dem han har brugt (Det sker jo han modificere lidt)

Hvorfor benytter du ikke Kims hjĂŠlp og fĂ„r ham til at mĂ„le dit projekt igennem og simulere et filter ? 

Dermed ikke sagt at Busk ikke er dygtig nok, men nÄr man alligevel er forbi DAT, kan man jo ligesÄ godt bruge tiden fornuftigt :-D



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net