![]() |
Harken SS22 |
Post Reply ![]() |
Page <1234 5> |
Author | |
Frost ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 21 Nov 2008 Location: Horsens Status: Offline Points: 677 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa..
Det er sku et fedt projekt du har gang i. Jeg har jo haft gang i et projekt noget lignende..Jeg valgte dog at få mine højtalere farvet mathvide i stedet, da mine skills som håndværker sikkert ikke er nok til at man ikke ville se alt for mange fejl i den blanke lak :) Du kan se mit projekt her : http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2&title=3-vejs-vifa-diy
Jeg er 100% sikker på at Henrik nok skal få designet et super filter til højtalerne.
Mvh |
|
![]() |
|
Christ ![]() Selvbygger ![]() Joined: 28 Nov 2009 Location: Roskilde Status: Offline Points: 64 |
Hvor er de dog super flotte.
Det giver inspirration til at få autolakeret, hvordan slap du for grimme mdf kanter der ser dumme ud i overfladen ?
Hvis man kan ende med SÅ flot resultat, er det næsten syndt med det læder front jeg havde overvejet til mine... nu må vi se om jeg kan være lige så god til at gøre dem klar til maler, i doubt it !
Igen, SÃ… flot det skidt der !
Vh
Christian
|
|
![]() |
|
syncroniq ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 08 Feb 2008 Location: Randers Status: Offline Points: 1569 |
Hey,
Kan kun tilslutte mig. Det er en utrolig flot højttaler (og tung). Hvis du vil, kan jeg lave en zip fil med målingerne og lspcad projektet så folk kan se hvad det er du har lavet.
|
|
![]() |
|
Harken ![]() Newbie ![]() Joined: 26 Jan 2010 Location: Næstved, DK Status: Offline Points: 12 |
det må du meget gerne Syncroniq...
med hensyn til kanter, dem slap jeg for da jeg har skåret det hele i smig.
|
|
![]() |
|
Harken ![]() Newbie ![]() Joined: 26 Jan 2010 Location: Næstved, DK Status: Offline Points: 12 |
har lige opdateret lidt...
|
|
![]() |
|
syncroniq ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 08 Feb 2008 Location: Randers Status: Offline Points: 1569 |
Hey,
Her impedansen af den færdige højttaler: ![]() Der er lagt op til at Harken selv justere diskanten på parallel modstanden. I et hårdt rum vil den lyde lidt lys nu. Med en 2.7ohm vil den blive mere behagelig. Fasen imellem bas og mellemtone kunne være bedre, men det er ikke lykkes at komme tættere på. Jeg tror dog ikke det er et problem i praksis. Målinger til simulering: Delays : Mellemtone : 35.0 us Basenheder: 135.0 us
|
|
![]() |
|
JAV ![]() Excentrisk ![]() ![]() Joined: 04 Jan 2010 Status: Offline Points: 933 |
Hvor mange liter har du egentlig givet 22W'erne ? Edited by JAV - 14 Feb 2010 at 12:42 |
|
![]() |
|
ca. 80 liter til basserne...
mht. diskanten syntes jeg at det passer fint med den 3,9ohms modstand som vi har beregnet den til. Jeg syntes ikke at den lyder for lys selv om jeg har træ gulv/loft. Edited by Harken - 14 Feb 2010 at 13:19 |
|
![]() |
|
Christ ![]() Selvbygger ![]() Joined: 28 Nov 2009 Location: Roskilde Status: Offline Points: 64 |
Sidder stadig og savler over disse...
hvor meget plads, gav du højde for lakering ville tage, da du skar huller og undersænkede ? Jeg regner med, at få lakeret mine hos autolakerer også, og er i tvivl om hvor meget jeg bør kompensere huller og nedsænkning med. Vh Christian |
|
![]() |
|
malingen fylder ikke ret meget, så det tog jeg ikke rigtigt højde for..
men jeg lavede også en lille tollerance så enhederne er til at få ud og i uden at side fast, men regn med ca 0,5mm
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |