Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Scan Speak 18W8531 sagde KLAP KLAP
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scan Speak 18W8531 sagde KLAP KLAP

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scan Speak 18W8531 sagde KLAP KLAP
    Posted: 06 Sep 2012 at 20:39
Hej

Havde nogle kammerater på besøg den anden dag. Lige pludselig hører vi, som så mange andre gange, noget musik med ekstra meget bas på. Så sker der det at enhederne siger KLAP KLAP KLAP (ca 5-7 gange) før jeg får skruet nedOuch Det lød ikke forvrænget skal det lige siges. Det lød akkurat som hvis man klapper i hænderne.

De lød/lyder ikke dårligere end før og der er ikke noget der skraber på når jeg trykker på dem.

Skal jeg frygte for at have smadret dem på sigtConfused?

mvh
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2012 at 20:44
Det har jeg hørt sådan en sige en del gange og sidstegang det skete forsvandt lyden helt af sig selv da svingspolen tilsyneladende havde banket sig selv i stykker mod bundpladen. LOL.

Hvis de stadig spiller tror jeg ikke at du skal være bange for noget, det er nok bare den glasfiberform som svingspolen er viklet på den har fået nogle gok.

Du kan evt lave en impedans måling af dem og se om der er noget der ikke burde være der og efterfølgende sweepe dem langsomt med en sinus og lytte om der er nogle resonanser eller lyde der ikke burde være der.
Back to Top
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Sep 2012 at 13:59
På sigt skal du nok sikre dig mod gentagelse - det bliver ikke ved med at gå ! Ouch
Er det basrefleks? Ved frekvenser under afstemningen gå det helt galt med membranvandringen - så hvis afstemningen ligger lidt højt og du tilføre meget lavfrekvente signaler går det nemt galt = klap klap.
Løsningen er noget høj-pass filter værk - og næsten kun realiserbart i line level.
Ellers må du holde dig fra høje niveauer ved musik materiale med meget energi i den lave ende !

Mvh. Robert GS


Edited by Robert GS - 07 Sep 2012 at 15:22
Active sound - Active listening
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Sep 2012 at 15:15
Ja det er basrefleks. Jeg får opdatet projektet her inde på siden inde så længe. 
Det var et fuldskabs uheld, af skade bliver man klog. 
Ved næsten ikke om jeg tør at pille dem ud for at tjekke. De gør ondt på et SU budgetClown. Krydser fingre for at de holder, godt det spiller de i hvert faldSmile
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz