Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: 3d Printer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3d Printer

 Post Reply Post Reply
Author
Message
John P. View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 02 Mar 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote John P. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3d Printer
    Posted: 01 Sep 2012 at 18:16
Hej, jeg faldt lige over denne nyhed http://www.solidoodle.com/

 Har tænkt på det før, men der var de stadig for dyre, men til ca. 3000 kr plus materialer, begynder det at ligne noget. Der er da ret mange muligheder indenfor waveguides, phaseplugs, dustcaps med eget logo, frontplader, diffusere og kabinetdele ala B&W's huse til mellemtone/diskant.

 Når jeg engang kommer igang med mine kabinetter skal det overvejes, kan jo også være de er kommet i større versioner, ellers må man lave flere små dele der kan samles.

 Tror da osse hurtigt der kommer til at ligge nogle færdige designs på nettet med tiden, der kan bruges, da det skulle virke med Google Sketchup.

 Plus man lige hurtigt kan printe en lille skalamodel af hvad man har i tankerne, inden man går igang med rundsav og overfræser.



Edited by John P. - 01 Sep 2012 at 18:17
Venlig hilsen John
Back to Top
Fero View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 10 Jul 2013
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Fero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jul 2013 at 00:31
www.dr.dk/soeinding - har en ret god anmeldelse af en "billig" 3D printer. Det er stadig lidt ubrugbart i mine øjne.
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2013 at 09:20

Hvis I køber en 3D printer, kan jeg anbefale at købe plast materialer hos 3d2print.

Link: http://www.3d2print.net/shop/

De er hurtige til at leverer og har et stort udvalg af materiale.


God sommer

/JJO

Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2013 at 10:58
Vi har en Solidoodle - den fungerer rigtig fint (med den rette software) og kan kører 0.1 mm step, hvis det er ønskeligt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz