Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Peerless 12 SLS
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Peerless 12 SLS

 Post Reply Post Reply
Author
Message
fimpe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 08 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 4
  Quote fimpe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Peerless 12 SLS
    Posted: 12 Dec 2011 at 10:43
Hallo på forum,
 
Har bygget et par "voldsomme" Bio subs af 2 x 2 sls 12 i en form for TL kabinetter fra Klang und Tone. Har også brugt dem til musik med et LC audio activt filter 24 db ved ca 80 hz, samt eq dem med en Behringer dec2496. Det har virket udmærket.
 
Jeg har så fået bygget mig en ny pre, (Avtainment.dk diy pre) den lyder glimragende, men syntes det ville være synd at sætte et aktivt filter efter. Overvejer derfor at bygge subbene om i et isobarisk stereo setup, i følge online beregninger (240L kab) kan jeg få dem til at gå rent ned til 20 hz +-, men er der mulighed for at dele dem passivt over til mine Optimo fra Humble Homedmade (En slags tl med 18w4531)
 
 
Jeg skal sige at jeg er MEGET glad for mine Optimoer, men når der spilles meget højt, bliver mellemtonen lidt presset uden sub. Selvfølgelig er der ikke nogen der kan VIDE om det kan lade sig gøre at dele passivt med et fornuftigy resultat med disse, men et bud ville være dejligt inden jeg kaster mig ud i forsøget.
 
Et bud på om 2 *2 sls 12 i isobarisk  vil lyde fornuftigt i 240L, samt om følsomheden er passende eller andre betænkeligheder ville være fantastiskBig smile
 
Mvh
Kurt
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz