Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Søger AL-1000
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Søger AL-1000

 Post Reply Post Reply
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Søger AL-1000
    Posted: 20 Okt 2011 at 14:48
Hey,

Jeg søger folk der har et sæt Cerwin-Vega AL-1000 i original tilstand, som vil lade mig mÃ¥le pÃ¥ dem med mit Clio. SÃ¥ hvis i vil hjælpe, mÃ¥ i gerne sprede ordet til folk i kender. 




Edited by syncroniq - 20 Okt 2011 at 14:50
Back to Top
JH View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 23 Aug 2009
Location: Nivå
Online Status: Offline
Posts: 142
  Quote JH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Okt 2011 at 21:55
Og hvorfor er det så at du er så interesseret i at måle på en AL 1000
 
/JH
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Okt 2011 at 21:58
nu skla du jo så lige vide at det er MKII udgaven du har linket til der
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2011 at 19:55
Hey,

JH > Jeg er opvokset i sønderjylland hvor en del af opdragelsen var at have et sæt CV. Desværre havde jeg ikke penge til den slags, sÃ¥ jeg mÃ¥tte nøjes med at høre pÃ¥ andres. Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan frekvensgangen, placering af enheder, port osv er valgt. Og sÃ¥ vil jeg faktisk forsøge at lave en lign højttaler. 

Men hvis ikke der er nogen at måle, så falder det lidt til jorden desværre. Om det er MK1 eller 2 er mig ligemeget. Bare det ikke er den amerikanske udgave, hvor enhederne sidder forskudt for centrum.
Back to Top
JH View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 23 Aug 2009
Location: Nivå
Online Status: Offline
Posts: 142
  Quote JH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2011 at 20:31

Den gang jeg gik i gymnasiet var det model S2 og A316R som dominerede. Jeg nÃ¥ede ogsÃ¥ at købe et sæt S2, som jeg ejede i 2 mdr, inden de røg videre til den næste lykkelige ejer. 12 m2 var alligevel for lidt. Herefter var det Dali 6 og Dali 7. og hvilket tilbageskridt uha, sÃ¥ de røg ogsÃ¥ videre, og siden den gang har det sÃ¥ været selvbyg som toppede med et sæt kæmpestore 3-vejs med 12 tommmer cerwin vega, 8 tommer mellemtone og ringradiator fra Beyma, fødet met elektronisk delefiler, Audio 60 forstærker, Luxam rørforstrærker og Pionner A88X til bassen. Men det var i de glade kollegiedage og blev hurtig afskaffet da jeg blev voksen.

Herefter var det Scanspeak og senere revelator osv.
 
/JH  
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2011 at 20:41
Hey,

Min kammerat havde et sæt CV VS15 med en technics 60w forstærker. De kunne flytte en halv spist haribo pose 1½ meter væk fra højttaleren. DC har jeg aldrig hørt. DC1515 har jeg kun hørt med sprunget diskanter. Jeg havde diskotek som knægt, og byggede selv med Eminence. CV duede ikke helt hvis de ikke stod op af en væg.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Okt 2011 at 21:53
tror faktisk det bedste bud er på hifigalleri
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 14:48
Har lavet en tråd der for et godt stykke tid siden, uden held.
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Okt 2011 at 11:59
Hvis du ikke har haft held med at finde al 1000 kan du jo søge efter al 1002 - den fÃ¥r ogsÃ¥ flere roser end 1000neren.. 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Okt 2011 at 15:03
Hey,

Det er sån set ligemeget om det er 1000 eller 1002. Jeg skal bare have en "AL-1000" model at måle på. Så hvis nogen kender en, må i endelig sige til. :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz