Forum Home Forum Home > Bazar - Køb / Salg > Salg
  New Posts New Posts RSS Feed: Scan-Speak 22W/8851T00 *SOLGT*
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scan-Speak 22W/8851T00 *SOLGT*

 Post Reply Post Reply
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scan-Speak 22W/8851T00 *SOLGT*
    Posted: 17 Aug 2011 at 08:57
1 stk. Scan-Speak 22W/8851T00 - i god stand selvfølgelig. Pris DKK 800,- (plus forsendelse - kan også afhentes).

Den har udelukkende været brugt i en testopstilling i forbindelse med undersøgelse af basrefleksafstemninger. Enheden er tilspillet men har derudover kun været brugt til småsignal-målinger (den har således aldrig fået tæsk). 







Edited by USXX - 11 Nov 2011 at 08:05
Back to Top
Bach View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 05 Nov 2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Bach Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Nov 2011 at 16:11
Haløjsa - er din enhed solgt?
 
Vh Bach
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Nov 2011 at 18:09
Nej, den er stadig på hylden - interesseret?
Back to Top
Bach View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 05 Nov 2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Bach Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Nov 2011 at 21:01
Ja, det kan godt være jeg er det.
 
Hvad vil du anbefale af kabinet til den?
Jeg har brug for en enhed til brug i en lille sub med en hypex amp.
Ud fra audiotechnology.dk's kabinetberegner - er det omkring 25-30 liter i basrefleks.
 
Hvis det stemmer nogenlunde - så vil jeg gerne købe den.
 
Vh Bach.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Nov 2011 at 09:22
Den er netop oplaget til en lille sub. Mine beregninger siger 23-25 liter, så jeg ville i dette tilfælde vælge 25 liter, da det giver lidt mere plads til porten. Den skal tunes til ca. 32 Hz, og porten bør have en indvendig diameter på min. 60 mm (mere bliver der heller ikke plads til, for så bliver porten for lang). Med denne diameter skal porten være omkring 26,5 cm lang - den kan med fordel vende nedad (kræver min. 15 mm høje fødder - og lidt mere, hvis de skynker ned i et gulvtæppe) . Jeg har regnet med 0,1 ohm i serie og QL = 7 samt 30 % fyld (dæmpemateriale), som placeres i ét tykt lag på bagvæggen.

Forstærkeren bør sidde i sit eget lille kammer for at undgå lækage/luftlyde ved stik/terminaler. Ligeledes skal der forsegles omkring højttalerkablet, der går igennem skillevæggen.


Edited by USXX - 06 Nov 2011 at 09:27
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Nov 2011 at 09:29
Jeg har faktisk nogle fine drejede metalfødder (med gummi under), som du kan få med, hvis det har interesse. 
Back to Top
Bach View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 05 Nov 2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Bach Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Nov 2011 at 16:32
Jeg vil gerne købe enheden ved dig.
Kan enheden monteres vertikalt imod normal horisontal montering? Jeg har et stykke MEGET kraftigt PP rør (gods = 23 mm) liggende, som jeg kunne tænke mig at monterer den i på prøve.
Har du prøvet et lukket kabinet med en akk. ventil?
Jeg er selvfølgelig også interesseret i fødderne.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Nov 2011 at 16:41
Når det er til sub, vil jeg ikke anbefale denne enhed til brug i lukket kabinet - og slet ikke med akustisk ventil. Den går ganske enkelt ikke dybt nok.

Mht. PP-røret; prøv det - andet kan jeg ikke sige. Normalt er det jo ikke en heldig udformning af et kabinet, men ved så lave frekvenser burde det ikke give anledning til problemer (stående bølger) - overhovedet. Det kan måske endda komme til at virke rigtig godt.

Vil du have den sendt eller selv afhente den (i Brande)? Send en privat besked.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Nov 2011 at 17:01
Den er blødt ophængt, men da den bevægelige masse er forholdsvis lav, kan du nok godt slippe afsted med at montere den vandret (hvilket er det, jeg går ud fra, du mener), uden den kommer til at hænge for meget. I så fald ville jeg montere den, så magnetsystemet vender nedad - det vil give bedre dynamisk symmetri i motorsystemet.

Edited by USXX - 06 Nov 2011 at 17:02
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz