Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: kabinet med buede kanter og buer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


kabinet med buede kanter og buer

 Post Reply Post Reply
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: kabinet med buede kanter og buer
    Posted: 18 Jul 2011 at 22:51
jeg overvejer at lave toppene færdige til mit projekt, da jeg efterhånden har fundet den endelige konstruktion jeg vil have

men jeg kunne godt tænke mig at lave en affasning af frontbaflen mellem mellemtonerne, altså sådan nogle BUEDE runde LÆKRE buer

men hvordan ville i lige gøre det i praksis????
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2011 at 07:27
Skitse, tak!
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2011 at 10:53
http://www.hifigalleri.dk/uploads_alb_large_wm/16602_l.jpg


Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2011 at 17:04
Du skal have fat i et fræserjern i den ønskede form. Derefter skal du lave en skabelon, og køre efter den med din fræser med kopiring på. Er det helt sort snak for dig ? 
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2011 at 17:52

Man kunne også tegne linjerne op, påspænde nogle lister, og så en håndsav, puds efter.

Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2011 at 23:19
der er nok ikke andet for at bare at skære det ud med en båndsav og så slibe og slibe
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jul 2011 at 22:08
så fik jeg leget lidt med en ny frontbaffel, fik rykket mine mellemtoner HELT sammen med diskanten og affast kanter, samt jeg har undersænket alle enhederne, og så har jeg fræst åndehuller på bagsiden

jeg har monteret den ene op så den spiller, og kan høre stor foreskel fra dem og til prøvekabinetterne jeg havde tidligere, dog spiller jeg stadig i mit prøvekabinets bagkammer

frontpladen har jeg lavet ud i 30mm MDF finder får lige taget et billede her en af dagene, konen har taget kameraet med på ferie
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz