Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: 5" sb - 3 stk
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


5" sb - 3 stk

 Post Reply Post Reply
Author
Message
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 5" sb - 3 stk
    Posted: 07 Apr 2011 at 22:57
Jeg har tænkt mig at bygge en højtaler med 3 stk. sb  5" -  en der spiller mellemtone  4 ohm og 2 stk parallel 8 ohm - der spiller bas. Mit spørgsmål lyder hvor mege volumen skal henholdvis mellemtonen og basserne have.

På forhånd manke tak for de svar der eventuelt må komme :-)

Mvh

Jørn
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Apr 2011 at 23:24
Hvorfor så ikke gå op i 6" eller 8" Nu hvor du er igang med 3vejs ?

Filteret til sådan en fætter er jo både langt mere kompliceret og kostbart, sammenlignet med en 2½Vejs og udfaldet er NÆSTEN det samme, med 3vejs har du lidt mere mulighedfor at trimme bassen, hvor man er meget fastlåst med 2½vejs. Der er også den fordel at mellemtonen skal bevæge sig mindre og dermed forvrænger mindre, men med disse enheder, er det faktisk ikke noget problem for dem at varetage begge områder på engang.
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2011 at 08:07
Jeg kan godt lide designet i en højtaler som er meget slank og at den samtidig kan spille noget bas - og jeg synes den er flot med 3 enheder - så det er rene design-parametre
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz