Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: SB15 i en transmisions line
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB15 i en transmisions line

 Post Reply Post Reply
Author
Message
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB15 i en transmisions line
    Posted: 08 Mar 2011 at 11:16
Hej.
Jeg har gået i et stykke tid med en tanke i hovedet, den vil bare ikke ud Pinch Jeg kunne godt tænke mig at lave en hornhøjtaler med en SB15nrxc30-4 da jeg er blevet meget glad for den mellemtone der er i denne enhed, den har ikke meget i bunden, derfor et horn, og måske en diskant til at hjælpe i toppen. Er det helt skævt at bruge denne SB15 i et horn? Jeg har prøvet at finde noget læsestof på nettet, men der er ikke ret meget ang. beregning af horn og konstruktion af disse, så jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der evt. har lidt links til dette emne.
Michael


Edited by m@dsen - 09 Mar 2011 at 11:24
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mar 2011 at 15:15
Ikke lige den typiske enhed at anvende til horn..

Vil du bygge et baglade eller frontlade horn?

Ved at hornlade løser du IKKE problemer med dybbasformåen - snare tværtimod fordi størrelsen af disse vokser kolosalt, hvis man skal under 100 Hz. Et 150 Hz frontlade tractrix er omkring 80 cm i diameter!!
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mar 2011 at 09:00
tak for svar. Det er mig der er helt gal på den LOL det er en transmisionline jeg tænker på. Det er jo noget helt andet Embarrassed
Michael
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mar 2011 at 12:09
Er der slet ingen der har lidt viden omkring den omtalte enhed, og om den kan bruges i en transmission line?
Michael
Back to Top
BeddeFH View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 10 Jul 2011
Location: Fensmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote BeddeFH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 20:39
Hej M@dsen

Jeg tror du vil få mere ud af enheden i et basrefleks kabinet. Men lav et testkabinet, hvor linjen er 168 cm. lang og linjens areal bag enheden er 135 cm2 og arealet ved linjens åbning er 82 cm2. Leg lidt med dæmpematerialet og lyt/mål dig frem. Hvad synes du selv??? - Jeg har selv haft stort held med denne fremgangs måde. Prøv evt. at A-B teste, med et basrefleks testkabinet. Så er det meget nemmere at finde den bedste løsning.
Novice - But serius :-)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz