Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > MÃ¥linger
  New Posts New Posts RSS Feed: hjælp til clio, last resort.....
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


hjælp til clio, last resort.....

 Post Reply Post Reply
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: hjælp til clio, last resort.....
    Posted: 01 Feb 2011 at 12:33
jeg er bare ved at være alt for træt af det her clio p.. #"()Y#(t#iUR#(&#%¤
 
jeg har nu haft systemet i knap 4 måneder, og jeg kan stadig ikke få det til at fungere på min bærbare
 
jeg har installeret nyt styresystem (win7 32bit) og fået nye 5,14 driver til firewiren der skulle fungere med win7
 
men jeg har så erfaret at min 4pin firewire port i pc'en, ikke fungerer efter hensigten, har formateret og hentet de nyeste drivere, for at få det til at køre, men uden held.
 
derfor har jeg så været ude og invistere i et pci express firewire kort, med 2*6 pin port
 
nu er jeg så kommet så vidt, at den gerne vil beholde "61883 device class" under enhedshåndtering, det er for så vidt fint, for det kunne jeg slet ikke på min 4pin port
 
men problemet er sÃ¥, at har jeg ikke en extern strømforsyning pÃ¥, jamen sÃ¥ er der ingen knald pÃ¥ clio'en
 
og når jeg så putter forsyningen i clio'en, så lyser den rødt som den skal, INDTIL at den har fundet hardwaren under enhedshåntering
 
WHAT FU.. TO DO.......
 
jeg er ved at blive gråhåret, men det er ikke så slemt, for jeg rykker håret ud i arrigskab og mine tånegle er knækkede oppe ved anklen
 
er der ikke nogen der kan hjælpe mig????????????????
 
jeg er flexibel med hvornår og hvor (næsten)
 
jeg sørger for mad og drikke imens vi får det til at spille
 
HEEEEEELP
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Feb 2011 at 16:29
Jeg kan kun sige at jeg aldrig fik firewire til at virke, fik byttet mit system til en alm. udgave med indstikskort og fik resten af penegene retur, så jeg kunne købe en stationær kun til det formål, den kører xp og alt fungerer perfekt.
Ikke opløftende, det ved jeg godt. Men det lykkedes ikke for mig efter 1år.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Feb 2011 at 17:25
Hej Ronnie.
Pas nu på blodtrykket. Wink
Jeg har selv kørt med Clio FW8,5 i et par år uden problemer. Det er dog på en Win XP maskine, så jeg er ikke sikker på at jeg kan hjælpe hele vejen.
For det første tror jeg, at du er nød til at købe en ekstern strømforsyning til dit Clio system. 4-pins firewire stik indeholder ikke power, og jeg tvivler på, at et pcmcia-kort kan levere strøm nok til Clio boksen.
Hvis det ikke løser problemet, så skriver du bare igen. Jeg arbejder i Århus, så jeg kigger gerne forbi.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Feb 2011 at 17:49
takker for jeres reply's
 
men jeg har en extern strømforsyning til den, så det burde ikke være det, gutten jeg købte systemet af havde det til at fungere helt fint med den strømforsyning
 
lange, jeg vil meget gerne du kunne komme forbi en dag, eller jeg kan komme til dig hvis det er, det er også ok
 
det jeg har på fornemmelsen er at tingene ikke rigtig vil med mit bundkort, så kæmper lidt med at prøve at finde ud af at opdatere bios på min pc
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Feb 2011 at 22:50
Ham du købte systemet af, hvilket styresystem brugte han?
Hvilken version af Clio er der tale om?
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Feb 2011 at 22:51
han brugte vista
 
og det er fw8,5
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz