Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Digital lyd
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Digital lyd

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Corvo75 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 19 Jan 2010
Location: Them
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Corvo75 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Digital lyd
    Posted: 26 Jan 2011 at 11:35
Hejsa

Jeg har en Onkyo TX-SR805 AV receiver som har indbygget 192K/24 Bit DACs (Burr Brown) og vil høre om jeg har noget at hente ved at koble både min CD afspiller og specielt mit mediecenter til de digitale indgange.

Mvh Kent
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2011 at 11:59
Det kommer an på hvor god DACen og specielt analogdelen er i dine kilder. Jeg synes sjældent at der er gjort særlig meget ud af "2 kanals" i SS receivere...
 
Mit bud vil være at der nok er noget at hente med mediecenteret, da de ofte lyder frygteligt. Afhængig af cd-afspillerens kvalitet kan der være noget at hente, men ofte er cd-afspilleren bedre lydende, hvis den blot er af rimelig kvalitet...
 
Prøv dig frem....
Mvh.
Friman
Back to Top
Corvo75 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 19 Jan 2010
Location: Them
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Corvo75 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2011 at 12:05
Takker Friman

Det er egentligt også mest mediecenteret jeg gerne ville hente noget ved for som du siger så er det ikke for godt hvis det bare er koblet til analogt. Min cd afspiller er en ældre 10 kilos sag også fra Onkyo som gør det ganske fint.

Mvh Kent
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2011 at 12:50
Originally posted by Corvo75

Takker Friman

Det er egentligt også mest mediecenteret jeg gerne ville hente noget ved for som du siger så er det ikke for godt hvis det bare er koblet til analogt. Min cd afspiller er en ældre 10 kilos sag også fra Onkyo som gør det ganske fint.

Mvh Kent
Jamen så er mit bud, at cd-afspilleren skal køre på "egne ben", og så blot koble mediecenteret til via S/PDIF....
Men der sker selvfølgelig ikke noget ved at prøve sig frem med cd-afspilleren også. Hvis du alligevel ligger inde med et digital-kabel der passer (coax eller optisk?) så er det da bare og give det et forsøg. Det koster jo ikke noget....Wink
Mvh.
Friman
Back to Top
Corvo75 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 19 Jan 2010
Location: Them
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Corvo75 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2011 at 20:45
Hey

Så fik jeg sat et optisk kabel på mediecenteret og der kom godt nok hul igennem i forhold til før hvor både lydniveauet og perspektivet er noget helt andet. Bassen er også blevet mere kontant og præcis uden at miste fylden. Tak Friman for dit input.

Mvh kent
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2011 at 21:36
No problemo....

Bare glad for at kunne hjælpe...Wink
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz