Forum Home Forum Home > Andet > Gode ideér, ris og ros
  New Posts New Posts RSS Feed: Tests af konstruktioner
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Tests af konstruktioner

 Post Reply Post Reply
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tests af konstruktioner
    Posted: 23 Nov 2010 at 12:40
Hey,

Jeg sad og tænkte om det ville være interessant/sjovt for folk hvis jeg tog DIY konstruktioner ind til en hurtig test, og viste det på hovedsiden?

Altså en test hvor jeg måler alt igennem, og lytter til lidt musik over en weekend.
Det skal selvfølgelig være på konstruktioner man mener er færdige.

Feedback?
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 12:51
Det synes jeg da lyder som en god idé. Dog vil det jo nok primært være "jyderne" der kan benytte sig af dette, da det er rimelig omkostningsrigt at fragte/køre højttalere over bæltet fra djævleøen...
 
Men jeg synes da det ville være fedt med en "second opinion", og det især fordi man altid selv er ret benovet over det man får flækket sammen. Jeg får altid andre til at lytte på mine konstruktioner for feedback, og konstruktive forslg til evt. ændringer/forbedringer...
Ellers ender det tit med at man ikke kan se skoven for bare træer....Wink


Edited by friman - 23 Nov 2010 at 12:52
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 12:53
Jeg synes at man bør droppe målingerne. Det kan være svært vise ret meget i en måling som har en direkte relation til lydkvaliteten ved mindre der er et eller andet HELT galt.

Hvis den lyder godt, så lyder den godt, ligemeget hvordan den måler, hvis målingerne viser andet, må de være lavet forkert eller fortolket forkert.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 13:42
Hey,

Det kunne være at folk kunne forklare ud fra deres højttalers måling hvad det er de godt kan lide ved højttaleren. F.eks. hvis diskanten er dæmpet, og de har en hård stue eller lign. 

Det var også mere for at folk kunne få målt deres højttaler igennem, og andre se hvordan deres frekvensgang er, og holde det op imod lytte indtrykkene. 

Det er rigtig at man ikke kan få det hele med. Men hvis nu testen f.eks. viser at de lyder lidt mærke i det, kunne målingerne underbygge det. Folk kunne så vælge enten ikke at gøre noget, eller rette op på det, og så få den forbi igen. Så kunne folk følge en højttalers udvikling, både subjektivt og målemessigt.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 15:16
Originally posted by syncroniq

Hey,

Det kunne være at folk kunne forklare ud fra deres højttalers måling hvad det er de godt kan lide ved højttaleren. F.eks. hvis diskanten er dæmpet, og de har en hård stue eller lign. 

Det var også mere for at folk kunne få målt deres højttaler igennem, og andre se hvordan deres frekvensgang er, og holde det op imod lytte indtrykkene. 

Det er rigtig at man ikke kan få det hele med. Men hvis nu testen f.eks. viser at de lyder lidt mærke i det, kunne målingerne underbygge det. Folk kunne så vælge enten ikke at gøre noget, eller rette op på det, og så få den forbi igen. Så kunne folk følge en højttalers udvikling, både subjektivt og målemessigt.
Lige præcis!
Synes det lyder spændende og som en god idé...
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 19:06
Altså... Hvis du keder dig i hverdagen er det vejen frem... Det tror jeg dog ikke du gør, men du kan hurtigt drukne i det setup Wink. Synes du bør indføre en form for brugerbetaling pr. måling, et beløb som både du og kunde kan leve med.
 
Jeg har eks.v. 6 højttalere stående jeg gerne vil have målt lidt på. Bor dog på Djævleøen, - så dem slipper du for Smile
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 19:29
Hey,

Alt herinde er når jeg har tid. Med to små kan det være svært, men ind imellem er der da tid.
Det var mere for at få indhold på hovedsiden som var værd at besøge.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 21:37
Det er bestemt en spændende ide.
Jeg tror dog, Mik112 har ret i, at du får meget at se til, hvis det projekt skal gennemføres 100%.
Og som friman nævner, bliver det nok et problem med geografien.
Men jeg vil meget gerne bidrage til til projektet, både med højtalere der kunne trænge til et lyt / en måling og med at vurdere andres projekter.
Måske vi kunne få Busk til at gøre noget tilsvarende på den anden side af storebælt. Der må da være en enkelt DIY højtaler der ovre, har ikke selv har været med til at lave?
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 22:34
Originally posted by ham_den_lange


Måske vi kunne få Busk til at gøre noget tilsvarende på den anden side af storebælt. Der må da være en enkelt DIY højtaler der ovre, har ikke selv har været med til at lave?
LOL!

Tjaaae, jeg har 2 sæt han ikke har lavet, men det er nok også næsten de eneste.....LOL
 


Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 23:43
Lyder som en super idé.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz