Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Mit næste barn
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Mit næste barn

 Post Reply Post Reply
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mit næste barn
    Posted: 14 Okt 2010 at 19:48

Hey,

Så er jeg så småt begyndt at tænke på mine næste højttalere. Det bliver nogle til mig selv, og nogle jeg skal kunne bruge i nogle år.
 
Af diskant er jeg lidt i vildrede.  PÃ¥ den ene side vil jeg gerne bruge en ringstrÃ¥ler i en waveguide speciallavet sÃ¥ den er tidskorrigeret med mellemtonen, og pÃ¥ den anden side vil jeg ogsÃ¥ gerne bruge en Mundorf AMT som lyder helt fantastisk (men ogsÃ¥ pokkers dyre).
 
Basmellemtoner bliver nok de nye fra SB når de kommer på markedet. Om det bliver 5 eller 6 tommer ved jeg ik før jeg ser parameterne.
 
Min ide er egenlig at lave en masse hybrid. Lidt som mit RO55 projekt hvor jeg brugte et serie filter sammen med et parallel. Her vil jeg sÃ¥ ogsÃ¥ prøve og lave en 2½ vejs konstruktion hvor den øverste bas sidder i Ã¥ben baffel, og den nederste i basrefleks tunet til Fs af enheden. SÃ¥ hybrid x 2 (En frankenstein vel). Det skulle gerne fjerne impedans puklerne nede i bassen (stort set). Da det er en 2½ vejs vil begge være DC koblet. Der skal selvfølgelig laves nogle prototyper, for at se om det dur og lyder ordenlig.
 
Og så skal jeg have forstærkeren bygget ind i højttaleren. Vi er begyndt og kigge efter nyt hus, så jeg vil gerne have så lidt udstyr stående på hyllerne som mulig. Gerne bare et TV, forforstærker og højttalere.
 
Det er i hvert faldet ideen.
 
Nogen kommentarer? Skyd gerne ind.


Edited by syncroniq - 14 Okt 2010 at 19:48
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Okt 2010 at 16:03

Er det AMT 2510E du overvejer og har hørt ? De bÃ¥ndbanditter ser ogsÃ¥ lækre ud.

Har du nogen amps i tankerne til højttalerne ?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2010 at 10:47
Hey,
 
Forstærkerne er jeg helt blanke med. Ville gerne have noget plateamp med autosense.
Uh, kan ikke huske modelnummeret, men har kontakt til Jumon-Audio som har dem.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2010 at 13:12
Spændende projekt, og forstÃ¥r godt dit valg af de nys SB, i hvert fald hvis det er Satori enhederne du snakker om. Der kommer jo ogsÃ¥ en ringstÃ¥le diskant i satori serien med hÃ¥rd forplade og mener nok det er med neo magnet, det ser i hvert fald spændende ud, og jeg tror det bliver et kæmpe hit. Jeg gÃ¥r ogsÃ¥ selv at vente lidt pÃ¥ dem, dog kommer de til at ligge i prisleje med illuminator af, hvad jeg kunne forstÃ¥. 

Mundorfen lyder ogsÃ¥ rigtigt godt syntes jeg, men en XT25 i waveguide gør det altsÃ¥ ogsÃ¥ superb i mine øre. 
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2010 at 13:22
lyder spændende
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2010 at 14:14
Hey,

Jeg skal i hvertfaldet teste de nye SB. Det er første valg lige nu. Men da dette projekt er til mig selv, vil der blive gjort en del mere ud af det. Der skal laves prototyper, og samles flere filtre osv. Så det kan jo nå at ske meget. Men efter hvad jeg har hørt, skulle de nye SB være super gode, så det bliver rigtig spændende.

AMT bliver kun hvis jeg finder pengene til det, for de er jo lidt dyre må man sige. Og da vi er ved at kigge på hus (og har 2 børn) er det ikke penge jeg vælter mig i for tiden.
Back to Top
Kimschips View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 16 Dec 2008
Location: 4700
Online Status: Offline
Posts: 53
  Quote Kimschips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2010 at 18:29
Hej Lyder spændende med det nye projekt:)
 
Hvor kan man læse om de nye SB Satori??
 
 
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2010 at 18:50
Ikke på Sinar Baja Electric's eller på SB's egen hjemmeside, så jeg tror ikke ikke der er sluppet meget ud.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz