Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: SÃ¥ kom der et toplogo
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SÃ¥ kom der et toplogo

 Post Reply Post Reply
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SÃ¥ kom der et toplogo
    Posted: 31 Jan 2009 at 11:15
Hey,

Så kom der et toplogo som i kan se på siden. Ikke noget vildt. Det kan skiftes senere, men syntes bare der skulle være et eller andet.

Impulsresponsen er fra en XT25 der måler således.



Det er fra en konstruktion min kammerat i sønderjylland har gang i. Vi mangler bare at få filter stumper hjem, så kommer der nok lidt billeder her på siden. Men flot, det måler den.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2009 at 11:26
Hej Syncroniq,
 
Ser flot ud!
 
Af ren nysgerighed - hvordan ser baflen ud til den viste måling. Det ser ud som om der er lidt diffraktion i området 1 -5 KHz.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2009 at 13:01
Hey,

Der sidder en mellemtone på hver side, hvor skruerne har lidt for højt hoved. Men frontpladen er.... 26cm bred hvis jeg husker rigtig. Der sidder også 2 stk M21WP i konstruktionen.



Han har selv lyttet alle enheder igennem og valgt dem han ville bruge. Selv designet kabinet, og selv været med til målinger og filtersimulering. Det er hans første højttaler.

Nu må jeg også se at få de filter stumper hjem til ham, så de kan blive færdige.

Edited by syncroniq - 31 Jan 2009 at 13:21
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2009 at 14:31
Fint logo
 
Og spændende konstruktion.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
HOLM Acoustics View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 11 Mar 2009
Location: Copenhagen
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote HOLM Acoustics Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2009 at 21:20
Bare en lille kommentar - spiller logo'et ikke i modfase Geek Ja, jeg kan ikke selv høre forskel, pÃ¥ absolut fase, andet end nÃ¥r jeg skifter fase pÃ¥ en konstant strøm af dirac impulser.
 
Og der skal lige falde en stor tak for et kanont konstruktivt og positivt forum. Det er virkeligt inspirerende at der intet mudderkast og mundhuggeri er pÃ¥ dette forum.
 
m.v.h.
Thomas
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Apr 2009 at 21:09
Hey,

Holm > Mange tak :)

Vores logo spiller faktisk ikke i modfase. Clio vender af en eller anden grund fasen på målinger. Det har så dog en smart knap der software messigt kan vende den så den bliver rigtig. Men målemessigt, ja, der er vores logo helt i modfase :P
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz