Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Kan dette bruges?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Kan dette bruges?

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kan dette bruges?
    Posted: 27 Jan 2009 at 14:05
Hej M@dsen,
 
Lad være med at købe en Behringer ECM8000. Den spreder rigtigt meget i linearitet. Køb denne:
 
 
Den koster ikke ret meget mere og der følger kalibreringsdata med.
 
M-Audio transit er ofte brugt. Nogle har problemer med driver til denne og M-Audio support er ikke for god. Men som sagt - der er mange der bruger den med held. Selv bruger jeg Edirol EX-1. Den er meget lig M-Audio USB transit. Aage har den og den koster vist endda lidt mindre.
 
Så mangler du bare en mikrofon forstærker. Det kan også løses.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jan 2009 at 16:45
Originally posted by m@dsen

Originally posted by Busk

Når jeg har lært lidt mere om at måle så står jeg gerne til rådighed for en lille måling.
 
Busk
 
Det lyder dejligt Busk, det kan da godt være det bliver aktuelt, tak for tilbudet. Hviket udstyr bruger du, og hvad koster det?
 
m@dsen
Jeg bruger Clio 8FW med den stor microfon, det koster ca 18kg da jeg købte det.
Ca 16kg i dag ved Dansk Audio Teknik
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2009 at 09:00
Originally posted by senilix

Hej M@dsen,
 
Lad være med at købe en Behringer ECM8000. Den spreder rigtigt meget i linearitet. Køb denne:
 
 
Den koster ikke ret meget mere og der følger kalibreringsdata med.
 
M-Audio transit er ofte brugt. Nogle har problemer med driver til denne og M-Audio support er ikke for god. Men som sagt - der er mange der bruger den med held. Selv bruger jeg Edirol EX-1. Den er meget lig M-Audio USB transit. Aage har den og den koster vist endda lidt mindre.
 
Så mangler du bare en mikrofon forstærker. Det kan også løses.
 
Mvh,
Senilix
 
Hvad med denne her, den har indbygget microfon pre-amp.
og så den microfon du linker til, er det ikke alt jeg skal bruge af hardware?
 
m@dsen
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2009 at 18:51
Hey,
 
Faldt lige over dette her. Nogen der kender det? 99$ er ikke galt.
 
Ellers følger der jo målesoftware med lspcad, der også kan simulere filter på målingerne.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jan 2009 at 09:33
Hej m@dsen,
 
Undskyld mit sene svar. Men har desværre ikke lige haft tid.
 
Jeg har ingen erfaring med det lydkort, men har læst om det på:
 
 
Umiddelbart mener jeg ikke du kan bruge den direkte, da den ikke levere spænding til mikrofonen. Mikrofonen skal have omkring 2V. Hvis du har mod på at lodde lidt kunne man sikkert godt lave en ekstern forsyning til mikrofonen og bruge den i kombination med EMU-202
 
Ellers skal du købe en forstærker sammen med mikrofonen:
 
 
Det er selvfølgelig noget dyre. Nu ved jeg ikke hvor meget mod du har på at lodde? Så kunne man jo også lave en selv.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2009 at 09:43
Jeg tor jeg kører ind og snakker med Aage, de må have noger der kan bruges. Noget helt andet, hvilken software skal man gå efter?
 
m@dsen
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2009 at 10:37
Hey,

Hvis det bare er til at måle højttalere igennem så man kan simulere filter på de målinger, er LspCAD nok. Og der har du simuleringsdelen med også. De har en Lite version. Check www.ijdata.com
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2009 at 11:14
Hej igen

Jeg håber ikke jeg highjacker din tråd for meget, men ...

Nu har jeg noget tid på at undersøge hardware-muligheder. EMM8-mikrofonen kræver en forforstærker der kan levere 1½-10v. Det er der flere af disse kort fra Audiotrak, der kan leve op til - samtidig med de er fornuftigt prissat. Jeg tror jeg satser på min stationære computer, der under alle omstændigheder trænger til et bedre lydkort (og jeg har ikke planer om at skulle ud og måle for Gud og hvermand) og nupper et kort som dette. Det har en indbygget forstærker, der leverer 5v.

De har imidlertid også også USB-kort, der MÅSKE kan:  fx Maya EX5 med: "microphone preamplifier, +40dB fixed gain, 10K ohm" Et tredje produkt, der ser lovende ud er dette Audiotrak Prodigy Cube, der kan ses og købes hos her. Men i begge tilfælde står der ikke noget om spænding.

Jeg faldt desuden over en komplet pakke: http://www.kirchner-elektronik.de/gb-atb-pc-pro.php, men der står ikke meget om kvaliteten af mikrofonen.

Hvis du bestemmer dig for emm8-mikrofonen, kan vi måske finde ud af at spare nogle penge ved at bestille sammen. Jeg tør godt lægge ud for dig og så kan vi bare udveksle et skummelt sted i København en dag. På den måde kan vi krydstjekke at mikrofonerne måler ens (og dermed, formodentlig, korrekt). Send evt. en PB.

Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2009 at 11:17
Hej M@adsen,
 
Du skal lige være opmærksom på at Aage måske vil sige at nogle af deres mikrofonforstærkere levere fantom-spænding. Det kan desværre bare ikke bruges, da det er beregnet på mikrofoner til musikbrug. Fantom spænding er 48V.
 
Med hensyn til software er jeg enig med Syncroniq. LspCad er nok det nemmeste at gå i gang med og du kan altid senere udvide med noget andet måle software.
 
Du kan evt. kigge her i forumet. Jeg har postet nogle alternativer i en anden tråd, hvoraf nogle er gratis.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2009 at 11:22

Hej Joesch,

Fint med nogle flere input. Hvis man vælget emm-8 mikrofonen kan jeg oplyse at den er kalibreret ved 2V/2.2Kohm.

Der er ikke noget at være bange for med IBF-Akustik. Jeg har handlet med dem (ham) flere gange uden problemer og tingene er veldokumenteret. Jeg forventer ikke I skulle blive behandlet anderledes.

Senilix

 

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz