Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Ny diskant i B&W CC6-S2
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Ny diskant i B&W CC6-S2

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Smølf View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 01 Jun 2009
Location: KBH
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Smølf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny diskant i B&W CC6-S2
    Posted: 16 Jun 2010 at 22:27
Hej.
 
Jeg har været så uheldig at få brændt min diskant af i min centerhøjtaler.
 
Valget faldt på en XT25, da den spiller lækket og selve membranen ikke er så stor, da der ikke er den store plads i kabinettet. Så det overflødige plastik på enheden blev "dremlet" væk.
 
men det originale filter var helt i skorven til den nye diskant, så der skulle laves et nyt.
 
Da jeg for 1 uge siden var på ferie i Jylland, lagde jeg vej forbi Henrik (syncroniq) for at få målt og tegnet et diagram over det nye filter.
 
Vi lavede en måling af de 2 basser, som jo spiller med det originale filter. Det skulle der jo tages højde for i beregningen af det nye filter til diskanten.
 
Her er lidt billeder af højtaleren og diagrammet.
 
 
 
 
Endnu engang må jeg rose Henrik for sin kunden.. Min center er kommet til live igen. Den spiller helt fantastisk :-)
 
Synes lige jeg ville dele mit lille projekt med jer.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2010 at 08:19
Ser sq da rigtig fint ud! Den XT25 er formentlig også en del bedre end den gamle alu-bandit der sad i fra starten....?
Fjernede du hele forpladen af XT25 eller hvordan? Hvordan fik du den sat fast i kabinettet?
Back to Top
Smølf View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 01 Jun 2009
Location: KBH
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Smølf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2010 at 08:58
Hej
 
Ja jeg fjernede stort set hele forpladen på enheden, samt en lille plastikring som sad som afslutning på den gamle enhed.
 
Som fastgørelse af enheden har jeg genbrugt den gamle metalbøjle, som holder den originale enhed.
 
Indgrebet kan klart anbefales, selvom jeg generelt er super tilfreds med B&W´s måde at strikke højtalere sammen på.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2010 at 09:07
Hey.
 
Godt klaret. Kunne være sjovt se frekvensgangen fra før og efter.
 
Kender du delingsfrekvensen ?
 
Back to Top
Smølf View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 01 Jun 2009
Location: KBH
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Smølf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2010 at 09:11
Det er svært for mig at vide en "før" måling, da diskanten jo døde Wink
 
Men jeg kan da lave et screenshot at hvordan frekvensgangen er osv senere på dagen.
 
Rent umildbart vil jeg ikke tro at der er deen store forskel på før og efter, rent frekvensmæssigt.. men XT25 er helt klart en bedre diskant end hvad der sad som std. 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jun 2010 at 19:44
Hey,

Sådan måler simuleringen, hvis man kan sige det sådan...


Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz