Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: Program sammensætning
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Program sammensætning

 Post Reply Post Reply
Author
Message
ehb_elh View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 25 Jan 2009
Location: Fyn
Online Status: Offline
Posts: 44
  Quote ehb_elh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Program sammensætning
    Posted: 25 Jan 2009 at 19:45
Hej alle Speakerbuilders
Jeg står og vil gerne invistere i et måle-program alla Clio. Min økonomi rækker ikke til et Cliosæt, og derfor ville jeg høre om i har nogle alternativer. jeg har LSPCAD, så programmet skal kunne overføre måledata, som LSPCAD kan læse. Programmet behøver ikke have tilhørende MIC, da jeg har fundet en fuldt calibreret på nettet.

Mvh JesperSmile
Et Diy projekt er en passion, ikke en genvej i pengepungen.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 20:17
Hey,
 
JustMLS følger med LspCAD og kan måle frekvens og impedans. Så hvis du har LspCAD har du faktisk allerede et målesystem. Prøv og hør Frost herinde fra hvordan det virker. Han benytter sig af det allerede. Måske han vil komme med en kort intro? Tongue
 
Læs om hvordan du bruger det her : http://www.ijdata.com/justMLS%20manual.pdf


Edited by syncroniq - 25 Jan 2009 at 21:07
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 21:11
Hej Jesper

Det kunne godt lyde som om vi er lidt i samme situation,. Jeg skal også have rigget et eller andet basalt målegrej op . Men prisen for Clio er også mere end jeg er parat til at bløde, så måske kunne vi lave en ERFA-gruppe Smile.

Det kan tilsyneladende lade sig gøre at bakse noget sammen for sparsomme penge. Jeg har brugt en dag på at surfe og det er ret forunderligt, hvor mange programmmer rettet mod DIY byg og måling, der findes. Flere af dem gratis, men med begrænset funktionalitet (fx ikke at kunne gemme projekter)

Hvilken mic har du købt? Det kunne lyde som EMM-8, da den er kalibreret. Det er min favorit pt., pÃ¥ Ebay kan man godt nok købe billig Behringer osv., men sÃ¥ skal man kalibrere.  Hvad med mik-forstærker?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 21:29
Hey,
 
Om mik er kalibreret eller ej er ikke vildt vigtig. Det drejer sig om måske 1db i toppen i forskel. Når man først har bygget lidt er det lidt relativt, da det bliver holdt op imod lytning.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 21:37
Nå ok, som grundlag for delefilterberegning betyder det altså ikke det vilde? Pdas er prisforskellen på netop den mik kalibreret/vs ikke-kalibreret ikke overvældende.

Tak for svar. 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 21:44
Hey,
 
De fleste målemiks bruger en panasonic kapsel til næsten ingen penge.
 
Som denne her
 
Jeg ved godt den er lidt dyr... LOL. Man skal så selv have et hus til den, og selvfølgelig en mikforstærker.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 22:00
Her er min 2½ vejs højtaler med og uden korrektion:


Rød er uden korrektion
Blå er med korrektion
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 22:09
10 kr., ja ja men med porto løber det hurtig op Wink Eftersom det her på nudansk hedder DIY er det selvfølgelig oplagt at lave det hele selv - mikforstærkeren kan laves for under 100kr og en varm loddekolbe -, men der skal jo også være en grænse et sted. Elller ... måske skulle jeg lave en tråd: "DIY-måling. How low can You go!"

Edit: Hov Kappen, du sneg dig lige ind i mellemtiden. F***ens til aktivitet der er her i aften. Men det er jo en ret overkommelig afvigelse.


Edited by joesch - 25 Jan 2009 at 22:11
Back to Top
ehb_elh View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 25 Jan 2009
Location: Fyn
Online Status: Offline
Posts: 44
  Quote ehb_elh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 22:42
Originally posted by syncroniq

Hey,
 
JustMLS følger med LspCAD og kan måle frekvens og impedans. Så hvis du har LspCAD har du faktisk allerede et målesystem. Prøv og hør Frost herinde fra hvordan det virker. Han benytter sig af det allerede. Måske han vil komme med en kort intro? Tongue
 
Læs om hvordan du bruger det her : http://www.ijdata.com/justMLS%20manual.pdf


Sørme så... Det var jeg slet ikke klar over. Nu mangler jeg bare at få Microfonen hjem og en forforstærker....

Dejligt hvordan søndagen lige steg...

det ser faktisk ud til jeg kan blive køreklar til 2000 krSmile

fantastisk, Genialt forum...
Et Diy projekt er en passion, ikke en genvej i pengepungen.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz