Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > MÃ¥linger
  New Posts New Posts RSS Feed: ASE mikrofon - mÃ¥lekurve
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


ASE mikrofon - målekurve

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Divad89 View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Apr 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Divad89 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ASE mikrofon - mÃ¥lekurve
    Posted: 15 Apr 2010 at 10:13
Jeg har netop købt denne her ASE mikrofon hos Frequence, dertil følger der så en målekurve med (som man også kan se på deres hjemmeside http://frequence-shop.dk/produkter/34-maale-udstyr/701-mikrofon-til-maaling/ ), har tænkt mig at prøve at bruge mikrofonen sammen med HOLMImpulse, og tænkte så på om den målekurve man har fået med ikke skal bruges sammen med den software man bruger til at kalibrere mikrofonen?
Men er så i tvivl om hvordan man får dataene ind fra målekurven til nogle tal som holmimpulse kan forstå.

---
David
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Apr 2010 at 12:18
Hi David,
 
Nu bruger jeg ikke HOLMImpulse, men jeg mener og kan huske at det kan indlæse en korrektions fil. Følger der ikke sådan en med til mikrofonen?
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
Divad89 View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Apr 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Divad89 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Apr 2010 at 13:01
Nej det er netop det at der følger bare en målekurve udskrevet på et stykke papir...

---
David
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Apr 2010 at 13:37
Hey,

Der ser da ud til at følge en cd med. Ligger der ikke en fil på den?
Back to Top
Divad89 View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Apr 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Divad89 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Apr 2010 at 15:04
Der fulgte ikke nogen cd med, jeg tror at den cd man kan se på billedet er cd'en til Fine SPL. Men synes også det virker mærkeligt hvis man skulle kalibrere mikrofonen ud fra en udskrevet målekurve.

---
David
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Apr 2010 at 16:52
Jeg ville prøve og kontakte dem for at høre om ikke de har den gemt. Hvis ikke, ville jeg overveje at sende den tilbage, hvis du kan det.
 
Jeg ville enten købe en CLIO mikrofon eller denne, som jeg har nævnt før og selv har et par stykker af : http://www.content.ibf-acoustic.com/catalog/product_info.php?cPath=21_22&products_id=32
 
Jeg antager at CLIO mikrofonen kommer med kalibrererings fil. Den jeg har linket til gør.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
JH View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 23 Aug 2009
Location: Nivå
Online Status: Offline
Posts: 142
  Quote JH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Apr 2010 at 21:26
Hej,
 
Jeg mener at mikrofon kalibreringsfiler leveres i et standardiseret ascii fil format. Så opgaven er vel bare at åbne i notepad og så redigere teksten.
 
Jeg bruger Holm impulse og har importeret mikrofon filen fra IBF akustik.
 
Kan lægge formatet op i ascii format hvis der er interesse.
 
/JH
Back to Top
D A O View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Mar 2010
Location: Fredericia
Online Status: Offline
Posts: 129
  Quote D A O Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2012 at 16:51
Originally posted by Divad89

Jeg har netop købt denne her ASE mikrofon hos Frequence, dertil følger der så en målekurve med (som man også kan se på deres hjemmeside http://frequence-shop.dk/produkter/34-maale-udstyr/701-mikrofon-til-maaling/ ), har tænkt mig at prøve at bruge mikrofonen sammen med HOLMImpulse, og tænkte så på om den målekurve man har fået med ikke skal bruges sammen med den software man bruger til at kalibrere mikrofonen?
Men er så i tvivl om hvordan man får dataene ind fra målekurven til nogle tal som holmimpulse kan forstå.
---
David

Det er rigtig nok ASA 240 mic leveres kun med en papir med en kurve 
Normalt er mic filen bare en ascii fil i format "frekvens db"
eks 
50 -1 
500 0
1000 0
3000 +1
... osv
hver linje afsluttes med enter, kan laves i en "notepad" under windows

ASA er faktisk "Vifa.de" fandt jeg ud af i dag :-)



ups sÃ¥ ikke lige at det var en trÃ¥d fra 2010 
Embarrassed


Edited by D A O - 25 Jan 2012 at 16:51
mvh Hans

Min Blog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz