Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: MG18 stander
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


MG18 stander

 Post Reply Post Reply
Author
Message
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MG18 stander
    Posted: 08 Jan 2010 at 10:43
Så var der lidt fremskridt i mit projekt også (prøvekabinetter).

Filtret er efterhånden version 6 vha. lyttetrimning - jeg er indtil videre rimeligt tilfreds (jysk sprogbrug) - taget i betragtning det er første forsøg. Der er dog lidt mere præcis bas med en enkelt finterspole i serie med bassen, jeg forventer dette er pga. den lavere DC modstand.




Nu skal jeg lige have lidt ekstra spoler hjem, så det kan blive stereo, mens en MTM udgave er under vejs :-), så ender jeg med at bygge den af de to, jeg bedst kan li'.

PS:
Jeg har hentet mine gamle Dali 7A jubilæum, hjem fra forældrene. Så prøver jeg nok, om det er muligt at få sådan et par til at spille musik også vha. filter-ændringer, når der bliver tid.

Mellemtonen "bræger" diskanten er grovkornet (men SBAcoustics diskanter passer lige i udskæringen Tongue) og bassen rumler. Ikke mindst giver det lidt erfaring med 3-vejs.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jan 2010 at 11:03
Kan du så se at få noget måleudstyr på den højttaler Tongue
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jan 2010 at 11:08
Ja men hvad så, hvis ikke jeg kan li' den mere, når jeg ser målingen LOL.

Bare rolig - det kommer - forhåbentlig sidst i næste uge (lover det ikke).


Edited by bknielsen - 07 Feb 2010 at 23:04
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2010 at 12:26






Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 23:03
Lige for en ordens skyld skal jeg nævne, at målingen ovenfor ikke er taget med en kalibreret målemikrofon (Mikrofonen jeg benytter, er en gør det selv udgave baseret på Panasonics WM61A kapsel). Kabinettet er tiltet ca. 10 grader og her er det filter, der hører til målingen.


En MTM er under vejs, så ovenstående var kun en øvelse for at afprøve: Gør-det-selv mikrofonforstærker, gør-det-selv mikrofon, gør-det-selv filtersimulering (sidstenævnte under evig forbedring). I mellemtiden modtages gode råd til forbedring gerne (selvom jeg stadig er rimeligt tilfreds efter at have set målingen) - man kan jo altid lære Smile.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz