Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet beregninger
  New Posts New Posts RSS Feed: Amadeus HDS 6
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Amadeus HDS 6

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Niels M View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Jan 2009
Location: Aalborg
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Niels M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Amadeus HDS 6
    Posted: 07 Jan 2009 at 12:06
Hej Hej
 
Jeg bygger mine første selvbyg højtalere, valget er faldet på Amadeus HDS6.
Jeg interesser mig ikke voldsomt for dB'er SPl osv, men mere for selv processen i at bygge en højtaler, valg af træ, enheder, forarbejdning. Lytning optimering lytning, når jeg kommer der til.
 
Min anbefaling lige nu - meld dig ind i en Husflidskole, der tilbyder træsløjd. Fremstil kabinetterne vha. den overflod af forskellige snedkerimaskiner de har.
 Jeg har netop opsavet kabinet dele i 19 mm MDF. Samtlige sider er savet i smig, dvs jeg har ingen rette indvendige kanter. Det var utrolig nemt, jeg tror faktisk at konklusionen er: Såfremt du har adgang til en god sav, da sav i smig. Jeg indstillede saven 3 gg. (forskellige mål) - savede samtlige 12 sider (2 kabinetter), Indstillede saven igen 3 gg, denne gang med 45 g smig - savede samtlige 12 sider igen. Det var det.  
jeg havde indledningsvist købt pladen i Jem & Fix for 89 kr ).  Materialet til min center højtaler kunne blive Bøgebordplade, alternativt  Birk/Bøg  Krydsfiner. i 15 mm
 
mvh Niels M.
Herlig Hilsen Niels M
*** Vis der er første gang jeg prøver, da kan jeg sikkert godt*** ;-)
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jan 2009 at 19:36
Hey,
 
Det er mig der har udviklet HDS6 byggesættet du kan se på hifi4all. Så hvis du har spørgsmål må du endelig sige til.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz