Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: XT25
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


XT25

 Post Reply Post Reply
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: XT25
    Posted: 08 Dec 2009 at 10:51
Er der nogen der har prøvet sig frem med forskellen på 30 og 60 udgaven? Er der lydmæssige fordele ved udgaven med dobbeltmagnet, eller er det blot den øgede følsomhed der er fordelen hér?
 
Jeg har hørt begge i komercielle højttalere, og synes at den med 60eren lød bedst. Men da der ikke er tale om samme højttaler med begge enheder kan der jo være en masse andre faktorer der spiller ind, og som har været udslagsgivende for min opfattelse...
 
Er de lige nemme/svære at lave filter til....?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2009 at 11:00
Der er mere forskel på 30 og 60udgaven en dobbeltmagnet, jeg kan ikke huske præcist hvad det er, men jeg mener at motoren generelt er bedre. 60'eren lyder også klart bedst!
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2009 at 11:03
Originally posted by kappen

Der er mere forskel på 30 og 60udgaven en dobbeltmagnet, jeg kan ikke huske præcist hvad det er, men jeg mener at motoren generelt er bedre. 60'eren lyder også klart bedst!
Hvor lavt kan den deles? Eller sagt på en anden måde: Hvad vil den optimale delefrekvens være?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2009 at 11:05
Ikke for lavt! Kommer meget an på stejlhed og afstemningen af filteret. Men generelt 3kHz og 2500 hvis det er rigtig godt dæmpet derunder.
Back to Top
Jonasz View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 22 Aug 2009
Location: Sweden
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote Jonasz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2009 at 21:12
http://www.clearwaveloudspeaker.com/tweetertests.html

En bit ner på sidan finns lite mätningar på XT25 och XT25 med dubbelmagnet. Smile
You'll Never Walk Alone...
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz