Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Hdmi arc/toslink splitter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hdmi arc/toslink splitter

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Svitzer View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 12 Okt 2018
Online Status: Offline
Posts: 5
  Quote Svitzer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hdmi arc/toslink splitter
    Posted: 27 Jul 2022 at 22:00
Hej Nørder.
Hvordan virker arc?
Jeg vil gerne finde en hdmi splitter, der kan splitte et stereo signal ud til et toslink signal hvor volumen/styrken er styret af arc.
Jeg kan ikke finde sådan noget på markedet, er det fordi noget sådan ikke eksisterer?
Jeg er godt med på, at sådant et system går ud over opløsningen i det digitale signal, altså at hvis signalet i udgangspunkt er 16 bit ved 0db, så bliver de 16 bit decimeret når man skruer ned på fjernbetjeningen til tv’et, men det er nu engang den løsning jeg går efter i første omgang.

Opfylder denne mit krav?

På forhånd tak.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2022 at 21:28
Hej
Det er muligt det er noget vrøvl jeg skriver, men jeg tror det er en licenseret teknologi - Og at der er nogen producenter der har set en fidus i at de kan sælge spandevis af soundbarer (hvor HDMI Arc ofte er indbygget). 

Man skulle jo tænke at der var et rimelig stort marked for en fornuftig adapter til rimelige penge.

Måske der findes en på AliExpress der virker? 
Back to Top
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Online Status: Online
Posts: 58
  Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Aug 2022 at 15:20
Ikke 100% sikker på jeg forstår det oprindelige spørgsmål, men så vidt jeg husker er det ikke ARC (teknologien) der som sådan bestemmer om der er fast eller variabel lydstyrke, men signalkilden (= her, TV'et). Prøv at se om der står noget i vejledningen om hhv. fast/variabel lydstyrke ved brug af eksterne enheder og ARC.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz