Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Desktop højtaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Desktop højtaler

 Post Reply Post Reply
Author
Message
perjo14 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 29 Jan 2015
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 6
  Quote perjo14 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Desktop højtaler
    Posted: 10 Feb 2022 at 20:18
Hej!

Nu er jeg flyttet i hus, hvilket egentlig er både en glæde og en forbandelse.
Det betyder plads til projekter..

Jeg har fået tilkæmpet mig et kontor, som jeg bruger flittigt, især når jeg arbejder hjemme, jeg bruger en del timer ved det skrivebord.

Men jeg mangler noget lyd.. Pt har jeg et 100,- headset fra elgiganten..

Hvad har folk af input til desktop højtalere? Fullrange? 2vejs? sub til begge?
Eller blot et godt headset?? Umiddelbart er der et rimelig godt legetøjsbudget så skydClap!
Back to Top
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Online Status: Offline
Posts: 58
  Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Feb 2022 at 10:47
Skal det være et projekt eller bare noget der virker? Smile

- Færdigkøbt: Et par (brugte) aktive monitors, eks. ADAM, Genelec, Yamaha el. lign. er et oplagt valg. Jeg har et par ADAM'er på min skrivebord og de gør det godt. Købt brugt for et par tusinde for et par år siden og de var helt bestemt pengene værd (de kunne formenlig sælges for det samme nu som jeg gav for dem).

- Projekter: Små/mindre fuldtoner er ret oplagte til nærfelt, især hvis du kan få lidt mere volumen og bas ved at sætte dem tæt på væggen. Suppler med en sub hvis det ønskes. To-vejs er også en mulighed, evt. coax-enheder (SB el. lign.) som vil være en fordel hvis du sidder tæt på. Start evt. fra ca. hvor store kasser du har plads til på skrivebordet og hvor mange penge du er klar til at kaste efter stumperne og så se hvad der er af muligheder derfra Wink

Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2022 at 18:57
Jeg har IKKE desktop højttalere på mit herreværelse. Jeg har et rigtigt stereoanlæg med højttalere på stativ - de står bare præcis til ve. for min kontorstol, så jeg bare skal dreje den 90 grader for at sidde i the sweet spot. Og når jeg arbejder ved skrivebordet, gør det intet at lyden kommer fra venstre.
Højttalere på et bord giver fæle reflektioner. Undgå.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz