Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: rep. af 18W/8531G00
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


rep. af 18W/8531G00

 Post Reply Post Reply
Author
Message
bravo View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 09 Apr 2017
Online Status: Offline
Posts: 99
  Quote bravo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: rep. af 18W/8531G00
    Posted: 02 Mar 2021 at 08:49
Hej Alle

Jeg har været noget uheldig, en vandal af en knejt har bukket dustcappen på ovenstående enhed... og nu spiller den ikke mere.

Jeg har talt med Jens Posselt fra Soundfix at man ikke rigtig kan købe nogle af de stumper til ovenstående enhed, så han mente at den var lige til at "smide ud". 

Jeg vil dog høre om der er nogle her på forummet som har prøvet at udføre rep. af sådan en enhed, og måske kan gøre dette?
Syntes det er spild at smide den ud... magneten fejler intet.

Jeg har prøvet at se om der er forbindelse med batteri, uden held...

Mvh

(Jeg skriver også lige om enheden i en anden tråd, om mulig køb af et styk)
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2021 at 10:20
Foto?
Spoleformen er nok deformeret, så den sidder fast i gabet. Kan membranen bevæges?

Kontakt Scan-Speak; de kan givetvis reparere den, eftersom den stadig produceres.
Back to Top
bravo View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 09 Apr 2017
Online Status: Offline
Posts: 99
  Quote bravo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maj 2021 at 14:41
Scanspeak henviser til deres forhandlere, som henviser til Soundfix eller jjteknik.

Jeg fik kortvarigt gang i den igen... og så "gik den til" igen... Jeg har dog fundet noget alternativt og købt endnu en defekt 18W.
Så har jeg modtaget andre membraner med 10 ohms coils, således jeg vil forsøge mig med noget 2,5 vejs :)

mvh
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maj 2021 at 07:24
Så du vil skifte dine membraner+spole til to 10 Ω versioner?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz