Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Sat/sub med SS12M og Vifa XT25Neo
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Sat/sub med SS12M og Vifa XT25Neo

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sat/sub med SS12M og Vifa XT25Neo
    Posted: 06 Jan 2009 at 22:14

Da jeg havde et sæt 12M og et sæt Vifa xt25neo liggende på hylden, tænkte jeg at det kunne være sjovt at konstruere et lille sat/sub system ud af disse. Jeg har endnu ikke bygget en subwoofer til sættet, Men et oplagt valg kunne være 2 små subs hver bestykket med 1 ScanSpeak 22W eller lign. Et billigere alternativ kunne være Vifa SLS 8".

Her er hvad jeg nåede frem til:
 
Billedet snyder desværre, da der er træ på begge sider af højtaleren.
 
Delefilter:
 
 
Lidt målinger:
 
Målingen er gated, så det er først frekvenskurven fra ca 400Hz og op der er troværdig.
 
Frekvensrespons:
(målt lige midt mellem diskant og bas/mellemtone, 1m fra højtaleren)

 
Impedans:
 
Impulsrespons:
Vandfaldsmåling:
mere uddybende information kommer inden længe.
 
Hvis der er nogle der skulle have lyst til at lege med filter til denne konstruktion, så ligger målingerne samt færdig filter her : http://www.softica.dk/runefrost/SS12m_XT25Neo.zip
 
Mvh
Frost


Edited by Frost - 08 Jan 2009 at 16:43
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jan 2009 at 11:45
Hey,
 
Til dem der gerne vil prøve kræfter med filter selv, kan prøve LspCAD demo helt gratis fra IJdata.
 
 
Download SS12m_XT25Neo.zip her fra siden samt lspCAD demo. Så kan du selv prøve og lave et filter.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jan 2009 at 12:45
Det er faktisk lidt sjovt at din impulsrespons først er positivt gående (din 12m) "fører". Det er sjældent at diskanten er bagud, hvordan ser stepresponsen ud?`Er der målt midt imellem enhederne?
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jan 2009 at 16:42
Hey
Det skyldes at Clio som det er målt med, af en eller anden årsag vender polariteten 180grader, og jeg ikke har fået trykket på knappen der automatisk vender målingen om.
Det er diskanten der "rammer" mic. først.
Målingen er foretaget med mic. midt mellem enhederne, cirka 1 meter fra ht.
 
Mvh
 
 


Edited by Frost - 08 Jan 2009 at 16:42
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz