Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 3vejs Satori DCR projekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3vejs Satori DCR projekt

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1505
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3vejs Satori DCR projekt
    Posted: 14 Feb 2024 at 12:44
Hylles ord er mine, punkt for punkt!
Back to Top
Blankholm View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 27 Nov 2017
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 100
  Quote Blankholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2024 at 16:40

Hej Hylle, Felsby og Bknielsen.

1000 tak for den rosende behdoemmelse og paaskoennelse af  3 vejs DCR projektet og setup i oevrigt. Det var en bare en fornoejelse igen at have besoeg af ligesindede Audiyphile som kommer med god feedback og deler viden.

Jeg kunne ikke helt forstaa hvorfor de ikke leverede optimalt med rum korrektion som jeg er helt enig i. Efter jeres besoeg tjekkede jeg  DSP setting OG der var en setting der utilsigtet var disabled. Unhappy

Med denne setting enabled var alt paa plads og som bknielsen foreslog skulle niveauet ligge mellem uden DSP hhv med DSP som vi hoerte det. Det niveau blev etableret med enabling af netop den DSP setting.

Saa det var bare aergerligt at det ikke var paa plads men saa er der jo lagt op til et lyt igen.Big smile

 

Tak til jer alle for at bruge tid paa et besoeg og en skoen aften.Smile

 

De bedste hilsner

Niels Joergen

Blankholm
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2024 at 10:01
Det er selvfølgelig ærgerlig når sådan noget sker, at man uforvarende for et problem. (minder mig om mit problem med min bas afstemning på min højttalere til julefrokosten, hvor portrørene lå løse inde i kassen og raslede rundt efter transporten :-)
Hvad er det nu for en rumkorrektions enhed du sagde du bruger? Du bruger den som rumkorrektion/forforstærker mener jeg. 
Back to Top
Blankholm View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 27 Nov 2017
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 100
  Quote Blankholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2024 at 11:57
Det er DSPeaker fra Finland og ja den ogsaa preamp. Ingen behov for preamp derfor er Copland ude og en støjkilde mindre.

/NJ
Blankholm
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1505
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2024 at 19:52
Godt at faa en forklaring paa denne lille boeuf i et ellers totalt overbevisende anlaeg! 

Edited by felsby - 17 Feb 2024 at 19:53
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2024 at 22:46
Tak for en hyggelig aften. Det var en virkelig god oplevelse både vedr. lyd og forplejning.

Som Hylle skriver et gennemarbejdet projekt de store DCR både vedr. lyd, finish og løsninger. Filterskuffen er f.eks. en ret smart idé.


Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz